Sierpień, 2020

Po deszczach

Poniedziałek, 31 sierpnia 2020 · dodano: 31.08.2020 | Komentarze 3

Po opadach  deszczu które trwały od wczoraj odczekałem godzinkę aby drogi przeschły i ruszyłem pokręcić się w kolo komina zaczynając od dojazdu przez Witkowo Drugie do ścieżki rowerowej przy cukrownia nią do końca ulicy Metalowej gdzie zawróciłem i ta samą drogą wróciłem do Golczewa.
Ciemne chmury nad Bridgestone
Ciemne chmury nad Bridgestone © strus
Dawno tak późno nie wyjeżdżałem a wyruszając prawie o 14,30 był już spory ruch aut i już na początku po 500 m jadąc DDR-ką pan blachosmrodem chciał mnie przejechać ale udało mi się zareagować i uniknąć zderzenia.Gdy wróciłem do Golczewa postanowiłem pojechać do Wielgowa zaliczając przejazd do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i nie dość że dziurawe to jeszcze zalane Kunowo.Dawno nie byłem na promenadzie nad jeziorem Miedwie więc dziś zjechałem z głównej drogi i zaliczając promenadę zrobiłem kilka zdjęć zanim wróciłem na drogę rowerową.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus
DDR-ką jadę do Motańca a później po pokonaniu wiaduktu nad DK 10 przez Kałęgę melduję się przy nowej drodze do Zdunowa na której dziś był duży ruch aut co mnie zdziwiło że dopiero oddana a już stała się dla nie których główną drogą a nie podoba mi że nikt nie stosuje się do ograniczenia prędkości do 50 km/h,Zajeżdżam spojrzeć jak trwa przebudowa stacji w Zdunowie i zawracam aby wrócić do Reptowa i skierować się na Cisewo.

W Cisewie skierowałem się drogą pożarową do Miedwiecka a następnie wjeżdżam na DDR-kę w Zieleniewie i miałem spokojnie wrócić do domu aż tu blondynka wjechała na mnie autem przy Tesco ,dobrze że upadłem jej na auto i po nim się sunąłem na ulicę.Jak na razie tylko palec zakrwawiony i łokieć :(  Trochę sobie porozmawialiśmy na temat poniesionych szkód......

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,
Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Sobota, 29 sierpnia 2020 · dodano: 29.08.2020 | Komentarze 2

Tak jak to przeważnie bywa po pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę jadę do gminy Kobylanka tak jak i dziś ale odcinki trasy były przejechane w innej kolejności bo standardowo dojechałem do Zieleniewa zaczynając od DDR-ki na Żarowo i Grzędzice a tam skierowałem się w kierunku Cisewa przez Miedwiecko i dojazdem pożarowym 36 a tam zaliczyłem pierwszą szufladę do Wielichówka.
Nawłoć pospolita w Wielichówku
Nawłoć pospolita w Wielichówku © strus
Jeżyna, ożyna (Rubus L.)
Jeżyna, ożyna (Rubus L.) © strus
Gdy wróciłem do Cisewa pojechałem do stacji PKP w Reptowie gdzie przejazd jest zamknięty bo trwają prace remontowe a następnie skierowałem się do Niedźwiedzia ale daleko nie dojechałem bo zostałem zatrzymany przez strażaka i poinformowany że nie ma przejazdu bo zerwała się linia wysokiego napięcia więc po raz trzeci zawracam i kieruje się do Kobylanki gdzie spojrzałem na licznik i wiedziałem że będzie trzeba poszukać kilometrów aby zaliczyć całą pięćdziesiątkę.
Remont przy stacji Reptowo
Remont przy stacji Reptowo © strus

DDR-ką wracam do Stargardu z Kobylanki zaliczając czwarta dziś szufladę tym razem do Kunowa a po drodze do domu musiałem odebrać przesyłkę z paczkomatu bo wczoraj zapomniałem gdy zaliczałem rundkę a po niej nie chciało mi się iść bo wiedziałem że dziś rękawki mi się nie przydadzą a stare się zużyły.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DK36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy

Piątek, 28 sierpnia 2020 · dodano: 28.08.2020 | Komentarze 3

Wczoraj po pracy zapowiadana deszczowa prognoza pogody zniechęciła mnie do jazdy a okazało się że była błędna a dziś ta sama sprawdziła się w 100% procentach bo gdy wyruszyłem na standardową pętalkę aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy padał delikatnie deszcz do momentu gdy dojechałem do Zieleniewa a później było bez opadów. Dzisiejsze odcinki trasy pokonałem trochę w innej kolejności bo rozpocząłem jazdę od DDR-ki na Motaniec a nie na Żarowo na której na odcinku od Kobylanki do stacji paliw bardzo dużo śmieci z drzew pewnie po opadach [połamanych gałązek]
DDR-ka ,okolice Motańca
DDR-ka ,okolice Motańca © strus
Przy stacji paliw zawracam i kieruje się przez Kałegę do Niedźwiedzia na nową drogę do Zdunowa i tu mała niespodzianka bo chyba została w końcu oddana do użytku bo już na całej drodze nie było żadnych usypanych wałów i barierki w Zdunowie też zostały usunięte a gdy zawróciłem wracając do Niedźwiedzia wyprzedziły nie trzy samochody.
Koniec przeszkód na drodze Niedźwiedź - Zdunowo
Koniec przeszkód na drodze Niedźwiedź - Zdunowo © strus
Gdy ponownie byłem w Niedźwiedziu skierowałem się wydłużoną drogą do Zieleniewa przez Cisewo i dojazd pożarowy 36 a następnie DDR-ką do przejazdu kolejowego w Grzędzicach aby dojechać do ostatniej ścieżki rowerowej dziś w Żarowie i wrócić do domu.
Dojazd pożarowy 36 w okolicy Cisewa
Dojazd pożarowy 36 w okolicy Cisewa © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Szczecin prawobrzeże

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · dodano: 25.08.2020 | Komentarze 1

Był plan na wyjazd o dziewiątej rano ale pogoda na krótki rękaw nie za bardzo więc czekałem na słońce i się nie doczekałem więc ubrałem rękawki i wyruszyłem,mogłem to zrobić od razu.Najkrótsza drogą dojechałem do DDR-ki przy Szczecińskiej i nią dojechałem do Bielkowa przez Morzyczyn i Kobylankę a tam wjechałem na drogę wojewódzką 120 aby dotrzeć do ścieżki rowerowej w Kołbaczu która doprowadziła mnie do Śmierdnicy a po drodze spotkałem miłą bikerkę która szukała drogi do Stargardu nie koniecznie najkrótszej ale żeby była utwardzona.Zaproponowałem dwie wersje, dziewcze wybrało drogę którą ja przyjechałem a ja ruszyłem w kierunku DDR 20A na ulicy Trzcinowej
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu © strus
DDR-ka na ulicy Trzcinowej
DDR-ka na ulicy Trzcinowej © strus

Jak ostatnim razem gdy DDR-ką dotarłem do Dąbskiej zamiast na Dąbie przez Kijewo jadę do ronda R.Reagana a dalej przez osiedle Majowe docieram do kładki nad DK 10 gdzie po raz drugi widzę ciemne chmury które podążają w kierunku mojej jazdy i mam nadzieję że nie będzie padać a w Dąbiu musiałem postać przed szlabanem PKP około ośmiu minut aby przejechała ...drezyna :(
Ciemne chmury nad Dąbiem
Ciemne chmury nad Dąbiem © strus
WM-15 – wózek motorowy w Dąbiu
WM-15 – wózek motorowy w Dąbiu © strus
W Dąbiu  kieruję się do Tczewskiej aby po przejechaniu nad S3 dojechać do Zdunowa przez Wielgowa a później wydłużoną drogą przez Sławociesze i Płonę wjeżdżam na drogę do Niedźwiedzia a tam niespodzianka.Wczoraj wspomniałem że chyba drogę przygotowują do otwarcia bo zostały usunięte dwa wały a tu masz dziś usypali jeden nowy a wczorajszą połówkę w Niedźwiedziu usunięto ?
Nowa zapora na drodze do Niedźwiedzia
Nowa zapora na drodze do Niedźwiedzia © strus
W Niedźwiedziu spotykam kolegę Zigiego i jakoś się zagadaliśmy że minęło 40 minut a ja byłem umówiony na 15.00 na obiad a tu nagle do tej godziny zostało mi 35 minut a kilometrów do pedałowania też a miałem wracać nie tylko jak wczoraj do Zieleniewa przez Cisewo ale dołożyć miałem dziś jeszcze odcinek 5km  na powrocie zaliczając Grzedzice i Żarowo.Niestety opóźnienie przez postój spowodował że w Lipniku pojechałem prosto do domu.
TLK80108 Staszic
TLK80108 Staszic © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Bukowe,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Szczecin prawobrzeże

