Maj, 2021

Suma podjazdów:1916 m

Poniedziałek, 31 maja 2021 · dodano: 31.05.2021 | Komentarze 1

Zanim wróciłem do domu z pracy po drodze odebrałem paczkę z nową koszulką oczywiście firmy Quest z Jeleniej Góry  i postanowiłem ja dziś przetestować na standardowej pięćdziesiątce po pracy którą zaliczyłem po gminie Kobylanka zahaczając o Szczecin Zdunowo a rozpocząłem od DDR-ki przy Szczecińskiej którą dojechałem do Motańca przez Lipnik i Kobylankę a następnie przez Niedźwiedź  do Zdunowa.
Filoetowo wzdłuz DDR-ki przed Kobylanką
Fioletowo wzdłuż DDR-ki przed Kobylanką © strus
Rhododendrony w Motańcu
Rhododendrony w Motańcu © strus

Na skraju Wielgowa zawracam i tą samą droga wracam do Niedźwiedzia i przez Reptowo wracam na ścieżkę rowerową do Kobylanki która jak wczoraj dojeżdżam do Grzędzic aby na koniec skorzystać z usług DDR-ki w Żarowie wrócić do domu.
Nowa koszulka Quest Galibier
Nowa koszulka Quest Galibier © strus
Za
Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Tour de Miedwie

Niedziela, 30 maja 2021 · dodano: 30.05.2021 | Komentarze 3

Cztery dni popołudniu czyli cztery dni bez roweru bo przed pracą miałem inne zajęcia ale w końcu niedziela do obiadu dla mnie i po zaliczeniu osiedla Pyrzyckiego jadę DDR-ką do strefy przemysłowej do nowego ronda i kieruje się na początku do Warnic a następnie przez Reńsko docieram na DW 106 w Obrycie którą jadę za Okunicę i odbijam na Ryszewo.
DDR-ka w okolicy Bridgestona
DDR-ka w okolicy Bridgestone © strus
Ostatni fragment pasu startowego na byłym lotnisku w Kluczewie
Ostatni fragment pasu startowego na byłym lotnisku w Kluczewie © strus
Do Pyrzyc jadę lekko wydłużoną drogą przez Ryszewo i Brzezin i kieruję się do drogi wojewódzkiej 119-cie którą jadę do ścieżki rowerowej w Starym Czarnowie z krótką przerwą w Żabowie na uzupełnienie picia i bananowy posiłek a po drodze  mijam się z kilkoma "koksami"

Wjazd na DDR-kę w Starym Czarnowie
Wjazd na DDR-kę w Starym Czarnowie © strus
Ścieżką rowerową jadę do Kołbacza w którym melduje się na DW 120 i dojeżdżam do DDR-ki w Bielkowie przez Nieznań a nią przez Kobylankę kieruje się do samych Grzędzic i oczywiście na koniec została tylko DDR-ka z Żarowa do Stargardu.
Stadler FLIRT w Grzędzicach
Stadler FLIRT w Grzędzicach © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Warnice,Reńsko,Obryta,Okunica,Ryszewo,Brzezin,Pyrzyce,Żabowo,Będgoszcz,Stare Czarnowo,
Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzedzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Tour de Miedwie

Okno pogodowe...miało być

Wtorek, 25 maja 2021 · dodano: 25.05.2021 | Komentarze 1

Trzeci dzień wolny od pracy tez chciałem przeznaczyć na większe kółeczko niż standardowo ale od rana co chwilę popadywał deszcz a później apka mnie oszukała bo pokazywała że od czternastej będzie bez opadów i dopiero o tej wyruszyłem a już ponad godzinę nie padało a ja straciłem czas przed komputerem chodź gdy wyruszyłem jeszcze na terenie Stargardu lekko pokropiło i pojechałem ścieżką rowerową do Motańca a tam ukazały mi się ciemne chmury że w Niedźwiedziu postanowiłem skierować się z powrotem do DDR-ki w Kobylance prze Reptowo.
W Motańcu zrobiło się ciemno
W Motańcu zrobiło się ciemno © strus
Nadchodzą ciemne chmury nad Niedźwiedź
Nadchodzą ciemne chmury nad Niedźwiedź © strus
Z Kobylanki dojechałem do Lipnika i wybrałem jak się okazało zły kierunek na Grzędzice gdzie złapał mnie deszcz ale na szczęście udało mi się skryć w wiacie przystankowej gdzie przeczekałem.Gdy wyruszyłem w stronę Żarowa przy skręcie zauważyłem że za mną niebo jest zdecydowanie mniej "deszczowe" więc objechałem jeziorko i wróciłem do Lipnika gdzie ścieżka rowerowa była w całości sucha którą wróciłem do Stargardu i skierowałem się do Giżynka. Jadąc wzdłuż cmentarza niebo na południu było czyste więc skrótem wzdłuż działek dojechałem pod Kluczewo i jeszcze pokręciłem się po mieście co między piętnastą a szesnastą jest bardzo męczące jadąc ulicami a gdy dojechałem do domu zaświeciło słońce i nadal świeci :(

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Lipnik,Stargard,Giżynek,Stargard.

