Marzec, 2024

"Na krótko "

Sobota, 30 marca 2024 · dodano: 30.03.2024 | Komentarze 4

"Na krótko " czyli debiut w 2024 roku w krótkich spodenkach i koszulce z krótkim rękawem ale zanim wyruszyłem to walczyłem z dwoma rowerami aby któryś zadziałał.Emonda gdy ruszyłem zachowywała się jak "ostre koło" więc wróciłem i wyczyściłem rower mtb a gdy wyjechałem okazało się że bardzo głośno piszczą hamulce.Rozebrałem wyczyściłem i nic to nie dało i gdy miałem sobie odpuścić postanowiłem zdjąć koło w szosie bo pomyślałem że może znowu odkręcił się bębenek a okazało się że za mocno dokręciłem sztywną oś,i tak zamiast wyjechać o 11.30 i zaliczyć pierwszą "setkę" to pojechałem po trzynastej w kurzony z myślą aby zaliczyć tylko pięćdziesiątkę.Zaczynam jak wczoraj dojazd do Golczewa od strony Kluczewa tam zaliczam "szufladę" do strefy przemysłowej a następnie jadę do DDR-ki w Zieleniewie przez Skalin w którym były dwa bociany w gnieździe.Od Zieleniewa pod Kobylankę jadę z bikerem który odbija na oś.Zielona a ja przez Motaniec docieram do Niedźwiedzia i zaliczam drugą "szufladę" do przejazdu kolejowego w Szczecin Zdunowie gdzie otrzymuję wiadomość od aplikacji .sports-tracker że kolega Tomasz zakończył swoją rundkę ,więc mu polubiłem rundkę a .sports-tracker wyrzucił mnie z mojej rundy dlatego dane są z zegarka a z apli jest tylko droga powrotna czyli po "szufladzie" jadę do Reptowa w którym jest kolejna para bocianów a na koniec jak wczoraj do Zieleniewa jadę przez Cisewo i pozostało jak zawsze wrócić przez Lipnik do Stargardu.

Para w Reptowie
Para w Reptowie © strus

"Mamusia z dzieckiem" © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,
Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.
M A P K A : "Na krótko "

Zdunowo przez Kołbacz ☁️

Piątek, 29 marca 2024 · dodano: 29.03.2024 | Komentarze 2

Cztery dni stracone gdy była piękna rowerowa pogoda a ja na 12.00 do pracy a dziś ciepło ale bez słońca i na szczęście bez deszczu.Na początek postanowiłem pojechać wydłużoną drogą do Zieleniewa przez Kluczewo i Skalin a następnie ścieżką rowerową przez Kobylankę do Bielkowa a dalej DW 120 do Kołbacza aby tam wjechać na DDR-kę do Jezierzyc.
Forsycje wzdłuż DDR-ki w Kluczewie
Forsycje wzdłuż DDR-ki w Kluczewie © strus
KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Dwór z lat 40. XIXw, przeb. w pocz. XX w.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Dwór z lat 40. XIXw, przeb. w pocz. XX w. © strus
W Jezierzycach kończy się DDR-ka i korzystam z DW 119 do krzyżówki z DK 10 w Płoni a następnie odbijam na Zdunowo w którym skręciłem na Niedźwiedź,tam pojechałem do Reptowa wydłużona drogą przez Motaniec a na koniec również wydłużoną drogą do Zieleniewa jadę przez Cisewo żeby przez Lipnik wrócić do Stargardu z myślą że prognoza pogody na jutro sprawdzi się i zaliczę pierwszą rundkę ubrany "na krótko"
Remont drogi w Cisewie,chodnik prawie w całej wiosce już zrobiony.
Remont drogi w Cisewie,chodnik prawie w całej wiosce już zrobiony. © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,
Jezierzyce,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz ☁️

