Maj, 2015

Tour de Miedwie z plusem.

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 6

Trzy dni walczyłem z bardzo bolącym ścięgnem achillesa a dziś po dokładnym obwiązaniu bandażem elastycznym wyruszyłem przez Witkowo Drugie w kierunku DW 106 aby dojechać do Pyrzyc. W Warnicy na moment zatrzymałem się żeby dokonać małych poprawek w odzieży i jak już zatrzymałem to obszedłem okolice kościoła ale nic ciekawego nie znalazłem oprócz chyba nagrobka.
Warnice - Kościół parafialny p.w. NMP Matki Kościoła z XV/XVI w
Warnice - Kościół parafialny p.w. NMP Matki Kościoła z XV/XVI w © strus

Dalsza droga to spokojna jazda pod wiatr a w Okunicy dostrzegam Daniela [4gottrn] zwalniam ,wymiana pozdrowień ,odwróciłem się widzę że Daniel się nie zatrzymał więc ruszam swoim tempem do Pyrzyc.Krótki przejazd przez miasto i kierunek na Stare Czarnowo.
Wjazd do Żabowa
Wjazd do Żabowa © strus
Dzisiejszego dnia obrałem zły kierunek objazdu cały czas walczyłem z wiatrem jak nie z czoła to z boku tak naprawdę to dopiero od Kołbacza pomagał mi w jeździe.Noga dobrze zabezpieczona prawie mi nie dokuczała jedynie jak po większą górkę chciałem przycisnąć to wołała zwolnij .Dobrze się czułem to na koniec miesiąca postanowiłem dokręcić do 100 km bo straciłem od 20 maja kilka dni w które mogłem pojeździć ale kontuzje nie pozwalały .Pierwszy raz z głównego szlaku odbiłem na Chabówko i Będgoszcz nic tam nie dostrzegłem i więcej tam nie pojadę.W Starym Czarnowie odbijam na Dębinę i jadę do Kołbacza.
Kołbacz - Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa
Kołbacz - Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa © strus
Kołbacz - Dwór klasycystyczny  z 1 polowy XIX w
Kołbacz - Dwór klasycystyczny z 1 polowy XIX w © strus
W dalszą drogę ruszam do gminy Kobylanka po której robię rundę i kieruje się na DDR-kę do Stargardu przez Grzędzice.
Motaniec -  rododendrony
Motaniec - rododendrony © strus
Od krzyżówki na Kunowo w Zieleniewie w końcu pojawiło się słoneczko.Muszę jeszcze zrobić brakujący 1 km po mieście i miesiąc zakończony.Teraz poczekam do jutra i zobaczę jak moje ścięgno.
Stargard,Witkowo  Drugie,Kluczewo,Warnice,Barnim,Obryta,Okunica,Pyrzyce,Żabów,Chabówko,Będgoszcz,Stare Czarnowo, Dębina,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard,

Delikatnie po urazach.

Wtorek, 26 maja 2015 · dodano: 26.05.2015 | Komentarze 6

Po czterech dniach bez roweru w końcu poczułem się w miarę normalnie a to przez środową piłkę na której pierwszy raz grałem od 1987 roku bez opaski na stopie i od razu achilles dał mi popalić a od soboty walczyłem jeszcze z "jelitówką" - to drugie to masakra.Bez jakiegokolwiek planu wyruszyłem dość późno po zmianie dętki i lekkiej kosmetyce roweru ,na początku pojechałem zobaczyć z bliska jak zrobiono DDR-kę na M.C.Skłodowskiej.
Nowa DDR -ka przy M.C.Skłodowskiej
Nowa DDR -ka przy M.C.Skłodowskiej © strus
Na chwilę wpadłem na DW 106 którą skierowałem się do strefy przemysłowej w Stargardzie ale wydłużyłem dojazd przez Witkowo Drugie i Kluczewo.
Bridgestone w HDR
Bridgestone w HDR © strus
Dalsza droga to dojazd do DDR -ki wzdłuż J.Miedwie która poprowadziła mnie do Kobylanki gdzie zaczął kropić deszcz a ja niestandardowo odbiłem na Reptowo i wymyśliłem że pomęczę się 3 km przez las do Zdunowa na spiderze.
Droga Wierzchląd - Kunowo
Droga Wierzchląd - Kunowo © strus
Przy wjeździe do lasu droga była OK aż do Gajęckiego Ługu od tego miejsca do muru szpitalnego droga na wąskie koła masakra ,wielokrotnie zapadałem się w piachu chodź jadąc wydawało się że po deszczu droga jest utwardzona ,nie jestem w stanie napisać jak dużo razy potpierałem się i zatrzymywał mnie piach.Wielokrotnie ten odcinek pokonywałem spiderem ale tak ciężko jeszcze nie było zazwyczaj najgorszy odcinek był przy niskim lasku a dalej było OK.Gdy poczułem asfalt od razu skierowałem się na DK 10 i do Lipnika pojechałem przez Bielkowo.
Chaber
Chaber © strus
Maczek polny
Maczek polny © strus
Z Jęczydołu wracam na DDR-kę na której fachowcy zrobili extra przecisk dla kabla energetycznego który teraz stał się przeszkodą dla wąskich opon.
Przecisk na DDR-ce
Przecisk na DDR-ce © strus
W Lipniku sprawdzam czas i okazało się że mogę zaliczyć jeszcze Grzędzice i Żarowo.
Owieczki w Grzędzicach
Owieczki w Grzędzicach © strus
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Sklain,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Niedźwiedź,Zdunowo,
Płonia,Motaniec,Kobylanka,Bielkowo,Jęczyół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard

Edycja: 28.05.
Po wczorajszej piłce pogłębienie urazu ścięgna achillesa a dziś intensywnie leczenie ,pora dać sobie spokój z futbolem na jakiś czas.

Droga Górska.

Czwartek, 21 maja 2015 · dodano: 21.05.2015 | Komentarze 4

Po wczorajszej szybkiej rundce i hali dziś rano strasznie bolały mnie stawy skokowe i achilles że było mi ciężko się poruszać a miałem w planie Stepnicę.Posmarowałem jakim mazidłem i poszedłem sobie na spacer żeby rozruszać obolałe stawy.Długo to trwało i dlatego wyruszyłem na próbę prawie w południe.Nawet nie próbowałem zrealizować wczorajszego planu tylko w miarę możliwości coś pokręcić a że dawno nie byłem na Bukowej więc ruszyłem w kierunku Kołowa przez Sosnówko.
Kołowo
Kołowo © strus
Żeby nie przebijać się z Podjuch postanowiłem zjechać remontowaną w zeszłym roku  przez mojego kolegę Drogą Górską do Klęskowa i po chwili wrócić pod S3 w stronę Płoni.
Lipa Pokoju 1871r
Lipa Pokoju 1871r © strus
Droga do Płoni
Droga do Płoni © strus
W Płoni doszło do mnie żeby ból stawów ustał jedynie achilles dokuczał jak próbowałem mocniej pocisnąć więc jechałem spokojnie szukając dalszych kilometrów.Na moment wjechałem na DK 10 i skierowałem się wzdłuż Płoni do Jezierzyc a dalej do Rekowa.
Rzeka Płonia w okolicy Jezierzyc
Rzeka Płonia w okolicy Jezierzyc © strus
Droga w Rekowie
Droga w Rekowie © strus
Krążę po okolicy żeby wydłużyć drogę powrotną do domy aby osiągnąć 80 km ,jadąc przez mały lasek w kierunku bobrowej polany natrafiłem na dziwnie bujające się auto więc nie chciałem ich stresować i odbiłem w prawo.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Jezierzyce,Sosnówko,Kołówko,Kołowo,Bukowe,Kijewko,Płonia,Jezierzyce,
Rekowo,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Stargard.

Za Przelewice.

Środa, 20 maja 2015 · dodano: 20.05.2015 | Komentarze 2

Plan był wyjechać najpóźniej o 10.00 ale nie wyrobiłem się z innym sprawami i wyruszyłem z godzinnym poślizgiem przez lotnisko w Kluczewie w kierunku Pyrzyc żeby po raz drugi pokonać tamtejszą DDR-kę do Kosina.Pogoda jakaś dziwna niby 17 stopnia ale na krótkie gatki jakoś zimno i wróciłem się przebrać.
Ulubiona żużlówka z Dębicy do Wierzbna
Ulubiona żużlówka z Dębicy do Wierzbna © strus
Królowa szos w Okunicy.
Królowa szos w Okunicy. © strus
Gdy po 24 km dotarłem do DW 106 postanawiam za Okunicą odbić na Ryszewo i Brzezin żeby co nie co dołożyć i nie jechać obok ciężarówek których było sporo na krótkim odcinku którym jechałem.
Ryszewo - Ruina gotyckiego kościoła z XV
Ryszewo - Ruina gotyckiego kościoła z XV © strus
Tamaryszek
Tamaryszek © strus

