Luty, 2023

50-tka po pracy ☀️

Wtorek, 28 lutego 2023 · dodano: 28.02.2023 | Komentarze 2

Temperatura jak wczoraj ale za to słoneczko robiło swoje więc gdy wróciłem z pracy spędziłem chwilę z szykująca się do pracy małżonką a następnie wyruszyłem w stronę Kluczewa a dalej do Golczewa aby tam zjechać ze ścieżki rowerowej i udać się do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo.W Zieleniewie kieruje się przez Miedwiecko i Cisewo do Reptowa gdzie na chwilę przystaję przy konikach
Koniki w Reptowie
Koniki w Reptowie © strus

Z Cisewa jadę do Niedźwiedzia gdzie zawracam i kieruję się do ścieżki rowerowej w Motańcu po drugiej stronie S10 przez Kałęgę i na koniec pozostało jechać między innymi przez Kobylankę
i Zieleniewo do domu i tak zakończył się rowerowo luty a początek marca bez roweru  :(
DDR-ka w Morzyczynie
DDR-ka w Morzyczynie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,
Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy ☀️

Szczecin, terenowo ⛅️

Poniedziałek, 27 lutego 2023 · dodano: 27.02.2023 | Komentarze 1

Dziś wybierałem się jak sójka za morze ale w końcu wyjechałem a że późno to korciła mnie Emonda ale jednak chciałem zaliczyć trochę lasów.Do promenady nad jeziorem Miedwie pojechałem przez Lipnik ścieżką rowerową a następnie wzdłuż jeziora przez las docieram do Jęczydółu aby ponownie wjechać w las który doprowadził mnie do DW 106  w Kobylance ale tylko po to żeby przejechać na drugą stronę i kontynuować jazdę leśnymi ścieżkami w kierunku DP 48 a nią zawitać w Jezierzycach a po drodze trafiła mi się wieżyczka o której nic nie wiem i nic nie znalazłem w internecie.
W drodze do Jęczydołu
W drodze do Jęczydołu © strus
Nieznany obiekt w okolicy Motańca
Nieznany obiekt w okolicy Motańca © strus

Chwila an asfalcie i odbijam w kierunku Płoni na ścieżkę rowerową 20 A którą wyjeżdżam przy DK 10 pod którą przejeżdżam i kieruję się na drogę szutrową w okolicy Zdunowa aby po 3,2 km
wjechać do Niedźwiedzia i skierować się wydłużoną drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Reptowo i Cisewo a nią już prosto do domu z nadzieją że aura mi jutro pozwoli zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy bo kolejne dni to druga zmiana.
Szutrówka ze Zdunowa do Niedźwiedzia
Szutrówka ze Zdunowa do Niedźwiedzia © strus
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus

Stargard,Lipnik,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,DP 48,Jezierzyce,DDR 20A,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: Szczecin, terenowo ⛅️

Przed opadami

Piątek, 24 lutego 2023 · dodano: 24.02.2023 | Komentarze 1

Dziś i w poniedziałek wolne dni od pracy za pracujący weekend  więc chciałem wykorzystać dni na rower MTB  ale gdy rano się ogarnąłem i sprawdziłem prognozy to za dużo czasu mi nie zostało a na dodatek znowu mocno wieje bo w porywach do 50 km/h więc aby nie zmoknąć czego nie lubię bo później dużo sprzątania wyprałem ponownie Emondę aby szybko zaliczyć pięćdziesiątkę.najpierw sprawa na mieście a następnie do Golczewa przez Giżynek a tam odbijam na Skalin aby dojechać przez Wierzchląd i Kunowo do Zieleniewa.

W Zieleniewie od razu skręcam na Miedwiecko i drogą pożarową 36 wjeżdżam do Cisewa a następnie przez Reptowo jadę do "wylotu" na Zdunowo w Niedźwiedziu aby tam zawrócić i przez Kałęgę i Motaniec wrócić do Reptowa i skierować się do ścieżki rowerowej w Kobylance a nią wrócić "na sucho" do Stargardu zaliczając Morzyczyn Zieleniewo i Lipnik.
Przejazd kolejowy w Reptowie
Przejazd kolejowy w Reptowie © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,
Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Przed opadami

50-tka po pracy ⛅️

Środa, 22 lutego 2023 · dodano: 22.02.2023 | Komentarze 2

Tak jak wczoraj od razu wyruszyłem na rower w warunkach zdecydowanie lepszych od ostatnich rundek bo już nie wiało a nawet słonko przebijało się za chmur.Dziś pojechałem najkrótszą drogą do Golczewa przez Giżynek a następnie pojeździłem po strefie przemysłowej [ok.10 km] a gdy wróciłem do Golczewa skierowałem się jak wczoraj do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo a następnie zaliczyłem dużą "szufladę" do Wielichówka z przymusową przerwą na przejeździe kolejowym w Miedwiecku a na koniec powrót do Stargardu przez Lipnik.

