Grudzień, 2021

Wielgowo

Niedziela, 19 grudnia 2021 · dodano: 19.12.2021 | Komentarze 1

Ubrałem się inaczej niż ostatnim razem bo było mi za ciepło a temperatura dziś taka sama ale nie wiedziałem że tak dziś powiewa mocnym chłodem z północy ,dowiedziałem się o tym dopiero gdy opuściłem teren zabudowany i wjechałem na DDR-kę przy szczecińskiej którą dojechałem do wiaduktu nad S10 w Motańcu a wcześniej zaliczyłem miedzy innymi Lipnik i Kobylankę.Pod kurtką miałem tylko jedną warstwę i gdy jechałem pod wiatr to miło nie było aż do Wielgowa do którego pojechałem przez Niedźwiedź i Zdunowo i gdy na liczniku pojawiło się 25 kilometrów postanowiłem zawrócić.

Dziś odpuściłem sobie robienie zdjęć i po nawrotce tą samą drogą wracam do Niedźwiedzia a następnie kieruję się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie wydłużoną drogą przez Cisewo i Miedwiecko a po drodze spotykam pierwszego rowerzystę i to znajomego którego poznałem dwa lata temu. Znajomy był spragniony jazdy na rowerze  po dwutygodniowym odwyku przez chorobę ale  "cykloza" która pochłonęła go 4 lata temu nadal trwa i  mimo że ma siedem dyszek stara się przejechać nie mniej niż 30 km zimą.Razem wróciliśmy do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : WIELGOWO

Piątek, 17 grudnia 2021 · dodano: 17.12.2021 | Komentarze 2

Piątego grudnia gdy rano wstałem okazało się że miasto i okolice są zasypane dużą ilością śniegu aż mi się odechciało jazdy i postanowiłem  że w tym roku nie będę jeździł po nawierzchniach "stresujących". Obserwowałem okolice i jak żadnego roku DDR-ki zostały olane i nikt ich nie odśnieżał poza dwoma małymi odcinkami a mianowicie z Oś.Pyrzyckiego było można dojechać przez Kluczewo do Golczewo i z Lipnika do Zieleniewa.Wczoraj jeszcze było dużo wody na drogach ale popołudniowe słoneczko i nocny wiaterek oczyścił drogi więc dziś po pracy wyruszyłem do ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzyckim i przez Kluczewo po obrzeżach strefy przemysłowej dojechałem do Golczewa i na rondzie zjechałem w kierunku Skalina i po zaliczeniu Wierzchlądu i Kunowa dojechałem do DDR-ki w Zieleniewie .
TREK Emonda ALR 4 z nowym oświetleniem do jazdu dziennej
TREK Emonda ALR 4 z nowym oświetleniem do jazdy dziennej © strus
DDR-ką wzdłuż jeziora przez Morzyczyn dojechałem do Kobylanki aby zaliczyć kolejny odcinek ścieżki rowerowej do Motańca  a po zaliczeniu wiaduktu  nad S10   przez Kałegę docieram do Niedźwiedzia  i pora zawracać bo pięćdziesiątka będzie zaliczona.Przez Reptowo dojechałem do Cisewa a następnie pożarów-ką i przez Miedwiecko wracam na DDR-kę w Zieleniewie i kieruje się do Stargardu przez Lipnik.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Szaro,buro a w lesie błoto

Sobota, 4 grudnia 2021 · dodano: 04.12.2021 | Komentarze 1

Mój pech co do pogody w dni wolne od pracy i przy pierwszej zmianie od września nad trwa bo w tym tygodniu pierwsze cztery dni to non stop opady deszczu ze śniegiem a jedyny piątek kiedy pogoda dopisała to po pracy musiałem zaliczyć stomatologa a dziś pewnie bym normalnie nie zaliczył rundki bo nie lubię taplać się w błotku ale cykloza zwyciężyła pewnie dla tego że od poniedziałku druga zmiana więc bez roweru.Wybrałem Viper-a i po zaliczeniu DDR-ki do Żarowa odbiłem na bezpieczniejszą drogę do Sowna zaczynając od Lubowa a następnie przez Rogowo i Poczernin docieram do Sowna.
Za Poczerninem w okolicy rzeki Ina
Za Poczerninem w okolicy rzeki Ina © strus

Z Sowna kieruję się na prawobrzeże Szczecina czyli do dzielnic Wielgowo i Zdunowa a docieram tam zaliczając dwa dojazdy pożarowe 32 i 40 .Ten pierwszy był bardzo ciężki do jazdy bo nie dość że zabłocony i zaśnieżony to z dużo ilością dużych dziur.Początek 40-ki też trudny do momentu dojazdu do krzyżówki z DP39 a dalej już było OK.Gdy pojawiłem się na Wiślanej to najkrótszą drogą przez Zdunowo jadę do szutrowej drogi na Niedźwiedź.

"Polski Ład" wzdłuż DP 40 © strus
Zanim pojawiłem się w Niedźwiedziu po zaliczeniu trzy kilometrowego odcinka szutrowego przez las po drodze zatrzymałem się i zajrzałem w las ,okazało się że jeszcze są zdrowe podgrzybki.Gdy już byłem na asfaltowej drodze pojechałem standardowo do Reptowa a następnie wydłużoną drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Cisewo i Miedwiecko i jeszcze Lipnik zaliczony przed Stargardem a zanim wróciłem do domu zaliczyłem myjkę.Nie pamiętam kiedy miałem tak brudny rower i ciuchy.Zanim odzież zaliczyła pralkę musiałem spłukać błoto z nich.Takich warunkach nie lubię jeździć tylko ze względu na sprzątanie po nim.
Podgrzybek grudniowy
Podgrzybek grudniowy © strus
Viper w lesie
Viper w lesie © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP32.DP40,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,