Na początku Pyrzyc skręcam w lewo i jestem już na DDR-ce którą jadę 10 km bo po takim dystansie kończy się w sumie zamienia w drogę gruntową.Od pierwsze wizycie zmieniło się trochę bo powstały dwa nowe obiekty do odpoczynku i posilenia się.
Nowe miejsce na wypoczynek na DDR-ce do Kosina
Nowe miejsce na wypoczynek na DDR-ce do Kosina © strus
Koniec DDR-ki na 1,5km przed Kosinem
Koniec DDR-ki na 1,5km przed Kosinem © strus
Znowu zostałem zachęcony przez Dornfeld -a żeby dojechać do Kosina drogą gruntową bo jak byłem tu pierwszy raz były krzaki nie do pokonania.Prawie 1,5 km gruntem i zawitałem na szosie przed Kosinem skąd rzut beretem do Przelewic.
Paw w Przelewicach
Paw w Przelewicach © strus

Mleczarnia i oranżeria w Przelewicach
Mleczarnia i oranżeria w Przelewicach © strus
Po krótkim pobycie w Przelewicach jadę w dalszą drogę do Ukiernicy żeby objechać jezioro Płonia ,pierwszą miejscowością do której dojeżdżam to Kłodzino.
Kościół filialny p.w. św. Antoniego w Kłodzinie
Kościół filialny p.w. św. Antoniego w Kłodzinie © strus
Kolejno zliczam wioska po wiosce w których już raz byłem a mianowicie:Rosiny,Płońsko,Przywodzie,Karsko,Żuków.
Rosiny - Kościół parafialny p.w. św. Michała Archanioła z 2 poł. XIII w
Rosiny - Kościół parafialny p.w. św. Michała Archanioła z 2 poł. XIII w © strus
Płońsko - Ruina kościoła z XV/XVI w
Płońsko - Ruina kościoła z XV/XVI w © strus
Żuków - Kościół parafialny p.w. Św. Trójcy z XIV w
Żuków - Kościół parafialny p.w. Św. Trójcy z XIV w © strus
W Ukiernicy zamiast pojechać do Lubiatowa zmieniłem plan i ruszyłem do domu niedawno pokonywanym szlakiem  z jednym przystankiem na zakup kolejnego Oshee.W Witkowie byłem około godziny 15-tej i myślałem że znowu spotkam Michała jak zobaczyłem pracowników wychodzących z firmy ale jakoś nie wyszło.Jako że dziś środa to wieczorem na halę z basenem i sauną.
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Dębica,Wierzbno.Grędziec,Okunica,Ryszewo,Brzezin,Pyrzyce,Mechowo,Brzesko,Kosin,
Przelewice,Kłodzino,Rosiny,Płońsko,Przywodzie,Karsko,Żuków,Ukiernica,Moskorzyn,Żalęcino,Kłęby,Wójcin,Barnim,Kurcewo,Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie ,Stargard.

Zdunowo po pracy.

Poniedziałek, 18 maja 2015 · dodano: 18.05.2015 | Komentarze 1

Wczoraj wiatr dał mi trochę popalić i zrezygnowałem z zajechania do żabiego uroczyska przed powrotem do domu więc dziś od tego zaczynam żeby zobaczyć co tam u żabek.
Żabie uroczysko
Żabie uroczysko © strus

Gdy podszedłem do brzegu żabki uciekały do wody i myślałem że nie uda mi się żadnej uwiecznić ale jedna pozowała grzecznie więc wykorzystałem to.
Żabka w małym lasku
Żabka w małym lasku © strus

Dalsza droga już wielokrotnie pokonywana do Sowna przy ośrodku pomocy dla osób szukających uwolnienia spod przemocy złego ducha i dalej  do Wielgowa która po opadach deszczu mocno wypłukana nawierzchnia na której dużo kamyków jak to szuter.
Sowno - Wielgowo
Sowno - Wielgowo © strus

Przy krzyżówce do tartaku w Sownie zatrzymuję mnie kierowca VW i pyta czy dobrze jedzie do Wielgowa a ja mu na to że na dobrej drodze się znajduje tylko nie w tym kierunku a on chciał żebym go poprowadził .Wytłumaczyłem i pokazałem na mapie że nigdzie nie zabłądzi i pojechałem za nim.Trzy razy pod i jeden nad DK 10 i wyłem w Lipniku. W okolicach Tesco na DDR-ce spotykam wracającego po pracy Michała chwila rozmowy i do domu na obiad.

