Sierpień, 2018

Po sto.

Środa, 29 sierpnia 2018 · dodano: 29.08.2018 | Komentarze 6

W końcu wolny dzień w tygodniu który chciałem dobrze wykorzystać nie tylko rowerowo,ruszyłem z półgodzinnym opóźnieniem w kierunku Gryfina bo miałem plan przekroczyć dziś granicę z Niemcami. Wybrałem według mnie najbezpieczniejszą trasę ze względu na mały ruch aut i to że nie trzeba się przebijać przez Szczecin czego bardzo nie lubię.Jechałem non stop bez żadnych przystanków miało być do granicy ale niestety nie udało mi się dotrzeć nawet do Gardna a to wszystko przez roboty drogowe.Zaczęło się od "zwiniętego" asfaltu w całym Żelisławcu po frezowanej drodze ciężko się jechało ale jakoś ten niecały kilometr zaliczony a za wioską w stronę Gardna długi korek aut lany asfalt na jednym pasie i ruch sterowny przez radio.Jak zobaczyłem że puszczają tylko po dwa auta postanowiłem zrezygnować i wróciłem do Starego Czarnowa.
Nad DW 119 w Starym Czarnowie.
Nad DW 119 w Starym Czarnowie. © strus
Gdy wróciłem do Starego zaczęło się liczenie kilometrów żeby zaliczyć dziś setkę na pierwszy rzut poszło dojechanie do Kołbacza wydłużoną drogą przez Dębinę a następnie zahaczenie o Żelewo w drodze powrotnej do Kobylanki.
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus
Torpedownia w Bielkowie widziana z Żelewa
Torpedownia w Bielkowie widziana z Żelewa © strus
Gdy już wróciłem na DDR-kę w Kobylance, w Motańcu gdy spojrzałem na licznik zauważyłem że mój kilometraż wynosi jakbym robił drugą rundę po pracy wiec jadę do końca szosy w Niedźwiedziu i po nawrotce kieruje się przez Reptowo tym razem do końca szosy w Cisewie i zaliczając w jedną stronę postój na przejeździe kolejowym.

Z Cisewa wracam na DDR-kę w Kobylance a dalej do Stargardu wydłużona drogą przez Żarowo i Grzędzice gdzie jeszcze musiałem kupić picie bo dwie flaszki po 0,7 l nie wystarczyły i to by było na tyle.....jakoś krótko dziś.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,
Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Dębina.Kołbacz,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Źarowo,Stargard.
M A P K A : Po sto

Tarnówko z Iwonką.

Niedziela, 26 sierpnia 2018 · dodano: 26.08.2018 | Komentarze 5

W planie był wyjazd około dziesiątej ale jakoś nie wyszło i mi się nie spieszyło bo o tej godzinie było ledwie piętnaście stopni  a to za mało dla mnie żeby jechać ubrany na krótko więc odczekaliśmy trochę i dopiero po dwunastej ruszyliśmy w stronę węzła Warchlino.Na początku skrótem do Klępina przez Mokrzyce po betonowych płytach a dalej przez Małkocin i jesteśmy przy nad "Chociwelką"

"Betonówka" do Klępina © strus
Węzeł Warchlino - DW 142
Węzeł Warchlino - DW 142 © strus
Po przejechaniu nad "Chociwelką" odbijamy na Warchlino żeby w nim wjechać na gruntową drogę do Dąbrowicy która za każdym razem co nią jadę jest w innym stanie.Dziś była zachęcającą więc się ucieszyłem że nie będziemy musieli wracać a innej drogi asfaltowej nie ma .jak się ukazało początek który jest zawsze w gorszym stanie dziś się po nim do lasu dobrze jechało.
Początek drogi gruntowej don Dąbrowicy
Początek drogi gruntowej don Dąbrowicy © strus
Gdy wyjechaliśmy z leśnej doliny i wjechaliśmy na żużlówkę byłem zachwycony nawierzchnią ale okazało się że ledwie po przejechaniu około 150 m zaczął się koszmar dla małżonki i jej nowych opon schwalbe marathon które z głębokich suchym piachem nie dawały sobie rady i Iwonka zaczęła prowadzić rower,głupio było samemu jechać więc zsiadłem i poprowadziłem rowery prawie dobre 300 metrów prawie do samej wioski i obiecałem że już dziś nie będzie żadnych leśnych dróg.
Ostatki dobrej drogi
Ostatki dobrej drogi © strus
A to już koszmarna droga....
A to już koszmarna droga.... © strus
Kolejny etap wycieczki to dojazd do Tarnówka najpierw przez Rożnwo a potem po kiepskiej drodze przez Żagórce do Tarnowa i odbijamy do docelowej wioski trochę po lepszej drodze i prawie cały czas z górki i w końcu meldujemy się przy ruina wieży kościelnej.
Tarnowo (niem.Grossenhagen) Kościół filialny p.w. Świętej Rodziny zbudowany w XV w © strus