M A P K A : Okno pogodowe...miało być

Dąbie przez Goleniów

Poniedziałek, 24 maja 2021 · dodano: 24.05.2021 | Komentarze 1

Dziś trochę więcej czasu chodź liczyłem że wyjadę najpóźniej o jedenastej ale nie udało się i na początku miałem pojechać do Gryfina ale jeszcze w Stargardzie przypomniało mi się że Adamicki polecił mi sklep Treka w Goleniowie więc odbiłem w kierunku DDR-ki na Żarowo a następnie przez Smogolice pojechałem do Sowna i skierowałem się na Goleniów najkrótszą drogą przez Przemocze i Podańsko.
PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w. © strus
W sklepie Treka zakupiłem w promocji licznik Bontrager RIDEtime a mam jeszcze ochotę na lampki do jazdy dziennej Bontrager Ion 200 RT/Flare RT USB które testował Adamicki ale narazie cenna wysoka.Kolejny odcinek do jazda do Lubczyny do której rozpocząłem jazdę od strefy przemysłowej w Goleniowie gdzie DDR-ką dotarłem do Smolna i odbiłem na Borzysławiec aby zawitać na plaży nad jeziorem Dąbie.
Plaża w Lubczynie
Plaża w Lubczynie © strus
Lubczyna - letni kościółek
Lubczyna - letni kościółek © strus
Z Lubczyny pojechałem do Czarnej Łąki aby tam zajrzeć na nadal budowaną DDR-kę do Dąbia i gdy dojechałem do Pucic nagle zrobił się olbrzymi korek w obu kierunkach ale powoli się jechało do sklepu w Załomiu do którego zjechałem aby uzupełnić picie a później do Ronda Gryfa w Dąbiu koszmar.Na początku zapytałem tutejszych czy jest możliwość ominięcia tego zatoru ale tylko 500 metrów przez las,więc skorzystałem i wiele aut wyprzedziłem a później jazda ślimacza do momentu opuszczenia ronda.
Czarna Łąka - widok na Szczecin
Czarna Łąka - widok na Szczecin © strus
Przez las ,aby ominąć korek
Przez las ,aby ominąć korek © strus
Korek na Lubczyńskiej
Korek na Lubczyńskiej © strus
Mały tłok od ronda do zjazdu na S 3 ale jazda płynna a później do Zdunowa już luz na drodze a przy szpitalu odbijam na Niedźwiedź i przez Reptowo docieram do ścieżki rowerowej w Kobylance którą jadę do Grzędzic a na koniec DDR-ką z Żarowa do domu i w końcu zaliczona pierwsza setka w 2021roku.

TRASA;
Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Łozienica,Smolno,
Kępy Lubczyńskie,Borzysławiec,Lubczyna,Czarna Łąka,Pucice,Załom,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,
Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzedzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Dąbie przez Goleniów

Okolice po skromnych opadach

Niedziela, 23 maja 2021 · dodano: 23.05.2021 | Komentarze 1

Prognozy zapowiadały opady więc czekałem w blokach aby wyruszyć na szlak ale dużych opadów nie było i o trzynastej pojechałem do strefy przemysłowej w Kluczewie zaczynając od Witkowa Drugiego a następnie gdy zameldowałem się przy cukrowni na DDR-ce skierowałem się do ulicy Metalowej przez Golczewo.
Rzepak w Witkowie Drugim
Rzepak w Witkowie Drugim © strus
Za magazynami Lidla okazało się że budowany kolejny odcinek ulicy Metalowej został juz pokryty warstwą asfaltu wie po raz pierwszy ruszyłem zobaczyć ile zostało zrobione i gdy dotarłem do ronda okazało się że droga rozchodzi się w cztery strony ale w kierunku Warnic zrobiono zaledwie 100 metrów a liczyłem na więcej ale w sumie jest  około dwóch kilometrów nowych dróg które sprawdziłem i na pewno to nie koniec bo będą DDR-ki i chodniki.
Budowa nowego ronda na Metalowej
Budowa nowego ronda na Metalowej © strus
Po zbadaniu nowych dróg wracam do Golczewa i jadę do Skalina gdzie miałem zawrócić ale spotkałem kolegę który powiedział mi że można już przejechać przez Kunowo do którego pojechałem przez Wierzchląd i okazało się że połowa drogi ma już warstwę asfaltu a brakuje 800 m aby cały odcinek spokojnie przejechać.
Kunowo - remont drogi od strony Skalina
Kunowo - remont drogi od strony Skalina © strus

