Grudzień, 2022

Zakończenie sezonu 2022

Wtorek, 27 grudnia 2022 · dodano: 27.12.2022 | Komentarze 4

Dziś kończę sezon rowerowy 2022 bo resztę roku postanowiliśmy spędzić z małżonką nad morzem a pogoda ma dopisywać że można by było jeszcze trochę pokręcić w tym roku.Dziś ruszyłem lekko wydłużoną drogą do DDR-ki na Żarowo a następnie skierowałem się do Poczernina przez Lubowo i Rogowo.Do Sowna pojechałem leśnymi drogami a następnie skierowałem się do Strumian gdzie odbiłem w las i miałem zamiar jechać leśnymi drogami wzdłuż DW 142 do DP 39.
Siedlisko bobrów
Siedlisko bobrów © strus
Wiaduk nad DW 142 w kierunku Strumian
Wiadukt nad DW 142 w kierunku Strumian © strus
Ferma norek w Strumianach
Ferma norek w Strumianach © strus
Do DP 21 jechałem niestandardowo tylko jak drogi pozwoliły aż tu nagle skończyła się droga i musiałem poprowadzić rower około dwustu metrów żeby móc dalej jechać.Droga była kiepska więc dwudziestko jedynko dojechałem do "Chociwelki" na której był duży ruch ale dojechałem bezpiecznie do kolejnej pożarówki tym razem o numerze 39 którą wielokrotnie zaliczałem ale nie w tym roku aby dojechać do DP 40.
Droga w kierunku DP 21
Droga w kierunku DP 21 © strus
Chwila na DP 40 i kieruję się do krzyżówki z DW 32 ale tym razem nie jadę na Reptowo ale wybrałem Wielichówko a następnie kieruje się standardowa droga powrotna przez Cisewo i Miedwiecko do ścieżki rowerowej w Zieleniewie a nią do Stargardu zaliczając przejazd przez cały Lipnik.

Stargard,Żarowo,Lubowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,DP 21,DW142,DP 39,DP 40.DP 36,Wielichówko,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Zakończenie sezonu 2022

Świąteczna 50-tka

Poniedziałek, 26 grudnia 2022 · dodano: 26.12.2022 | Komentarze 1

Dziś pogoda zaskoczyła temperatura bo nastała wiosna w grudniu a ja ponownie zaczynam rundkę od dojazdu do drogi technicznej wzdłuż S10 do której jadę przez Giżynek i przed wiaduktem nad S10 odbijam na Lipnik i kieruje się do ścieżki rowerowej którą jadę do Grzędzic gdzie wjeżdżam w las i obieram kurs do dojazdu pożarowego 36 aby nim dojechać do Sowna.
Dojazd do drogi techniczen wzdłuż S10
Dojazd do drogi technicznej wzdłuż S10 © strus
W kierunku DP36
W kierunku DP36 © strus
Dojazd pożarowy 36 w kierunku Sowna
Dojazd pożarowy 36 w kierunku Sowna © strus
Po kilometrze na szosie odbijam w las w Sownie i kieruje się do DP 32 aby z niego na chwilę wjechać na DP40 i ponownie wrócić na DP 36 którym jadę do Reptowa i rozmyślam o dalszej trasie bo bo przez Cisewo nie mogę wracać bo zabraknie kilometrów do pięćdziesiątki.
Krzyżówka DP36 z DP 40
Krzyżówka DP36 z DP 40 © strus
DP 36 w kierunku Reptowa
DP 36 w kierunku Reptowa © strus
Grzybki na mrowisku
Grzybki na mrowisku © strus
Z Reptowa jadę do Kobylanki aby tam w jechać w las który doprowadził mnie do Jęczydołu gdzie kieruję się do DDR-ki w Morzyczynie którą wracam przez Zieleniewo i Lipnik do Stargardu a po drodze tym razem nie spotkałem żadnego rowerzysty a na ostatnich czterech kilometrach dopadła mnie mżawka.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Lipnik,Grzędzice,Grzedzice Majątek,DP 36,Sowno,DP 32,DP 40,DP 32Reptowo,Kobylanka,
Jęczydół,Morzyczym,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: Świąteczna 50-tka ☁️

