Lipiec, 2020

Problemy z korbą

Czwartek, 30 lipca 2020 · dodano: 30.07.2020 | Komentarze 2

Osiem dni bez roweru ale nie bez ruchu bo podczas pobytu w stolicy przez siedem dni z małżonka zrobiliśmy 108,74 km pieszo a było by więcej gdyby temperatura był niższa a tak pierwsze dwa dni 22 stopnie a w kolejnych dniach od 26- do 31 więc mimo dużego nawadniania ciężko się spacerowało że w ostatni dzień sobie odpuściliśmy a wieczorami komary.....

Widok z okna  podczas urlopu
Widok z okna podczas urlopu © strus
Wczoraj musiałem załatwić jeszcze trochę spraw i zakupy do remontu przedpokoju a dziś musiałem pokręcić chodź długo z jazdy się nie cieszyłem bo po zaliczeniu ścieżki rowerowej do Żarowo i przejeździe przez Grzędzice na DDR-ce w Morzyczynie poczułem dziwny luz pod lewą stopą,zatrzymałem się aby sprawdzić i okazało się że jest luźna korba ,dokręciłem i przez Kobylankę ruszyłem w stronę Kołbacza do którego nie dojechałem bo w Nieznaniu sprawdziłem korbę i znowu musiałem dokręcić chodź nie tyle co pierwszym razem.

Postanowiłem nie jechać w stronę Szczecina tylko zawróciłem i ta samą drogą wróciłem do Zieleniewa gdzie zrobiłem szufladę do Kunowa a po drodze dokręcałem jeszcze trzy razy korbę zanim wróciłem do Lipnika.
Dokręcanie korby w trasie
Dokręcanie korby w trasie © strus
Rusałka admirał (Vanessa atalanta)
Rusałka admirał (Vanessa atalanta) © strus
Szuflada do Kunowa była potrzebna aby zaliczyć minimum 50-cio kilometrową rundkę co jest dla mnie minimum no chyba że jakaś poważniejsza sprawa to wracam szybciej.Gdy wróciłem do domu po zaliczeniu pięćdziesiątki siedem razy w sumie dokręcałem korbę a w domu to zrobiłem większym kluczem i mam nadzieje że to tylko kwestia mocnego dokręcenia a nie awaria gwintu na suporcie.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo.

M A P K A :Problemy z korbą

Ciemne chmury

Wtorek, 21 lipca 2020 · dodano: 21.07.2020 | Komentarze 2

Ubrany jak wczoraj wyruszyłem na kolejną rundę i ledwo dojechałem do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Witkowo Drugie po nawrotce gdy jechałem pod wiatr okazało się że odkąd słońce schowało się za chmurami wiatr był jakiś zimy co odczuwałem i jakoś odechciało mi się gdzieś dalej wybierać i postanowiłem pojeździć w koło komina aby tylko zaliczyć pięćdziesiątkę.Gdy dotarłem do ronda w Golczewie ruszyłem do Stargardu przez Giżynek aby dotrzeć do ścieżki rowerowej  przy Szczecińskiej i dojechać nią do Grzędzic przez Lipnik.
Lidl w Kluczewie
Lidl w Kluczewie © strus
Nad S 10 w Golczewie
Nad S 10 w Golczewie © strus
Okolice Lipnika
Okolice Lipnika © strus
Po zaliczeniu Grzędzic i Żarowo kieruję się do pomnika poświęconego mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. w Rogowie gdzie zawracam i tą samą drogą wracam do DDR-ki
w Żarowie a później pozostało wrócić do Stargardu a po drodze jeszcze kilka zdjęć zrobiłem. W 80% dzisiejsza rundka zaliczona pod ciemny chmurami ale bez kropli deszczu.
Remont drogi do Lubowa
Remont drogi do Lubowa © strus
Palmy w Lubowie
Palmy w Lubowie © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Ciemne chmury

