Wrzesień, 2024

50-tka po pracy☀️

Piątek, 20 września 2024 · dodano: 20.09.2024 | Komentarze 2

Dziś 50-tka po pracy inna niż zawsze ,można powiedzieć że to był dojazd do DDR-ki przy Szczecińskiej i długa "szuflada" do końca Wielgowa i z powrotem więc nie ma co się rozpisywać.Miałem dziś mało czasu dla tego nie ma zdjęć i krótki opis.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Zdunowo,
Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Przewaga terenu☀️

Czwartek, 19 września 2024 · dodano: 19.09.2024 | Komentarze 1

Rano do okulisty a po jedenastej wybrałem rower MTB bo chciałem ponownie zawitać na DP 24 ale dojechałem do niej trochę inaczej chodź tak samo rozpocząłem od dojazdu do rogatek miasta a następnie odbiłem na Klępino aby polną drogą dojechać do Lubowo i po zaliczeniu Rogowa i Poczernina wjechać w las .
Polny dojazd do Lubowa
Polny dojazd do Lubowa © strus

80% kolejnego odcinka drogi jadę jak ostatnim razem i odbijam na wiadukt na DW 142 z którego zjeżdżam na DP 18 która zwana jest "rowerostradą" którą jadę do Bącznika aby zobaczyć stan wody rzeczki Wisełka która przepływa przez ruiny młyna wodnego.
Dojazd pożarowy 18 w kierunku Bącznika
Dojazd pożarowy 18 w kierunku Bącznika © strus
Bącznik (do 1945 Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego
Bącznik (do 1945 Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego © strus
Zanim zawitałem ponownie w Pucku przy "grzybkach" jeszcze zaglądam na punkt widokowy miedzy Bącznikiem a Łęskiem i niestety bez zaglądania na mapkę i trafiłem na DP 24 w okolicy Pucka bo wyjechałem 500 m dalej.Wjechałem na DW 142 aby przedostać się na właściwą drogę którą dotarłem do DP 40 w okolicy Wielgowa.
Punkt widokowy
Punkt widokowy © strus

"Grzybki" w Pucku © strus
Ulubiony DP 24
Ulubiony DP 24 © strus
DP 40 w okolicy Wielgowa
DP 40 w okolicy Wielgowa © strus
Gdy pojawiłem się na DP 40 tak jak w ubiegłą niedzielę wracam do Stargardu ta samą trasą czyli przez Wielichówko i Cisewo do DDR-ki w Zieleniewie a nią przez Lipnik do Stargardu.

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Lubowo,Rekowo,Poczernin,DP 18,Bącznik,Łęsko,Pucko,DP 24,DP 40,
Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Przewaga terenu☀️

50-tka po pracy ⛅️plus bonus z Iwonką

Środa, 18 września 2024 · dodano: 18.09.2024 | Komentarze 1

Z 15-to minutowym opóźnieniem wyjechałem aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy więc nie było czasu na obserwacji okolicy przez które się przemieszczałem aby zrobić jakieś zdjęcia ponieważ byłem umówiony z małżonką na rowerową rundkę z przerwą na coś słodkiego i kawę nad jeziorem Miedwie a wyruszyć mieliśmy o 15: 30 a ja wyjechałem o 13: 16 i trzeba było po pierwszej rundzie zamienić rower i przygotować Iwonki.Opóźnienie wynikło przez awarię buta rowerowego [BOA się zacięło]Pierwszy etap to przejazd do Golczewa przez Kluczewo tam zaliczam pierwszą "szufladę" do strefy przemysłowej a następnie przejeżdżam przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa aby zaliczyć drugą "szufladę" do Cisewa i wrócić po Iwonkę przez Lipnik.

Jak wcześniej wspomniałem zamieniłem szosę na MTB i wraz Iwonką ruszyliśmy do DDR-ki na Żarowo ,a po drodze uzupełniłem płyny w sklepie i ruszyliśmy do DDR-ki w Grzędzicach a nią przez Lipnik do jechaliśmy do Zieleniewa gdzie odbiliśmy na promenadę nad jezioro Miedwie na kawkę i loda bo ciasta już nie było.
Kawa nad jeziorem Miedwie
Kawa nad jeziorem Miedwie © strus
Po smakołykach poleżeliśmy na leżaku a w innym miejscu posiedzieliśmy na ławeczce w słoneczku a później wróciliśmy najkrótszą drogą do domu.
Leżakowanie w Morzyczynie
Leżakowanie w Morzyczynie © strus
Prawie zachód słońca w Zieleniewie
Prawie zachód słońca w Zieleniewie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,
Miedwiecko,DP 36,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,Grzędzice,
Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Bonus z Iwonką ☀️

50-tka po pracy☀️

Wtorek, 17 września 2024 · dodano: 17.09.2024 | Komentarze 2

Wczoraj po pracy zrezygnowałem z roweru i zrobiłem małżonce niespodziankę ponieważ przygotowałem na niej powrót z pracy obiad co mi się rzadko zdarza a wracając zaliczyłem sklepy a dziś piękny słoneczny dzień to od razu po pracy wyruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią przez Lipnik i Zieleniewo do  Morzyczyna gdzie odbijam na Jęczydół a następnie jadę do Bielkowa gdzie zaliczam "szufladę" po raz pierwszy w tym roku do Rekowa.
Wertykalny zegar słoneczny w Rekowie
Wertykalny zegar słoneczny w Rekowie © strus

Poniemiecki dom w Rekowie
Poniemiecki dom w Rekowie © strus
Wracam do Bielkowa i jadę DDR-ka do Motańca pod stację paliw gdzie zawracam i kieruję się Cisewo przez Reptowo w którym szukam brakujących kilometrów do pięćdziesiątki i zaliczam kolejną "szufladę" do Wielichówka  a następnie jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Miedwiecko aby wrócić do Stargardu przez Lipnik.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Rekowo,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,
Reptowo,Cisewo,WIelichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

• Kalorie 1938kcal

Terenowa niedziela⛅️☁️

Niedziela, 15 września 2024 · dodano: 15.09.2024 | Komentarze 1

Gdy wyjeżdżałem termometr pokazywał za oknem siedemnaście stopni a aplikacja pokazywała wiatr 65 km/h w porywach więc wybrałem rower MTB i ruszyłem do Lubowa przez Mokrzycę czyli w gwarze "mały lasek" a następnie zaliczam Rogowo aby w Poczerninie wjechać w las i wyjechać z niego przed rzeką Iną i po 400 m znowu wjechać w las.

"Konewka" w Rogowie © strus
Wyjazd przed Iną
Wyjazd przed Iną © strus
W okolicy Sowna gdy wjechałem w las to wyjechałem dopiero w Wielichówku ale zanim tam dotarłem na początku  przez Strumiany dojechałem do Pucka a tam przez wypadek na S 3
masa aut szukających objazdu nie których poniosło i zabłądzili i nie wiedzieli jak jechać i nie mieli neta i google mapy stały się nieprzydatne pomogłem jak mają się wydostać na szosę.

Lipa Anna w Pucku
Lipa Anna w Pucku © strus
Kierunek na Szczecin na S 3 zatrzymany ruch i zagubione auto
Kierunek na Szczecin na S 3 zatrzymany ruch i zagubione auto © strus
Wjeżdżam na wyremontowaną DP 24 na której jeszcze jedna pani pyta o drogę i mijam kilku bikerów zachwyconych jakością pożarówki i docieram pod Wielgowo gdzie wjeżdżam na DP 40
na której nagle się zrobiło ciemno i kieruję się do Wielichówka.

Brukowy odcinek DP 40
Brukowy odcinek DP 40 © strus
Na koniec pozostał dojazd przez Miedwiecko do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i powrót nią przez Lipnik

Stargard,Mokrzyca ,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,Pucko,DP 24,DP 40,
Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A :Terenowa niedziela

Bliskie okolice ☁️

Czwartek, 12 września 2024 · dodano: 12.09.2024 | Komentarze 2

Rano musiałem zawitać w Szczecinie aby zrobić rezonans bo tu był najkrótszy czas oczekiwania nawet punktualnie zostałem przyjęty ale wróciłem dopiero po czternastej i po szybkim obiadku o piętnastej wyruszyłem od domu w korku więc wybrałem objazd do DDR-ki przy Szczecińskiej od strony Żarowa a gdy już byłem na ścieżce rowerowej pojechałem nią do Jęczydółu zahaczając po drodze pustą dziś promenadę nad jeziorem Miedwie .
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus
Z Jęczydołu przejechałem do DDR-ki w Bielkowie a nią przez Kobylankę dotarłem do Motańca a tam zaliczam "szufladę" do wyjazdu na Zdunowo bo na wąskich oponach strach jechać od Niedźwiedzia do Reptowa przez porytą drogę a następnie zaczynam drogę powrotną ,od strony  Motańca wjeżdżam do Reptowa a następnie jadę przez Cisewo i Miedwiecko do Zieleniewa aby tą samym odcinkiem wrócić do Stargardu przez Lipnik.
Rozplenica japońska w Cisewie
Rozplenica japońska w Cisewie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,
Kałęga,Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Bliskie okolice ☁️

Upalna niedziela☀️

Niedziela, 8 września 2024 · dodano: 08.09.2024 | Komentarze 3

To już chyba ostatni taki upalny dzień w tym roku gdy o dziesiątej wyjeżdżaliśmy z małżonką termometr pokazywał dwadzieścia pięć stopni i gdy ledwo dojechaliśmy do Golczewa  przez Giżynek małżonka oznajmiła że chce tylko 30 km przejechać więc skręciliśmy na Kluczewo a następnie skierowaliśmy się do strefy przemysłowej i gdy ponownie zawitaliśmy w Golczewie skierowaliśmy się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo w który zrobiliśmy mini pauzę.
Mini pauza w Kunowie
Mini pauza w Kunowie © strus
Z Zieleniewa przez Lipnik wróciliśmy do domu ,schowałem małżonki rower i tą samą drogą wróciłem przez Poleśną do ulicy Przemysłowej i wjechałem na polną drogę do Grzędzic a po zaliczeniu wioski jadę przez las do DP 36  i wjeżdżam nią do Cisewa.
Polna droga do Grzędzic
Polna droga do Grzędzic © strus
Przez las do DP 36 pod Cisewem
Przez las do DP 36 pod Cisewem © strus
Z Cisewa przejechałem do Wielichówka gdzie następnie drga polno - leśną docieram do DP 32 którą jadę prosto do Reptowa a dalej przez Kobylankę docieram do Jęczydołu i wjeżdżam na dwu kilometrowy odcinek leśnej drogi wzdłuż jeziora Miedwie i wyjeżdżam na promenadzie w Morzyczynie.
DP 32 w kierujnku Reptowa
DP 32 w kierunku Reptowa © strus

Tłok na promenadzie więc uciekam na DDR-kę w Morzyczynie i przez Zieleniewo i Lipnik pod mocny czołowy wiatr wracam do Stargardu , a wiało na koniec w porywach do 50km/h a termometr pokazywał 32 stopnie w cieniu.Mapka poniżej prawidłowa bo sport tracker mnie dziś zawiódł i zatrzymał się na 1,5 km przez przyjazdem z Iwonką do domu i zaczął dopiero działać przed Cisewem.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard,Grzędzice,DP 36,Cisewo,Wielichówko,DP 32,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,
M A P K A : Upalna niedziela☀️

50-tka po pracy ..upał ☀️

Piątek, 6 września 2024 · dodano: 06.09.2024 | Komentarze 2

Dwa dni temu pięćdziesiątka po północnej stronie S 10 a dziś jadę po południowej  a wracam od Zdunowa tą samą "szutrówką" do Niedźwiedzia ale zanim rozpocząłem drogę powrotną to na początku dojechałem do DDR-ki przy ulicy Spokojnej a nią dojechałem pod Golczewo przez Giżynek i odbiłem na drogę żużlową wzdłuż S 10 którą dojechałem do Kunowa.
Żużłóka wzdłuż S10 w stronę Kunowa
Żużlówka wzdłuż S10 w stronę Kunowa © strus
Z Kunowa kieruję się do DDR-ki w Zieleniewie którą jadę tylko do Morzyczyna i odbijam na promenadę nad jeziorem Miedwie i gdy się skończy kontynuuję jazdę wzdłuż jeziora przez leśne ścieżki do Jęczydołu a następnie jadę do DDR-ki w Kobylance.
Leśna ściężka do Jęczydołu
Leśna ścieżka do Jęczydołu © strus
Z Kobylanki jadę do końca DDR-ki przy stacji paliw gdzie wjeżdżam na DP 48 i po czterech kilometrach docieram na prawobrzeże Szczecina tym razem do dzielnicy Jezierzyce.Zajrzełem do lapidarium a następnie przejechałem szosą do szutrowej ścieżki rowerowej 20A aby dojechać do DK 10 w Płoni i zjechać z niej do Zdunowa i obrać kierunek na Niedźwiedź na drogę "szutrową" .
Dojaz pożarowy 48 w kierunku Jezierzyc
Dojazd pożarowy 48 w kierunku Jezierzyc © strus
Lapidarium w Jezierzycach
Lapidarium w Jezierzycach © strus

Wjazd na
Wjazd na "szutrówkę" do Niedźwiedzia © strus
Powrót do Stargardu prawię tą samą drogą co w ubiegłą środę poza pierwszym kilometrem jak pisałem na początku i ostatnie 22 kilometry pod dość mocny wiatr co nie jest przyjemne jadąc na oponach 2,40".
Wyjazd z Reptowa w kierunku Morzyczyna
Wyjazd z Reptowa w kierunku Morzyczyna © strus

Stargard,Gizynek,Golczewo,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Jeczydół,Kobylanka,Motaniec,
DP 48,Jezierzyce,DDR 20A,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy..upał ?♂️?☀️

50-tka po pracy...upał ☀️

Środa, 4 września 2024 · dodano: 04.09.2024 | Komentarze 1

Wczoraj testowałem szosę a dziś pora na mtb po wymianie kasety i łańcucha,mimo 32 stopni gdy wyruszałem o trzynastej po pracy wyruszyłem ścieżką rowerową do Żarowa gdzie odbiłem na Lubowo aby przez Rogowo i Poczerni dotrzeć do Sowna i wjechać na szutrową drogę pożarową 32 która zmienia się w DP 40 i po ośmiu kilometrach zawitać na prawobrzeżu Szczecina tym razem w dzielnicy Wielgowo.
Wjazd na DP 32 w okolicy Sowna
Wjazd na DP 32 w okolicy Sowna © strus
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Wielgowa
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Wielgowa © strus

Z Wielgowa jadę do DP 45 w Zdunowie którą docieram do "szutrówki" aby nią dojechać do Niedźwiedzia a że jechałem MTB to mogłem sobie pojechać od razu przez rozkopane Reptowo i wybrać najkrótszą drogę do Morzyczyna którą dawno nie jechałem.

"Szutrówka" do Niedźwiedzia © strus
Skrót do Morzyczyna z Reptowa
Skrót do Morzyczyna z Reptowa © strus
W Morzyczynie przemieszczam się równoległą drogą do głównej aby w Zieleniewie wjechać na DDR-kę i przez Lipnik wrócić do domu.

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP 32,DP 40,Wielgowo,Zdunowo,DP 45,
Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy...upał ☀️

50-tka po pracy ..upał ☀️

Wtorek, 3 września 2024 · dodano: 03.09.2024 | Komentarze 2

Wczoraj po pracy doprowadziłem oba rowery do użytku a dziś w upalny dzień gdy wrócił z pracy od razu wyruszyłem aby zaliczyć 50-tkę tym razem od razu skierowałem się do DDR-ki przy szczecińskiej a nią pojechałem do Motańca gdzie przejechałem nad S10 i można powiedzieć że zaliczyłem "szufladę" na prawobrzeże Szczecina czyli do Wielgowa.
Przymusowa pauza w Zdunowie
Przymusowa pauza w Zdunowie © strus
Gdy wróciłem tą samą drogą do Motańca odbijam na Reptowo i wydłużoną droga przez Cisewo i Miewiecko wracam do Zieleniewa i już dziś zaliczonym odcinkiem DDR-ki wracam do Stargardu