Spalanie wigilijnych kalorii

Niedziela, 25 grudnia 2022 · dodano: 25.12.2022 | Komentarze 2

Po sześciu deszczowych dniach w końcu nie leje się woda z nieba i po małym śniadaniu a przed "świętowaniem" wyruszyłem zaliczyć pięćdziesiątkę bo dziś jak na zimę ciepło więc kilometraż jak za wcześniejszych miesięcy.Pojechałem na stare miasto zobaczyć jak tam ozdoby świąteczne w tym roku i się rozczarowałem bo takiej biedy to za komuny nie było więc wrzucam fotkę z wieczora i innego miejsca w mieście a następnie zaliczyłem ten samy odcinek trasy co zeszłej niedzieli zaczynając od Giżynka a dalej przez Lipnik i Kunowo wjeżdżam na DDR-kę w Zieleniewie.

"Choinka" w Stargardzie © strus
Droga techniczna wzdłuż S10
Droga techniczna wzdłuż S10 © strus
Zanim dojechałem ścieżką rowerową do Kobylanka zaliczyłem po drodze promenadę nad jeziorem Miedwie a następnie skierowałem się do dojazdu pożarowego 48 za stacją paliw w Motańcu z której odbijam na DP 50 do w kierunku S10 pod którą przejeżdżam i wzdłuż niej jadę do Morawska gdzie odbijam w kierunku drogi łączącej prawobrzeże Szczecina z Niedźwiedziem.
Nad jeziorem Miedwie w Morzyczynie
Nad jeziorem Miedwie w Morzyczynie © strus

"Rzeź" buków przed Morawskiem © strus
Gdy już dotarłem do Niedźwiedzia jadę do stacji PKP w Reptowie gdzie odbijam do drogi leśnej bez numeru którą jadę nią w kierunku Cisewa gdzie wjeżdżam na asfaltową DP36 która doprowadzi mnie Miedwiecka a na koniec dojeżdżam do DDR-ki w Zieleniewie która wracam do Stargardu przez Lipnik i dopiero na ostatnim odcinku dzisiejszej rundki spotykam trzech bikerów.
Droga leśna w Reptowie
Droga leśna w Reptowie © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Lipnik,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,DP48,DP50,Morawsko,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Spalanie wigilijnych kalorii

• Temperatura -5.0°C

W szadzi❄️

Niedziela, 18 grudnia 2022 · dodano: 18.12.2022 | Komentarze 2

Wczoraj trochę pospacerowaliśmy z małżonka po Szczecinie i musiałem kupić sobie rękawiczki bo po prostu zmarzłem w dłonie a dziś rano minus siedem i w prognozach zapowiadanych w południe miało zaświecić słoneczko i temperatura podskoczyć do minus dwóch.Poczekałem do dwunastej i słoneczko się nie pokazało a temperatura wzrosła jedynie o dwa stopnie.Ruszyłem pod Golczewo przez Giżynek aby przed S10 wjechać w teren i nim dojechać do Kunowa.
DDR-ka wzdłuż ulicy Spokojnej
DDR-ka wzdłuż ulicy Spokojnej © strus
W Kunowie wjechałem na szosę którą dojechałem do DDR-ki w Zieleniewie aby zjechać na promenadę nad jeziorem Miedwie i tak samo jak tydzień temu przy amfiteatrze szykowały się morsy do kąpieli a ja wracam na chwilę na DDR-kę z której skierowałem w kierunku S10 drogą terenową.