Przy wieży sprawdziłem godzinę i obliczyłem że do 16.30 możemy nie wrócić drogą przez Stawno i Strumiany dlatego skróciliśmy drogę do Sowna kierując się do DW 141 przez Tarnowiec i Przemocze .Zanim na krótko wjechaliśmy na DW 142 zatrzymaliśmy się przy szlabanie gdzie zaczyna się rowerostrada do Bącznika [ok.7km] na której jakoś w tym roku chyba nie miałem przyjemności jechać co będzie trzeba nadrobić w najbliższym czasie.

"Rowerostrada" dojazd pożarowy 18 © strus
Kilka set metrów na DW 142 i dwóch oszołomów którzy podczas naszego zjeżdżania z głównej drogi na zakręcie nas wyprzedzali gdzie jest bardzo wąską ,szkoda że nie mam kamerki.....
Ostatni etap dzisiejszej rundki do przejazd przez Sowno a następnie wydłużoną drogą do DDR-ki w Żarowie jedziemy przez Poczernin i Lubowo a później prosto do domu .Zdziwiło mnie że dziś niedziela a na ścieżce rowerowej do Stargardu na całym odcinku od Żarowa było pusto,żadnego bikera ani biegaczy.
DDR-ka w Żarowie
DDR-ka w Żarowie © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlino,Dąbrowica,Rożnowo,Zagórce,Tarnowo,Tarnówko,Tarnowiec,
Przemocze,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A :Tarnówko z Iwonką

Przed wizytą u okulisty

Czwartek, 23 sierpnia 2018 · dodano: 23.08.2018 | Komentarze 5

Wolny dzień od pracy po trzech popołudniówkach ale czekała mnie o szesnastej wizyta kontrolna u okulisty i najważniejsze badanie ciśnienia w oku .Postanowiłem przejechać spokojnie minimum 50 km a że taki dystans krótki to nie ma za bardzo gdzie jechać dlatego skierowałem się do gminy Kobylanka żeby zaliczyć standardową trasę pokonywaną najczęściej po pracy z małymi dodatkami.
Start i pierwszy etap dojazd do remontowanego ronda w Lipniku przez DDR-ke do Żarowa i Grzędzice.W Lipniku coraz więcej odcinków
nowej poszerzonej ścieżki rowerowej już a asfaltem ale Speeder-em ciężką przejechać dwa odcinki po kamieniach.Dojeżdżam do Motańca a następnie kieruje się do końca szosy w Niedźwiedziu przez Reptowo.
Drogi prowadzące do Zdunowa
Drogi prowadzące do Zdunowa © strus
Po piachu speeder-em nie pojadę więc zawracam i kieruje się wydłużona drogą do Reptowa przez Kałęge i Motaniec a dalej do Cisewa bez stania na przejeździe kolejowym docieram do lapidarium w Cisewie gdzie telefon odzywa się że paczka oczekuje w paczkomacie oraz drugie info od kolegi że ma dla mnie do odebranie opony SCHWALBE  MARATHON dla Iwonki.

droga powrotna do Stargardu to dojazd do DDR-ki w Kobylance a nią już do miasta i odbijam w stronę Oś.Letniego po oponki a następnie do paczkomatu. Jazda z oponami na szyi to pomyłka bo obijały mi się o uda , kręciły się utrudniając jazdę ale jakoś wróciłem bezpiecznie do domu a wizyta na plus ,ciśnienie na 13 i to jest EXTRA WYNIK.
DDR-ka w Lipniku
DDR-ka w Lipniku © strus
Odbiór paczki
Odbiór paczki © strus
Nowe gatki- wersja Pro
Nowe gatki- wersja Pro © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,
Reptowo,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA: Przed wizytą u okulisty