Poniedziałek, 24 sierpnia 2020 · dodano: 24.08.2020 | Komentarze 1

Nie ma co się sprężać aby opisać standardowe kółeczko po pracy do Szczecin Zdunowa na początku wydłużony dojazd do Ścieżki rowerowej w  Grzędzicach przez Żarowo a następnie prosto do Niedżwiedzia przez Morzyczyn i Kobylankę gdzie zdziwiły mnie ciemne chmury
Nieźwiedź - Ciemne chmury
Niedźwiedź - Ciemne chmury © strus
Na początku nowej drogi do Zdunowa niknął toi toi i pół nasypanego wału aby samochody nie wjeżdżały a w Zdunowie usunięto oba wały i chyba zapowiada się oficjalne otwarcie drogi pomocniczej a wracając do Niedźwiedzia zauważyłem że chyba została ukończona budowa domku na drzewie.
Usuniety wał na drodze w Zdunowie
Usunięty wał na drodze w Zdunowie © strus

Domek na drzewie w Niedżwiedziu
Domek na drzewie w Niedźwiedziu © strus
Gdy wróciłem do Niedźwiedzia udałem się prosto do Reptowa a następnie przez Cisewo i dojazd pożarowy 36 zameldowałem się w Zieleniewie na ścieżce rowerowej którą wracam prosto do Stargardu a z ciemnej chmury zaczął padać deszcz ale o siedemnastej.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Krzemień przez Ińsko

Piątek, 21 sierpnia 2020 · dodano: 21.08.2020 | Komentarze 3

Tytuł Krzemień przez Ińsko powinien mieć dopisek Speeder-em po drogach przeznaczonych dla Viper-ra ponieważ większość nawierzchni na tych terenach jest bardzo kiepskiej jakości i dla tego rzadko ostatnio tam jeżdżę bo później bolą mnie nadgarstki jak dziś że na 110 km musiałem się zatrzymać na chwilę aby dłoniom dać odpocząć a na dodatek dziś pogoda nie była łaskawa bo w cieniu było 33 stopnie.Ruszyłem tak jak ostatnio gdy dojechałem tylko do Ulikowa przez Starchocin a następnie obrałem kierunek na Marianowo przez Pęzino i Czarnkowo a termometr pokazywał już przy starcie plus trzydzieści.

Okolice Czarnkowa © strus
W Marianowie nowa nawierzchnia w kierunku Wiechowa nawet jeszcze nie ma oznakowań poziomych i w miarę dobra nawierzchnia do Kępna gdzie nadal prosi się o remont kościół który mi się podoba jego budowa.
WIECHOWO (niem.Büche)Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
KĘPNO  (niem.Kempendorf) Kościół  filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w.
KĘPNO (niem.Kempendorf) Kościół filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w. © strus

Kępno to miejsce w którym odbiłem w prawo na Lutkowo i zaczęła się walka z nawierzchnią dziurawą jak ser szwajcarski a najgorzej było do wioski o nazwie Długie o czym wiedziałem a mimo to pojechałem chodź ostatnim razem zmieniłem trasę i pojechałem przez Kozy a byłem wtedy Viperem,cóż wybrałeś ta drogę to się męcz aż do Ińska gdzie pojechałem tylko do raka a następnie pierwsze zakupy i o dziwo że po 52 km wypiłem tylko 0,7 Oshee.
IŃSKO (niem.Nörenberg)Pomnik Raka
IŃSKO (niem.Nörenberg)Pomnik Raka © strus
Jezioro Ińsko i odali plaża miejska
Jezioro Ińsko i oddali plaża miejska © strus
Zakupy zrobione lody zaliczone to pora wracać tym razem wybrałem inna drogę zaczynając od DW 151 ale w Ciemniku nie pojechałem jak kiedyś przez Okole do Kóz tylko na wojewódzkiej pobyłem trochę dłużej i odbiłem na drogę którą jeszcze nie jechałem na Bytowo w którym już kilka razy byłem.