Stargard,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Motaniec,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,

Lipka.

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 8

Dziś postanowiłem sprawdzić jak postępują prace remontowe drogi z Witkowa Pierwszego do Kolina i zajechać do wioski o nazwie Lipka w której znajdują się ruiny kościoła z XV wieku. ledwo wyjechałem a na przed Oś.Pyrzyckim zaczął siąpić deszczyk na szczęście krótko trwały i nie upierdliwy.Jadąc do Dolic z pomocą wiaterku w plecy podziwiałem na większości  polach rzepak który tam królował a od krzyżówki na Strzebielewo  do Kolina w całości nowa nawierzchnia asfaltowa  i pozostało tylko śmigać.
Rzepak w HDR
Rzepak w HDR © strus
Nowa nawierzchnia na drodze do Kolina
Nowa nawierzchnia na drodze do Kolina © strus
Dolice - Bralęcin
Dolice - Bralęcin © strus
Do Lipki po zmianie kierunku jazdy warunki się pogorszyło ale było jeszcze znośnie.Droga z Bralęcina do Lipki jak ser szwajcarski najlepiej jechać środkiem jezdni jedynym plusem że cały czas z górki.Kościół dokładnie sobie obejrzałem i okolice jego kilka fotek i pora wracać ale już terenem.
Ruina kamiennego kościoła z XV/XVI w - Lipka
Ruina kamiennego kościoła z XV/XVI w - Lipka © strus

Wieża kościoła od wewnątrz - Lipka
Wieża kościoła od wewnątrz - Lipka © strus
Filmik ale nie mój
Tubylca zapytałem się o trzy drogi które widziałem i polecił tylko jedną do Rzeplina miała być mało wymagająca ,ale tak nie było ,na początku lekko pod górkę po gruzie chodź wjazd był zachęcający.
Początek drogi z Lipki do Rzeplina
Początek drogi z Lipki do Rzeplina © strus
Później droga zarośnięta po kolana trawą i trochę płota i jeden ostry zjazd a u mnie tylko hamulec przedni sprawny [w końcu muszę się za niego zabrać]  duża ilość gałęzi na drodze i ogólnie nigdy więcej tam nie pojadę.Przed Rzeplinem wjeżdżam na kiepską szosę i zjeżdżam w Rzeplinie na płytówkę do Żukowa. Jak zobaczyłem kilka wystających drutów z płyt od razu zwolniłem i wpatrywałem się przed koło.
Przeprawa nad Iną w Żukowie
Przeprawa nad Iną w Żukowie © strus
Od Żukowa zaczęła się walka z bezpośrednim wiatrem i długim podjazdem do Krąpiela gdzie odkryłem pałac.
Neorenesansowy pałac z 1859 r w Krąpielu
Neorenesansowy pałac z 1859 r w Krąpielu © strus

Kilka razy już przejeżdżałem a wcześniej jakoś pałacyka nie zauważyłem ani w relacjach Wojtka opisu nie widziałem.
Dojeżdżam do DK 10 sprawdzam ile mi pozostało wolnego czasu i postanawiam ruszyć w kierunku Pęzina.
Zabytkowy zamek z k. XIV w w Pęzinie
Zabytkowy zamek z k. XIV w w Pęzinie © strus
Z Pęzina  pod górkę i pod mocny wiatr i tak do końca Ulikowa w którym odbijam w stronę Kiczarowa żeby dokręcić do 70 km .Kiczarowo to droga jak w Kunowie czyli dziury ,dziury i tylko dziury.Ostatni ciężko podjazd do Grabowa i Michałową drogą terenową do Klępina ale osłoniętą drzewami przez co mimo że pod górkę ale jechało się dość lekko.
Farma wiatrowa w Sułkowie
Farma wiatrowa w Sułkowie © strus
Grabowo - Klępino [Michałowa droga]
Grabowo - Klępino [Michałowa droga] © strus
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Bralęcin,Lipka,Rzeplino,Żukowo,
Krąpiel,Trzebiatów,Pęzino,Ulikowo,Kiczarowo,Grabowo,Klępino,Stargard.

Z kolegą z pracy.