A miała być burza

Poniedziałek, 20 lipca 2020 · dodano: 20.07.2020 | Komentarze 1

A miała być burza do południa więc po śniadaniu zostawiłem małżonkę podczas pierwszego dnia urlopu samą w domu a sam ruszyłem aby zaliczyć minimum 50 km i nie zmoknąć,do DDR-ki na Żarowo dojechałem lekko wydłużoną drogą a następnie przez Grzędzice jadę do ścieżki rowerowej którą jadę do Bielkowa przez Kobylankę a tam wjeżdżam na DW 120 do Kołbacza przez Nieznań.
Owce w letnich szatach
Owce w letnich szatach © strus
Bydło w Bielkowie
Bydło w Bielkowie © strus
W Kołbaczu sprawdzam prognozę na kolejne dwie godziny i postanawiam wjechać na ścieżkę rowerowa którą dojechałem do prawobrzeża Szczecina i po zaliczeniu Śmierdnicy i Płoni kieruje się do nowej drogi w Zdunowie aby przez las dotrzeć do Niedźwiedzia.
DDR-ka wzdłuż DW119
DDR-ka wzdłuż DW119 © strus

Rzeka Płonia pod DK 10
Rzeka Płonia pod DK 10 © strus
Z Niedźwiedzia do Reptowa jadę wydłużona drogą o Motaniec a następnie poszukuje kolejnych kilometrów dlatego zanim wróciłem na ścieżkę rowerową w Zieleniewie najpierw jadę do Cisewa i po zaliczeniu szuflady do Wielichówka i dojazdu pożarowego 36 usłyszałem pierwsze grzmoty ale gdzie na północ od mnie tak jak wczoraj .Gdy już byłem ponownie na DDR-ce wracam tą sama drogą przez Grzędzice i Żarowo do Stargardu i zaliczam jeszcze rundę po mieście a burzy nadal nie widać,ponoć ma być teraz około szesnastej a ja na sucho wróciłem do domu.
Szare chmury nad Lubowem
Szare chmury nad Lubowem © strus
Mini różanka w Stargardzie
Mini różanka w Stargardzie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : A miała być burza

Dwa etapy

Niedziela, 19 lipca 2020 · dodano: 19.07.2020 | Komentarze 3

Przy śniadaniu małżonka oznajmiła że w końcu pora na jakąś małą rundkę na rowerze i że będzie gotowa około dwunastej ja musiałem przygotować trzy rowery do jazdy więc wytargowałem jeszcze 30 minut i pierwszą rundkę solo pojechałem Speeder-em zaczynając jak wczoraj od dojazdu do Witkowa Drugiego gdzie odbiłem w kierunku ścieżki rowerowej w Kluczewie przy cukrowni i ruszyłem nią do ronda w Golczewie.
DDR-ki w Kluczewie
DDR-ki w Kluczewie © strus

Silosy cukrowni w Kluczewie
Silosy cukrowni w Kluczewie © strus
W Golczewie odbiłem do strefy przemysłowej i dojechałem do końca DDR-ki na Metalowej gdzie zawróciłem i ta sama drogą wróciłem do Golczewa i skierowałem się przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa gdzie odbiłem z DDR-ki w kierunku Cisewa gdzie dojechałem tam dojazdem pożarowym 36.

Przy lapidarium zawróciłem i skierowałem się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i nią wróciłem do domu gdzie zmieniłem rower na Vipera i przebrałem koszulkę i wyruszyłem z małżonką do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią dojechaliśmy do Zieleniewa a że przed nami było dużo rowerzystów wzdłuż jeziora Miedwie odbiliśmy w kierunku Cisewa tam gdzie byłem wcześniej solo i w tym samym miejscu zawróciliśmy bo wystraszyły nas grzmoty.
Wizyta solo
Wizyta solo © strus
wizyta z Iwonką
wizyta z Iwonką © strus
Przez te objawy nadchodzącej burzy postanowiliśmy nie ryzykować i ta sama drogą wróciliśmy do Lipnika gdzie odbiliśmy na Grzędzice aby zaliczyć cmentarz wiejski a po małym sprzątaniu skierowaliśmy się do DDR-ki w Żarowie którą wróciliśmy do domu.Burza postraszyła i jak na razie przeszła obok Stargardu w kierunku Goleniowa
Lapidarium w Cisewie
Lapidarium w Cisewie © strus
DDR-ka z Żarowa do Stargardu
DDR-ka z Żarowa do Stargardu © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DK36,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,
Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DK36,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard
M A P K A : ETAP I - SOLO

ETAP II - Z IWONKĄ

Lubiatowo przez Dolice.

