Sierpień, 2021

"Pocałunek "osy

Sobota, 28 sierpnia 2021 · dodano: 28.08.2021 | Komentarze 2

Prognozy się zmieniły a opady zostały na północy więc przez Oś.Pyrzyckie dojechałem do ścieżki rowerowej w Witkowie Drugim i nią dojechałem do drogi na Dolice a ledwie dojechałem do Kolina a tam niemiła niespodzianka ,nawet jej niezauważaniem skąd nadleciała tylko  że coś mnie "dziabnęło"  więc od razu się zatrzymałem i usunąłem wiszące żądło a następnie ruszyłem w dalszą drogę.
Zaproszenie w Kolinie
Zaproszenie w Kolinie © strus
Ledwo przejechałem 10 km i dotarłem do Dolic przez Morzycę a dolna warga bardzo mi spuchła i zrobiła się bardzo twarda aż mnie to wystraszyło bo nigdy nie miałem po użądleniu żadnych objawów alergicznych więc zajechałem do apteki i poprosić o pomoc i nią dostałem,zażyłem tabletkę i jazda dalej na DW 122.
Po ataku osy
Po ataku osy © strus

Gdy opuściłem Dolice jadąc wojewódzką 122--ką  za miastem wjeżdżam na chwile na DDR-kę prowadzącą do jeziora Pyrzyckiego a następnie wracam na szosę i jadę do Lubiatowa przez Ukiernicę po prawie pustej drodze dopiero w samym Lubiatowie mijam się z grupa motocyklistów.
Lubiatowo - Pora na dożynki
Lubiatowo - Pora na dożynki © strus
LUBIATOWO (niem.Lübtow)Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w
LUBIATOWO (niem.Lübtow)Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w © strus
Opuchlizna się powiększała i zajęła całą brodę i kawałek szyi co mnie zaniepokoiło bardzo więc zadzwoniłem do znajomego lekarza alergologa który zalecił jeszcze jedną tabletkę i jak mi nie przejdzie to bez wizyty dzień się nie skończy a ja po zaliczeniu trzech wiosek dojechałem do Obryty a następnie przez Reńsko i Warnice postanowiłem wracać do Stargardu chodź w planie było Koszewo aby nie jechać po szutrze na którym złapałem ostatni dwa kapcie na raz.Dziś było lepiej ale i tak jechałem maks 10 km/h po tym odcinku.
Droga z Warnic do strefy przemysłowej w Kluczewie
Droga z Warnic do strefy przemysłowej w Kluczewie © strus
Po trzech cięższych kilometrach wjeżdżam na ścieżkę rowerową przy ulicy Metalowej i jadę nią do Golczewa a tam postanawiam że wydłużę lekko drogę powrotną bo leki zadziałały i mimo że byłem opuchnięty ale ciało już nie było twarde a w dolnej wardze odzyskałem czucie.Więc w Golczewie odbiłem na Skalin i dziś z pominięciem Wierzchlądu dojechałem do Zieleniewa przez Skali a gdy już znalazłem się na DDR-ce to prosto do domu na zimne okłady i dodatkową maść.
SKALIN (niem.Schellin) Zabudowania folwarczne z  lata 30. XX wieku.
SKALIN (niem.Schellin) Zabudowania folwarczne z lata 30. XX wieku. © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Ulkiernica,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,
Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : "Pocałunek "osy

Piątek, 27 sierpnia 2021 · dodano: 27.08.2021 | Komentarze 1

Wczoraj odpuściłem dziś zaryzykowałem i udało się przejechać pięćdziesiątkę po pracy chodź jadąc przez Cisewo do Miedwiecka mżyło ale zanim tam dojechałem tym razem rozpocząłem od ścieżki rowerowej na Żarowo a następnie po zaliczeniu Grzędzic wjeżdżam przy stacji PKP na kolejną DDR-kę którą jadę do Morzyczyna przez Lipnik i Zieleniewo a następnie wydłużoną drogą jadę do Kobylanki chodź byłem tuz przed nią odbijam aby zaliczyć Jeczydól i Bielkowo.
DDR-ka w Bielkowie
DDR-ka w Bielkowie © strus
Z Kobylanki ruszam do Niedźwiedzia przez Motaniec a tam spotykam kolegę z pracy Tomasza który jechał w przeciwnym kierunku a mnie wystraszyły ciemne chmury i nie dałem się namówić na Zdunowo i pojechałem przez Reptowo do Cisewa.
Ciemności nad Niedźwiedziem
Ciemności nad Niedźwiedziem © strus
Ciemne chmury w Niedźwiedziu
Ciemne chmury w Reptowie © strus
Gdy wyjechałem z pod drzew w Cisewie zaczęło mżyć dopóki nie dojechałem dojazdem pożarowym do stacji PKP w Miedwiecku a następnie dojechałem do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą wróciłem do domu bez opadów ale na weekend jak na razie złe prognozy a teraz od siedemnastej piękne słoneczko zaczęło grzać.