Lubczyna z Iwonką

Niedziela, 19 sierpnia 2018 · dodano: 19.08.2018 | Komentarze 2

Wczoraj nie wyszło a dziś była korekta trasy bo nie mieliśmy tyle czasu co wczoraj więc do Sowna pojechaliśmy krótszą drogą przez Smogolice a następnie skierowaliśmy się przez Strumiany do Klinisk Wielkich i trzeba było pokonać pieszo S 3 na której był bardzo duży ruch aut.Wkurzyło mnie to że przejechały dwa samochody z rowerami na dachu i nas nie przepuścili dopiero udało nam się przekroczyć na drugą stronę dzięki Duńczykom którzy włączyli światła awaryjne i się zatrzymali - WIELKIE dzięki.
Nowy wiadukt nad DW 142 w okolicy Strumian
Nowy wiadukt nad DW 142 w okolicy Strumian © strus
O dziwo na alternatywnej drodze nad morze dziś ruch bardzo mały wręcz żaden bynajmniej na odcinku od Klinisk do Rurzycy za którą odbijamy w lewo w kierunku Lubczyny przez Smolno.W Smolnie wjeżdżamy na DDR-kę którą sporo jedzie bikerów z Goleniowa i śmigamy do plaży z przerwą na zakupy  żeby później przedostać się na budowaną ścieżkę rowerową wzdłuż jeziora Dąbie.
Plaż w Lubczynie
Plaż w Lubczynie © strus
Marina w Lubczynie
Marina w Lubczynie © strus
Po zakupach wylądowaliśmy na ławce przy plaży i po odpoczynku skierowaliśmy się pieszo przez marine do początku szutrowej DDR-ki która niestety nadal jest oficjalnie zamknięta chodź sporo rowerzystów mijaliśmy na niej to trzeba na nią się dostać przez krzaki.DDR-ka mimo że nie oddana był w lepszym stanie niż dziś ,męczące kamyki dla mojej małżonki która ma problemy z nadgarstkami oraz wchodzące rośliny na ścieżkę.
Szutrowa DDR-ka Lubczyna - Szczecin Dąbie
Szutrowa DDR-ka Lubczyna - Szczecin Dąbie © strus

Iwonka narzekała na bolące nadgarstki i postanowiłem skrócić jazdę wzdłuż brzegu jeziora a mieliśmy dojechać minimum do Załomia a zjechaliśmy już w Czarnej Łące.Nie wiedziałem w jakiej formie jest leśna droga z Załomia do Wielgowa a że czas dziś mieliśmy ograniczony dlatego wprowadziłem korektę do trasy i przez Pucice wróciliśmy do Klinisk i tym razem bez problemów przedostaliśmy się na drugą stronę S3.Już dziś przejechanym odcinkiem wracamy do Sowna a następnie wydłużamy drogę do DDR-ki w  Żarowie jedziemy przez Poczernin i Lubowo i na tym się skończyła dzisiejsza wspólna z małżonka jazda po kiepskich drogach.Można powiedzieć że droga z Sowna do Klinisk to 18 km męczarni w dwie strony jak i przejazd od głównej drogi za Poczernin oraz 7 km szutrów dało popalić Iwonce

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Strumiany,Kliniska Wielkie,Rurzyca,Smolno,Lubczyna,Czarna Łąka,Pucice,Kliniska
Wielkie,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
MAPKA: Lubczyna z Iwonką

Nie udana wyprawa .