Kunowo - remont drogi w wiosce
Kunowo - remont drogi w wiosce © strus
Po zaliczeniu Kunowa jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą docieram do Grzędzic a następnie przez Żarowo wracam do domu i ma nadzieję że w końcu jutro gdy mam prawie cały dzień wolny dla siebie pogoda mi dopisze ,wystarczy żeby nie padał deszcz.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Okolice po skromnych opadach

50-tka po pracy z plusem

Czwartek, 20 maja 2021 · dodano: 20.05.2021 | Komentarze 2

Wczorajszy czas po pracy stracony przez wizytę z wynikami u lekarza medycyny pracy a dziś miałem trochę więcej czasu więc do standardowej pięćdziesiątki po pracy dokręciłem jeszcze dziesięć kilometrów a gdy wróciłem do domu okazało się że mogłem jeszcze dyszkę dorzucić a rozpocząłem od ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej i pojechałem nią do Bielkowa przez Kobylankę a następnie zawitałem na chwilę na DW 120 aby dojechać do DDR-ki w Kołbaczu.
Nowe drzewka wzdłuż DDR-ki do Kobylanki
Nowe drzewka wzdłuż DDR-ki do Kobylanki © strus
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu w stronę Śmierdnicy
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu w stronę Śmierdnicy © strus
Po sześciu kilometrach zawitałem na prawobrzeżu Szczecina i kieruję się do Zdunowa przez Płonię a następnie po zaliczeniu Niedźwiedzia jadę przez Reptowo do ścieżki rowerowej w Kobylance.
Okolice DDR-ki do Śmierdnicy
Okolice DDR-ki do Śmierdnicy © strus

Gdy zawitałem ponownie na DDR-ce w Kobylance pojechałem nią do Grzędzic aby na koniec wrócić przez Żarowo do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy z plusem

Przed deszczem

Wtorek, 18 maja 2021 · dodano: 18.05.2021 | Komentarze 2

Gdy o dziewiątej wstałem okazało się że trzeba ruszać na szlak bo około dwunastej zapowiadają deszcz z burzą więc szybkie śniadanie i w drogę aby zaliczyć pięćdziesiątkę i najlepiej żeby nie zmoknąć więc jak wczoraj ruszyłem DDR-ką przy Szczecińskiej którą dojechałem do Motańca i przez Niedźwiedź pojechałem do szosy prowadzącej do Szczecin Zdunowa a na przystanku w Wielgowie sprawdziłem prognozę i okazało się że nic się nie zmienia i lepiej wracać bo z zachodu naciąga burza.
Droga do Zdunowa
Droga do Zdunowa © strus

Wracam do Niedźwiedzia i kieruje się do ścieżki rowerowej w Kobylance przez Reptowo w którym spotykam kolegę Tomasza który zaliczała swoje kilometry i namawiał mnie na wspólną jazdę ale ja nie chciałem wracać w kierunku zachodnim i  DDR-ką z Kobylanki dojechałem do Grzędzic a gdy byłem nad S 10 robiło się coraz ciemniej.
Na kładce nad S 10
Na kładce nad S 10 © strus
Okolice Lipnika
Okolice Lipnika © strus
Gdy dojechałem do DDR-ki w Żarowie dochodziły do mnie odgłosy burzy a gdy byłem 300 metrów przed domem pojawiły się pierwsze krople na okularach ale zaczęło mocno lać dwie minuty po tym jak byłem na mecie.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,

M A P K A : Przed deszczem

Po powrocie ze Świnoujścia

Poniedziałek, 17 maja 2021 · dodano: 17.05.2021 | Komentarze 2

W zeszłym tygodniu po pierwszej pięćdziesiątce przed pracą miałem zaplanowane jeszcze dwie ale niestety gdy dotarłem do pracy na drugą zmianę dostałem skierowanie do lekarza przemysłowego no i trzeba było pochodzić trochę a następne trzy dni z małżonką wypoczywaliśmy w Świnoujściu a gdy dziś wróciliśmy o 18.15 to ja już po kwadransie jechałem a to przez głód roweru.Zapakowałem rękawki do kieszonki i rozpocząłem jazdę od DDR-ki na Zieleniewo gdzie odbiłem na Cisewo i pojechałem sprawdzić budowaną nową drogę w Reptowie którą widziałem z pociągu.
Stawa Młyny w Świnoujściu
Stawa Młyny w Świnoujściu © strus
Budowa nowej drogi w Reptowie
Budowa nowej drogi w Reptowie © strus
Okazało się że dopiero jeden kilometr drogi jest przejezdny więc wróciłem do Cisewa gdzie zaliczyłem "szufladę" do Wielichówka a następnie wróciłem do Zieleniewa.
Koniec nowej drogi w Reptowie
Koniec nowej drogi w Reptowie © strus
Bez w Wielichówku
Bez w Wielichówku © strus
Wiem że to dla większości nic specjalnego ale ja tak późno to chyba pierwszy raz wyjechałem a to przez cyklozę którą mnie dopadła podczas powrotu ze Świnoujścia że byłem gotów nawet na lampkach jechać ale tak szybko wyruszyłem że ich zapomniałem założyć więc kółeczko na minimalnym dystansie czyli zaliczyć 50 kilometrów.Z Zieleniewa przez Morzyczyn dojechałem do Lipnika gdzie odpiłem na Grzędzice i skierowałem się do DDR-ki w Żarowie którą wróciłem do Stargardu.
Nad S10
Nad S10 © strus