Kierunek na Poznań
Kierunek na Poznań © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

50-tka po pracy...wietrzna.

Wtorek, 24 sierpnia 2021 · dodano: 24.08.2021 | Komentarze 2

Wietrzna pogoda jak wczoraj ale tym razem nieco później wyjechałem po pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę i zanim dojechałem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej po drodze zaliczyłem mechanika pana Marka na małą konsultację i dopiero dojechałem do Zieleniewa przez Lipnik a następnie skierowałem się przez Miedwiecko i Cisewo do Wielichówka gdzie zawróciłem i obrałem kierunek na prawobrzeże Szczecina czyli przejazd przez Reptowo i Niedźwiedź do Zdunowa.
Wielichówko - Łąki
Wielichówko - Łąki © strus
Kolory jesieni w Reptowie
Kolory jesieni w Reptowie © strus

W okolicy szpitala kółeczko i z powrotem do Reptowa przez Niedźwiedź a następnie jadę do Kobylanki na ścieżkę rowerową która wracam do Stargardu.
Kobylanka- DDR-ka w stronę Stargardu
Kobylanka- DDR-ka w stronę Stargardu © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy...wietrzna

50-tka po pracy...wietrzna.

Poniedziałek, 23 sierpnia 2021 · dodano: 23.08.2021 | Komentarze 2

Pogoda niepewna i silny północny wiatr w porywach do 45 km/h a ja mimo tego zaryzykowałem bo moja apka pokazywała że zdążę zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy bez przemoczenia a trzeci dzień z rzędu rozpocząłem od tego samego odcinka do Zieleniewa do którego dojechałem zaczynając od DDR-ki na Kluczewo a nią do Golczewa aby przez Skalin i Kunowo dojechać do ścieżki rowerowej w Zieleniewie. a po drodze straszyły ciemne chmury dopóki nie dojechałem do Kunowa.
Cukrownia Kluczewo
Cukrownia Kluczewo © strus
Bridgestone w Kluczewie
Bridgestone w Kluczewie © strus
W Zieleniewie skierowałem się do Kobylanki przez Morzyczyn aby kupić jakieś picie na dalszą trasę a po drodze zaliczyłem kawałek promenady nad jeziorem Miedwie gdzie dawno nie byłem a na niej spory ruch pieszych mimo że było przed czternastą.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus
Po zakupach chwila na DDR-ce do Motańca a później do nowej drogi na Zdunowo tam nawrotka i przez Reptowo jadę do Cisewa a następnie obieram kierunek na DDR-ke w Zieleniewie przez Miedwiecka a nią prosto do domu.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy..wietrzna
Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

Dąbie przez Kołbacz.

Niedziela, 22 sierpnia 2021 · dodano: 22.08.2021 | Komentarze 1

Zbyt długo śpię i za późno wyjeżdżam i zawsze brakuje czasu aby zaliczyć chodź setkę ale we wrześniu chyba będzie lepiej bo będę pracował w weekendy więc w tygodniu wpadną wolne dni a dziś tak jak wczoraj na początku do DDR-ki na osiedlu Pyrzyckim a nią do Kluczewa a następnie wzdłuż Bridgestona do Golczewa aby skierować się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo a po drodze jakieś pustki na drodze jakby wcześnie rano było albo ja tak mocno spóźniony bo dziś wyjechałem po jedenastej.
Pomnik żołnierzy armii czerwonej w Kluczewie
Pomnik żołnierzy armii czerwonej w Kluczewie © strus
Ścieżką na którą wjechałem w Zieleniewie jadę do Bielkowa przez Morzyczyn i Kobylankę a następnie wjeżdżam na wojewódzka 120-tkę którą docieram do DDR-ki w Kołbaczu która była na odcinku pod drzewami czyli około 4 km cała zanieczyszczona odpadami z drzew i dużą ilością rowerzystów aż do samej Śmierdnicy i jeszcze rolkarze :(. Następnie wjeżdżam na DW 119 i kieruje się do Trzcinowej aby tam zaliczyć DDR 20A do Kijewka a po drodze odkrywam chyba budowę kolejnego odcinka drogi rowerowej tak jakby w kierunku Szosy Stargardzkiej.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz)Kościół Rzymskokatolicki Pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa © strus
Budowa nowej DDR-ki ?
Budowa nowej DDR-ki ? © strus
Wyjazd na Dąbskiej
Wyjazd na Dąbskiej © strus
Tym razem gdy zawitałem w Kijewku do Dąbia pojechałem przez Kijewo a następnie Goleniowską docieram do Tczewskiej która doprowadza mnie na początku do wczoraj odwiedzonego węzła Dąbie a następnie przez Wielgowo i Zdunowo dojeżdżam do Niedźwiedzia aby skierować się do Cisewa przez Reptowo.
Pod DK 10 w Dąbiu
Pod DK 10 w Dąbiu © strus
Węzeł Dąbie
Węzeł Dąbie © strus

