Kwiecień, 2023

Piątek, 28 kwietnia 2023 · dodano: 28.04.2023 | Komentarze 2

Nieoczekiwanie dziś mi się zmiany zmieniły w pracy dzięki czemu mogłem tym razem na pewno ostatni raz wyjechać w tym miesiącu aby zaliczyć rundkę na rowerze zaczynając od DDR-ki przy Szczecińskiej a nią prosto do Kobylanki do sklepu na małe zakupy i wjeżdżam w las po 15 km kierując się do DP 49 a tam nagle postawiono płot z informacją o afrykańskim pomorze świń i trzeba było poszukać objazdu a następnie zmienić na dojazd pożarowy na 48 i dojechać nią do Jezierzyc.
Wjazd do lasu w Kobylance
Wjazd do lasu w Kobylance © strus
Zakaz wjazdu przez
Zakaz wjazdu przez "świnie" © strus
Wjazd do Jezierzyc
Wjazd do Jezierzyc © strus
Kilometr po asfalcie i kieruję się do Płoni dojazdem pożarowym 47 lub po nowemu DDR 20A aby przedostać się na drugą stronę DK 10 i odbić na Sławociesze i po drodze wymyśliłem że pojadę Starym Szlakiem do dawno nie odwiedzonego przez mnie poniemieckiego cmentarza z XIX w a po drodze dopytywałem się czy w końcu jest zrobiona krótsza droga od głównej czy trzeba nadal dojechać przez las.

SZCZECIN – SŁAWOCIESZE (niem.Franzhausen) Ruiny niemieckiego cmentarza z XIX w.
SZCZECIN – SŁAWOCIESZE (niem.Franzhausen) Ruiny niemieckiego cmentarza z XIX w. © strus

Wracam do głównej drogi i kieruje się tym razem przez las do Zdunowa i po krótkim pobycie na szosie wjeżdżam na DP 45 która jadę do "szutrówki" prowadzącej do Niedźwiedzia a następnie zaliczam Reptowo w którym postanowiłem pojechać przez nowo budowaną drogę do Morzyczyna z pominięciem Kobylanki i na koniec pozostało wjechać w Zieleniewie na DDR-kę i przez Lipnik wrócić do Stargardu.
Wjazd na nowo budowaną drogę do Morzyczyna
Wjazd na nowo budowaną drogę do Morzyczyna © strus
Wjazd na kładkę nad S10 w Morzyczynie
Wjazd na kładkę nad S10 w Morzyczynie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,DP49,DP 48,Jezierzyce,DP 47,DDR 20A,Płonia,Oleszna,Stary Szlak,Sławociesze,
Zdunowo,DP45,Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Lubczyna ⛅️

Poniedziałek, 24 kwietnia 2023 · dodano: 24.04.2023 | Komentarze 4

Piętnaście kilometrów po asfalcie i dopiero wjechałem w Wielichówku na terenową drogę prowadzącą do DP 40 w kierunku Wielgowa ale zanim tam dotarłem musiałem dojechać do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią do Zieleniewa przez Lipnik i odbić na Cisewo.
Dojaz pożarowy 40 w kierunku Wielgowa
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Wielgowa © strus
W Wielgowie jadę ślepą drogą która kiedyś prowadziła do DW142 a następnie odbijam na DP43 i po przejechaniu nad S6 wjeżdżam do dzielnicy Szczecina która nazywa się Załom.
Wjazd na DP 43 w Wielgowie
Wjazd na DP 43 w Wielgowie © strus
Nad S6 między Wielgowem a Załomiem
Nad S6 między Wielgowem a Załomiem © strus