Nowe opony i jazda w mżawce

Niedziela, 24 marca 2024 · dodano: 24.03.2024 | Komentarze 1

W końcu zabrałem się za "uszkodzone" koło które okazało się nie uszkodzone tylko po prostu odkręcił się bębenek,wystarczyło wszystko oczyścić i skręcić dodatkowo założyłem nowe opony
takie same jak miałem ostatnio  które mi bardzo dobrze służyły, można powiedzieć jazda bez kapcia do zużycia[CONTINENTAL Gator Hardshell 700 x 25]. Dziś już miałem wychodzić na rower ale nasi skoczkowie dobrze poskakali więc zostałem do końca zawodów i dopiero wyruszyłem a prognozy były deszczowe ale miałem nadzieję że się nie sprawdzą.Ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią aż do końca przy stacji paliw w Motańcu a po drodze mijałem się z dużą ilością bikerów wracających do Stargardu.Zawracam przy BP i kieruję się do Niedźwiedzia przez Kałegę aby tam skierować się w stronę Zdunowa.

Żąkile w Motańcu
Żonkile w Motańcu © strus
Nie dojechałem do Zdunowa bo przy osadzie Gajęcki Ług zaczął padać deszcz więc zawróciłem i ruszyłem do Reptowa.Deszcz zmienił się w mżawkę więc odbijam na Cisewo i gdy miałem zamiar szukać kilometrów w kierunku Wielichówka znowu zaczęło mocniej padać,wszystko by było OK gdybym miał na butach ochraniacze atak skarpetki mokre i nie miło się jechało.Przy lapidarium zawracam i jadę do DDR-ki w Zieleniewie przez Miedwiecko pogodzony że nie zaliczę 50-tki bo pozostało wrócić przez Lipnik ale gdy miałem 500 m do domu deszcz przestał padać więc dokręciłem cztery brakujące kilometry po mieście.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Nowe opony i jazda w mżawce

50-tka po pracy ☁️

Środa, 20 marca 2024 · dodano: 20.03.2024 | Komentarze 2

Gdy wróciłem z pracy termometr pokazywał 13 stopni czyli o cztery więcej niż wczoraj więc ubrałem się lżej niż wczoraj i to był błąd.Wczoraj świeciło słonko i dogrzewało a dziś jechałem w pochmurny dzień i gdy jechałem pod wiatr to zimno mi było po szyi i w delikatnie w dłonie ale dałem radę w niedzielę i wytrzymałem również dziś.Dziś ponownie pojechałem MTB i wybrałem inną trasę na początku tak aby w miarę szybko zaliczyć 50-tkę po pracy.Na początku ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią cały czas prosto do stacji paliw w Motańcu a tam wjeżdżam na dojazd pożarowy 48 którym dojeżdżam na prawobrzeże Szczecina do dzielnicy Jezierzyce.
Początek DP 48 w kierunku Jezierzyc
Początek DP 48 w kierunku Jezierzyc © strus
W Jezierzycach
W Jezierzycach © strus
Zaliczam Jezierzyce i odbijam na DDR-kę o numerze 20A i jadę nią do Płoni aby tam przejechać pod DK 10 i odbijam na Zdunowo a tam niespodzianka nowa nawierzchnia aż do przejazdu kolejowego a ja odbijam na "szutrówkę którą jak wczoraj jadę do Niedźwiedzia.
Szutrowy odcinek DDR 20A w kierunku Płoni
Szutrowy odcinek DDR 20A w kierunku Płoni © strus
Początek
Początek "szutrówki" do Niedźwiedzia © strus
Wyjeżdżam na szosę w Niedźwiedziu i spojrzałem na licznik i wiedziałem że będę musiał do ścieżki rowerowej  w Zieleniewie pojechać wydłużoną drogą a jeszcze do niedawna standardową drogą powrotną czyli jadę do Reptowa odbijam na Cisewo i przez Miedwiecko do DDR-ki aby przez Lipnik wrócić do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,DP48,Jezierzyce,DP 20A,
Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

