Marzec, 2022

Wielgowo☀️

Niedziela, 27 marca 2022 · dodano: 27.03.2022 | Komentarze 3

Wczorajszy słoneczny dzień spędziliśmy na spacerach po słonecznym Kołobrzegu z Iwonką i starszym synem a dziś późno bo nie taki był plan wczoraj wyruszyłem na ostatnią rundkę w tym miesiącu bo kolejne pięć dni pracuje od dwunastej i raczej nie będzie czasu.Dziś ledwo wyruszyłem spotkałem kolegę Zygmunta na ścieżce rowerowej miedzy Lipnikiem a Zieleniewem a ja odbijam na Cisewo przez Miedwiecko a następnie docieram do Niedźwiedzia przez Reptowo i wjeżdżam na super asfalcik do Zdunowa i gdy szlaban się zamknął postanowiłem zaliczyć nowy odcinek DDR-ki gdzie przejazd jest pod torami i nie trzeba na nic czekać.
Hybryda w Zdunowie
Hybryda w Zdunowie © strus
Zanim zaliczyłem takie samo kółeczko po Wielgowie jak ostatnim razem sprawdziłem dokąd  ulica Borowa dostała nowy asfalt. Tak jak sądziłem nowa nawierzchnia jest tylko do wjazdu do ostatniego budynku a liczyłem że chodź do dojazdu pożarowego 43 bo wjazdu na DW 142 już nie ma ponownie dla aut to po co naprawiać drogę [rowerem można wjechać]

Koniec nowej nawierzchni - kierunek DW142
Koniec nowej nawierzchni - kierunek DW142 © strus
Zawracam przy znaku koniec Szczecina zaglądam po drodze na DP 40 na której była super nawierzchnia i wracam dokładnie ta samą drogą co jechałem ze Stargardu a po drodze spotykam jeszcze jednego kolegę Tomasza w Reptowie który jechał w kierunku Zdunowa aby przez Kołbacz wrócić do Stargardu.Dziś gdy wyjeżdżałem było 10 stopni a gdy wróciłem 14 -cie  na wszystkich bezpiecznych drogach i DDR-ka mnóstwo rowerzystów takiej ilości w tym roku jeszcze nienawidziłem.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gajecki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajecki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Wielgowo☀️

50-tka po pracy . ☀️

Czwartek, 24 marca 2022 · dodano: 24.03.2022 | Komentarze 0

Kolejna w tym tygodniu 50-tka po pracy w pełnym słońcu i błękitnym niebie chodź dziś delikatny wiaterek był dość zimny .Ruszyłem do DDR-ki wzdłuż byłej DK 10  czyli prosto do gminy Kobylanka którą jadę do końca przy stacji paliw w Motańcu gdzie zawracam i kieruję się przez Kałęgę i Niedźwiedź do Zdunowa.Brakowało trochę dystansu aby dziś zawrócić przy stacji PKP więc jadę dalej zaliczając małe kółeczko po Wielgowie i przy okazji odkryłem  wyremontowane drogi .
Ziarnopłon wiosenny wzdłuż DDR-ki w Zieleniewie
Ziarnopłon wiosenny wzdłuż DDR-ki w Zieleniewie © strus

Wielgowo - nowa nawirzchnia na ul.Borsuczej
Wielgowo - nowa nawierzchnia na ul.Borsuczej © strus
Wzdłuż szpital w Zdunowie wracam na szosę do Niedźwiedzia a następnie do Reptowa aby przez Cisewo i Miedwiecko wrócić na DDR-kę w Zieleniewie i pojechać prosto do domu