Jezioro Kutkowo
Jezioro Kutkowo © strus
Nie podjeżdżam pod pałac którego remont nadal zatrzymany i kieruje się do Dobrzan na drugie uzupełnienie płynów przez Krzemień i Grabnicę i oczywiście zajeżdżam nad jezioro Krzemień gdzie ludzi nie za dużo ale okazało się że reszta jest na objedzie w ośrodkach wypoczynkowych gdzie widziałem auta z Włoch i Francji co mnie bardzo zdziwiło [chyba że to nasi z tego regionu mieszkający za granicą teraz]
Krzemień - plaża z pomostem
Krzemień - plaża z pomostem © strus
Isotonic w sklepie był dostępny ale nie z lodówki bo w niej tylko piwo ale znalazło się też bezalkoholowe które zaliczyłem i po chwili byłem ponownie w Kępnie z której tą samą drogą wróciłem do Stargardu.Pierwszy raz w tym roku odczułem temperaturę na sobie podczas jazdy w sumie to szyja mi się spiekła że było mi ciężko głowę wyprostować :(

Stargard,Osetno,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Wiechowo,Kępno,Lutkowo,Długie,Linówko,Ińsko,Ciemnik,Bytowo,Krzemień,Grabnica,Dobrzany,
Kępno,Wiechowo,Marianowo,Czarnkowo,Pęzino,Ulikowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Osetno,Stargard.

M A P K A : Krzemień przez Ińsko

Goleniów a później z małżonką.

Niedziela, 16 sierpnia 2020 · dodano: 16.08.2020 | Komentarze 4

Jak wczoraj udało się wyruszyć gdy termometr pokazywał dwadzieścia stopni na pierwszy etap wybrałem Speeder-a aby zrobić szybką rundę bo miałem wrócić do 11.00 na drugi etap z Iwonką.Postanowiłem dojechać do Goleniowa i z powrotem tą samą droga nie zaliczając Lubowa i Poczernina.Jechało się super bo nie czuć było słońca a dużą część trasy osłaniają drzewa że zapomniałem o zdjęciach do momentu gdy zobaczyłem chyba już wyremontowany kościółek w Podańsku.
PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w. © strus
PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Z  Podańska do Goleniowa jadę ścieżką rowerową gdzie w dzielnicy Helenów zawracam i tą samą trasą wracam do Stargardu a po drodze mijam wielu bikerów i niedzielnych rowerzystów.
Przy krzyżówce DW 141 z DW 142 sprawdzam czy nie mam zapasu czasu aby dołożyć drogi ale niestety nie i musiałem wrócić najkrótszą drogą.

Krzyżówka DW 141 Z DW 142
Krzyżówka DW 141 Z DW 142 © strus
Gdy wróciłem przebrałem spocona koszulkę i oczywiście zmieniłem rower na Viper-a i z małżonką wyruszyliśmy na małą rundę której trasę wybrała i na początek na Żarowo co mnie nie zdziwiło ale gdy odbiła na Lubowo to już tak,gdybym wiedział to wcześniej bym pojechał w innym kierunku.Jadąc do Sowna w Poczerninie uzupełniłem napoje dla siebie i zaliczyliśmy smaczne lody i po mini przerwie ruszyliśmy do Sowna aby wjechać na drogę do Wielichówka która oczywiście jest nadal w bardzo kiepskim stanie.
Iwonka w Rogowie
Iwonka w Rogowie © strus
W drodze do Wielichówka
W drodze do Wielichówka © strus

Po niecałych 3 km wjeżdżamy na asfalcik w Wielichówku i gdy dojechaliśmy do Cisewa ja zaproponowałem krótszą drogę do domu bo bałem się że temperatura zaszkodzi małżonce która jest na diecie przygotowującej ja do jutrzejszego badania na Pomorzanach.Nie chętnie się zgodziła ale w Lipniku do którego dojechaliśmy dojazdem pożarowym 36 i przez Zieleniewo  powiedziała że miałem racje aby skrócić rundkę a później już prosto do domu.
Zbiór siana w Wielichówku
Zbiór siana w Wielichówku © strus