Wtorek, 19 marca 2024 · dodano: 19.03.2024 | Komentarze 2

Od południa do trzynastej temperatura podskoczyła o cztery stopnie więc było można założyć bluzę zamiast kurtki i wyruszyć z stronę Żarowa ścieżką rowerową aby dziś zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy.Dziś ponownie wybrałem rower MTB i chyba najszybszą trasę aby w miarę szybko zaliczyć rundkę czyli w skrócie na początek do Sowna następnie na prawobrzeże Szczecina do Zdunowa i powrót do Reptowa przez Niedźwiedź a na koniec dojazd nową DDR-ką do Morzyczyna aby tam w Zieleniewie wjechać na stara DDR-kę i przez Lipnik wrócić do Stargardu.Po drodze widziałem tylko jednego bociana w Rogowie którego już spotkałem w sobotę tym razem siedział na gnieździe.
Końcówka DP 32 w kierunku Wielgowa

Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

Terenowa niedziela☁️

Niedziela, 17 marca 2024 · dodano: 17.03.2024 | Komentarze 1

Już myślałem że kurtki rowerowej nie będę zakładał ale dziś trzeba było bo temperatura spadła do czterech stopni a i tak źle się ubrałem ,za cienka koszulka teremalna i złe rękawiczki odczułem to jadąc polnymi drogami w otwartym terenie na odcinku Klępino - Małkocin wydłużoną drogą przez Grabowo a do Klępina dotarłem płytówką od Mokrzycy.
Droga z Klepina do Grabowa
Droga z Klępina do Grabowa © strus
Droga z Grabowa do Małkocina
Droga z Grabowa do Małkocina © strus

Przejechałem przez dziurawy Małkocin i skierowałem się przez Siwkowo do Warchlinka aby tam polną drogą dojechać do dojazdu pożarowego 27 tak jak wczoraj ale pojechałem w przeciwnym kierunku czyli do DW 141 na którą nie wjeżdżałem bo po 10 metrach pojechałem tak jak wczoraj przez las do rzeki Iny i po 400 m na asfalcie ponownie w las.
Dojazd pożarowy 27 w kierunku DW 141
Dojazd pożarowy 27 w kierunku DW 141 © strus
Okolice Sowna
Okolice Sowna © strus
Przez Kępinkę dojeżdżam do DP32 i jadę w stronę Wielgowa ale po jednym kilometrze na DP 40 odbijam w kierunku DP 32 przejeżdżam przez nią i wjeżdżam na asfalt w Wielichówku.
Z Wielichówka kieruję się do Zieleniewa przez Cisewo i Miedwiecko ,zajeżdżam na chwilę na promenadę nad jezioro Miedwie a następnie przez Lipnik melduję się w Stargardzie.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Grabowo,Małkocin,Siwkowo,Warchlinko,DP 27,DW 141,Sowno,Kępinka,DP 32,DP 40,
Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Terenowa niedziela☁️

Pierwsze bociany⛅️

Sobota, 16 marca 2024 · dodano: 16.03.2024 | Komentarze 2

Kolega mi powiedział że widział tydzień temu bociana w Lubowie tego  dnia dwukrotnie byłem w tej okolicy ale ptaka nie widziałem  a dziś po sześciu dniach pracy postanowiłem sprawdzić tą wiadomość,na początku pojechałem DDR-ką do Żarowa sprawdziłem gniazdo było pustę wracam aby odbić na Lubowo i kieruję się do Poczernina przez Rogowo w którym zawsze spotykam pierwszego bociana .Niestety gniazdo puste ale gdy opuszczałem Rogowo spłoszyłem bociana który stał przy drodze,zostawiłem rower i poszedłem w kierunku gdzie odleciał bocian i był około 300 metrów od mnie dlatego zdjęcie kiepskie ale jest.
Pierwszy bocian w 2024 r w Rogowie
Pierwszy bocian w 2024 r w Rogowie © strus
Polowanie udane i jadę do Poczernina w którym wjeżdżam na polną drogę która nagle po przejechaniu pod DW 142 kończy się bo ktoś zaorał drogę i musiałem jechać polem do DP 27 którą dojechałem do małej wioski o nazwie Dąbrowica.
Przejazd pod DW 142 w okolicy Poczernina
Przejazd pod DW 142 w okolicy Poczernina © strus
Zaorana droga do DP 27
Zaorana droga do DP 27 © strus
Dojazd pożarowy 27 e kierunku Dąbrowicy
Dojazd pożarowy 27 e kierunku Dąbrowicy © strus
DĄBROWICA (niem.Damerfitz, Damerbitze)Kościół filialny p.w. NSPJ, zbudowany w latach 1879 – 1880 © strus
Kolejny etap  to dojazd do Różnowa Nowogardzkiego a tam niespodzianka kolejny bocian,objechałem kościół i skierowałem się do Przemocza drogą wojewódzką 141 gdzie pięknie kwitły magnolie też jakoś wcześnie.
Rożnowo Nowogardzkie drugi bocian w 2024 r.
Rożnowo Nowogardzkie drugi bocian w 2024 r. © strus

