Sierpień, 2015

Po pracy inaczej.

Czwartek, 27 sierpnia 2015 · dodano: 27.08.2015 | Komentarze 6

To już ostatnia wycieczka w tym miesiącu ponieważ od jutra mamy trzy dni wolne z małżonką które postanowiliśmy spędzić w Świnoujściu na zakończenie wakacji.Jak na razie zapowiada się u mnie przerwa od roweru aż przez siedem dni bo od poniedziałku będę miał cztery dni pracy popołudniu.Dzisiejsza pięćdziesiątka trochę inna trasą bo miałem dwie sprawy do załatwienia ,na początek do kolegi na OŚ.Letnie a dalej kierunek na Kluczewo przez Golczewo.Zanim udałem się do Skalina zrobiłem rundkę w okół Bridgestone która miała 7 kilometrów.
Wjazd na Oś.Lotnisko w Kluczewie
Wjazd na Oś.Lotnisko w Kluczewie © strus
Ze Skalina przez Wierzchląd do terenowego Kunowa i DDR-ka do Kobylanki i skróconym kołeczkiem z pominięciem Niedźwiedzia wracam do Kobylanki i najkrótszą drogą wracam do Stargardu żeby załatwić drugą sprawę na Szczecińskiej.
Lipa „Wieniec Zgody
Lipa „Wieniec Zgody" została posadzona w 1460 r © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchlą,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPA

Stare Czarnoowo po pracy.

Środa, 26 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 5

Tym razem po pracy pojechałem innym szlakiem chodź wielokrotnie przejechanym ale ostatnio w Dębinie dawno nie byłem więc do Starego Czarnowa właśnie przez Dębinę się udałem a przed Starym Czarnowem zatrzymałem się na foto i coś jeszcze.
Smaczna jeżyna
Smaczna jeżyna © strus
Śliweczki
Śliweczki © strus
Pojadłem jeżynek i kilka śliwek  i musiałem być bardzo czujny bo w okolicy była  bardzo duża ilość żółto-czarnych latających groźnych owadów.W końcu zrobili wjazd do Starego Czarnowa od strony Dębiny.Doga powrotna delikatnie zmieniona i została przekroczona granica 7000km w tym roku.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół

Tylko Dąbie.

Poniedziałek, 24 sierpnia 2015 · dodano: 24.08.2015 | Komentarze 4

Tylko Dąbie a miało być Pilichowo a to przez pogodę deszczową rano.Jak na śpiocha wstałem wcześnie bo o 7.30 zrobiłem co obiecałem małżonce rano i po śniadaniu gdy byłem już gotów do wyjścia za oknem zaczął padać deszcz i dałem sobie spokój i zabrałem się za format kompa kolegi.Około jedenastej się przejaśniło i zrobiłem drugie podejście do wyjścia tym razem udane.Temperatura w południe wynosiła ledwie nico powyżej 20 stopni i było pochmurno,dopiero gdy wyjechałem z lasu w Jezierzycach przywitało mnie słonko.
W Jezierzycach
W Jezierzycach © strus
Jadąc do Klęskowa jak już słońce dogrzewało to leżąca woda na drodze szybko zaczęła parować i nad drogą zrobiła  się parówka i na dodatek droga była poryta przez auta wywożąca drewno z lasu.