W Cisewie już nie potrzebowałem zaliczać "szuflady" do Wielichówka i od razu drogą pożarową 36 pojechałem do Miedwiecka a następnie dojechałem do DDR-ki w Zieleniewie którą wróciłem do Stargardu.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchlą,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,
Kijewo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Dąbie przez Kołbacz

Węzeł Dąbie

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 21.08.2021 | Komentarze 5

Pięć dni do pracy na dwunastą i ani razu nie udało mi się wyskoczyć na rower przed pracą chodź tak na prawdę tylko w poniedziałek pogoda była bezdeszczowa a dziś miałem czas do czternastej a wyruszyłem dopiero prawie o jedenastej bo czekałem aż termometr pokaże piętnaście stopni aby ubrać się "na krótko" żeby po drodze się nie rozbierać.Na początek skierowałem się do ścieżki rowerowej na Oś.Pyrzyckim a nią przez Kluczewo i strefę przemysłową zawitałem w Golczewie i przez Skalin i Kunowo dojechałem do DDR-ki w Zieleniewie.
W kierunku Metalowej
W kierunku Metalowej © strus
Ścieżką rowerową docieram do Motańca i po przejechaniu nad S10 jadę przez Niedźwiedź do Zdunowa gdzie miałem ochotę zawrócić bo w kierunku węzła Dąbia jechało bardzo dużo samochodów w większości z rejestracjami z południa Polski i po prostu był tłok ale jakoś dotarłem na wiadukt a tam korek w dwie strony chodź w kierunku Szczecina przez kolizję.
Kolizja na A6 - węzęł Dąbie
Kolizja na A6 - węzeł Dąbie © strus

Wracam ta samą trasą do Niedźwiedzia już na miej zatłoczonym pasie ruchu a następnie  przez Reptowo i Cisewo jadę do końca asfaltowej drogi w Wielichówku gdzie zawracam i przez DP 36 oraz Miedwiecko z powrotem melduje się na DDR-ce w Zieleniewie którą wracam przez Lipnik do Stargardu.
Niedźwiedź- Domek na drzewie i oczko wodne
Niedźwiedź- Domek na drzewie i oczko wodne © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniwo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,
Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług ,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A :Węzeł Dąbie

Zdunowo przez Kołbacz

Niedziela, 15 sierpnia 2021 · dodano: 15.08.2021 | Komentarze 3

Wczorajsza sobota spędzona na długim spacerze po Szczecinie rozpoczęta od bulwarów następnie Łasztownia co było naszym podstawowym celem a po objadku Wały Chrobrego i okolice Zamku Książąt Pomorskich a dziś sam ruszyłem do ścieżki rowerowej przy Spokojnej aby przez Giżynek i Golczewo odbić w kierunku DDR-ki w Zieleniewie a pojechałem tam przez Skali i Kunowo a gdy opuściłem Stargard to poczułem jak hula wiatr który dokuczał mi do Zdunowa.DDR-ką z Zieleniewa przez Morzyczyn i Kobylankę docieram do Bielkowa gdzie wjeżdżam na DW 120 którą przez Nieznań dojeżdżam do Kołbacza gdzie odbijam na prawobrzeże Szczecina zaczynając od DDR-ki na Śmierdnicę.
Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha - budowa
Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha - budowa © strus
Łasztownia - Szczecin
Łasztownia - Szczecin © strus
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Gdy kończy się ścieżka rowerowa wjeżdżam na DW 119 która dojeżdżam do DK 10 i w Płoni odbijam na Sławociesze aby wydłużoną drogą dojechać do Zdunowa gdzie zauważyłem że drogą pod torami ma nawierzchnie więc chciałem z niej skorzystać niestety nie udało się bo nie jest jeszcze skończona więc wróciłem aby  skierować się na Niedźwiedź a następnie do Reptowa wydłużam trasę o Kałęgę i Motaniec  obieram kierunek na Wielichówko przez Cisewo.
Kierunek Sławociesze
Kierunek Sławociesze © strus
Zdunowo -budowana droga pod torowiskiem
Zdunowo -budowana droga pod torowiskiem © strus