Sobota, 18 sierpnia 2018 · dodano: 18.08.2018 | Komentarze 3

Wszystko od początku nie szło dobrze ,za raz po starcie nie mogliśmy w żadnym sklepie blisko domu kupić zimnych napojów i zamontowane nowe chwyty z rogami u Iwonki nie trzymały się dość solidnie kierownicy więc wróciliśmy założyć stare później okazało się że wystarczyło przesunąć manetki o 5 mm i było OK.Drugi start to jazda DDR-ką do Żarowa a później kierunek Sowno przez Lubowo i Poczernin.Jadąc za Poczerninem przez las do głównej drogi nagle wystrzał ,myślałem że to tylko dętka a później po wymianie okazało się że w oponie jest dziura około 4-3 mm. Zakleiłem dwoma łatami wewnątrz oponę napompowałem dętkę delikatnie i wróciliśmy do domu w celu wymiany opony.
Awaria opony
Awaria opony © strus
Na szczęście miałem oponę której jeszcze nie oddałem z mojego roweru więc szybka wymiana i w drogę ale już nie tą co sobie wczoraj zaplanowaliśmy czyli do Lubczyny. Małżonka już nie miała ochoty i mówiła żebym sam już sobie jechał ale ja nie odpuściłem i powiedziałem że tylko do Kobylanki na lody , no i się zgodziła.Pojechaliśmy DDR-ką od Tesco prosto do Kobylanki z małą przygodą w Morzyczynie gdzie panowie urządzili sobie pogawędkę na DDR-ce bo nie było gdzie.
Budowa szerszej DDR-ki w Lipniku
Budowa szerszej DDR-ki w Lipniku © strus
Pogawętka na DDR-ce
Pogawędka na DDR-ce © strus
Gdy zwróciłem im uwagę usłyszałem że mogę sobie ulicą wyminąć to i zaproponowałem pogawędki na ulicy a inny ich omijać.W Kobylance na ławce przy fontannie pochłoneliśmy lody i ruszyliśmy budowaną nową drogą z Kobylanki bezpośrednio do Jęczydołu.
Budowa drogi Kobylanka - Jęczydół
Budowa drogi Kobylanka - Jęczydół © strus

Z Jęczydólu wróciliśmy na DDR-kę którą wróciliśmy prosto do domu z jedną jeszcze przygodą z kolejnym autem tym razem panowie z budowy tak się śpieszyli do domu że zajechali nam drogę w Zieleniewie w okolicy starej smażalni ryb ale grzecznie przeprosili gdy zobaczyli że wyciągnąłem telefon z kieszeni.Może jutro będzie lepiej.
Nowa szersza DDR-ka w Lipniku
Nowa szersza DDR-ka w Lipniku © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,
Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Nie udana wyprawa .

Piątek, 17 sierpnia 2018 · dodano: 17.08.2018 | Komentarze 1

Znowu wróciły upały ,gdy po pracy chwilę po trzynastej wyruszałem w kierunku DDR-ki na Żarowo na termometrze było już prawie trzydzieści stopni w Żarowie odbiłem na Poczernin jadąc do niego przez Lubowo i Rogowo.Gdy przy wjeździe do wioski kończy się dobry asfalt robię nawrotkę i wracam do Żarowa.

Dzisiejsza jazda to szukanie kilometrów w bliskiej okolicy Stargardu dlatego gdy wróciłem do Żarowa pojechałem do końca wioski i z powrotem skierowałem się do Lipnika przez Grzędzice a gdy byłem na nowym rondzie w Lipniku zobaczyłem nowy asfalt w Lipniku  i pojechałem do końca niego i oczywiście z powrotem na rondo gdzie wjechałem na DDR-kę która jest częściowo w remoncie i dojechałem do Zieleniewa a tam odbicie do końca dobrej drogi w Kunowie i z powrotem do Zieleniewa i wjazd nad jezioro Miedwie.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus

Wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie i podjechałem nad jezioro tym razem w Morzyczynie na promenadę na ostanie molo a tam po krótkim pobycie zawróciłem tym razem już w stronę domu bo małżonka czekała z obiadem..... bardzo smacznym.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Kunowo,
Zieleniewo,Morzyczyn, Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA: 50-tka po pracy.
Kategoria PO PRACY, SOLO

Czwartek, 16 sierpnia 2018 · dodano: 16.08.2018 | Komentarze 2

Standardowy był początek trasy żeby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy czyli jazda DDR-ka do Żarowa przejazd przez Grzędzice do kolejnej DDR-ki w Lipniku a nią do Kobylanki a dziś tam odbijam w lewo czyli do Bielkowa i wspinam się pod górkę do Nieznania.
Droga Bielkowo - Nieznań
Droga Bielkowo - Nieznań © strus
Dojeżdżam do krzyżówki przed Kołbaczem i kieruję się nad jezioro Miedwie do miejscowości Żelewo dla odmiany i zatrzymuję się na chwilkę nad wodą spacerując po molo.
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus
Wracam tą samą drogą do Kobylanki na DDR-kę a nią już prosto do Stargardu .Dziś znowu mocno grzało a jutro ponoć ma być jeszcze cieplej co mnie wcale nie cieszy bo już upałów na ten rok mam dość , nie ma jak moja ulubione dwadzieścia stopni :)