Nad jeziorem Miedwie
Nad jeziorem Miedwie © strus
Przejeżdżam nad S10 i kieruje się do Reptowa gdzie pokonuje stary przejazd kolejowy pieszo i obieram kurs na dojazd pożarowy 38 który dojeżdżam do DP36 na którym jestem ledwo 200 metrów i ponownie zanurzam się w las z którego wyjeżdżam w Grzędzicach.
Na koniec wracam bezpośrednio do Stargardu drogą terenową którą bardzo dawno nie jechałem i po obiadku pora na meczy finałowy.
Róża w szadzi
Róża w szadzi © strus
Terenowo z Grzędzic do Stargardu
Terenowo z Grzędzic do Stargardu © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Lipnik,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Reptowo,Cisewo,DP38,DP36,
Grzędzice Majątek,Grzędzice,Stargard.
M A P K A : W szadzi❄️

• Temperatura -4.0°C

Terenowo po pracy ❄️

Środa, 14 grudnia 2022 · dodano: 14.12.2022 | Komentarze 1

Janusz wczoraj przypadek ale dziś to już zamierzony dystans czyli gdy będzie mroźno to raczej góralem nie będę zaliczał po pracy pięćdziesiątek tylko trzydziestki którą dziś rozpocząłem od przejazdu do Klępina przez Mokrzycę gdzie jadę do Lubowa od którego zaczyna się "zabielać" a już za Rogowem biało wszędzie chodź droga była OK ,dopiero za Poczerninem trzeba było uważać na lód na drodze.
W drodze do Lubowa z Klępina
W drodze do Lubowa z Klępina © strus
W Poczernine
W Poczernine © strus
Z Poczernina jadę do głównej drogi na Goleniów a nią docieram do Sowna gdzie kieruje się do dojazdu pożarowego 36 za szkołą aby wjechać w las gdzie droga była w super stanie ,na początku zamarznięty piach a później na drodze trochę śniegu.
Pomnik Koło Młyńskie w Sownie
Pomnik Koło Młyńskie w Sownie © strus
Po 6 kilometrach wyjeżdżam z lasu w Grzędzicach i kieruje się drogi leśno - polnej prowadzącej bezpośrednio do Stargardu.

Polna droga do Stargardu
Polna droga do Stargardu © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP36,Grzędzice,Majątek,Grzędzice,Stargard.
M A P K A : Terenowo po pracy ❄️

• Temperatura -2.0°C

Mini runda☁️⛅️❄️

Wtorek, 13 grudnia 2022 · dodano: 13.12.2022 | Komentarze 5

Po nocnych opadach z niedzieli na poniedziałek w mieście prawie nie ma śladu a najważniejsze drogi czyste więc skusiłem się znowu na szosę i pojechałem przez dwa osiedla do strefy przemysłowej którą dojechałem do Golczewa a po drodze kilka przeszkód śnieżno-lodowych na DDR-ce od ronda przy Krzemowej więc trzeba było ostrożnie jechać aby "gleby" nie zaliczyć.
DDR-ka wzdłuż Metalowej w kierunku Golczewa
DDR-ka wzdłuż Metalowej w kierunku Golczewa © strus
Zapomniałem twarzy zasmarować kremem na mróz i jadąc pod zimny wiatr postanowiłem skrócić standardową rundkę o 10 km ale nie sądziłem że gdy dojadę do Sklaina moja droga w dwóch kierunkach będzie nie przejezdna dla szosy przez warunki na drodze [lód i śnieg] i postanowiłem wracać do Golczewa ta samą drogą.
W drodze do Skalina
W drodze do Skalina © strus

Z Golczewa pojechałem DDR-ką wzdłuż Bridgestone do Kluczewa a dalej zaliczyłem trochę miasta i ledwo wyszła trzydziestka :(

Stargard,Kluczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Golczewo,Kluczewo,Stargard.
M A P K A : Mini runda☁️⛅️?❄️

• Temperatura -3.0°C

Mroźna runda❄️

Niedziela, 11 grudnia 2022 · dodano: 11.12.2022 | Komentarze 3

Deszcze, drugie zmiany i wczorajszy całodniowy wypad do Szczecina spowodowały braku jazdy na rowerze a dziś rano minus sześć ale na szczęście bez śniegu dzięki czemu mogłem skorzystać jeszcze z Emond-y bo drogi były suche jedynie na DDR-ka spotykałem zalodzone fragmenty.Dojechałem do Golczewa przez Kluczewo a tam skierowałem się do strefy przemysłowej aby zaliczyć "szufladę" a gdy wracałem do Golczewa spotkałem niepełnosprawnego bikera na rowerze poziomym i chwile sobie razem pojechaliśmy i porozmawialiśmy.
DDR-ka wzdłuż Bridgestone
DDR-ka wzdłuż Bridgestone © strus
Gdy ponownie dotarłem do Golczewa skierowałem się przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa w którym po krótkim pobycie na ścieżce rowerowej zjechałem na promenadę nad jezioro Miedwie gdzie przy amfiteatrze odbywał się 3. Stargardzki Triathlon Mikołajkowy [ 3. Stargardzki Triathlon Mikołajkowy ]
3. Stargardzki Triathlon Mikołajkowy
3. Stargardzki Triathlon Mikołajkowy © strus

Po chwili wracam na DDR-kę w Morzyczynie i wracam do Zieleniewa aby zaliczyć drugą dziś "szufladę" tym razem do Cisewa i na koniec wrócić do Stargardu przez Lipnik.Pierwsza rundka w mrozie i wszystko było OK poza tym że zmarzłem w duże palce u stóp :(
Dojazd Pożarowy 36 - odcinek asfaltowy
Dojazd Pożarowy 36 - odcinek asfaltowy © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Miedwiecko,
DP36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Zdunowo przez Kołbacz ☁️

Piątek, 2 grudnia 2022 · dodano: 02.12.2022 | Komentarze 2

Czekałem na kuriera aby odebrać paczkę i przetestować nowy nabytek jakim jest termalna koszulka BRUBECK Extreme Wool na którą założyłem tylko kurtkę techniczną od Quest i ścieżką rowerową od szczecińskiej pojechałem do Bielkowa przez Kobylankę a tam wjeżdżam na DW 120 i jadę nią do ścieżki rowerowej w Kołbaczu która doprowadzi mnie na prawobrzeże Szczecina a mianowicie do dzielnicy Śmierdnica gdzie wjeżdżam na DW 119 i jadę do DK 10 w Płoni.

Ścieżka rowerowa do Śmierdnicy
Ścieżka rowerowa do Śmierdnicy © strus
Po chwili na DK 10 odbijam do stacji Szczecin Zdunowo gdzie kieruję się na Niedźwiedź a następnie wydłużoną drogą zaczynam wracać do DDR-ki w Zieleniewie zaczynając od Reptowa a następnie przez Cisewo i Miedwiwcko i pozostało wrócić do Stargardu przez Lipnik.Koszulka dała radę chodź wracając od Zdunowa pod wiatr miałem uczucie chłodu.Prawdopodobnie to była ostatnia rundka w tym roku na szosie i weekend w pracy a później zapowiadają zmianę pogody .

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,DW119,Płonia,DK10,Zdunowo,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

50-tka po pracy ☁️

Czwartek, 1 grudnia 2022 · dodano: 01.12.2022 | Komentarze 0

Pora rozpocząć ostatni miesiąc tego roku zaczynając od pięćdziesiątki po pracy w pochmurny zimny dzień ale z minimalnym wiatrem a że drogi są suche to pojechałem szosą do Golczewa przez Kluczewo tam zaliczyłem "szufladę" do strefy przemysłowej a gdy wróciłem do Golczewa udałem się do Zieleniewa aby tam zaliczyć drugą "szufladę" tym razem do Cisewa a na koniec gdy ponowne byłem w Zieleniewie pozostało wrócić do Stargardu przez Lipnik.
Kolory późnej jesieni w Cisewie
Kolory późnej jesieni w Cisewie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,