Listopad, 2022

50-tka po pracy ⛅️

Poniedziałek, 28 listopada 2022 · dodano: 28.11.2022 | Komentarze 1

Kolejna pięćdziesiątka do zaliczenia po pracy bo był na to czas i warunki a nawet słoneczko poświeciło a pierwsze kilometry tak jak wczoraj a następnie z Kluczewa jadę do Golczewa aby tam skierować się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo.Na DDR-ce spotyka bikera na "specu" i razem jedziemy do Reptowa ,nowy znajomy odbija na Motaniec ja jadę do końca Niedźwiedzia gdzie zawracam i przez Kałęgę docieram do ścieżki rowerowej w Motańcu a nią prosto do Stargardu.

DDR-ka w Morzyczynie
DDR-ka w Morzyczynie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,
Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

Szaro buro i ponuro

Niedziela, 27 listopada 2022 · dodano: 27.11.2022 | Komentarze 3

Tak jak wczoraj po zakończeniu skoków ruszyłem do Kluczewa chyba z przyzwyczajenia gdy jadę zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy a dziś pojechałem "góralem" a w tamtych rejonach brakuje lasów jedynie są kiepskiej jakości drogi.Po zaliczeniu oś.Lotnisko wjechałem na tereny po radzieckiego lotniska i skierowałem się do Dębicy przez Warnice gdzie ostatnie 300 metrów przed Warnicami to droga wyglądała jakby betoniarka zgubiła swoją zawartość a ja byłem zachlapany po brzuch a o rowerze nie wspomnę to dlatego do Koszewa wszystkie płytkie kałuże były moje aby spłukać to badziewie z roweru.
W drodze do Skalina
W drodze do Skalina © strus

W Koszewie odbijam na Koszewko i tak sobie jadę wzdłuż jeziora Miedwie przez Wierzchląd i Kunowo do DDR-ki w Zieleniewie gdzie zjeżdżam na promenadę nad jeziorem Miedwie na której mimo kiepskiej aury było bardzo dużo spacerowiczów i trzeba było jechać powoli aby wrócić na DDR-kę w Morzyczynie  na której  byłem chwilę bo skierowałem się na równoległą ulicę Długą do DDR-ki a nią skierowałem się przez Zieleniewo do Miedwiecka aby obrać kierunek na dojazd pożarowy 36.
KOSZEWKO (niem.Klein Küssow)Zabytkowy pałac neorenesansowy z XIX w., przebudowany w 1922 r. © strus
Łabędzie w Zieleniewie
Łabędzie w Zieleniewie © strus
Po krótkim pobycie na "pożarówce" 36 odbijam w kierunku Grzędzic i na tym kończą się leśne kilometry których dziś było mało i jadę do ścieżki rowerowej w Żarowie a zanim wróciłem do domu musiałem zaliczyć z X-Caliber po raz pierwszy myjkę bo ciężko by było doczyścić w domu.
W kierunku Grzędzic
W kierunku Grzędzic © strus
Przed myciem
Przed myciem © strus

Stargard,Kluczewo,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Między skokami a meczem☁️

Sobota, 26 listopada 2022 · dodano: 26.11.2022 | Komentarze 3

Na początek skoki narciarskie a następnie rundka przed meczem Polaków z Arabią Saudyjską do której wykorzystałem rower MTB aby zaliczyć trochę terenu.Do Klępina pojechałem przez Mokrzycę a następnie do Lubowa drogą terenową gdzie wjeżdżam na asfalt i kieruję się do Poczernina przez Rogowo a dalej terenowo do DW 142.
Stargardzka Kolej Wąskotorowa [nieczynna]
Stargardzka Kolej Wąskotorowa [nieczynna] © strus

Kolejne dwa kilometry to jazda drogami wojewódzkimi aby skierować się nad DW 142 do Sowna a tam wjeżdżam na pożarówkę 32 którą kieruję się w stronę Wielgowa i po krótkim pobycie na DP 40 odbijam na drogę która z powrotem doprowadzi mnie do DP 32 a nią jadę do Reptowa a po drodze trafiam na zdrowe maślaki.
W drodze do Sowna
W drodze do Sowna © strus
Maślaki prz DP 32 w kierunku Reptowa
Maślaki przy DP 32 w kierunku Reptowa © strus

W Reptowie jadę leśną drogą równoległą do asfaltowej a następnie przejeżdżam do lapidarium w Cisewie gdzie kieruje się leśnymi drogami do DP36 aby dojechać do Miedwiecka i skierować się do Zieleniewa gdzie odbijam na Kunowo i brukowo - polna drogą docieram do Lipnika gdzie wjeżdżam na DDR-kę i wracam do Stargardu.
Dojazd Pożarowy 36
Dojazd Pożarowy 36 © strus
Nad S10 w Nowym Kunowie
Nad S10 w Nowym Kunowie © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW142,DW141,Sowno,DP32,DP40,DP32,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Między skokami a meczem☁️

50-tka po pracy ☁️

Czwartek, 24 listopada 2022 · dodano: 24.11.2022 | Komentarze 3

Ostatnią rundkę odcierpiałem bo chyba wiejący zimny wiatr przewiał mi plecy i cierpiałem cztery dni ,wczoraj było już OK ale jeszcze sobie odpuściłem mimo że miałem dzień wolny a dziś ubrałem się na "trzy warstwy" i ruszyłem drogą polno - leśną do ścieżki rowerowej w Grzędzicach a nią przez Lipnik do Zieleniewa gdzie odbiłem na Miedwiecko i w drodze na Cisewo skręciłem w dojazd pożarowy 36 którym dojechałem do Sowna
Polna droga do Grzędzic
Polna droga do Grzędzic © strus
DP 36 w kierunku Sowna
DP 36 w kierunku Sowna © strus
W Sownie na moment wjeżdżam na asfalt aby po chwili wjechać na leśną drogę i zaliczyć trzy dojazdy pożarowe w samotności i wyjechać w Wielgowie i po zaliczeniu Zdunowa wjeżdżam na trzykilometrową drogę szutrową do Niedźwiedzia.
DP 40 w kierunku Wielgowa
DP 40 w kierunku Wielgowa © strus
Szutrówka łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem
Szutrówka łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem © strus
Z Niedźwiedzia już szosą jadę do Motańca a następnie pierwszy raz w tym roku zaliczam skrót pod S10 do Kobylanki gdzie wjeżdżam na ścieżkę rowerową którą jadę już prosto do Stargardu
gdzie zastał mnie zmrok ale na szczęście miałem oświetlenie.

Stargard,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Sowno,DP 34,DP 32,DP 40,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy ☁️

Idzie zima ☁️

Czwartek, 17 listopada 2022 · dodano: 17.11.2022 | Komentarze 0

Idzie zima więc trzeba było się dziś ubrać ciepło chodź jeszcze butów zimowych nie zakładałem a zastąpiłem jej ochraniaczami z neoprenu i założyłem nowe spodnie ALE CYCLING Solid Winter [opis spodni] które jaki czas temu kupiłem i pora je przetestować.Miał być x-caliber ale obiecałem obiad,grzebałem się i dopiero w południe wyruszyłem a do 14.30 mało czasu zostało dlatego pojechałem szosą zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a nią aż do Motańca gdzie mała niespodzianka.Żadnych wcześniej znaków a na ulicy sznur aut od wiaduktu nad S10 prawie do Kobylanki ,myślałem że jakiś wypadek a okazało się że nie wpuszczają na wiadukt bo kładą nową nawierzchnie i trzeba czekać.Auta czekały a ja chodnikiem przedostałem się na drugą stronę i udałem się do Zdunowa przez Niedźwiedź gdzie zaliczyłem małe kółeczko po prawobrzeżu Szczecina.
Kierunek Sławociesze
Kierunek Sławociesze © strus

Po 6 kilometrach znalazłem się w tym samym miejscu w Zdunowie i rozpocząłem walkę z zimnym mocnym wiatrem do samego domu zaczynając drogę powrotną wróciłem tą samą drogą do Niedźwiedzia a następnie odbijam na Reptowo w którym zatrzymuje się przy koniach a jadąc do Cisewa widziałem stado jeleni szlachetnych [około 20 sztuk]  ale nie udało się zrobić zdjęcia bo były zbyt szybkie ale wcześnie koniki nie uciekły.
Koniki w Reptowie
Koniki w Reptowie © strus

Z Cisewa wracam przez Miedwiecko do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i dalej już prosto do domu nadal pod zimny wiatr.Ze spodni nie jestem zadowolony bo miały być na temperaturę 0-8 i przeciwwietrzne a gdy je w domu zdjąłem na wysokości pachwin zmarzłem w uda a plusem jest miękki materiał i wkładka.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Płonia,Oleszna,Sławociesze,
Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Idzie zima ☁️

50-tka po pracy ☁️

Wtorek, 15 listopada 2022 · dodano: 15.11.2022 | Komentarze 2

Cztery popołudniówki i kolejne cztery dni nad Bałtykiem pozbawiły mnie jazdy na rowerze ale dziś po pracy musiałem zaliczyć rundkę i trzeba było się ubrać w kurtkę i długie spodnie a dopiero dwa tygodnie temu jechałem ubrany "na krótko". Pojechałem do Golczewa przez Kluczewo a tam zaliczyłem "szufladę" do strefy przemysłowej a następnie skierowałem się do Zieleniewa gdzie zjechałem na promenadę nad jeziorem Miedwie z której wróciłem na DDR-kę w Morzyczynie i udałem się do Kobylanki.
Nad jeziorem Miedwie
Nad jeziorem Miedwie © strus

W Kobylance od razu odbiłem na Jęczydół i po zaliczeniu drogi ala "szwajcarski ser" wracam na ścieżkę rowerową w Morzyczynie która jadę prosto do Stargardu przez Zieleniewo i Lipnik.
DDR-ka w Morzyczynie w kolorach jesiennych
DDR-ka w Morzyczynie w kolorach jesiennych © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Jeczydół,
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

Niedzielny relaks ☀️

Niedziela, 6 listopada 2022 · dodano: 06.11.2022 | Komentarze 4

Można powiedzieć że to kopia wczorajszej trasy poza przejazdem w Kluczewie chodź dziś miało być MTB ale za późno wstałem, po dziesiątej i dopiero po dwunastej wyjechałem z zamiarem przejechania 60-70 km ale plany szybko uległy zmianie bo gdy wyjechałem poza miasto jakoś nie czułem komfortu cieplnego chodź byłem prawie tak samo ubrany jak wczoraj poza  pierwszą warstwą [chyba się już zużyła] i postanowiłem skrócić dzisiejszą rundkę.
Konie w Reptowie
Konie w Reptowie © strus
Kierunek Lipnik
Kierunek Lipnik © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Niedzielny relaks ☀️

50-tka po pracy ☀️

Sobota, 5 listopada 2022 · dodano: 05.11.2022 | Komentarze 3

Sobota pracująca ale około czternastej wystartowałem do Kluczewa a dalej do Golczewa i od razu skierowałem się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo a tam po krótkim pobycie na DDR-ce zjeżdżam na promenadę nad jeziorem Miedwie gdzie był tłok spacerujących i trzeba było się przebijać aby wrócić na DDR-kę w Morzyczynie i pojechać przez Kobylankę do Motańca.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus
W Motańcu przedostaję się nad S10 i docieram do Niedźwiedzia przez Kałęgę i kieruje się w drogę powrotną zaczynają od dojazdu do Reptowa a następnie wydłużoną drogą wracam do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Cisewo i MIedwiecko a nią już prosto do Stargardu przez Lipnik.
Dojazd pożarowy 36 do Miedwiecka z Cisewa
Dojazd pożarowy 36 do Miedwiecka z Cisewa © strus

Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☀️

• Kalorie 2097kcal

Tolcz przez Marianowo

Czwartek, 3 listopada 2022 · dodano: 03.11.2022 | Komentarze 3

Wyjazd prawie w południe i postanowiłem pojechać na wschód od Stargardu bo nie byłem tam bardzo dawno ze względu na bardzo kiepskie drogi na tamtych terenach ale jak jest nowy góral to nie przeszkadza zła nawierzchnia i ruszyłem przez Mroczeń wzdłuż rzeczki Krępiel do Strachocina i po krótkiej wizycie na krajowej 20-sce odbijam na Tychowo z którego pojechałem do Sułkowa aby płytówką dojechać do Trzebiatowa.
Najstarszy słup energetyczny w Stargardzie
Najstarszy słup energetyczny w Stargardzie © strus
Trzebiatów - farma wiatrowa
Trzebiatów - farma wiatrowa © strus
TRZEBIATÓW (niem.Treptow) Dwór zbudowany w 1858 roku
TRZEBIATÓW (niem.Treptow) Dwór zbudowany w 1858 roku © strus
Trzebiatów to drogi jak kiedyś w Kunowie ale trzeba się trochę pomęczyć jak i przejeżdżając przez Pęzino aby po zaliczeniu Czarnkowa dotrzeć nad jezioro w Marianowie gdzie był tylko jeden wędkarz a ja po krótkiej chwili ruszyłem przez Trąbki ponownie do krajowej 20 -tki.
PĘZINO (niem.Pansin) Zabytkowy zamek z k. XIV w.
PĘZINO (niem.Pansin) Zabytkowy zamek z k. XIV w. © strus
MARIANOWO (niem.Marienfliess) Jezioro Marianowskie
MARIANOWO (niem.Marienfliess) Jezioro Marianowskie © strus
Dwudziestką dojeżdżam do Dzwonowa i odbijam na Krzywiec który pomylił mi się z Krzywnicą i musiałem skorzystać z mapki aby wybrać następną miejscowość do której mam dojechać.
Wypadło na Rosowo ponieważ prowadziła do niej najlepsza droga z płyt jumbo i na całym odcinku w dobrym stanie.
Z Krzywiec do Rosowa
Z Krzywiec do Rosowa © strus
Po zaliczeniu Chlebowa i Chlebówka wybrałem drogę przez Białuń do Tolcz-a aby przez Łęczycę dojechać do "Chociwelki" na której długo nie byłem bo wystraszyły mnie duże ilości ciężarówek i przy pierwszej okazji odbiłem na Storkówko.
TOLCZ (niem.Tolz) Ruiny dworu z 1835r.
TOLCZ (niem.Tolz) Ruiny dworu z 1835r. © strus

Ze Storkówka dojechałem do Małkocina i można powiedzieć od wjazdu do wioski za starymi torami od wąskotorówki droga masakryczna aż do momentu gdy przez Klępino dojechałem do Stargardu od strony Mokrzycy. Według mnie rower spisywał się gorzej po dziurawych drogach z zamkniętym amortyzatorem niż jeździłem nim po leśnych drogach.

Stargard,Mroczeń,Strachocin,Święte,DK 20,Tychowo,Sułkowo,Trzebiatów,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Trąbki,DK20,Dzwonowo,
Krzywiec,Rosowo,Chlebowo,Chlebówko,Białuń,Tolcz,Łęczyca,DW 106,DW 142,Storkówko,Małkocin,Klępino,Mokrzyca,Stargard.
M A K P A : Tolcz przez Marianowo

50-tka po pracy ⛅️

Środa, 2 listopada 2022 · dodano: 02.11.2022 | Komentarze 2

Pół godziny przed końcem pracy zaświeciło słoneczko i zrobiło się przyjemnie mimo że zaczęło wiać ale najważniejsze że bez opadów ruszyłem do ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzyckim a nią przez Kluczewo do Golczewa żeby tam zaliczyłem "szufladę" do strefy przemysłowej i gdy wróciłem do Golczewa ruszyłem na Skalin
Golczewo - kierunek na Skalin
Golczewo - kierunek na Skalin © strus

Ze Skalina przez Wierzchląd i Kunowo wjeżdżam na chwilę na DDR-kę w Zieleniewie i zaliczam drugą "szufladę" tym razem do Cisewa a po drodze przy "pożarówce 36" zaglądam do lasu aby sprawdzić czy są jeszcze grzyby i już przy drodze znalazłem kilka podgrzybków i maślaków przez co mam ochotę jutro zaliczyć jakieś lasy jak pogoda dopisze.
Podgrzybek przy DP 36
Podgrzybek przy DP 36 © strus
Maślak zwyczajny przy DP 36
Maślak zwyczajny przy DP 36 © strus
Dojeżdżam do lapidarium w Cisewie i wracam ta samą drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie a nią przez Lipnik do Stargardu i tak pierwsza pięćdziesiątka po pracy w listopadzie zaliczona

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36.Cisewo,