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 16.05.2015 | Komentarze 3

Z kolegą z pracy wybraliśmy rowery MTB i to był dobry pomysł bo gdy poszedłem po rower to okazało się że w Meridzie  ma kapcia i trzeba będzie go usunąć.Ruszyłam na spotkanie przy hali na Ceglanej po małej kosmetyce roweru..Pojechaliśmy bez żadnego planu ,na początek wybraliśmy Sowno i w czasie przejazdu przez Grzędzice pierwsza zmiana że jedziemy terenem do Smogolic i standardowa o tej porze roku kolejna fotka rzepaku.
Droga z Grzędzic do Smogolic
Droga z Grzędzic do Smogolic © strus
W Sownie jazda od sklepu do sklepu za izotonikiem i tabletkami od bólu głowy i po zakupach zaproponowałem rowerostradę której kolega jeszcze nie zaliczył ale dalej kierunek na Załom.
Na zakupach w Sownie
Na zakupach w Sownie © strus
Terenem dalej do Wielgowa z mało przerwą na siusiu w lesie.W Wielgowie  kolejne zakupy i kierunek na Stargard.
Przerwa na
Przerwa na © strus

Obaj dzisiejszego dnia byliśmy ograniczeni czasowo do momentu powrotu żon z pracy które za pewnie będą głodne i to bardzo.W Morzyczynie kontrola czasu jaki nam pozostał i postanowiliśmy wracać razem przez Golczewo.Na rondzie przy Bridgestone podziękowania za wspólną rundkę i wstępna ustawka na środę a dalej już osobno ,kolega na Oś. Pyrzyckie przez Kluczewo a ja przez Giżynek.
Prace na Spokojnej w Stargardzie
Prace na Spokojnej w Stargardzie © strus

Stargard,Grzędzice,Smogolice,Sowno,Bącznik,Łęsko,KliniskaMałe,KliniskaWielkie,
Pucice,Załom,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Skalin,Golczewo,Giżynek,Stargard.

Na jeden pit stop.

Wtorek, 12 maja 2015 · dodano: 12.05.2015 | Komentarze 6

Zachęcony opisem dornfeld że teren w okół wieży kościelnej w Tarnówku został oczyszczony dzisiejszego dnia po pracy wyruszyłem żeby sam zobaczyć to na własne oczy.Trasę  postanowiłem  pokonać bez żadnych zatrzymani jedynie  te wynikające z ruchu na drodze czyli wymuszone.Pogoda super tylko żeby nie ten wiatr dokuczliwy.

Trasę do Tarnówka jechałem w sprzyjających warunkach i bez wysiłku dotarłem do celu ze średnią 31km/h i wpadłem na posprzątany teren tylko rower w złym miejscu zostawiłem bo nie miałem go przez cały czas na widoku.
Wieża przy kościelna z XV w. w Tarnówku
Wieża przy kościelna z XV w. w Tarnówku © strus
Cmentarz przy kościelny w Tarnówku
Cmentarz przy kościelny w Tarnówku © strus

Po krótkiej sesji pora na powrót tym razem w niesprzyjających warunkach ale na krótkim dystansie dziś się trochę zmobilizowałem żeby średnia za bardzo nie spadła.Po drodze rzepaki kusiły ale nie dałem się i pojechałem na jeden pit stop fotograficzny.

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.

Mescherin.

Poniedziałek, 11 maja 2015 · dodano: 11.05.2015 | Komentarze 5

Dzisiejszego dnia trzeba było odrobić pracującą sobotę a plan był taki żeby przejechać minimum 100 km , początkowo myślałem o Tour de Miedwie plus i tak było to momentu gdy zobaczyłem drogowskaz  z napisem Gryfino i zmieniłem plan żeby dotrzeć do wieży obserwacyjnej północ "Lecący żuraw". Po drodze  masa pól z pięknie kwitnącym rzepakiem aż zal nie zatrzymać się dla fotki.
Rzepakowo w Kołbaczu
Rzepakowo w Kołbaczu © strus
Dalsza trasa do Gryfina była bez żadnych zatrzymań aż do mostu na Odrze Wschodniej.Pogoda bez opadów za to nadal z mocnym wiaterkiem ale wybrałem się w krótkich gatkach do koszulki założyłem rękawki i oczywiście na łysinę opaskę która ściągnąłem w drodze powrotnej do domu.
Most nad Wschodnią Odrą w Gryfinie
Most nad Wschodnią Odrą w Gryfinie © strus
Droga miedzy mostami dla rowerów była poprawiana w zeszłym roku ale nadal trzeba uważać jak się jedzie na wąskich kołach bo jest kilka niespodzianek ale w końcu docieram do celu.
Wieże obserwacyjna północ
Wieże obserwacyjna północ "Lecący żuraw" w Mescherin © strus