Z Klęskowa obrałem kierunek na Dąbie żeby Tczewską dojechać do Wielgowa ale na szlabanie musiałem swoje odstać ,ostatnio w radio dużo mówili na temat tego przejazdu kolejowego gdzie robią się duże korki ponoć przez dróżników?
Przeprawa w Dąbiu
Przeprawa w Dąbiu © strus
Kierunek Wielgowo
Kierunek Wielgowo © strus
Gdy wjechałem na DDR-kę nad S6 poczułem silny wiatr prosto w twarz i od razu wiedziałem że na odkrytym terenie łatwo nie będzie.
Początkowo miałem jechać przez las do Sowna ale po drodze do Wielgowa odebrałem telefon i z kolegą który również był na szlaku umówiliśmy się w Morzyczynie na pierwszym molo od strony Kobylanki.
Kaczuszki nad Miedwiem
Kaczuszki nad Miedwiem © strus
Wiaterek nad Miedwiem
Wiaterek nad Miedwiem © strus
Nad samym jeziorem bardzo mocno wiało z czego cieszyli się miłośnicy sportów wodnych z żaglami itp.  Z kolegą długo razem nie pokręciliśmy  ledwie do Tesco a później każdy w swoją drogę ,ja szukałem kilometrów żeby dokręcić do siedemdziesiątki i udałem się w stronę DDR-ki na Żarowo.Niestety przez to że wyruszyłem prawie w południe to nie miałem tyle czasu żeby zawitać na tereny znajomych z bikestats-a.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Jezierzyce,Płonia,Kijewko,Klęskowo,Kijewo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPA

Kilometry po pracy z Iwonką.

Sobota, 22 sierpnia 2015 · dodano: 22.08.2015 | Komentarze 2

Kilometry po pracy przejechane z Iwonką w ramach relaksu weekendowego w czasie jazdy rozmowa o różnych rzeczach i snucie planów na następny trzy dniowy wolny  weekend który mamy zamiar spędzić nad morzem.
Stargard,Gizynek,Golczewo,Kluczewo,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Na 100-ną - setka.

Piątek, 21 sierpnia 2015 · dodano: 21.08.2015 | Komentarze 5

Na 100-ną  - setka czyli dziś była setna wycieczka w tym roku więc że miałem czas prawie do szesnastej trzeba było wykręcić sto kilometrów.Początkowo miałem ochotę zaliczyć w końcu tereny na północ od Szczecina ale uświadomiłem sobie że już kiedyś w piątek przedzierałem się przez Szczecin i nie mam ochoty robić to ponownie więc tam pojadę prawdopodobnie w poniedziałek.Do DK 20 docieram przez DDR-kę na Gdańskiej-Gdyńskiej i śmigam do samego Chociwla gdzie wypatrzyłem starą kaplicę.
Kaplica na cmentarzu w Chociwlu
Kaplica na cmentarzu w Chociwlu © strus
Przypomniało mi się że po drodze do Ińska w Kamiennym Moście jest pałacyk do którego zajechałem ale nie na trafiłem na pomnik z I wojny światowej więc będzie powód żeby jeszcze raz tam zajechać.Droga do Chociwla była dość ciężka z dwóch powodów jeden to jazda pod wiatr a drugi powód to duży ruch ciężarówek .
Pałac  Eklektyczny w Kamiennym Moście
Pałac Eklektyczny w Kamiennym Moście © strus
Z Kamiennego Mostu udałem się bezpośrednio na plażę miejską w Ińsku ,gdy zjeżdżałem z szosy wpadłem w dziurę  dzięki której jak się później okazało gdy wracałem na szosę docisnąłem czterema literami i powstała mała dziurka w dętce.
Jezioro Ińsko
Jezioro Ińsko © strus

Po spacerze po molo gdy wróciłem do szosy 151 na ławeczce zmieniłem dętkę a na uszkodzonej nakleiłem łatkę i jadąc do raka rozglądałem się po witrynach żeby wypatrzeć jakiś sklep rowerowy ale niestety nie znalazłem a w sklepie w którym zawsze uzupełniałem
napoje w lodówka było tylko piwo,zakupy trzeba było odłożyć na inna miejscowość.
Rak w Ińsku
Rak w Ińsku © strus

W drodze powrotnej w Linówku dojrzałem otwarty sklep w którym mogłem liczyć tylko na puszki z pepsi i lipton bo wody i izotoników nie było,ale zawsze to mokre i zimne.Chwila moment i jestem już w Długim.
Dwór w wsi Długie
Dwór w wsi Długie © strus
Z Długiego do samego Kępna droga droga bardzo kiepska a chwilami masakra na pewno szkoda rowerów na ogumieniu szosowym.Pierwszy raz spotkałem się z tarką asfaltową.Kolejna próba zakupów nie udana w Wiechowie tam to w lodówce tylko piwo ale w Marianowie do wyboru było sporo,w końcu porządny sklep na szlaku.Do domu wracam przez Strachocin który w kilku miejscach zaprasza na  dożynki gminne.
Dożynki w Strachocinie
Dożynki w Strachocinie © strus