Sobota, 18 lipca 2020 · dodano: 18.07.2020 | Komentarze 4

Tym razem ruszyłem na południe do ścieżki rowerowej w Witkowie Drugim gdzie obrałem kierunek jazdy na Dolice gdzie wyjątkowo łatwo się dziś wspinało bo przeważnie do Dolic jedzie się pod wiatr przynajmniej ja tak trafiam ale za to dziś był większy ruch na drodze.
Droga przed Dolicami
Droga przed Dolicami © strus
W Dolicach wjeżdżam na ścieżkę rowerową którą można dojechać wzdłuż DW 122 do jeziora Pyrzyckiego co zrobiłem i zajrzałem nad wodę a następnie wróciłem na drogę wojewódzką którą docieram do Lubiatowa przez Ukiernicę.
DDR-ka do jeziora Pyrzyckiego
DDR-ka do jeziora Pyrzyckiego © strus
Jezioro Pyrzyckie
Jezioro Pyrzyckie © strus

Lubiatowo
Lubiatowo © strus
Z Lubiatowa od kościoła droga masakra ala Kunowo i tak przez połowę dystansu do Zaborska trzeba było się pomęczyć chodź ze Starego Przylepu do Obryty też pełno dziur i pęknięć i oczywiście aby było lżej jadąc z Warnic do Dębicy odcinek kilometrowy drogi jechałem pasem pod prąd aby było lżej.W Dębicy nowy asfalt ale tylko w wiosce dalej w kierunku Koszewa nadal dużo wielkich kolein i na odcinku od Dębicy do Wierzchlądu atakowały mnie małe robale na które mówię "przecinki" które żywcem chciały mnie zjeść.
Obryta (niem. Gros Schönfeld)  -  Kościół Rzymskokatolicki pw. NMP Łaskawej
Obryta (niem. Gros Schönfeld) - Kościół Rzymskokatolicki pw. NMP Łaskawej © strus
Atak
Atak "przecinków" © strus

Z Koszewa skierowałem się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Wierzchląd i Kunowo a następnie w Lipniku odbiłem do ścieżki rowerowej w Żarowie do której dojechałem przez Grzędzice.

Stargard,Witkowo Drugie ,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Ukiernica,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta, Reńsko,Warnice,Dębica,Koszewo,
Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Lubiatowo przez Dolice

Węzeł Dąbie

Piątek, 17 lipca 2020 · dodano: 17.07.2020 | Komentarze 3

Dwa dni stracone przez mocne opady deszczu przez co nie udało mi się wyskoczyć po pracy na rundkę a dziś po załatwieniu spraw z nadchodzącym urlopem i bieżących domowych przed jedenastą wyruszyłem z zapowiadanym deszczem w prognozie pogody  między 13-14 godziną więc czasu było sporo aby zaliczyć przynajmniej pięćdziesiątkę i dla tego ruszyłem  na Żarowo a następnie przez Grzędzice do drugiej ścieżki rowerowej którą dojechałem do Kobylanki na mini zakupy.
DDR-ka przed Żarowem
DDR-ka przed Żarowem © strus
W drugim sklepie udało mi się zakupić odpowiednie napoje [Oshee] i ruszyłem do Zdunowa przez Kałegę i Niedźwiedź a tam postanowiłem wydłużyć wypad do węzła Dąbie czyli do S3 gdzie po drodze na Tczewskiej minąłem się z Jurkiem [prim8] a gdy dotarłem do wiaduktu ujrzałem ciemne chmury które nie zachęcały do oddalania się od domu wiec w tym miejscu zawróciłem i tą sama drogą wróciłem do Niedźwiedzia.
Droga do Zdunowa
Droga do Zdunowa © strus