Zachód słońca nad Grzędzicami
Zachód słońca nad Grzędzicami © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,
Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Po powrocie ze Świnoujścia

50-tka przed pracą.

Wtorek, 11 maja 2021 · dodano: 11.05.2021 | Komentarze 2

Po raz pierwszy w tym roku ruszyłem się szybko z łóżka aby przed pracą zaliczyć pięćdziesiątkę a motywacją była temperatura bo gdy wyruszałem przed ósmą termometr wskazywał już plus siedemnaście stopni i rozpocząłem od DDR-ki na Żarowo i gdy zaliczyłem Grzędzice wjechałem przy stacji PKP na ścieżkę rowerową którą dojechałem do Motańca.
DDR-ka w Zieleniewie
DDR-ka w Zieleniewie © strus
Z Motańca kieruje się do Zdunowa przez Niedźwiedź i przed przejazdem kolejowym zawracam i ta sama drogą wracam do Niedźwiedzia a następnie obieram kierunek na DDR-kie w Kobylance do której wracam przez Reptowo i jadę prosto do Stargardu.

Wracam do Niedźwiedzia a termometr wskazuje juz 21 stopni
Wracam do Niedźwiedzia a termometr wskazuje już 21 stopni © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,
Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka przed pracą
Kategoria PO PRACY, SOLO

Gardno

Niedziela, 9 maja 2021 · dodano: 09.05.2021 | Komentarze 3

Jeden dzień wolnego a od jutra druga zmian może uda się coś pokręcić jak wzeszłym roku przed pracą ale nic na siłę ja o prostu lubię pospać chodź by tak jak dziś do dziesiątej na po śniadaniu małżonka na kijki a ja DDR-ka do Bielkowa przez Kobylankę gdzie zrobiłem zakupy na drogę a następnie do DDR-ki w Kołbaczu przez Nieznań gdzie miałem pojechać na prawobrzeże Szczecina ale gdy zobaczyłem duże ilość rowerzystów na ścieżce rowerowej pojechałem w przeciwną stronę do Starego Czarnowa.
DDR-ka z Kołbacza do Starego Czarnowa
DDR-ka z Kołbacza do Starego Czarnowa © strus
Ze Starego Czarnowa wjechałem na DW 119 w kierunku Pyrzyc a po kilku kilometrach w Będgoszczy odbijam na Chabowo i kieruje się na Gardno z mini przerwą przy jeziorze Babin gdzie wybudowano pomost ale zawsze zapominałem tam zajechać gdy jechałem tą trasą.
Jezioro Babin
Jezioro Babin © strus

Miedzy Parsowem a  Drzeninem
Miedzy Parsowem a Drzeninem © strus

W Gardnie wjeżdżam na wojewódzką sto dwudziestkę  i wracam do Starego Czarnowa przez Żelisławiec i Kartno w których na kościołach bocianie gniazda były zamieszkane i na Orlenie uzupełniam picie na dalsze kilometry.
Rzepak w Gardnie
Rzepak w Gardnie © strus
ŻELISŁAWIEC (niem.Sinzlow) Kościół filialny p.w. NMP - Matki Kościoła z XIII w.
ŻELISŁAWIEC (niem.Sinzlow) Kościół filialny p.w. NMP - Matki Kościoła z XIII w. © strus
KARTNO (niem.Kortenhagen)Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Św. z XIII w. © strus
Po zakupach na stacji paliw gdzie Oshee kosztuje 100% więcej niż w sklepie kontynuuje jazdę DW 120 do Bielkowa gdzie odbijam na Jeczydół który przejmie pałeczkę od Kunowa pod względem jakości nawierzchni i wracam na ścieżkę rowerową w Morzyczynie która jest zatłoczona do samego Stargardu.Na razie dziwnie mi się z kierownicą typu "baranek" i ciężko gdy stanę na pedała to mi kołem rzuca ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia.

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Będgoszcz,
Chabowo,Babin,Parsów,Drzenin,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,