"Impuls" w Miedwiecku © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,
Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

50-tka po pracy ☁️

Wtorek, 21 lutego 2023 · dodano: 21.02.2023 | Komentarze 2

Udało mi się szybko po pracy wrócić i ogarnąć aby po chwili jechać w kierunku Kluczewa aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy chodź początkowo miałem sobie odpuścić bo nadal wieje mocny zimny wiatr  ale za to przemówiły do mnie kreski na termometrze bo ujrzałem ich siedem.Z Kluczewa do Golczewa zaliczam DDR-kę i odbijam na Skalin i po zaliczeniu Wierzchlądu i Kunowa pojawiam się n moment na DDR-ce w Zieleniewie z której  odbijam nad jezioro Miedwie i pojawiam się ponownie w Morzyczynie i jadę przez Kobylankę do Motańca.
Zieleniewo - główna plaża nad j.Miedwie
Zieleniewo - główna plaża nad j.Miedwie © strus

W Motańcu przejeżdżam nad S10 i przez Kałęgę jadę do wylotu na Zdunowo w Niedźwiedziu gdzie zawracam i zaczynam trasę powrotną do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Reptowo i Cisewo a na koniec pozostał powrót do Stargardu przez Lipnik.
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

• Kalorie 2024kcal

Debiut 2023 Iwonki

Niedziela, 19 lutego 2023 · dodano: 19.02.2023 | Komentarze 3

Małżonka mnie dziś zaskoczyła przy śniadaniu że chce na rower,nie pomogły ostrzeżenia przez zimnym wiatrem i brakiem odpowiedniej odzieży dla nie.W odpowiedzi usłyszałem że pożyczy od mnie najcieplejsze skarpety ,kominiarkę i "merynosa" na tors i pojedzie.Jak powiedziała tak zrobiła.Pojechaliśmy na początek do DDR-ki przy Spokojnej a nią do Golczewa przez Giżynek a następnie do Zieleniewa przez Skalin i Kunowo aby tam wjechać na promenadę nad jezioro Miedwie.Promenada zatłoczona jakby było z piętnaście na plusie miejsc w kawiarni nie było więc skorzystaliśmy z kawy od BIKERA a pijąc obserwowaliśmy rozgrzewkę morsów.
Kawa w Morzyczynie
Kawa w Morzyczynie © strus
Po kawce trzeba do WC a tam wszystkie zamknięte więc podjechaliśmy do lasku a następnie od prowadziłem małżonkę do Stargardu przez Zieleniewo i Lipnik,schowałem jej rower i pojechałem dokręcić kilometrów aby była pięćdziesiątka.Dojechałem do Ostena a następnie terenami działkowymi skierowałem się do DDR - przy DK 20    a nią do drogi wyjazdowej na Klępino a przy okazji zrobiłem zdjęcie krzyża pokutnego po renowacji.
Stargard - Mały młyn
Stargard - Mały młyn © strus
Stargard - Największy krzyż pokutny w Polsce.
Stargard - Największy krzyż pokutny w Polsce. © strus
Ledwo dojechałem do granic miasta a droga zrobiła się jak "ser szwajcarski" i tak aż dopóki nie dojechałem do Lubowa przez Klępino. Nie mogłem wracać bo zabraknie kilometrów więc dojechałem do Rogowa i dopiero wróciłem tą samą drogą do Lubowa a na koniec jadę do DDR-ki w Żarowie i nią wracam do Stargardu.
Droga łącząca Klępino z Lubowem
Droga łącząca Klępino z Lubowem © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Osetno,Stargard,Klępino,Lubowo,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A: Etap I - Debiut 2023 Iwonki [27,7km]
M A P K A : ETAP II - Solo [25,07km]

Okno pogodowe

Sobota, 18 lutego 2023 · dodano: 18.02.2023 | Komentarze 1

Okno pogodowe jakie się wyklarowało miało być do około dwunastej więc pierwszy raz tej zimy zmobilizowałem się i nie spałem do 10-tej a już o 8:30 jechałem co rzadkość nawet latem u mnie skierowałem się do ścieżki rowerowej wzdłuż DK 20 i nią przez Osetno dojechałem do Starchocina gdzie odbiłem z głównej drogi i skierowałem się przez Ulikowo do północnej części DK 20 aby wjechać do Kiczarowa.