Podjazd na węzeł Dąbie
Podjazd na węzeł Dąbie © strus
Ciemne chmury nad Kijewem
Ciemne chmury nad Kijewem © strus
Z Niedźwiedzia jak to ostatnimi razami bywa do Zieleniewa jadę wydłużoną drogą zaczynając od Reptowa i Cisewa a następnie dodatkowo zaliczam szufladowy wjazd do Wielichówka i gdy już byłem na DDR-ce w Zieleniewie sprawdziłem radar z opadami i okazało się że wszystko jakość się rozeszło i mogę powrotna drogę jeszcze wydłużyć.
Budowa nowej drogi z Reptowa do Cisewa
Budowa nowej drogi z Reptowa do Cisewa © strus
Łąki w Wielichówku
Łąki w Wielichówku © strus
Drogę wydłużyłem jadąc do Kluczewa przez dziurawe Kunowo i Skalin a następnie robię mini rundkę po mieście.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Węzeł Dąbie,Zdunowo,Wielgowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Skalin,Golczewo,Kluczewo,Stargard.

M A P K A : Węzeł Dąbie

Wtorek, 14 lipca 2020 · dodano: 14.07.2020 | Komentarze 4

Dzisiaj zaliczyłem kopie wczorajsze rundki po pracy więc nie ma co się rozpisywać po prostu suche kilometry plus kilka zdjęć w bardzo ciepły dzień .
Kierunek Zdunowo
Kierunek Zdunowo © strus

W Niedźwiedziu
W Niedźwiedziu © strus
W Cisewie
W Cisewie © strus

Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Poniedziałek, 13 lipca 2020 · dodano: 13.07.2020 | Komentarze 3

Po przegranych wyborach i po zaliczeniu pracy wyruszyłem po raz pierwszy w tym miesiącu aby zaliczyć pięćdziesiątkę a dziś już prawie połowa miesiąca ale zawsze coś stawało na przeszkodzie aby zaliczyć rundkę.Nie ma co się rozpisywać pojechałem do Zdunowa i z powrotem zaliczając w jednym kierunku Żarowo i Grzędzice i zakupy w Kobylance a wracając pojechałem do Zieleniewa przez Cisewo i DDR-ka prosto do Stargardu i nie udało i się nic ciekawego sfotografować.

Droga do Zdunowa
Droga do Zdunowa © strus
Świeżo zamolowane ogrodzenie szpitala w Zdunowie
Świeżo zamalowane ogrodzenie szpitala w Zdunowie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Słoneczne na prawobrzeżu.

Niedziela, 12 lipca 2020 · dodano: 12.07.2020 | Komentarze 4

Po kolejnych dniach pracy w kiepskich godzinach w końcu wolna niedziela chodź nie do końca aby zaliczyć rundkę chodź prognozy pogody przewidywały opady koło czternastej ruszyłem w drogę do ścieżki rowerowej w Kołbaczu do której pojechałem wydłużona drogą zaliczając DDR-kę do Żarowa i załatwienie sprawy w Jęczydole i gdy już dotarłem do Kołbacza ruszyłem do Śmierdnicy a po drodze mijałem dużą ilość rowerzystów
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus

Po krótkim pobycie na DW 119 odbijam na Trzcinową aby tam wjechać na nową ścieżkę rowerową do Dąbskiej i tu kilka osób mnie zdenerwowało bo droga rowerowa nie służy do spacerów z wózkami lub z psami oraz jazda z małymi dziećmi  bez kontroli nad nimi - pierwszy raz tak trafiłem na tym odcinku.Tym razem nie pojechałem w kierunku Kijewa tylko DDR-ka do ronda Reagana gdzie obrałem kierunek na Dąbie.
DDR-ka na Trzcinowej
DDR-ka na Trzcinowej © strus

Na przejeździe kolejowym w Dąbiu musiałem przepuścić dwa pociągi ale tym razem zatrzymałem się przy kanale o dziwnej nazwie a następnie udałem się przez Goleniowską w kierunku węzła Dąbie aby skierować się do Zdunowa przez Wielgowo po super nowej nawierzchni i wjechać na drogę do Niedźwiedzia.
Szczecin Dąbie - ul.Pomorska
Szczecin Dąbie - ul.Pomorska © strus
Kanał Ulgi - ciekawe jakiej ulgi?
Kanał Ulgi - ciekawe jakiej ulgi? © strus
Węzeł Dąbie
Węzeł Dąbie © strus

"Smerf" w Zdunowie © strus
Gdy przejechałem leśny odcinek po nowej drodze do Niedźwiedzia zauważyłem że zbierają się ciemne chmury a miałem ochotę na setkę i jeszcze sporo mi brakuje lekko wydłużyłem sobie drogę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie o Cisewo a gdy byłem w Lipniku postanowiłem nie moknąć i wracać do domu chodź 3 km przed meta załapałem się na drobny deszczyk.
Ciemne chmury w Reptowie
Ciemne chmury w Reptowie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,
Kijewko,Bukowe,Słoneczne,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard

M A P K A : Słoneczne

Po montażu...

Środa, 8 lipca 2020 · dodano: 08.07.2020 | Komentarze 4

Cztery dni pracy w niestandardowych godzinach uniemożliwiły mi jakikolwiek wypad a dziś po montażu drzwi zewnętrznych i ogarnięciu bałaganu przed czternastą wyruszyłem na prawobrzeże Szczecina zaczynając od DDR-ki na Żarowo a następnie gdy opuściłem Grzędzice i wjechałem na kolejną ścieżkę rowerową pojechałem nią do Bielkowa przez Kobylankę aby wjechać na DW 120 która doprowadziła mnie do DDR-ki dzięki której dotarłem do dzielnicy Szczecina - Śmierdnica a po drodze nie spotkałem żadnego rowerzysty chyba wystraszyli się ciemnych chmur , ja też może bym nie zaryzykował ale głód jazdy czyli cykloza wygrała.
Kładka nad S10 okolice Lipnika
Kładka nad S10 okolice Lipnika © strus
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Kolejny etap rundki to przejazd DW 119 po zaliczeniu całej DDR-ki do DK 10 i skierowanie się do nowej drogi w Zdunowie co dziś łatwo poszło a chodzi mi o zjechanie z krajowej drogi w kierunku Zdunowa mimo godziny piętnastej i obieram kierunek Niedźwiedź.
Ja na nowej drodze
Ja na nowej drodze © strus
Wjazd do Niedźwiedzia i nowe barierki
Wjazd do Niedźwiedzia i nowe barierki © strus
W Niedźwiedziu sprawdzam godzinę bo muszę wrócić do 16.30 zanim syn wróci z pracy a  nie ma nowego klucza do drzwi i okazuje się że jest dobra czas więc jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie wydłużoną drogą przez Cisewo i jeszcze po drodze zaliczam szufladę do Wielichówka i melduje się w Lipniku i kolejny raz sprawdzam godzinę.

Łąki w Wielichówku i ciemne chmury
Łąki w Wielichówku i ciemne chmury © strus
Tak mi się dziś dobrze jechało że z Lipnika wracam tą sama droga do domu co wcześniej przyjechałem więc odbijam na Grzędzice,chwile czekam przed zaporami kolejowymi i ruszam do ścieżki rowerowej w Żarowie a później już tylko do domu z nadziejami na inna pogodę na jutrzejsze popołudnie bo na razie prognozują deszcz.
ET42-036
ET42-036 © strus

Stargard,Żarowo,Grzedzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,
Cisewo,DK36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Po montażu...