Widok z wieży w Mescherin
Widok z wieży w Mescherin © strus

Po chwili relaksu pojechałem zrobić małe kółeczko po Mescherin i sprawdzić rodzaj nawierzchni z Mescherin do Geesow ale niestety okazało się że to nawierzchnia nie dla speedera.
Nad Odrą Zachodnia w Mescherin
Nad Odrą Zachodnia w Mescherin © strus
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Mescherin
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Mescherin © strus
Kościół w Mescherin
Kościół w Mescherin © strus
Po objeździe pora ruszać w drogę powrotną do domu.W Wełtyniu zajeżdżam do sklepu uzupełnić isotonik na powrót i chwila przerwy na batona z Oshee Vitamin Energy z wizerunkiem Bruce'a Lee.Od razu poczułem moc. :)
Rzepakowo w Gardnie a w tle Bukowa
Rzepakowo w Gardnie a w tle Bukowa © strus
Bocian w Kartnie
Bocian w Kartnie © strus
Między Glinna a Starym Czarnowem jakiś bąk pomylił moją kostkę chyba z rzepakiem bo dotkliwie mnie użądlił co czuję do tej pory.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare  Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,

Wiatry niespokojne i opady deszczu.

Niedziela, 10 maja 2015 · dodano: 10.05.2015 | Komentarze 6

Wiatry niespokojne i opady deszczu towarzyszyły mi dzisiejszego dnia .Po trzech dniach pracy popołudniu dziś musiałem koniecznie wyjechać chodź prognozy pogody nie były zachęcające.

Ale trzeba było wypróbować nową kasetę z łańcuchem jak się okazało po rozpakowaniu to nie jest to co chciałem ale tak to jest jak się nie doczyta do końca. "Najwyższy w hierarchii zestaw pod 8 rzędów" i ją kupiłem bo byłem w kategorii kasety szosowe a okazało się że to 11-32T a miało być 11-23 .Zamówiłem już prawidłową.Ledwie ruszyłem i zaczął padać deszcz ,na moment na Czarnieckiego skryłem się pod dachem i ruszyłem dalej.Kolejny deszczy chwile później gdy dojechałem do S 10.
Przejazd pod S10
Przejazd pod S10 © strus
Gdy dotarłem ledwie do ronda w okolicy Bridgestone postanowiłem dać sobie spokój z dalszą jazdą i  wrócić przez Witkowo zatrzymując się przy młynie w Kluczewie i robiąc fotki brakujących obiektów do młyna.
Dwór (willa) właściciela młyna w Kluczewie
Dwór (willa) właściciela młyna w Kluczewie © strus
Budynek administracyjny z dwoma  gryfami
Budynek administracyjny z dwoma gryfami © strus
Jak już miałem odbijać na Stargard opady zanikły więc ruszyłem na  Witkowo Pierwsze tam chciałem być kulturalnym rowerzystą i delikatnie hamuję przed przejściem dla pieszych w okolicy kościoła z którego wychodzili "komuniści" a na mokrej łacie rower postawiło mi w poprzek jakbym z całej siły zahamował .Dojeżdżam do pola rzepaku i wracam do Stargardu przez Oś.Pyrzyckie.
Rzepakowo w Witkowie
Rzepakowo w Witkowie © strus
Rundka po mieście i kieruje się na DDR-kę do Żarowa ,opadów brak więc pomyślałem że dokręcę chodź do 60 km. Pierwotnie miałem dojechać do Poczernina i zawrócić żeby nie męczyć się na odcinku dwóch kilometrów naszpikowanych dziurami i łatami ale jakoś przeżyłem i kieruję się do Żarowa ale przez Smogolice.
Rzepakowo w Smogolicach
Rzepakowo w Smogolicach © strus
Gdy już byłem w Lipniku z którego miałem jechać do domu  nabrałem ochoty na 70 km więc trzeba było pojechać do Morzyczyna.
Czarne chmury nad rzepakowem w Lipniku
Czarne chmury nad rzepakowem w Lipniku © strus
Na DDR -ce brak ruchu rowerów jak również na promenadzie nad jeziorem Miedwie.Dopiero na ostatnim pomoście spotykam parę siedzącą na ławce ale oni byli autem.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus

Z promenady wracam na DDR-kę i jadę w samotności  do przeprawy nad S 10 miedzy  ślimakami.
Dopiero w okolicy działek widzę pierwsze osoby na rowerach ale to działkowcy czyżby wszyscy dali sobie dziś na luz?
Zawalidroga na DDR-ce
Zawalidroga na DDR-ce © strus

Stargard,Kluczewo,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,
Poczernin,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.