W Wielichówku zawracam na końcu asfaltowej drogi i jadę do Zieleniewa drogą pożarową 36 i przez Miedwiecko a następnie po sprawdzeniu czasu obieram wydłużoną drogę do Stargardu przez Grzędzice i Żarowo a przed mną druga zmiana i jak na razie zapowiadana kiepska pogoda a miałem nadzieję że uda mi się chodź ze dwa razy rano zaliczyć rundkę.
Koniczynki
Koniczynki © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,
Płonia,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Ciisewo,Dp36,Miedwiecko,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard

M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz

Piątek, 13 sierpnia 2021 · dodano: 13.08.2021 | Komentarze 2

Temperatura podskoczyła do 28 stopni więc po pracy od razu aby się nie rozleniwić przebrałem się i pojechałem do stacji PKP Szczecin Zdunowo zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a nią do Motańca przez Lipnik i Kobylankę  a po drodze w dużym słońcu zagubił się na DDR-ce ślimaczek któremu pomogłem dostać się do wilgotnej trawy.
Zagubiony ślimaczek na DDR-ce
Zagubiony ślimaczek na DDR-ce © strus
1km przed Zdunowem
1km przed Zdunowem © strus

Przy nowo powstałych peronach zawróciłem i drogą koło szpitala wróciłem na szlak do Niedźwiedzia a następnie wydłużoną drogą przez Reptowo i Cisewo wracam na ścieżkę rowerową w Zieleniewie a że miałem dobry czas gdy dojechałem do Lipnika wydłużam powrót do domu o Grzędzice i Żarowo.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
Dp36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Czwartek, 12 sierpnia 2021 · dodano: 12.08.2021 | Komentarze 1

Pierwsze kilometry do Zieleniewa to przejazd po tej samej trasie co wczoraj z pominięciem Witkowa Drugiego czyli do Kluczewa tam zaliczam strefę przemysłową i przez Skalin do DDR-ki którą jadę do Kobylanki a następnie przez Reptowo i Cisewo wracam do Zieleniewa na ścieżkę rowerową którą jadę do Grzędzic a na koniec przez Żarowo do Stargardu.
Na po radzieckim lotnisku w Kluczewie
Na po radzieckim lotnisku w Kluczewie © strus

DDR-ką z Żarowa do Stargardu
DDR-ką z Żarowa do Stargardu © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,WierzchlądKunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

50-tka po pracy nie udana,plus z Iwonką.

Środa, 11 sierpnia 2021 · dodano: 11.08.2021 | Komentarze 0

Wczoraj przeszkodziła burza aby po pracy zaliczyć rundkę i dziś też chodź gdy sprawdzałem prognozy pogody o jedenastej żadna nie przewidywała do szesnastej opadów a jednak było inaczej chodź gdy wyjeżdżałem pogoda dopisywała a po drodze jadąc do Witkowa Drugiego spotkałem kolegę Tomasza który wracał po swojej rundce a ja dalej pojechałem do Kluczewa gdzie z oś.Lotnisko pojechałem do strefy przemysłowej którą dojechałem do Golczewa i odbiłem na Skalin.
Metalowa w Kluczewie
Metalowa w Kluczewie © strus
Ze Skalina jak zawsze przez Wierzchląd i Kunowo kieruje się do Zieleniewa i gdy opuszczam Kunowo na niebie pojawiło się dużo ciemnych chmur ale nadal jadę w kierunku Cisewa i gdy dojechałem do Miedwiecka postanowiłem nie ryzykować i zawróciłem aby skierować się do Lipnika a tam zdecydowałem że jednak wrócę do domu a gdy byłem 500 m przez domem zaczął padać deszcz ale intensywnie dopiero gdy już wszedłem do mieszkania a później jeszcze z małżonką na cmentarz wiejski do Grzędzic przez Żarowo i powrót tą samą drogą.
Nadciągające deszcze
Nadciągające deszcze © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,Lipnik,Stargard,Żarowo,Grzędzice,Żarowo,Stargard.