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,
MAPKA: 50 -tka po pracy
Kategoria PO PRACY, SOLO

Wierzbno z Iwonką

Środa, 15 sierpnia 2018 · dodano: 15.08.2018 | Komentarze 1

Przy śniadaniu małżonka oznajmiła że dziś razem jedziemy i wyruszyliśmy ale późno bo po trzynastej a do tej pory mogłem zaliczyć jakąś pięćdziesiątkę solo a tak czas straciłem przy komputerze.Najpierw pojechaliśmy do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Giżynek i Golczewo a następnie jadąc terenami lotniska wyjeżdżamy w okolicy Dębicy i jedziemy do Koszewa.
Giżynek (niem. Giesenfelde) Zabytkowy XIX-wieczny pałac
Giżynek (niem. Giesenfelde) Zabytkowy XIX-wieczny pałac © strus
Koniki w Koszewie
Koniki w Koszewie © strus
W Koszewie wjeżdżamy na trasę maratonu wokół Miedwie którą jedziemy do Wierzbna a za kościołem odbijamy w kierunku plaży nad jeziorem Miedwie gdzie mimo braku słońca dość duża ilość plażowiczów i nie tylko.
Lepszy odcinek drogi do Wierzbna
Lepszy odcinek drogi do Wierzbna © strus
Jezioro Miedwie w Wierzbnie
Jezioro Miedwie w Wierzbnie © strus

Po relaksie nad Miedwiem ruszamy coś rzucić na ząb na stacje paliw w Obrycie bo od śniadania minęło już sporo czasu i żołądki się domagały.Wypór tragedia bo tylko hot-dogi ale kawa nawet smaczna i w końcu wróciły ławki pod wiadkami gdzie mogliśmy wygodnie spocząć.
Miejsce posiłku na stacji paliw w Obrycie.
Miejsce posiłku na stacji paliw w Obrycie. © strus
Po dłuższej przerwie pora ruszać w drogę powrotną ale oczywiście nie DW 106 której nie lubię tylko po wjechaniu do centrum wioski odbijamy na Stary Przylep a następnie przez Nowy Przylep lądujemy Klębach i kierujemy się do Barnimia a tam drogą na Przewłoki jedziemy do Kurcewa.
Droga Barnim - Przewłoki
Droga Barnim - Przewłoki © strus
Z Kurcewa docieramy ulubioną żużlówką do Witkowa Pierwszego gdzie bardzo niebo się zrobiło groźne więc jedziemy już do domu przez Witkowo Drugie a mieliśmy w planie jeszcze "płytówkę" do Tychowa ale nie miałem ochoty zaliczyć deszczu który i tak nas zahaczył kilometr przed domem chodź był bardzo słaby.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Burzykowo,Dębica,Koszewo,Wierzbno,Obryta,Stary Przylep,Nowy Przylep,Kłęby,Wójcin,
Barnim,Kurcewo,Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Stargard.
MAPKA: Wierzbno z Iwonką

Poniedziałek, 13 sierpnia 2018 · dodano: 13.08.2018 | Komentarze 3

Kolejny upalny dzień a ja po pracy w drogę na pięćdziesiątkę tym razem nie standardowo do Kobylanki a jak wczoraj DDR-ką do Żarowa
a następnie przez Lubowo i Poczernin w stronę Sowna.Wczoraj nie zauważyłem że w Żarowie restauracja Gościniec miała spalony dach bo wczoraj sześć godzin trwało gaszenie tam pożaru.
Spalony dach w Gościńcu.
Spalony dach w Gościńcu. © strus
Z Sowna ruszyłem w kierunku Przemocza gdzie zawróciłem na drodze do Maszewa i wróciłem na DW 142.Coś mnie pchnęło żeby kawałek pojechać "Chociwelką" chodź po ostatnim razie powiedziałem sobie że będę unikał tej drogi i tak fragment zaliczyłem do zjazdu na Strumiany a następnie pomknąłem do leśniczówki w Strumianach żeby zawrócić i skierować się do Sowna.
Motopompa w Przemoczu
Motopompa w Przemoczu © strus
Stary dom w Strumianach
Stary dom w Strumianach © strus
Węzęł Strumiany na DW 142
Węzeł Strumiany na DW 142 © strus

Wróciłem do Sowna i skierowałem się krótszą drogą do Żarowa na DDR-kę a nią do domu gdzie sobie przypomniałem że miałem dziś zrobić o 8 km więcej żeby zaliczyć siódmy tysiąc,trudno się mówi 7k łyknę na kolejnej rundce.