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Podańsko,Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,
Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Etap I - solo do Goleniowa

M A P K A : Etap II - z małżonką

Po setkę ☀️

Sobota, 15 sierpnia 2020 · dodano: 15.08.2020 | Komentarze 3

Udało mi się wcześnie wyjechać ale na termometrze było już ponad dwadzieścia stopni ale zawsze to mniej niż podczas ostatnich pięćdziesiątek po pracy gdy wyruszając było 30 stopni.Pierwsze kilometry to standardowa wydłużona droga do Kobylanki przez Grzędzice a następnie przez Bielkowo docieram do ścieżki rowerowej w Kołbaczu którą jadę do Starego Czarnowa aby tam wjechać na DW 119 w kierunku Pyrzyc i zjechać na Chabowo.

DDR-ka do Starego Czarnowa © strus

Wjazd do Chabowa © strus
W Chabowie postanowiłem zmienić trasę i zamiast pojechać na Babin wybrałem wydłużoną drogę do Parsowa przez Linie i Bielice w których w tym roku byłem po raz pierwszy chodź w pobliżu przejeżdżałem kilka krotnie a następnie obrałem kierunek na rondo w Gardnie na drogę wojewódzką 120.

BIELICE (niem.Beelitz)Kościół filialny p.w. MB Królowej Polski z XIV w. © strus

Michałowa miejscówka do zdjęcia © strus
Gdy już pojawiłem się na rondzie gdzie rozpoczynam jazdę powrotna do domu zatrzymuję się w niezawodnym sklepie w Żelisławcu w którym każdego dnia można zakupić różne napoje w dużym wyborze i oczywiście schłodzone więc tam mini pauza na zakupy i przekąskę.

Uzupełnianie zapasów w Żelisławcu © strus
Po krótkiej przerwie wracam do Starego Czarnowa przez Glinną gdzie utrudnienia drogowe bo połowa szosy w remoncie i długi odcinek w ruchu wahadłowym kierowany światłami a następnie kieruje się do Kołbacza ale tym razem nie DDR-ką tylko szosą a dalsza trasa do domu to taka sama jak przyjechałem do Kołbacza z rana.

Koniki w Glinnej © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Będgoszcz,Chabowo,Nowe Linie,Linie,Bielice,Parsów,
Drzenin,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Po setkę ☀️

Czwartek, 13 sierpnia 2020 · dodano: 13.08.2020 | Komentarze 3

Tak jak wczoraj zaliczyłem rundkę do Zdunowa prawie po tej samej trasie z wyjątkiem objazdu od wału do przejazdu kolejowego a na nowej drodze spotkałem bikera od Turowskiego z którym jechałem od szpitala do Reptowa bo tam skierował się na Motaniec a ja z Reptowa pojechałem do Cisewa a później wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie i wróciłem do domu.
Wjazd na odcinek drogi do Zdunowa
Wjazd na odcinek drogi do Zdunowa © strus

Impuls w Reptowie
Impuls w Reptowie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard

Środa, 12 sierpnia 2020 · dodano: 12.08.2020 | Komentarze 1

Nadal gorącą ale trzeba kręcić jak ma się trochę wolnego czasu po pracy ,wyruszyłem na standardową pięćdziesiątkę na standardowym szlaku do Zdunowa zaczynając od ścieżki rowerowej w kierunku Żarowa a następnie po przejechaniu przez Grzędzicę za stacją kolejową wjeżdżam na DDR-kę którą jadę do Motańca a później do nowej drogi w kierunku Szczecina.

Remont stacji PKP Szczecin Zdunowo
Remont stacji PKP Szczecin Zdunowo © strus
Impuls w Zdunowie
Impuls w Zdunowie © strus
Jakoś dziś wyjątkowo zawróciłem za torami w Wielgowie i wróciłem tą samą trasą do Niedźwiedzia i udałem się przez Reptowo do Cisewa aby tam wjechać na utwardzony dojazd pożarowy 36 którym wyjechałem w Miedwiecku po krótkim postoju przed przejazdem kolejowym bo musiałem ustąpić SU4210 ruszyłem na ostatni odcinek DDR-ki do Stargardu.
SU4210 w Miedwiecku
SU4210 w Miedwiecku © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard