Kwiecień, 2018

Pechowy poniedziałek.

Poniedziałek, 30 kwietnia 2018 · dodano: 30.04.2018 | Komentarze 6

Dziś miałem jakiś pechowy dzień,zanim dotarłem do roweru na drzwiach jakieś pogróżki a mój Viper stał na kapciu gdy już się z nim uporałem okazało się że telefonu zapomniałem i pena dla kolegi - skleroza?. Na początku ruszyłem na Oś.Lotnisko przez Giżynek i Golczewo załatwić sprawę.Temperatura wyższa niż w ostatnie dnia ale i wiaterek zdecydowanie silniejszy niż przez ostatni tydzień.
Pogróżki,ostrzeżenie
Pogróżki,ostrzeżenie © strus
Opuściłem Kluczewo i rozpocząłem walkę nie tylko z wiatrem i z tragicznymi nawierzchniami dlatego jeżdżę w tamte regiony bardzo rzadko,żużlówką docieram do Strzyżna.
Strzyżno (niem. Streesen) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Strzyżno (niem. Streesen) Pomnik rodziny Bohn
Strzyżno (niem. Streesen) Pomnik rodziny Bohn © strus
Kolejną żużlówką dojeżdżam do żużlówki którą jechałem wczoraj a mianowicie do Kurcewa a następnie przez Strzebielewo jadę do Kurcewa.,Zanim wjechałem do wioski obowiązkowa przerwa  na krzyżówce przy Stelli Dziękczynnej.
Kurcewo (niem. Krüssow) Poniemieckie silosy
Kurcewo (niem. Krüssow) Poniemieckie silosy © strus
Krępcewo (niem.Kremzow) Granitowa stela (Krzyż Prośby) z XVI w. wykonana przez Leopolda von Wedel. © strus
Krępcewo (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r.
Krępcewo (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r. © strus
Po wizycie w Krępcewie gdzie można jeszcze zaliczyć poniemiecki cmentarz ,ruiny zamku oraz kościół ruszyłem do Rzeplina gdzie odbiłem na tragiczne płyty jumbo ,chyba najgorsze w okolicy bo pokruszone i masa prętów, trzeba bardzo uważać.Po drugiej stronie Iny zameldowałem się w Żukowie skąd pojechałem do Krąpiela
Krąpiel (niem.Schöneberg)Pomnik poległych w I wojnie światowej
Krąpiel (niem.Schöneberg)Pomnik poległych w I wojnie światowej © strus
Krąpiel (niem.Schöneberg) Neorenesansowy pałac z 1859 r.
Krąpiel (niem.Schöneberg) Neorenesansowy pałac z 1859 r. © strus
Po 36 kilometrach trudnej jazdy w końcu trochę lżej poza przejazdem przez Trzebiatów i nieudane próby zakupu jakiegoś isotonika dopiero udało się w Ulikowie chodź nie lubianej firmy.
Pęzino (niem.Pansin) Zamek zbudowano w XIV wieku dla zakonu joannitów.
Pęzino (niem.Pansin) Zamek zbudowano w XIV wieku dla zakonu joannitów. © strus
Po zakupach w Ulikowie wjechałem na trasę pokonywaną w sobotę i po jeździe po olbrzymich dziurach od wyjazdu w Kiczarowie do jeziorka w Grabowie poczułem jak mnie przestawiło podczas szybkiego zjazdu i okazało się że pech mnie opuszcza i zmuszony byłem dopompować ponieważ po zmianie dętki nie włożyłem do torebki drugiej :( .Musiałem skrócić drogę i nie pojechałem do Klępina przez Małkocin tylko Michałową drogą i skrótem przez Mokrzycę do Stargardu.
Michałowy skrót z Grabowa do Klępina
Michałowy skrót z Grabowa do Klępina © strus
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Strzyżno,Kurcewo,Strzebielewo,Krępcewo,Rzeplino,Żukowo,Krąpiel,Trzebiatów,Pęzino,Ulikowo,
Kiczarowo,Grabowo,Klępino,Mokrzyca,Stargard.
Mapka i zdjęcia:Pechowy poniedziałek

Dwa etapy na koniec miesiąca.

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 29.04.2018 | Komentarze 5

Dzisiejszy dzień już przy śniadaniu został zaplanowany na dwa wyjazdy rowerowe,pierwszy to solowy wypad z ograniczonym czasem do 13,15 i ani minuty dłużej bo małżonka będzie czekać na swoją rundkę.Ruszyłem do DDR-ki w Witkowie Drugim a nią do końca a następnie moją ulubioną żużlówką do Kurcewa która wróciła po zimie do swojej jakości czyli prawie jak po stole.
Żużlówka z Witkowa do Kurcewa
Żużlówka z Witkowa do Kurcewa © strus
Kurcewo (niem. Krüssow)Po zniszczonym kościele pozostał szczątkowy mur okalający plac przykościelny. © strus
Kurcewo (niem. Krüssow) Dwór zbudowany na początku XX wieku
Kurcewo (niem. Krüssow) Dwór zbudowany na początku XX wieku © strus
Z Kurcewa do szosy na Barnim też w dobrym stanie a ja jadę do następnej żużlówki po pokonaniu Wójcina i Kłębów jadę nią do Nowego Przylepu i też bez zarzutu jej stan.
Żużlówka łącząca Kłęby i Nowy Przylep
Żużlówka łącząca Kłęby i Nowy Przylep © strus
Tak mi się spodobały dzisiejsze drogi terenowe że postanowiłem zaliczyć jeszcze jedną ulubioną łączącą Wierzbno z Dębicą ale zanim się na niej zameldowałem musiałem przejechać przez Stary Przylep ,Czernice i Grędziec.
Żużlówka z Wierzbna do Dębicy
Żużlówka z Wierzbna do Dębicy © strus
Dębica (niem. Damnitz) Ruiny kościoła z XV w
Dębica (niem. Damnitz) Ruiny kościoła z XV w © strus
W Dębicy sprawdziłem ile mi zostało jeszcze czasu i postanowiłem jechać po małżonkę bez żadnych przystanków ale ledwo opuściłem wioskę w okół wszędzie panował rzepak i musiałem to uwiecznić a w Koszewku też żółto ale przez mlecz
.Rzepak w okolicy Koszewa
Rzepak w okolicy Koszewa © strus
Mlecz w Koszewku
Mlecz w Koszewku © strus
Do domu wracam na czas co do minuty ,wyprowadzam małżonki rower i jedziemy ta samą drogą co ostatnio ale w innych warunkach pogodowych ,przed wszystkim bez dokuczliwego wiatru zaczynając od DDR-ki na Żarowo a następnie przez Lubowo i Rogowo docieramy do Poczernina gdzie kierujemy się do remontowanej "Chociwelki"

Na "Chociwelce" ruch rowerowy ,chyba każdy z nich chciał zobaczyć jak tam roboty remontowe o dziwo że dziś niedziela też prace trwały ,chyba mają jakieś opóźnienie? My zjeżdżamy nią do wiaduktu przy Strumianach gdzie odbijamy na Sowno i kierujemy się na drogę prowadzącą do Żarowa przez Smogolice.
Smogolice (niem.Bruchhausen) Kościół filialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z XV-XVI w © strus
W Żarowie odbijamy na Grzędzice żeby zajrzeć na cmentarz a następnie z pominięciem Lipnika wracamy do Stargardu drogą która przez budowę rodna w Lipniku ma duże powodzenie aż zrobiła się szersza i równiejsza.
Gruntowa ulica Przemysłowa
Gruntowa ulica Przemysłowa © strus
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kurcewo,Barnim,Wójcin,Kłęby,Nowy Przylep,Stary Przylep,Czernice,Grędziec,Wierzbno,
Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW 142,Strumiany, Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA : Etap I- solo
MAPKA I ZDJĘCIA:Etap II- z Iwonką

Dwie Dąbrowy.

Sobota, 28 kwietnia 2018 · dodano: 28.04.2018 | Komentarze 2

A miało być tak pięknie i było dopóki wczoraj małżonka po pracy mi oświadczyła że też ma tak dużo wolnego i będzie mi "przeszkadzać" Wyruszyłem do Strachocina gruntową drogą a następnie przez dwa Ulikowa dojechałem do Kiczarowa.
Rzepak w okolicy Ulikowa
Rzepak w okolicy Ulikowa © strus
Z Kiczarowa droga jak w Kunowie po prostu ser szwajcarski a ja skrótem chciałem pojechać do Kicka ale jak ostatnim razem nie udało się bo droga była zalana woda  i nie było możliwości przejazdu,zawróciłem i inną drogą gruntowa obok strzelnicy myśliwskiej dojechałem do DW 106 a z niej odbiłem na Kicko.
Gruntowy skrót do Kicka
Gruntowy skrót do Kicka © strus
Droga obok strzelnicy myśliwskiej
Droga obok strzelnicy myśliwskiej © strus
W Kicku coś mi odbiło i wybrałem drogę którą nigdy nie jechałem i bez sprawdzenia na mapie na ślepo po ciężkiej polnej drodze jechałem kilka kilometrów i dojechałem do Nowej Dąbrowy a z niej do Starej Dąbrowy.Droga była typu raz i nigdy więcej oraz nie polecam innym do korzystania z nie ,jedynym plusem było popatrzeć na duże ilości łabędzi.
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa © strus
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Pocieszenia z XV w © strus
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Kaplica grobowa z 2 poł. XIX w.
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Kaplica grobowa z 2 poł. XIX w. © strus
Ze Starej Dąbrowy żeby od razu nie wjeżdżać na DW 142 jadę do Łęczycy wydłużoną drogą przez Łęczynę i Tolcz a następnie odbijam na Załęcze żeby wjechać na remontowaną "Chociwelkę" na odcinku gdy byłem ostatnim razem nie było asfaltu.
TOLCZ (niem.Tolz) Dwór z 1835 r.
TOLCZ (niem.Tolz) Dwór z 1835 r. © strus
Nawierzchnia ścierna była do wiaduktu nad DW 106 a dalej tylko asfalcik po którym jedzie się znakomicie i na dodatek droga cała twoja ,dziś postanowiłem zaryzykować i pojechać dalej niż zjazd na Storkówko aż do remontowanego wiaduktu Warchlino.Droga extra do samego prawie wiaduktu jedynie ostatnie 400 metrów nie ma jeszcze nawierzchni asfaltowej i to jest jedyny odcinek taki na całej remontowanej drodze.Niestety dalej nie mogłem jechać bo było dużo maszyn i musiałem przez Siwkowo pojechać do Małkocina a dalej przez Klępino do Stargardu.Gdy byłem na wiadukcie w Łęczycy korek aut w stronę Stargardu był tak długi że nie było widać końca a gdy wjechałem od ulicy Morskiej korek trwał nadal,tylko szkoda mi tych kierowców.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Młyn wodny z 1922 roku
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Młyn wodny z 1922 roku © strus

Stargard,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Kicko,Nowa Dąbrowa,Stara Dąbrowa,Łęczyna,Tolcz,Łęczyca,Załęcze,DK 142,
Siwkowo,Małkocin,Klępino,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA:Dwie Dąbrowy.

Puszcza Bukowa (niem. Buchheide)

Piątek, 27 kwietnia 2018 · dodano: 27.04.2018 | Komentarze 2

Ze dwa tygodnie temu kupiłem nową kasetę z łańcuchem ale do dziś jeszcze nie wymieniłem napędu i na oparach wybrałem się do Puszczy Bukowej co skutkowało że niektóre odcinki pokonywałem pieszą prowadząc rower ale były również odcinki drogi którymi nie odważyłem się zjeżdżać bo nie jestem kamikadze.Od dziś mam bardzo długi wolny od pracy weekend ale raczej wszystkich dni na rowerze nie spędzę bo małżonka by na mnie krzyczała że z domu uciekam.Zanim zawitałem na terenach Puszczy Bukowej pokonałem DDR-kę do Morzyczyna gdzie odbiłem na Kołbacz przez Jęczydół i na chwilę zawitałem na DW 120 żeby zameldować się u progu puszczy czyli w Starym Czarnowie.Szybko docieram do Dobropola Gryfińskiego gdzie chyba jest najwyżej położone zasiedlone gniazdo bocianie w mojej dalszej okolicy.Starą Drogą Kołowską jadę do Drogi Kołowskiej żeby zawitać w Kołowie.
Stara Droga Kołowska
Stara Droga Kołowska © strus
RTCN Szczecin Kołowo
RTCN Szczecin Kołowo © strus
Głaz Serce Puszczy
Głaz Serce Puszczy © strus
Od głazu odbijam na Drogę Górską która ma mnie doprowadzić do kolejnego kamyka którego szukałem nieudanie już kiedyś a mianowicie chodzi mi o Głaz Krajoznawców (Olbrzym) ale zanim do niego dojechałem ujrzałem rzeźb drzew  na Drodze Górskiej.
Rzeź na Drodze Górskiej
Rzeź na Drodze Górskiej © strus

Głaz Krajoznawców (Olbrzym)
Głaz Krajoznawców (Olbrzym) © strus
Na początku Drogi Górskiej co łuk  można było robić zdjęcia z ciętych drzew oraz duże ilości jeszcze leżących w dolinach i tak do momentu gdy odbiłam w kierunku Drogi Dolinnej.Niestety nie jestem kamikadze i ze stromej górki do doliny sprowadziłem rower a dalej po nielubianym bruku jadę do mostku gdzie będę zmuszony znowu zejść z roweru i prawie całą drogę do kolejnego głazu iść pieszo po bardzo ciężki terenie jakby w korycie wyschniętej rzeki.
Droga Dolinna
Droga Dolinna © strus
Przeprawa nad Rudzianką
Przeprawa nad Rudzianką © strus
Droga do Głazu Serce (Młyński)
Droga do Głazu Serce (Młyński) © strus
W końcu docieram do czarnego szlaku i mogę już jechać rowerem do kolejnego celu na dzień dzisiejszy jakim jest Głaz Serce (Młyński) do którego raz już przyjechałem ale innej strony ,łatwiejszej.
Głaz Serce (Młyński)
Głaz Serce (Młyński) © strus
Wracam na czarny szlak zwany Królewską Ścieżką i jadę w kierunku Drogi Grońskiego zaliczając już dziś ostatni kamyk jakim jest Głaz Grońskiego
Głaz Grońskiego
Głaz Grońskiego © strus
Droga Grońskiego
Droga Grońskiego © strus
Przed te spacery straciłem dużo czasu i muszę skrócić wyjazd żeby zdążyć na piętnastą na obiad i dlatego wybieram chyba najkrótszą drogę i najszybszą do domu zaczynając od dojazdu do Płoni przez Klęskowo i Kijewko
Droga z Kijewa do Płoni po byłych torach
Droga z Kijewa do Płoni po byłych torach © strus
W Płoni zawitałem na DK 10 którą docieram do DDR-ki w Motańcą a nią już tylko niecałe 16 km do domu.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropolo Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
Klęskowo,Kijewko,Płonia,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA: Puszcza Bukowa(niem. Buchheide)

Wtorek, 24 kwietnia 2018 · dodano: 24.04.2018 | Komentarze 3

Wczorajszą pięćdziesiątkę po pracy niestety uniemożliwił deszcz ale dziś szybko po pracy do domu i natychmiastowy wyjazd .Znowu w tym samym miejscu spotkałem kolegę autobusem ale tym razem nie chciał się założyć kto będzie pierwszy w Strumianach i wyczuł pismo nosem bo znowu by musiał postawić whisky chodź tym razem przegram minimalnie bo jakieś 30 sekund.Później przez las pojechałem do DW 142 a nią do dojazdu pożarowego 35.
Wjazd na dojazd pożarowy 35
Wjazd na dojazd pożarowy 35 © strus
Pierwsze 25 kilometrów to jazda pod wiatr lub boczny i gdy już miałem wjechać w DP 35 pomyślałem po co mam walczyć z gruntowymi drogami jak mogę pojechać z wiaterkiem po gładkim nowym asfalcie dlatego zawróciłem i remontowaną "Chociwelką" pojechałem do wiaduktu przy Warchlinie .
Remontowany most nad rzką Iną
Remontowany most nad rzeką Iną © strus

I tak jak w ostatni sobotę z DW 142 zjeżdżam przy węźle Warchlino - Siwkowo i jadę do domu przez Małkocin i Klępino i zaliczam prawie idealnie pięćdziesiątkę. Kolejne dwa dni chyba przymusowe bez roweru bo zapowiadają deszcze ,no chyba coś się zmieni a od czwartku mam osiem dni wolnego :)
Santa Maria w Makocinie
Santa Maria w Makocinie © strus
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,DW142,Siwkowo,Małkocin,Klępino,Stargard.

Pod Przelewice.

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 22.04.2018 | Komentarze 5

Aby uniknąć niedzielnych rowerzystów co do końca mi się nie udało wybrałem się na południowe tereny od Stargardu,po 11 km w końcu lepsza nawierzchnia do Szemielina gdzie jadę przez Kolin.
Droga do Kolina
Droga do Kolina © strus
KOLIN (niem.Kollin) Dzwon z 1925r. z herbem von Schöning.
KOLIN (niem.Kollin) Dzwon z 1925r. z herbem von Schöning. © strus
Dobra nawierzchnia długo nie trwała bo żeby dojechać do Żalęcina musiałem się zmierzyć z nielubianą trylinka ,jak była możliwość to korzystałem z gościnności pola.Również droga do Moskorzyna to wielki koszmar prawie jak słynne Kunowo co prawda od kościoła do DW 122 jest już nowa nawierzchnia.
Trylinka do Żalęcina
Trylinka do Żalęcina © strus
ŻALĘCINO (niem.Sallentin) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Po krótkiej wizycie na drodze wojewódzkiej odbijam na Przywodzie jadąc tam przez Żuków i Karsko a po drodze rozmyślałem jak ominąć Przelewice jadąc jakąś gruntową drogą ale zanim zajrzałem na mapę zaliczyłem jeszcze trzy wioski i malowniczy wał przed Płońskiem
ŻUKÓW (niem.Suckow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
MOSKORZYN (niem.Muscherin)Kościół filialny p.w. św. Stanisława Biskupa Męczennika z XVI w. © strus
Wał przeciwpowodziowy wzdłuż rzeki Płonia
Wał przeciwpowodziowy wzdłuż rzeki Płonia © strus
KŁODZINO (niem.Kloxin)
KŁODZINO (niem.Kloxin) © strus
W Kłodzinie odbiłem w kierunku gruntowej drogi ,według mapy były dwie drogi ale gdy dojechałem do krzyżówki okazało się że są trzy więc wybrałem pierwszą z lewej i jechałem wzdłuż północnej części ogrodu dendrologicznego w Przelewicach,droga super a w okolicach stawów odbijam na Kluki.
Droga do Przelewic
Droga do Przelewic © strus
Droga Przelewice - Kluki
Droga Przelewice - Kluki © strus
KLUKI (niem.Klücken) Kościół filialny p.w. św. Teresy z 2 poł. XV w
KLUKI (niem.Klücken) Kościół filialny p.w. św. Teresy z 2 poł. XV w © strus
Dalszy etap to ponowny dojazd do DW 122 i jazda do Lubiatowa oraz szukanie jakiegoś otwartego sklepiku bo w butelce miałem już reszki i mimo wcześniejszego szukania dopiero w Zaborsku udało się.
LUBIATOWO (niem.Lübtow)Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w.
LUBIATOWO (niem.Lübtow)Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w. © strus
LUBIATOWO (niem.Lübtow) Gołębnik z 1902 r.
LUBIATOWO (niem.Lübtow) Gołębnik z 1902 r. © strus
Droga do Zaborska po zimie w kiepskim stanie ,bardzo dużo nowych dziur ,jazda szosowym rowerem nie zalecana ale ja jadę Viperem i nie odczuwam niedogodności i szybko melduję się w Obrycie skąd obieram kierunek na poradzieckie lotnisko w Kluczewie jadąc przez Reńsko i Warnice.
Jedyny już istniejący w całości pas startowy w Kluczewie
Jedyny już istniejący w całości pas startowy w Kluczewie © strus
Gdy dojechałem do nowego odcinka ulicy Metalowej zostało mi ostatnie 10 km do domu i nadzieja że po obiadku zrobię małą rundkę z małżonką ale niestety Iwonka miała inne plany na dalszą część niedzieli.

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Szemielino,Żalęcino,Moskorzyn,Żuków,Karsko,Przywodzie,Płońsko,Rosiny,Kłodzino,
Przelewice,Kluki,Oćwieka,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,
Giżynek,Stargard.
M A P K A : Pod Przelewice.

Dwa etapy

Sobota, 21 kwietnia 2018 · dodano: 21.04.2018 | Komentarze 5

Dzisiejszy dzień zaplanowany na dwa etapy bo małżonka przy śniadaniu oznajmiła że też chce dziś trochę po kręcić więc bez wymyślania trasy najpierw załatwiłem sprawę i po ośmiu kilometrach zawitałem na DDR-ce do Motańca którą jadę do samego końca a następnie pod DK 10 i przez las zawitałem w Kałędze.
DDR-ka w Kobylance
DDR-ka w Kobylance © strus

Dalszy odcinek drogi to dojazd w Niedźwiedziu do lasu i wśród świeżej zieleni wyjeżdżam obok szpitala w Zdunowie im kieruję się przez Wielgowo do węzła Rzęśnica od którego jest już warstwa ścierna asfaltu do wiaduktu przed Strumianami gdzie odbiłem na Sowno bo na drodze za dużo auto robiących coś na szosie.
Węzeł Rzęśnica
Węzeł Rzęśnica © strus
Wiadukt w okolicy Strumian
Wiadukt w okolicy Strumian © strus
Asfalcik ścierny przy krzyżówce z DW141 także jest już położony a ja remontowaną "Chociwelką" jadę do remontowanego wiaduktu przy Warchlinie i odbijam w stronę Małkocina ,tam spotykam kolegę i dłuższą chwilę z nim rozmawiam a następnie kieruję się na Klępino.
Droga Małkocin  - Klępino
Droga Małkocin - Klępino © strus
Pierwsze żółte kwiaty rzepaku
Pierwsze żółte kwiaty rzepaku © strus
W Klępinie dostaję wiadomość że mogę wracać na obiad a po nim już wyruszyłem z Iwonką na większą rundkę niż wczoraj ale jeszcze nie standardowe 50 km.Żeby nie pchać się na zapchaną DDR-kę w okolicy J.Miedwie pojechaliśmy jak wczoraj na Żarowo a tam odbiliśmy na Poczernin przez Lubowo i Rogowo.
DDR-ka na Żarowo
DDR-ka na Żarowo © strus
Zanim dojechaliśmy do Poczernina to nasłuchałem się że to moja wina że małżonka musi się męczyć jazdą pod czołowy wiatr dlatego
dla zmiany kierunku jazdy odbiliśmy w stronę DW 142 a na piętnastym kilometrze zarządziłem przerwę na wiadukcie.
Wiadukt na DW 142 w okolicy Poczernina
Wiadukt na DW 142 w okolicy Poczernina © strus

Przez las wróciliśmy do Poczernina i tą samą drogą do Stargardu zaliczając jeszcze małą rundkę po mieście
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Zdunowo,Wielgowo,DW142,Siwkowo,Małkocin,Klępino,
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW142,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Etap I - Solo

M A P K A : Etap II -Z Iwonką

50-tka po pracy z Iwonką.

Piątek, 20 kwietnia 2018 · dodano: 20.04.2018 | Komentarze 4

Dziś łatwo nie było bo małżonka miała wolne i już rano mi oznajmiła że na parę kilometrów ze mną po pracy wyruszy,to jej dopiero pierwszy wyjazd w tym roku,rozpoczeliśmy od DDR-ki na Żarowo a następnie pojechaliśmy do Grzędzic gdzie Iwonka oznajmiła że jedzie na cmentarz a ja ma sobie zrobić rundkę i po nią przyjechać i że mam pamiętać że mimo pięknej pogody po pracy ma jeździć tylko maksymalnie 50 km.

Ruszyłem do DDR-ki w Lipnika a nią do Motańca a następnie przez Kałęge do końca szosy w Niedźwiedziu pod las w kierunku Zdunowa gdzie zawróciłem i przez Reptowo pojechałem do Kobylanki żeby wrócić na DDR-kę którą jadę do Lipnika a tam odbijam na Grzędzice żeby ponownie się spotkać z małżonką.

Iwonka sprawdziła mi licznik i nie zgodziła się na większy kilometraż dla mnie a dalej prawie taką samą drogą wróciliśmy do domu.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z Iwonką

Gartz (Oder)

Środa, 18 kwietnia 2018 · dodano: 18.04.2018 | Komentarze 7

Wczoraj postanowiłem że w końcu pora pojechać rowerem za granice i jak postanowiłem tak przed południem wyruszyłem chodź powinienem to zrobić ze dwie godziny wcześniej.Do Gardna jechałem tą samą drogą co dziesięć dni temu wracałem, później droga na której dawno nie byłem i miła niespodzianka bo większości do Gryfina wyremontowana poza odcinkiem w Wełtyniu gdzie ruch jest
regulowany światłami a nawierzchnia to stare płyty z wystającymi drutami i kamienie, trzeba bardzo uważać żeby kapcia nie złapać.
W Gryfinie przez most kieruję się do Niemiec z nadzieją że może droga została zrobiona ale niestety nie,po ulicy jazda nie możliwa a ścieżka też w nie najlepszej formie.
Most na wschodnią Odrą
Most na wschodnią Odrą © strus
DDR-ka do Mescherin
DDR-ka do Mescherin © strus
Ciężka przeprawa między mostami i jestem w Mescherin z którego kieruje się do Gartz ścieżką rowerową prowadząca przez malownicze tereny wzdłuż Odry.
Mescherin - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej
Mescherin - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Mescherin - kościół ewangelicko - augsburski
Mescherin - kościół ewangelicko - augsburski © strus
Leśna DDR-ka z Mescherin do Gartz
Leśna DDR-ka z Mescherin do Gartz © strus
Zapomniałem że końcowy odcinek ścieżki jest w tragicznym stanie i gdy podziwiałem Odrę i wjechałem na duży garb z asfaltu to bym z roweru spadł bo jechałem tylko podparty ale udało się na kozą zapanować i dotarłem od strony rzeki do Gartz a następnie zrobiłem rundkę po mieście aby zrobić kilka fotek.
Nad Odrą w Gartz
Gartz - Stettiner Tor - Brama Szczecińska © strus
Gartz - Ratusz
Gartz - Ratusz © strus
Trochę odczułem jazdę po okolicznych brukach a gdy wjechałem na B2 z asfaltem od razu zrobiło się lepiej dla nadgarstków a minusem był duży ruch aut.Miałem ochotę wracać przez Szczecin ale auta mnie wkurzały  o złej godzinie znalazłem się na tej drodze którą jechałem do krzyżówki z B 113 na której znajduje się stary kamienny drogowskaz.
B2 - w końcu asfalt
B2 - w końcu asfalt © strus
Stary kamieny drogowskaz
Stary kamienny drogowskaz © strus
B113 wracam do Polski i wjeżdżam na DW 120 którą przyjechałem i tą samą wracam do domu ale zanim to nastąpiło ,najpierw uzupełniam zapasy w Gryfinie i Wełtyniu

WEŁTYŃ (niem.Woltin) Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w
WEŁTYŃ (niem.Woltin) Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w © strus
Jeszcze raz musiałem pokonać budowę drogi w Wełtyniu i jadę dokładnie tą samą drogą do Bielkowa a tam odbijam na Jęczydół żeby w Morzyczynie wjechać na DDR-kę i pojechać do domu,dzień udany ale liczyłem na więcej.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,
Gryfino,Mescherin,Gartz,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,
Morzyczyn,Zieleniewo.Lipnik,Stargard.
M A P K A : Gartz (Oder)

Piątek, 13 kwietnia 2018 · dodano: 13.04.2018 | Komentarze 4

Po pięciu wolnych weekendach nadchodzący spędzę w pracy a dziś chciałem wykorzystać nadal piękną pogodę i od razu po tyrce przebrałem się i wyruszyłem na standardową pięćdziesiątkę zaczynając od DDR-ki na Żarowo a następnie przez Grzędzice dojeżdżam do kolejnej DDR-ki w Lipniku którą jadę do Motańca.
Wiadukt nad DK 10 w Motańcu
Wiadukt nad   S 10 w Motańcu © strus
Forsycja w Motańcu
Forsycja w Motańcu © strus
Po przeprawie nad  S 10 pokręciłem się po gminie Kobylanka  i spotkałem dwie pary bocianów w Reptowie, nie udało mi się przejechaćprzez przejazd kolejowy w Reptowie w stronę Cisewa,szlaban był długo zamknięty po dłuższym oczekiwaniu zawróciłem.

Para bocianów w Reptowie
Para bocianów w Reptowie © strus
Magnolia w Reptowie
Magnolia w Reptowie © strus
Wróciłem na DDR-kę w Kobylance a brakujące kilometry zrobiłem jadąc z Zieleniewa do Kunowa i z powrotem na ścieżkę i powrót do domu.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,