W Załomiu na Łąkowej mały problem z przejechaniem bo budują ulicę i musiałem przeprowadzić rower pod płotem i po zaliczeniu Trzebuskich Łęg wjeżdżam na wał przy jeziorze Dąbie po którym prowadzi DDR 3 mnie do Lubczyny i z nad Szczecina nadchodziły ciemne chmury i od razu sprawdziłem radar opadów i deszczyk miał przejść po zachodniej stronie jeziora.
Czarna Łąka  - kierunek Lubczyna
Czarna Łąka - kierunek Lubczyna © strus
Wrak na J.Dabie
Wrak na J.Dąbie © strus
Ciemność nadeszła jednak
Ciemność nadeszła jednak © strus
Marina w Lubczynie a nad jeziorem juz pada deszcz.
Marina w Lubczynie a nad jeziorem już pada deszcz. © strus
Pierwsze krople dopadły mnie jeszcze na DDR-ce w Lubczynie ale delikatnie padało do Smolna a dopiero porządniej popadało na wjeźdżie do Rurzycy i w Kliniskach aż zatrzymałem się na ciacho w tutejszym Asprod bo wcześniej nie było gdzie się schować.
RURZYCA (niem.Rörchen)Kościół parafialny p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP z 1906 r.
RURZYCA (niem.Rörchen) Kościół parafialny p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP z 1906 r. © strus
Po raz pierwszy zaliczam kładkę nad S3 w Kliniskach i jadę po bardzo dziurawej drodze do Strumian a następnie do Sowna a w nim po drodze terenowej i w okolicy szkoły wyjeżdżam na asfalt i jadę na początku do Poczernina w którym były dwie pary bocianów a to gniazdo co sfotografowałem ostatnimi latami było puste.
Kładka nad S3 w Kliniskach
Kładka nad S3 w Kliniskach © strus
Widok na Poczernin
Widok na Poczernin © strus
Parka w Poczerninie
Parka w Poczerninie © strus
Z Poczernina pozostało pojechać do Żarowa na DDR-kę przez Rogowo i Lubowa a nią już prosto do domu i tak minął rowerowo kwiecień bo już do końca miesiąca pracuje a kilometrowo jestem bardzo niezadowolony.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,DP40,Wielgowo,DP43,Załom,Trzebuskie Łęgi,DDR 3,Lubczyna,
Smolno,Warcisławiec,Dobroszyn,Rurzyca,Kliniska Wielkie,Kliniska Małe,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Lubczyna ⛅️

50-tka po pracy z Iwonką ☀️

Sobota, 22 kwietnia 2023 · dodano: 22.04.2023 | Komentarze 3

Praca do czternastej ,szybki obiad i w drogę z małżonką do Golczewa przez Giżynek tam Iwonka wybrała strefę przemysłową tylko nie tak jak ja jako "szufladę" tylko pojechaliśmy do Warnic przez nieistniejącą od 1952 roku Burzykowo w którym odkryłem poniemiecki cmentarz który właśnie jest oczyszczany przez społeczników.
Burzykowo (niem. Gut Buslar) Cmentarz
Burzykowo (niem. Gut Buslar) Cmentarz © strus

Z Warnic przez Dębicę dotarliśmy do Koszewa  a dalej wzdłuż jeziora Miedwie zaliczając Skalin i Kunowo wjechaliśmy na ścieżkę rowerową w Zieleniewie gdzie odbiliśmy na promenadę nad jeziorem gdzie było bardzo dużo ludzi i wtedy po 30 km małżonka powiedziała żebym sobie zaliczył 10 km solo a ona posiedzi na słoneczku.

Alpaki w Skalinie
Alpaki w Skalinie © strus
Małżonka odpoczywa
Małżonka odpoczywa © strus
Jak małżonka zażywała słonecznej kąpieli to ja zaliczyłem "szufladę" do Cisewa i gdy wracałem do DDR-ki w Zieleniewie zadzwoniłem do Iwonki żeby ruszyła i dalej przez Lipnik wrócilismy do Stargardu a jutro niestety praca na jedenastą czyli bez roweru.

Stargard,Giżynek,Golczewo,strefa przemysłowa,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zielenewo,Miedwiecko,
DP 36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z Iwonką ☀️
Kategoria PO PRACY, RODZINNA

W końcu "na krótko "☀️

Piątek, 21 kwietnia 2023 · dodano: 21.04.2023 | Komentarze 5

Pierwszy etap miał być solo szosa ale gdy wybrałem się po rower okazało się że stał na kapciu,szybko zmieniłem dętkę i pojechałem po zapas do sklepu i po 1,5 km "kapeć". Tak jest jak się szybko zmienia dętkę a nie sprawdzi opony ,wróciłem pieszo zamieniłem rower na mtb i ruszyłem przez oś.Pyrzyckie do Witkowa Drugiego zamkniętą drogą bo trwa remont ale panowie mnie przepuścili i znalazłem się na DDR-ce do Pierwszego Witkowa gdzie odbijam na fuzlówkę do Krępcewa.
W Hołdzie Radiotechnikom - jednostka wojskowa zlikwidowana
W Hołdzie Radiotechnikom - jednostka wojskowa zlikwidowana © strus
Kurcewo (niem. Krüssow) Kościółek
Kurcewo (niem. Krüssow) Kościółek © strus
Z Krępcewa jadę kolejną żużlówką do głównej drogi na Barnim gdzie odbijam na Kłeby przez Wójcin i po zaliczeniu następnej drogi terenowej po zaliczeniu Starego Przylepu wjeżdżam do Czernic i kieruje się do DW 106 aby przejechać na drugą stronę i znaleźć się na szlaku trasy maratonu wokół jeziora Miedwie zaczynając od dojazdu do Wierzbna przez Grędziec.
CZERNICE (niem.Sehmsdorf) Zabytkowy  dwór z 1913 r.
CZERNICE (niem.Sehmsdorf) Zabytkowy dwór z 1913 r. © strus