Stargard,Kiczarowo,Gogolewo,Dalewo,Dzwonowo,Chociwel,KamiennyMost,Ińsko,Linówko,Długie,Lutkowo,Kępno,Wiechowo,
Marianowo,Czarnkowo,Pęzino,Ulikowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Stargard.

Czwartek, 20 sierpnia 2015 · dodano: 20.08.2015 | Komentarze 1

Wczoraj miałem większa ochotę na rower niż dziś ale pogoda dopisuje to trzeba było wykręcić pięćdziesiątkę po pracy ,wybrałem tym razem jazdę w kierunku Goleniowa. 25 kilometrów do przodu i powrót tą samą drogą.Droga powrotna była trudniejsza bo pas ruch na którym wracałem miał gorszą nawierzchnie i jechałem pod delikatny wiaterek.
Merida
Merida © strus
Sianokosy w Sownie
Sianokosy w Sownie © strus
Jutro dzień wolny od pracy to przydało by jakąś setkę łyknąć.
Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec i powrót tą samą drogą.

Serwis ......komputerowy.

Środa, 19 sierpnia 2015 · dodano: 19.08.2015 | Komentarze 1

Dzisiejszego dnia miałem ochotę na rower po pracy ale obiecałem także koledze złożyć komputer jak przyjdą wszystkie podzespoły i tak się stało dzisiejszego dnia.Początkowo do Miedwiecka miałem pojechać wydłużona drogą ale gdy prawie miałem opuścić Żarowo pomyślałem że lepiej najpierw pojechać najkrótszą drogą i zrobić swoje a gdy zostanie czas wówczas pojeździć.Zawróciłem i przez Grzędzice i Lipnik pojechałem do Zieleniewa.Do Miedwiecka przywitała mnie wyremontowana droga.
Droga po remoncie do Miedwiecka
Droga po remoncie do Miedwiecka © strus
W miarę szybko poszło złożenie komputera i postawienie systemu i jakoś poczułem się zmęczony ciągłymi pytaniami o komputerach i wróciłem prawie najkrótszą droga do domu.Jutro będzie lepiej z dystansem.Mapka tylko w jedną stronę bo później zapomniałem uruchomić.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPA w jedną stronę.

Tour de Miedwie z rekordem.

Niedziela, 16 sierpnia 2015 · dodano: 16.08.2015 | Komentarze 6

Dziś w końcu zmieniłem wysłużone opony w Meridzie i założyłem nowe klocki hamulcowe bo te z tyłu prawie nie istniały i z dużym opóźnieniem wyruszyłem na Tour de Miedwie z dodatkami żeby wykręcić 100 km. Ostatni raz Speederem jechałem trzeciego lipca a miałem zamiar go eksploatować w wakacje ale jakoś tak wyszło że plany się nie powiodły.  Do DW 106 docieram przez Witkowo na której mimo niedzieli był bardzo duży ruch aut.