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Przemocze,DW 141,DW 142,Strumiany,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.
MAPKA : 50-tka po pracy

Powrót Viper-a

Niedziela, 12 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 5

Ponad dwa miesiąc nie użytkowałem Viper-a bo padł mu napęd a naprawa trwała na raty,najpierw wymieniłem łańcuch i kasetę i przy tej wymianie okazało się że muszę wymienić kółeczka w przerzutce oraz korbę bo jest zużyta no i przy okazji suport.Czekałem na części później mi było szkoda wolnego czasu na naprawę wolałem jeździć.Podczas wymiany korby i suportu gdy odkręciłem pedały okazało się że na jednym jest uszkodzony gwint no i przerzutkę by się przydało wymienić,później problem z przesyłką ,urlop ,powrót do pracy jazda po niej i dopiero w czwartek zamiast na rower dokończyłem wymiany elementów.Sobota dla Iwonki a dziś nie chciała iść na rower ale namawiała mnie na długi spacer na który się nie zgodziłem i w końcu musiałem wypróbować rower po remoncie.Na początku zrobiłem rundkę po mieście a następnie udałem się do DDR-ki na Żarowo na której przed samą wioską lodował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.Na polu stała karetka ,wylądował śmigłowiec i przyjechała OSP Żarowo.
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe na polu w okolicy Żarowa
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe na polu w okolicy Żarowa © strus

Chwilę postałem a że nic się nie działo ruszyłem w dalszą drogę zaczynając od dojazdy do Sowna wydłużoną drogą przez Lubowo i Poczernin a następnie skierowałem się do drogi prowadzącej do Wielgowa czyli do dojazdu pożarowego 32.

"Rzeź" w okolicy Rogowa © strus
Wjazd na DP 32
Wjazd na DP 32 © strus
Początek drogi zachęcający ale po 300 metrach droga tragedia, dawno w tak kiepskim stanie nie widziałem jej ,pełno dziur i kamieni że trzeba jechać ostrożnie bynajmniej ja tak robię bo nie jestem kamikaze.Prawie po dziesięciu kilometrach wjeżdżam do Wielgowa i kieruje się na Sławociesze.
Liczne kamyki na DP32
Liczne kamyki na DP32 © strus
Po pokonaniu przejazdu kolejowego i zawitaniu w dzielnicy Szczecina - Sławociesze zamiast w kierunku Płoni wróciłem do Zdunowa i wzdłuż szpitalnego muru skierowałem się do Niedźwiedzia.Droga którą jeżdżę od wielu lat nigdy nie była w taki stanie tzn. bardzo duże ilości luźnego piachu który uniemożliwiał jazdę,musiałem prowadzić rower około 500 m z małymi przerwami a jeździłem nią nawet Speeder-em.
Piseczek na drodze do Niedźwiedzia
Piaseczek na drodze do Niedźwiedzia © strus
300 m przed Gajęckim Ługiem dopiero się droga poprawiała i wjechałem na asfalt w Niedźwiedziu z którego skierowałem się DP 50 aby dojechać do DK 10 a nia prosto do Motańca na DDR-kę.DDR-ką śmigam do Lipnika a tam ponownie jak ostatnimi razami odbijam do Grzędzic żeby wjechać w Żarowie na DDR-kę którą dziś już jechałem i wracam do domu.Kilometraż mały jak na wolny weekend ale coś się dorzuci w tym tygodniu po pracy i zaliczy siódmy tysiąc jutro.
Budowa nowego odcinka DDR-ki w okolicy Lipnika
Budowa nowego odcinka DDR-ki w okolicy Lipnika © strus

Stargard,Giżynek,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielgowo,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Motaniec,