Czerwiec, 2022

50-tka po pracy .⛅️

Środa, 29 czerwca 2022 · dodano: 29.06.2022 | Komentarze 3

Dopiero pierwsza 50-tka po pracy w tym tygodniu ,zaliczona jako kolejny trening bez zdjęć wysokiej temperaturze ale w większości rundy słoneczko było schowane za chmurami.Rundę rozpocząłem od dojazdu do Kluczewa a dalej do Golczewa aby zaliczyć "szufladę" do strefy przemysłowej [ok.10km] a następnie przejazd do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo i druga "szuflada" do Cisewa a na koniec gdy wróciłem do Zieleniewa prosto do Stargardu przez Lipnik.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Słotnica,Burzykowo,Słotnica,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,
DP36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Dąbie przez Kołbacz w upale.

Niedziela, 26 czerwca 2022 · dodano: 26.06.2022 | Komentarze 2

Nie udało się wcześniej wyjechać bo w nocy oglądaliśmy mini serial z ulubionym aktorem Andrzejem Sewerynem "Królowa" do wstałem po dziewiątej i już termometr pokazywał 26 stopni.Wybrałem szybką trasę na prawobrzeże Szczecina którą rozpocząłem od dojazdu do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a nią do drogi wojewódzkiej 120 w Bielkowie zaliczając miejscowości przy jeziorze Miedwie gdzie znowu miałem dwa zdarzenia z panem w aucie który wyjeżdżając z plaży głównej by mnie trafił a za kilka set metrów wjeżdżał na posesje i bezczelnie zatrzymał się na DDR-ce aby otworzyć bramę i jeszcze zwrócił mi uwagę że za szybko jechałem bo on myślał że bez problemu przejedzie pierwszy.Na okres letni przydał by się monitoring na odcinku wzdłuż jeziora by gmina sobie zarobiła na mandatach.Wojewódzką śmiga do DDR-ki w Kołbaczą a nią do Śmierdnicy i zdziwienie że na całym odcinku nie spotkałem żadnego rowerzysty a na DDR 20A od Płoni do Kijewka też bardzo słaby ruch.
DDR-20 A Kijewko
DDR-20 A Kijewko © strus
Na prawobrzeżu zaliczam kilka osiedli jadąc ścieżką rowerową do Dąbia a dalej już szosą w stronę A6 - węzeł Dąbie gdzie zdziwiłem się że w stronę morza był bardzo mały ruch aut na autostradzie czego dawno nie widziałem jadąc ta trasą.

Węzęł Dąbie [A6] lewy pas kierunek na morze
Węzeł Dąbie [A6] lewy pas kierunek na morze © strus
Zjeżdżam z wiaduktu i przez Wielgowo docieram do Zdunowa gdzie odbijam na Niedźwiedź i tak jak wczoraj z Tomkiem i Grzegorzem do Zieleniewa jadę tą sama trasą na początku do Reptowa przez Motaniec a następnie przez Cisewo i Miedwiecko do DDR-ki w Zieleniewie i już prosto do domu przez Lipnik  chodź miałem jeszcze trochę czasu ale na ramie puste butelki.

"Kolorowe" koniki w Reptowie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Bukowe,Majowe,Dąbie,
Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Dąbie przez Kołbacz w upale

Spotkanie z Tomaszem i Grzegorzem

Sobota, 25 czerwca 2022 · dodano: 25.06.2022 | Komentarze 3

Zanim dotarłem do DDR-ki na Giżynek zaliczyłem prawie pięciokilometrową rundkę po mieście zaglądając do mini różanki a później przez Golczewo do Skalina aby przez Wierzchląd i Kunowo dotrzeć do ścieżki rowerowej w Zieleniewie .
Mini różanka w Stargardzie
Mini różanka w Stargardzie © strus
Zaliczam ścieżkę rowerową do Motańca i odbijam na Niedźwiedź aby skierować się do Zdunowa i nagle przed mną właśnie ze Zdunowa nadjechali dwaj bikerzy którzy okazali się moimi kolegami.Oni wracali ze swojej rundki a ja miałem dopiero 30 km ,postanowiłem zawrócić i z nimi pojechać a później coś dokręcić.Do Reptowa pojechaliśmy przez Motaniec a następnie do Zieleniewa przez Cisewo i Miedwiecko aby skierować się do DDR-ki w Golczewie przez Kunowo i Skalin żeby do osiedla Pyrzyckiego dojechać przez Kluczewo koniec przez Kluczewo, tam po piwku,prawie godzinka przerwy i ostatnie 4 km do domu

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Kałega,
Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Skalin,Golczewo,Kluczewo,Stargard.
M A P K A : Spotkanie z Tomaszem i Grzegorzem

50-tka po pracy w upale.