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

50-tka po pracy z plusem ☀️

Wtorek, 22 marca 2022 · dodano: 22.03.2022 | Komentarze 1

Dziś rekordowa w tym roku temperatura mimo że rano było na minusie po pracy termometr pokazał 16 stopni więc przebrałem się i ruszyłem do ścieżki rowerowej wzdłuż DW 106 którą dojechałem do Kluczewa a następnie do Golczewa i standardowo kieruję się do Zieleniewa na DDR-kę przez Skalin i Kunowo gdzie zanim pojechałem do Motańca przez Kobylankę zahaczyłem o promenadę na jeziorem Miedwie.
Morzyczyn  - jezioro Miedwie
Morzyczyn - jezioro Miedwie © strus
Z Motańca jadę do końca Niedźwiedzia gdzie zawracam i przez Reptowo docieram do Cisewa i kieruje się ponownie do Zieleniewa aby tam zameldować się na DDR-ce i po dotarciu do Lipnika postanawia wydłużyć powrotną drogę o Grzędzice i Żarowo przez co wyszła pięćdziesiątka z plusem.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy z plusem ☀️

Zdunowo przez Kołbacz ☀️

Niedziela, 20 marca 2022 · dodano: 20.03.2022 | Komentarze 3

Golczewo zaliczam najkrótszą trasą przez Giżynek gdzie odbijam na Skalin aby przez Wierzchląd i Kunowo dotrzeć do ścieżki rowerowej w Zieleniewie a nią przez Morzyczyn i Kobylankę dojechać do Bielkowa w którym wjeżdżam na DW 120 i chyba dobudują trochę DDR-ki bo trwa remont dróg i budowa chodników w Bielkowie.
Remont dróg w Bielkowie - Koniec DDR-ki
Remont dróg w Bielkowie - Koniec DDR-ki © strus
Wojewódzką docieram przez Nieznań do Kołbacza gdzie odbijam na ścieżkę rowerową do Śmierdnicy czyli na prawobrzeże Szczecina.Po 6 kilometrach jazdy DDR-ką wjeżdżam na DW 119 aby dotrzeć do Płoni gdzie przedostaje się pod DK 10 i odbijam na Zdunowo  w którym wjeżdżam na szosę do Niedźwiedzia.

DDR-ka wzdłuż DW 119
DDR-ka wzdłuż DW 119 © strus
Zdunowo - Wjazd na drogę do Niedźwiedzia
Zdunowo - Wjazd na drogę do Niedźwiedzia © strus
Gdy wjechałem na drogę w Zdunowie to już do samej mety walczyłem z upierdliwym wiatrem i na szczęście włożyłem do kieszeni bluzy wiatrówkę którą musiałem ubrać na ostatnie 25 kilometrów bo wiatr przeszywał moja bluzę i odczuwałem chłód.Ostatnie kilometry to po trasie którą ciągle męczę od jesieni czyli na początek do Reptowa a następnie wracam do Zieleniewa przez Cisewo i Miedwiecko i przez Lipnik prosto do Stargardu.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,
Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36.Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz ☀️

50-tka po pracy ⛅️

Piątek, 18 marca 2022 · dodano: 18.03.2022 | Komentarze 2

Prognozy na czwartek nie sprawdziły się a ja uwierzyłem w 14 stopni i tak się ubrałem i zmarzłem bo termometr pokazał max 8 stopni że gdy wróciłem do domu ochota na rower odeszła a dziś w południe słoneczko zaczęło się przebijać przez chmurki i po pracy szybko się przebrałem i zaryzykowałem bo kurtkę zastąpiłem ponownie bluzą i ruszyłem do ścieżki rowerowej na południu miasta i ruszyłem nią do Golczewa przez Kluczewo a następnie zaliczyłem dużą "szufladę" do strefy przemysłowej czyli do końca DDR-ki na ulicy Metalowej.
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie - obecnie
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie - obecnie © strus

Gdy wróciłem do Golczewa skierowałem się do Zieleniewa standardową drogą przez Skalin i Kunowo wydłużoną o Wierzchląd a następnie jadę drugą "szufladę" do Cisewa pod lapidarium gdzie zawracam i ta samą drogą przez Miedwiecko i DP36 ponownie wracam na DDR-kę w Zieleniewie którą przez Lipnik wracam do Stargardu.