Jez. Miedwie Wierzbno
Jez. Miedwie Wierzbno © strus
Z Wierzbna jadę trzema różnymi terenowymi nawierzchniami do Koszewa a następnie kieruje się do drogi terenowej w Kunowie przez Wierzchląd aby już dziś ostatnim odcinkiem o złej nawierzchni dojechać do Lipnika w którym wjeżdżam na DDR-kę i jadę do domu po małżonkę.
W drodze do Koszewa
W drodze do Koszewa © strus
W końcu
W końcu "na krótko "☀️ © strus
W domu przebrałem przepoconą odzież i małym obiadku zaliczyliśmy z Iwonką "szufladę" do Poczernina czyli 12 km w jedna stronę i z powrotem ta sama drogą.

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kurcewo,Barnim,Wójcin,Kłeby,Stary Przylep,Czernice,Grędziec,Wierzbno,Koszewo,
Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Kunowo Nowe,Lipnik,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : ETAP I : SOLO
M A P K A : ETAP II - Z IWONKĄ

Czwartek, 20 kwietnia 2023 · dodano: 20.04.2023 | Komentarze 3

Wczorajsze prognozy sprawdziły się bo padało między czternastą a piętnastą czyli w godzinach mojej rundki po pracy więc sobie odpuściłem a dziś po chłodnym poranku temperatura wzrosła do 14 stopni przy starcie a udałem się do DDR-ki na Żarowo a następnie wydłużoną drogą pojechałem do Sowna przez Lubowo i Poczernin i wjechałem w las kierując się do drogi pożarowej 32 a dalej dojazdem pożarowym 40 w kierunku Wielgowa.
Kierunek DP 32 w Sownie
Kierunek DP 32 w Sownie © strus
Krzyżówka DP 32 z DP 40
Krzyżówka DP 32 z DP 40 © strus
Gdy czterdziestka skrzyżowała się z DP 24 na której jest super nawierzchnia wjechałem winą i skierowałem się w kierunku torów kolejowych a gdy dojechałem do nich kontynuowałem jazdę wzdłuż nich do Wielgowa aby przez Zdunowo wjechać na dojazd pożarowy 45 który doprowadził mnie do nieoznaczonej szutrówki na Niedźwiedź.
Krzyżówka DP40 z DP 24
Krzyżówka DP40 z DP 24 © strus

Tym razem z Niedźwiedzia pojechałem do Motańca przez Kałęgę a następnie wybrałem "Michałowy" skrót do Kobylanki pod S 10 aby tam wjechać na ścieżkę rowerową i pojechać prosto do Stargardu przez Morzyczyn i Lipnik a jutro wolne i pewnie będzie rowerowo bo zapowiada się ładna pogoda.
Skrót pod S10 do Kobylanki
Skrót pod S10 do Kobylanki © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP32,DP40,DP24,Wielgowo,Zdunowo,DP45,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Wtorek, 18 kwietnia 2023 · dodano: 18.04.2023 | Komentarze 2

Niedziela i poniedziałek mimo że miałem wolne nieudane rowerowo bo ciągle padało i nie udało mi się trafić w okno pogodowe minimum dwie godziny a wcześniej jeszcze pięć dni pracy od jedenastej więc kolejna długa rozłąka z rowerami a dziś mimo że rano były cztery stopnie to gdy wróciłem z pracy termometr pokazywał już dwanaście.Pojechałem od razu do DDR-ki przy szczecińskiej a nią do Motańca gdzie odbiłem na Niedźwiedź przez Kałęgę aby tam pojechać do Zdunowa a tam zrobić małe kółeczko po dzielnicach prawobrzeża Szczecina.
Kierunek z Płoni na Sławociesze
Kierunek z Płoni na Sławociesze © strus

Gdy wróciłem do Zdunowa tą samą drogą wróciłem do Niedźwiedzia czyli zacząłem powrót do domu standardową wydłużoną droga przez Reptowo i Cisewo do ścieżki rowerowej w Zieleniewie aby nią przez Lipnik wrócić do Stargardu a po drodze zauważyłem że w Cisewie nadal kwitną jeszcze przebiśniegi które kwitną od stycznia.
Ostani przepiśnieg w Cisewie w 2023r.?
Ostatni przebiśnieg w Cisewie w 2023r.? © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Zdunowo,Płonia,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Świąteczna 50-tka ☀️

Poniedziałek, 10 kwietnia 2023 · dodano: 10.04.2023 | Komentarze 4

Wcześniej jak na mnie wyruszyłem ale to przez święta bo szkoda słonka za oknem a czasu wolnego miałem mało a później do stołu ,więc pojechałem zaliczyć rundkę którą zaliczam przeważnie po pracy i zimą w skrócie Kluczewo i gmina Kobylanka z "szufladami" do strefy przemysłowej i Cisewa i na koniec powrót przez Lipnik do Stargardu.