Magnolie w Przemoczu
Magnolie w Przemoczu © strus

Z DW 141 zjeżdżam tam gdzie kiedyś był las w okolicy krzyżówki z DW142 i kieruję się do Sowna aby wjechać na DP 36 i dojechać do lapidarium w Cisewie a na koniec został przejazd do DDR-ki w Zieleniewie i ucieczka przed zapowiadanym deszczem który złapał mnie 30 metrów przed domem,ale gdybym nie zajechał do kolegi do sklepu to by się udało całkiem na sucho.
Ciepło było [13'] ale gdy deszcz ustał temperatura spadła do ośmiu stopni a jutro ponoć cztery ma być i powrót nocnych przymrozków.
Tu był las,krzyżówka DW 141 Z DW 142
Tu był las,krzyżówka DW 141 Z DW 142 © strus
DP 36 w oklicy Sowna
DP 36 w okolicy Sowna © strus
Nadchodzący deszcz w okolicy Zieleniewa
Nadchodzący deszcz w okolicy Zieleniewa © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DP 27,Dąbrowica,Rożnowo Nowogardzkie,Przemocze,Sowno,
DP 36,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Pierwsze bociany⛅️

50-tka po pracy ☁️

Sobota, 9 marca 2024 · dodano: 09.03.2024 | Komentarze 4

Weekend w pracy ale dziś udało się wyjechać na 50-tke po pracy,wolał bym pojechać szosą ale przy wczorajszej zmianie opon okazało się że mam uszkodzone tylne koło [bębenek] więc pozostało MTB to ruszyłem do Żarowa DDR-ką i już było po słońcu ,dobrze że zabrałem ze sobą kamizelkę bo zimny wiatr dawał się we znaki a w bluzie było mi trochę zimno.odbijam na Lubowo aby przez Rogowo i Poczernin dojechać do Sowna gdzie wjeżdżam w las i kieruje się do dojazdu pożarowego 32.

Dojazd pożarowy w kierunku DP 40
Dojazd pożarowy w kierunku DP 40 © strus
Tydzień temu pokonywałem prawie ta samą trasę tylko więcej było terenu,dziś pojechałem trochę inaczej aby było szybciej ,z DP 32 wjeżdżam na Dp 40 i jadę do Wielgowa a następnie zaliczam Zdunowo i wyjeżdżam DP 55 w kierunku"szutrówki" aby nią dojechać do Niedźwiedzia.
DP 40 w kierunku Wielgowa
DP 40 w kierunku Wielgowa © strus
Rzeź na DP 40 przed Wielgowem
Rzeź na DP 40 przed Wielgowem © strus

"Szutrówka" do Niedźwiedzia © strus
Gdy wjechałem do Zdunowa pokazało się słońce ale nie na długo po przejechaniu 3,2 km do Niedźwiedzia ponownie schowało się za chmurami a mi pozostał ostatni odcinek drogi powrotnej.
Z Niedźwiedzia jadę przez Reptowo do Morzyczyna i kieruję się do DDR-ki w Zieleniewie a nią przez Lipnik do domu na zasłużony obiad.

Stargard,Żarowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP 32,DP 40,Wielgowo,Zdunowo,DP 55,Niedźwiedź,
Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Czwartek, 7 marca 2024 · dodano: 07.03.2024 | Komentarze 3

Dziś po raz drugi w tym tygodniu skorzystałem z roweru MTB i wyruszyłem na wschodnie tereny od Stargardu gdzie drogi są bardzo kiepskie i "szosą" nie da rady się zaliczyć tej trasy.Na początek pojechałem do Świętego polną drogą wzdłuż rzeki Krępiel a następnie skierowałem się do farmy wiatrowej  w okolicy Trzebiatowa przez Tychowo.