Piątek, 24 czerwca 2022 · dodano: 24.06.2022 | Komentarze 0

Wczoraj musiałem odpuścić rower po pracy bo zepsuła mi się pralka i trzeba było ogarnąć nową ale dziś mimo upału bo gdy wyjeżdżałem około trzynastej termometr pokazywał trzydzieści stopni ruszyłem na standardową pięćdziesiątkę bez żadnych plusów zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzyckim a nią do Kluczewa a dalej do Golczewa przez strefę przemysłową a następnie do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo aby zaliczyć szufladę do Wielichówka.

"Robaczek na kwiatku" © strus

Wracając do Zieleniewa zajrzałem w dwóch miejscach do lasu czy sprawdzić czy są już jagody,było nawet sporo ale strasznie małe i na pewno nikt by mnie nie namówił do ich zbierania.
W Lipniku odbijam na Grzędzice aby sprawdzić jak tam roboty przy zamkniętym przejeździe kolejowym i przez Żarowo wracam do Stargardu.
Jagody w Cisewie
Jagody w Cisewie © strus
Grzędzice,brakuje tylko warstwy ściernej
Grzędzice,brakuje tylko warstwy ściernej © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Słotnica,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A :50-tka po pracy w upale

50-tka po pracy z plusem ⛅️

Środa, 22 czerwca 2022 · dodano: 22.06.2022 | Komentarze 3

Zmieniono mi grafik w pracy i zamiast drugiej zmiany mam do końca tygodnia pierwszą więc dziś po pracy wyruszyłem do Golczewa przez Kluczewo a następnie do DDR-ki w Zieleniewie a nią przez Morzyczyn i Kobylankę do Bielkowa gdzie spotykam kolegę i postanowiłem dziś zaliczyć więcej kilometrów niż to robię po pracy aby pokazać pętelkę koledze.Pojechaliśmy do Kołbacza gdzie wjechaliśmy na sześciokilometrowy odcinek ścieżki rowerowej do Śmierdnicy a następnie DW 119 do Płoni gdzie przejeżdżamy pod DK 10 i kierujemy się do Niedźwiedzia przez Zdunowo a dalej wydłużoną drogą wracam do Zieleniewa przez Reptowo i Cisewo aby na koniec przez Lipnik wrócić do Stargardu.Dziś przez rozmowę podczas jazdy zapomniałem o zdjęciach.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,
Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z plusem

Wielgowo plus Poczernin z małżonką

Niedziela, 19 czerwca 2022 · dodano: 19.06.2022 | Komentarze 2

Po wczorajszej rannej rundce pojechaliśmy z małżonką do Szczecina na długi spacer ale upał był tak dokuczliwy że po 6 km uciekliśmy do galerii bo ja nie dawałem rady chodzić w pełnym słońcu a dziś przy późnym śniadaniu  zostałem poinformowany że o 13.30 małżonka chcę zaliczyć małą rundkę więc zostało mi mało czasu.

Wały Chrobrego w Szczecinie
Wyjechałem po jedenastej w kierunku ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a nią do Motańca a po drodze dwa zdarzenia bo panie zajęte telefonami jadące samochodami chciały jako pierwsze przejechać przez DDR-kę aby dotrzeć do szosy [patrzą w lewo na drogę a nie czy ktoś jedzie DDR-ką i wjeżdżają bez zatrzymania]. Przeważnie bywa że jest kłopot z niedzielnymi rowerzystami ale tych dziś prawie nie było,chyba temperatury się przestraszyli,z DDR-ki zjeżdżam w Motańcu i kieruję się do drogi pomocniczej w Niedźwiedziu i nią jadę do Zdunowa gdzie zaliczam jeszcze małe kółeczko po Wielgowie i wracam do Niedźwiedzia.

Z Niedźwiedzia jadę wydłużoną drogą do Zieleniewa zaczynając od Reptowa a następnie przez Cisewo i Miedwiecko wracam na DDR-kę do Stargardu gdzie przebieram koszulkę na sucha i jadę na 24 km rundkę z małżonką zaczynając od ścieżki rowerowej do Żarowa.

Maki przy DDR-ce na Żarowo
W Żarowie odbijamy na Lubowo i jedziemy do Poczernina przez Rogowo a w drodze powrotnej robimy mini przerwę w Rogowie aby ukryć się na trochę przed słońcem i zebrać trochę kończyny dla królików.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,
Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Wielgowo
M A P K A : Poczernin,bonus z Iwonką

Poranna rundka

Sobota, 18 czerwca 2022 · dodano: 18.06.2022 | Komentarze 2

Zanim wyruszę na Szczecin z małżonką rano zaliczyłem wczesna rundkę ,to druga w tym roku zaliczona przed ósmą godziną a ja jestem śpiochem.Krótko mówiąc jadę do Golczewa przez Kluczewo tam zaliczam "szufladę" do końca ulicy Metalowej czyli do strefy przemysłowej.
Oset (Carduus L.) przy DDR-ce w strefie przemysłowej
Oset (Carduus L.) przy DDR-ce w strefie przemysłowej © strus

Jak już wróciłem do Golczewa kieruję się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo aby zaliczyć kolejną "szufladę" do Cisewa a na koniec powrót do Stargardu przez Lipnik.

Dp36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Poranna rundka

Lubiana -skansen kolejowy

Piątek, 17 czerwca 2022 · dodano: 17.06.2022 | Komentarze 0

Małżonka nie dostała wolnego więc nici z weekendu nad morzem za to udało mi się dość szybko wstać zrobić zakupy i po dziesiątej wyruszyć w kierunku Choszczna a że droga z Dolic jest zamknięta to po zaliczeniu Witkowa Drugiego w Pierwszym odbijam w kierunku Piasecznika i męczę się od razu bo nawierzchnia do Radziszewa i dalej do Krępcewa nie nadaję się na rower szosowy po prostu "ser szwajcarski"
KRĘPCEWO (niem.Kremzow)Granitowa stela (Krzyż Prośby) z XVI w. wykonana przez Leopolda von Wedel. © strus
KRĘPCEWO (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r
KRĘPCEWO (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r © strus
Od Krępcewa super droga  ale tylko 2,5 km  dalej znowu tragedia i tak można powiedzieć na odcinku z Witkowa Pierwszego do Piasecznika to 7 km drogi dla gravela lub mtb,dopiero gdy wjechałem na DW 160 droga była super chodź dziś jakiś wzmożony ruch dużych aut do momentu kiedy opuszczę Choszczno poza odcinkiem nowej ścieżki rowerowej od miejscowości Pakość.
Nowa DDR-ka w miejścowości Pakość
Nowa DDR-ka w miejscowości Pakość © strus
Trzeba bedzie przetestować w strone Dobrzan
Trzeba będzie przetestować w stronę Dobrzan © strus

Kierunek do DDR-ki 20
Kierunek do DDR-ki 20 © strus
Z Choszczna miałem jechać do DDR-ki 20 przez Stawin i Glężno ale po drodze mijam rowerzystę który mnie informuje że tam droga chwilowo zamknięta więc zawracam i do ścieżki jadę jak pierwszym razem przez Koplin.
Wjazd na DDR-kę od strony miejscowości Koplin
Wjazd na DDR-kę od strony miejscowości Koplin © strus
Moim głównym celem dzisiejszej rundki jest Lubiana gdzie jest mini skansen kolejowy a drugim zaliczyć setkę co po skróceniu drogi bo  za Lubianą odbijam do Płotna bo skończyło mi się picie i okazało się że sklep zamknięty więc jadę DW 151 i po chwili odbijam na Sułkowo.
LUBIANA  (niem.Libbehne) Skansen kolejowy
LUBIANA (niem.Libbehne) Skansen kolejowy © strus
LUBIANA (niem.Libbehne) Stacja lini kolejowej nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn.
LUBIANA (niem.Libbehne) Stacja lini kolejowej nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn. © strus
LUBIANA (niem.Libbehne)Parowóz  Ty2-269 z 1942r i lokomotywa manewrowa Ls 40 254
LUBIANA (niem.Libbehne)Parowóz Ty2-269 z 1942r i lokomotywa manewrowa Ls 40 254 © strus
W Sułkowie wiedziałem że sklepu nie ma ale w kolejnych dwóch wioskach tak że nic nie kupiłem bo były czynne do 11-tej a później od 16-tej.I tak o suchym pysku musiałem wytrzymać aż do Dolic gdzie na miejscu zaliczyłem 0,5 l i w drogę zabrałem 0,7l.
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul)Nagrobki rodziny Rechholtz
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul)Nagrobki rodziny Rechholtz © strus

"Wiatraki" przed Dolicami © strus
Po zakupach wiedziałem że nie mogę od razu wracać do domu bo licznik nie pokarze mi stówki,więc gdy z powrotem byłem w Witkowie Drugim pojechałem do DDR-ki w Kluczewie a nią do Golczewa gdzie skierowałem się do Stargardu zaliczając po drodze Giżynek

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Radziszewo,Krępcewo,Rzeplino,Bralęcin,Piasecznik,DW 160,Pakość,Choszczno,Koplin,DDR 20,
Lubiana,Płotno,DW 151,Sułkowo,Brzezina,Dobropole Pyrzyckie,Dolice,Morzyca,Kolin.Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,
Giżynek,Stargard.

M A P K A : Lubiana

Zdunowo przez Kluczewo

Czwartek, 16 czerwca 2022 · dodano: 16.06.2022 | Komentarze 1

Musiałem najpierw wyjechać z miasta mijając procesje ale udało się chodź w Kunowie udało mi się w ostatniej chwili a tam dojechałem zaliczając najpierw Kluczewo a później DDR-ką do Golczewa i przez Skalin i Wierzchląd właśnie do Kunowa gdzie z okazji mojego przejazdu wysypano na drodze płatki kwiatów :)
Śladami procesji w Kunowie
Śladami procesji w Kunowie © strus
Z Kunowa docieram do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i nią przez Morzyczyn do Kobylanki a następnie do Bielkowa gdzie ktoś postawił toi-toi na DDR-ce jakby obok miejsca nie było a gdy już ścieżka się skończyła pora na odcinek DW 120 do Kołbacza aby tam wjechać na 6-cio kilometrowy odcinek kolejnej DDR-ki do Śmierdnicy.
Toi-toi na DDR-ce w Bielkowie
Toi-toi na DDR-ce w Bielkowie © strus

Od Kołacza duży ruch rowerzystów do Płoni gdzie dojeżdżam po zaliczeniu ścieżki DW 119 i po przedostaniu się na drugą stronę DK 10 odbijam na Zdunowo ale jadę wydłużona droga przez Sławociesze i kieruję się do Niedźwiedzia drogą pomocnicza dla S10

"Rogacz" przy DDR-ce w Śmierdnicy © strus
Droga pomocnicza dla S10
Droga pomocnicza dla S10 © strus
Do Reptowa jadę wydłużoną drogą o Motaniec tam po raz czwarty w tym tygodniu zaliczam postój przed szlabanem kolejowym a gdy dojechałem do Cisewa spojrzałem na zegarek i postanawiam jeszcze  zaliczyć "szufladę" do Wielichówka a następnie wracam do Zieleniewa przez Miedwiecko i prosto do Stargardu przez Lipnik.
Reptowo - czwarty szlaban w tym tygodniu
Reptowo - czwarty szlaban w tym tygodniu © strus

Płonia,Sławociesze,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,

M A P K A : Zdunowo przez Kluczewo

50-tka po pracy z bonusem ⛅️

Środa, 15 czerwca 2022 · dodano: 15.06.2022 | Komentarze 0

Poniedziałek po pracy uniemożliwił zaliczenie rundki deszcz a wczoraj znowu musiałem z królikiem iść jechać do weterynarza w Szczecinie i dopiero dziś udało się zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy a do tego dołożyć mały bonus z małżonką .Na początek solo do DDR-ki Przy Szczecińskiej a nią do Motańca gdzie odbijam na Niedźwiedź a następnie zaliczam dwie dzielnice prawobrzeża Szczecina tzn.Zdunowo i Wielgowo i wracam do Niedźwiedzi aby przez Reptowo dotrzeć do Cisewa i skierować się na koniec powtórnie na DDR-kę w Zieleniewie i nią wrócić do domu gdzie dowiedziałem się że za chwilę jedziemy do Grzędzic na wiejski cmentarz aby posprzątać i odnowić litery na pomniku a pojechaliśmy ta samą drogą do Lipnika co jechałem solo a wróciliśmy przez Żarowo.

Nowa droga i utrudnienia na DDR-ce
Nowa droga i utrudnienia na DDR-ce © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.