"Maja na bazi" © strus

"Nawrotka" w Cisewie © strus

Stargard.Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Węzeł Dąbie ☁️

Środa, 16 marca 2022 · dodano: 16.03.2022 | Komentarze 2

Liczyłem na słoneczny dzień i zwlekałem z wyjazdem ,dopiero po dwunastej ruszyłem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a nią prosto do samego Motańca przez Lipnik i Morzyczyn a następnie do Niedźwiedzia i gdy wyjechałem w Zdunowie postanowiłem że do jadę do A 6-stki czyli do węzła Dąbie przez Wielgowo i tam zawrócę.
Wjazd na wiaduk nad A6 w Dąbiu
Wjazd na wiadukt nad A6 w Dąbiu © strus

Wracam do Wiegowa a tam zauważyłem że zamyka się szlaban kolejowy więc odbiłem i przejechałem pod stacją PKP korzystając z nowego odcinka DDR-ki i dalej tą samą drogą wróciłem do Niedźwiedzia aby do ścieżki rowerowej w Zieleniewie pojechać wydłużoną drogą o Cisewo i Miedwiecko zaliczając po drodze "szufladę" do Wielichówka a na koniec prosto DDR-ką do Stargardu.
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Węzeł Dąbie ☁️

Kluczewo & Reptowo☀️

Niedziela, 13 marca 2022 · dodano: 13.03.2022 | Komentarze 2

Wczoraj odpuściłem rower ale z małżonką pojechaliśmy na 12 kilometrowy spacer po Szczecinie zaczynając od Łękna dokładniej od Różanki na której o tej porze nic jeszcze się nie dzieje i tak do przodu z pierwszą przerwą na kawę u Bike Cafe z podziwianiem bardzo dużej ilości krokusów na Jasnych Błoniach.dalsza trasa to Park Żeromskiego,Wały Chrobrego i Zamek Książąt Pomorskich i przez starówkę do dworca PKP.
Szczecin - Krokusy na Jasnych Błoniach
Szczecin - Krokusy na Jasnych Błoniach © strus
A na niedziele był plan na większa rundkę który spalił na panewce o 20.30 kiedy zawitali goście za zachodniej granicy i posiedzieliśmy do drugiej w nocy co skutkowało snem do dziesiątej .Nie było co wymyślać trasy tylko wykorzystać maksymalnie wolny czas.Najpierw rundka po mieście aby ocenić czy w bluzie nie będzie za zimno bo wiaterek był dość chłodny a następnie przez Os.Pyrzyckie do ścieżki rowerowej przy DW 106 a nią na os.Lotnisko tam mała sprawa i wracam do DDR-ki wzdłuż Brictstone i gdy bylem w Golczewie robię "szufladę" do strefy przemysłowej a następnie przez Skalin i Kunowo docieram do Zieleniewa i kieruje się przez Miedwiecko i Cisewo do Reptowa żeby skierować się w kierunku DDR-ki w Kobylance która wracam przez Morzyczyn ,Zieleniewo i Lipnik do Stargardu.Dziś po drodze mijałem bardzo dużą ilość rowerzystów chodź ze znajomych dziś nikogo nie widziałem na szlaku/

Zamiast kurtki dziś w bluzie,było OK
Zamiast kurtki dziś w bluzie,było OK © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,
M A P K A : Kluczewo & Reptowo☀️

Środa, 9 marca 2022 · dodano: 09.03.2022 | Komentarze 3

Kolejny słoneczny dzień w tym tygodniu do wykorzystania po pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę,wczoraj też była piękna  pogoda ale ze względu na święto odpuściłem rower.Dziś zaliczyłem bardzo podobna do ostatniej trasy z małymi modyfikacjami.Do Kluczewa pojechałem przez Witkowo Drugie a następnie po zaliczeniu oś.Lotnisko kieruje się do Golczewa przez strefę przemysłową zaliczając 1,5 km tragicznej drogi aby dotrzeć do niedawno wybudowanej łączącej się z ulica Metalową.
Nowy odcinek drogi w strefie przemysłowej.
Nowy odcinek drogi w strefie przemysłowej. © strus
Tak jak w poniedziałek z Golczewa jadę do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo a następnie odbijam na Miedwiecko aby dojechać do Wielichówka w którym zawracam na krzyżówce na Sowno i ta samą droga wracam do ścieżki rowerowej w Zieleniewie aby przez Lipnik zameldować się w Stargardzie.
Przejazd pod S10 w Zieleniewie
Przejazd pod S10 w Zieleniewie © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,
Cisewo,DP35,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

50-tka po pracy ⛅️

Poniedziałek, 7 marca 2022 · dodano: 07.03.2022 | Komentarze 2

Wracałem z pracy w pełnym słońcu że aż mi za ciepło było ale na szczęście na rower ubrałem się dobrze bo zimny północny wiatr dawał się we znaki na większości dzisiejszej trasy która rozpocząłem od dojazdu do ścieżki rowerowej na oś.Pyrzyckim a nią wzdłuż DW106 a następnie przez Kluczewo drugiej  DDR-ki która jadę wzdłuż Brictstona do Golczewa a następnie robię dużą "szufladę" do strefy przemysłowej aż pod Warnice ,6 km w jedną stronę.
DDR-ka wzdłuż Brictstone
DDR-ka wzdłuż Brictstone © strus
Budowa magazynów Tedi - obiekt o powierzchni 87 300 m²
Budowa magazynów Tedi - obiekt o powierzchni 87 300 m² © strus
Gdy ponownie zawitałem w Golczewie kieruje się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo i po krótkim pobycie na DDR-ce odbijam na Miedwiecko i można powiedzieć robię drugą dziś "szufladę" tym razem tylko do Cisewa bo tyle wystarczyło aby wrócić do Stargardu i na liczniku pojawiła się pięćdziesiątka po pracy.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchlad,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

Okolice ☁️

Niedziela, 6 marca 2022 · dodano: 06.03.2022 | Komentarze 2

Kolejna weekendowa noc spędzona w dobry towarzystwie i pobudka o 10.06 i zanim się ogarnąłem to już dobrze po dwunastej było wiec do obiadu mało czasu ale na tyle aby zaliczyć pięćdziesiątkę zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej przy Spokojnej a nią do Golczewa przez Giżynek i odbić w kierunku Skalina a następnie przez Kunowo do Zieleniewa.W Zieleniewie kieruje się do Cisewa przez Miedwiecko i dojazd pożarowy 36 aby zaliczyć "szufladę" do Wielichówka.

Gdy dojechałem do szlabanu w Reptowie okazało się że przejazd znowu jest zamknięty i nawet pieszo nie udało mi się przedostać na drugą stronę.Postanowiłem po zaliczeniu nowej drogi do Reptowa spróbować jak będzie możliwe wykorzystać DP 32 i wyjechać na stacji w Reptowie .Udało się chodź 600 metrów dojazdu było pokryte błotkiem ale powoli można było jechać.
Reptowo - budowa nowej drogi
Reptowo - budowa nowej drogi © strus
Dojeżdżam do centrum wioski i kieruję się do Niedźwiedzia w którym od razu skręcam na Motaniec przez Kałęgę i po zaliczeniu wiaduktu nad S10 melduje się na ścieżce rowerowej którą najpierw jadę do Kobylanki a później przez Morzyczyn i Zieleniewo docieram do Lipnika i gdy miałem odbijać na Grzędzice dościgam kolegę który mnie zagadał i pojechałem z nim prosto do Stargardu .

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Jęczydół,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP32,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,