Krowy w Cisewie
Krowy w Cisewie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,
Dp 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Świąteczna 50-tka ☀️

Zdunowo przez Kołbacz ⛅️

Sobota, 8 kwietnia 2023 · dodano: 08.04.2023 | Komentarze 3

Rano ostatnie zapomniane zakupy i dostałem trzy godziny wolnego zanim zostanę zaprzęgnięty do kuchni   więc gdy pogoda sprzyja to trzeba wykorzystać ją na rower i tak z przyzwyczajenia ruszyłem w stronę Kluczewa ale odbiłem do DDR-ki przy Spokojnej i pojechałem nią do Golczewa przez Giżynek aby odbić na Skali i przez Wierzchląd i Kunowo dojechać do DDR-ki w Zieleniewie a nią prosto do Kobylanki gdzie zrobiłem pierwsze w tym roku zakupy na drogę a dalej DDR-ka do Bielkowa.
Przygotowania do Wielkanocy
Przygotowania do Wielkanocy © strus
W Bielkowie wjeżdżam na DW 120 którą jadę do DDR-ki w Kołbaczu przez Nieznań aby dojechać na prawobrzeże Szczecina do pierwszej dzielnicy od tej strony o kiepskiej nazwie Śmierdnica tam wjeżdżam na DW 119 i jadę do krzyżówki z DK 10 w Płoni.

DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Zanim ze Zdunowa pojechałem do Niedźwiedzia zaliczyłem Sławociesze i pozostał standardowy odcinek drogi którą bardzo często zaliczam czyli wydłużony powrót na ścieżkę rowerową w Zieleniewie przez Cisewo i oczywiście po drodze zaliczam Reptowo w który musiałem ustąpić drogę dwóm pociągom a gdy już byłem na DDR-ce to przez Lipnik do Stargardu.
Z okazji Świąt wielkanocnych najlepsze życzenia:smacznego jajka, radosnego Alleluja i wiele szczęścia na co dzień dla wszystkich znajomych i nieznajomych z bikestats
Droga do Niedźwiedzia
Droga do Niedźwiedzia © strus
Hybryda w Reptowie
Hybryda w Reptowie © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,DW120,Nieznań,Kołbacz,
Śmierdnica,DW119,Płonia,DK10,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz ⛅️

50-tka po pracy ☀️

Czwartek, 6 kwietnia 2023 · dodano: 06.04.2023 | Komentarze 1

Kolejna w tym tygodniu pięćdziesiątka zaliczona od razu po powrocie z pracy tym razem jak we wtorek jadę do Golczewa przez Kluczewo tam zaliczam 10-kilometrowa "szufladę" do strefy przemysłowej a gdy ponownie dojechałem do Golczewa kieruję się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo a tam zaliczam drugą :szufladę" tym razem do Cisewa a na koniec powrót z Zieleniewa do Stargardu przez Lipnik.
Stokrotka pospolita
Stokrotka pospolita © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,
DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☀️

Środa, 5 kwietnia 2023 · dodano: 05.04.2023 | Komentarze 2

Warunki cieplne takie jak wczoraj chodź wiaterek zdecydowanie nie taki zimny jak wczoraj a ja po pracy pojechałem do Golczewa tym razem od strony Giżynka i tak jak wczoraj dalej do gminy Kobylanka zaczynając od Skalina i wjeżdżam na DDR-kę w Zieleniewie i jadę nią do stacji paliw w Motańcu a następnie przez Kałegę do wylotu na Zdunowo w Niedźwiedziu gdzie zawracam.

Po nawrotce przez Reptowo jadę do Cisewa a następnie kieruję się do DDR-ki w Zieleniewie przez Miedwiecko aby wrócić do domu przez Lipnik z przystankiem na kilka zdjęć w Reptowie.
Końska rodzinka w Reptowie
Końska rodzinka w Reptowie © strus
Śpiący koń
Śpiący koń © strus
Ostatnie przebiśniegi w Cisewie
Ostatnie przebiśniegi w Cisewie © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,