Wiatraki pod Trzebiatowem
Wiatraki pod Trzebiatowem © strus
Po zaliczeniu bardzo "dziurawego" Trzebiatowa wjechałem po raz pierwszy do Pęzina a następnie odbijam na Golinę aby dojechać do targowej wioski czyli Barzkowic ,teraz pozostało pojechać na północ do Marianowa gdzie zajeżdżam nad jezioro.
BARZKOWICE (niem.Barskewitz) Kościół parafialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z XIX w., neogotycki. © strus
Jezioro Marianowskie
Jezioro Marianowskie © strus
Na liczniku 28 kilometrów więc można wracać do Stargardu bo będzie zaliczona 50-tka po pracy,zaczynam do zawitania po raz drugi do Pęzina gdzie dojeżdżam przez Czarnkowo a na koniec kieruję się do ścieżki rowerowej w Strachocine przez Ulikowo aby przez Osetno wrocić do Stargardu.
PĘZINO (niem.Pansin)Zabytkowy zamek z k. XIV w.
PĘZINO (niem.Pansin)Zabytkowy zamek z k. XIV w. © strus

Stargard,Mroczeń,Świete,Tychowo,Trzebiatów,Pęzino,Golina,Barzkowice,Marianowo,Czarnkowo,
Pęzino,Ulikowo,Ulkowo Kolonia,Strachocin,Osetno,Stargard.

Poniedziałek, 4 marca 2024 · dodano: 04.03.2024 | Komentarze 2

Piękny słoneczny poniedziałek więc po pracy szybko się przebrałem i ruszyłem po rower, okazało się że Emonda stoi na "kapciu" mimo że wczoraj po dopompowaniu dojechałem do domu bez problemu więc skorzystałem z usług drugiego roweru.Jak MTB to trzeba wjechać na terenowe drogi pierwsza to wzdłuż S10 i po drugiej stronie aby dojechać do Kunowa a rozpocząłem od DDR-ki w centrum miasta którą dojechałem pod Golczewo przez Giżynek.Z Kunowa udałem się na promenadę nad jeziorem Miedwie i kontynuowałem jazdę wzdłuż jeziora aż dotarłem do Jęczydółu.
Śpiące kaczki nad jeziorem Miedwie
Śpiące kaczki nad jeziorem Miedwie © strus
Leśna droga wzdłuż jeziora Miedwie
Leśna droga wzdłuż jeziora Miedwie © strus
500 m po szosie i znowu w las którym jadę przez Kobylankę i kieruję się do DP 48 aby dojechać do Jezierzyc przy lapidarium a następnie skierować się do DP 47 aby wyjechać wzdłuż rzeki Płoni na DK 10 i odbić w kierunku Zdunowa gdzie wjeżdżam na drogę szutrową w kierunku Niedźwiedzia.

Dojazd pożarowy 48 do Jezierzyc
Dojazd pożarowy 48 do Jezierzyc © strus
Lapidarium w Jezierzycach
Lapidarium w Jezierzycach © strus
Dojazd pożarowy 47 w kierunku DK 10
Dojazd pożarowy 47 w kierunku DK 10 © strus
Wjazd na szutrówkę do Niedźwiedzia
Wjazd na szutrówkę do Niedźwiedzia © strus
Po 3 km do Niedźwiedzia wjechałem na szosę którą tak jak wczoraj rozpocząłem drogę powrotną do Stargardu zaczynając od Reptowa a następnie nową DDR-ką pojechałem do Morzyczyna aby w Zieleniewie zameldować się na ścieżce i przez Lipnik dojechać do domu.
Nowa droga wraz z DDR-ką do Morzyczyna z Reptowa
Nowa droga wraz z DDR-ką do Morzyczyna z Reptowa © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,DP 49.DP 48,
Jezierzyce,DP 47,DK 10 Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.