Żeby dołożyć kilometrów w Obrycie odbijam na Lubiatowo w którym po raz pierwszy dokupuje napoje i batony których zapomniałem ze sobą zabrać i ruszam do Pyrzyc.Po drodze miałem ochotę w Mechowie odbić na DDR-kę ale zobaczyłem że jest na niej spory ruch "rodzinki na rowerach" to kontynuowałem jazdę szosą.
Wodociągowa wieża ciśnień, wybudowana w 1903 r. w Pyrzycach
Wodociągowa wieża ciśnień, wybudowana w 1903 r. w Pyrzycach © strus
W dojeżdżałem przez miasto do wyjazdu na Szczecin spojrzałem na dane licznika i moja średnia  prędkość wynosiła ponad 31km/h i wówczas postanowiłem utrzymać tą średnią co by było moim rekordem.Zjeżdżam do Starego Czarnowa do sklepu ale nie było co tam kupić i dopiero w Kołbaczu uzupełniam napoje.Chwilę postałem w kolejce i to zaważyło na wyniku gdy ruszyłem w dalsza drogę moje nogi jakoś dziwnie kręciły dopiero jadąc z górki do Bielkowa wszystko wróciło do normy.W Kobylance trzeba było dorzucić rundkę po gminie i DDR-ką prawie pustą wrócić do Stargardu. Zdjęć można powiedzieć nie robiłem więc dorzucam ze dwie fotki z urlopu.
Parking rowerowy
Parking rowerowy w Lublinie © strus
Cerkiew Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Lublinie z 1759r
Cerkiew Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Lublinie z 1759r © strus
Rekordu życiowego nie było ale na pewno średnia w tym roku najlepsza i na dodatek w upale.
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Warnice,Barnim,Obryta,Stary Przylep,Cieszysław,Zaborsko,Lubiatowo,Mechowo,Pyrzyce,Żabów,
Będgoszcz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,

Wielgowo przez Sowno.

Sobota, 15 sierpnia 2015 · dodano: 15.08.2015 | Komentarze 3

Dzisiejszego dnia był organizowany maraton wokół Miedwia dlatego trzeba było trzymać się z dala od trasy maratonu żeby nikomu nie przeszkadzać i  chcieliśmy unikać lasów ze względu na luźny piach więc po lekko wydłużonym odcinku do Sowna wjeżdżamy na drogę szutrową do Wielgowa.W Sownie chcieliśmy dokupić napoje ale niestety znane mi dwa sklepy były nieczynne.
Droga z Sowna do Wielgowa
Droga z Sowna do Wielgowa © strus
Na drodze spotykamy kilkanaście osób na rowerach ale żadnego znajomego ,przy ławka postanowiliśmy zrobić krótką przerwę na odpoczynek dla Iwonki nadgarstków.
Miejsce postoju
Miejsce postoju © strus

W Wielgowie na ulicy Wesołej był otwarty sklep w którym zrobiłem zakupy ale odstać swoje było trzeba bo masa ludzi przybyła na zakupy w większości po piwo a ja zakupiłem extra lody ,banany i napoje które skonsumowaliśmy spoglądając na trening piłkarek nożnych Vielgovii.Przez las wzdłuż szpitala pojechaliśmy do Niedźwiedzia a dalej do fontanny w Kobylance na małe schłodzenie a gdy ujrzeliśmy trzy zatopione wróble od razy odechciało się skorzystania z wody bo podejrzewam że woda ma obieg zamknięty.
Na Placu Zgody w Kobylance
Na Placu Zgody w Kobylance © strus
Na DDR-ce kilku  do Stargardu spotkaliśmy kilku uczestników maratonu a impreza w amfiteatrze nadal trwała i była ponoć jak donoszą w internecie najbardziej liczną edycją.
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,

Wtorek, 11 sierpnia 2015 · dodano: 11.08.2015 | Komentarze 2

50-tka po pracy ,  dawno takiej nie kręciłem bo nie było takiej możliwości teraz już po urlopie pora takie krótkie kółeczka w miarę możliwości pojeździć.Udałem się jak to przeważnie bywa do gminy Kobylanka przez Żarowo i Grzędzice.Dziś był malutki wiaterek dzięki czemu było małe chłodzenie a temperatura spora bo gdy wychodziłem z pracy na termometrze było 33 stopnie a gdy wracałem przez Składowa widniała 36,7- MASAKRA.
Jarzębina prawie czerwona
Jarzębina prawie czerwona © strus
Po żniwach w Bielkowie
Po żniwach w Bielkowie © strus
Pora będzie przestawić rowery i zacząć jeździć Speeder-em który  ostatni raz był w użyciu 3 lipca.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Bielkowo,