Po wczorajszych wiatrach dziś trochę lżej ale 60 km/h i tak dokucza tym bardzie po terenach które dziś zaliczyłem bo w większości to odkryte przestrzenie.Kiczarowo droga gorszej jakości niż polne dziura na dziurze ,za wioską wjeżdżam na żużlówkę która dziś była na szczęście przejezdne którą dojechałem do Kicka w którym robię mini przerwę na poprawienie odzieży i ruszam do Starej Dąbrowy gdzie ujrzałem po raz pierwszy rzeźbę o nazwie Dąbruś Przyrodnik .
KICKO (niem.Kietzig)Cmentarz Ewangelicki - lapidarium
KICKO (niem.Kietzig)Cmentarz Ewangelicki - lapidarium © strus
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Dąbruś  Przyrodnik
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Dąbruś Przyrodnik © strus
W Starej Dąbrowie odbijam w kierunku "Chociwelki" tym razem przejeżdżam nad nią aby dojechać do Łęczyny w której pierwszy raz spotkałem się z zamkniętym dojazdem do szutrówki którą chciałem jechać do Załęcza ale dzięki miłej pani dała mi namiary na objazd do w/w drogi dotarłem do miejsca jak sobie zaplanowałem bo nie chciałem jechać do Łęczycy przez Tolcz szosą.
Nad DW 142-
Nad DW 142- "Chociwelka" "Berlinka" © strus
Żużlówka do Załęcza
Żużlówka do Załęcza © strus
Z Łęczycy dojeżdżam do krzyżówki DW 106 z DW142 i na chwilę wjeżdżam na 'Chociwelkę" aby zjechać przy pierwszej okazji na Storkówko i dojechać do Małkocina i po raz drugi wybrać kiepską drogę do Rogowa na której dużo błota i mokrego piachu zaklejającego bieżnik.
Lepszy odcinek łączący Małkocin z Rogowem
Lepszy odcinek łączący Małkocin z Rogowem © strus
W Rogowie odbijam na Lubowo i przy starych torach gdzie mam 7 km do domu okazuje się że jak pojadę do domu to nie zaliczę pięćdziesiątki więc w Żarowie odbijam na Grzędzice i przez Lipnik wracam do Stargardu a po 30 minutach zaczął padać deszcz.

Stargard,Osetno,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Kicko,Stara Dąbrowa,Łęczyna,Załęcze,Łęczyca,DW 142,
Storkówko,Małkocin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.
M A P K A :Okno pogodowe

Mżawka i błoto

Niedziela, 12 lutego 2023 · dodano: 12.02.2023 | Komentarze 4

Nie potrzebnie w słoneczny czwartek zrobiłem sobie odpoczynek nie wiedząc  że w piątek i sobotę nie będzie czasu na rower a dziś szaro,buro i ponuro i na dodatek częste opady na szczęście tylko mżawki która szybko osiadała na okularach aż je zdjąłem gdy dojechałem do żużlówki pod Golczewem a dotarłem tam przez Giżynek.Chwila jazdy wzdłuż S10 a na polu  duże stado ponad dwadzieścia sztuk sarenek ale niedostępne dla telefonu aby zrobić dobre zdjęcie i odbijam wiaduktem nad S10 do Kunowa i kieruje się do DDR-ki w Zieleniewie.W Zieleniewie zjeżdżam na promenadę nad jeziorem Miedwie i leśnymi ścieżkami dojeżdżam do Jęczydółu aby po 300 m znowu wjechać w las w kierunku Kobylanki.
Kierunek Kobylanka
Kierunek Kobylanka © strus
W Kobylance wjeżdżam na ścieżkę rowerową którą zjeżdżam do Bielkowa i kieruje się do dojazdu pożarowego 49 którym jadę do S !0 którą przejeżdżam pod i jadę chwilę wzdłuż "S-ki" a następnie wjeżdżam na DP 45 i jadę do "szutrówki" aby nią wyjechać w Niedźwiedziu.
Dojazd pożarowy 49 w kierunku S10
Dojazd pożarowy 49 w kierunku S10 © strus
Dojazd do
Dojazd do "szutrówki" © strus
Tym razem standardu nie było bo chciałem sprawdzić co się dzieje na budowie nowej drogi łączącej Reptowo z Morzyczynem gdzie ma być również ścieżka rowerowa a do wiaduktu nad S10 jechało się ciężko bo mokry piach zaklejał bieżnik w oponach.
Trzęsak pomarańczowożółty w Reptowie
Trzęsak pomarańczowożółty w Reptowie © strus
Budowa drogi z Reptowa do Morzyczyna
Budowa drogi z Reptowa do Morzyczyna © strus
Przejeżdżam wiaduktem nad S10 i po chwili jestem w Morzyczynie , jadę drogą równoległą do głównej a w Zieleniewie wjeżdżam na ścieżkę rowerową i przez Lipnik wracam do Stargardu.W podsumowaniu mogę dodać że rower który wypucowałem po ostatniej rundzie dziś wyglądał zdecydowanie gorzej ,cały obłocony i nie chciało mi się go czyścić a że ma teraz drugie zmiany więc któregoś dnia rano go wyczyszczę.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Jeczydół,Kobylanka,Bielkowo,DP 49,DP 45,Niedźwiedź,
Reptowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard
M A P K A : Mżawka i błoto

50-tka po pracy ☀️

Środa, 8 lutego 2023 · dodano: 08.02.2023 | Komentarze 4

Początkowo gdy wracałem do domu po pracy miałem zamiar zrobić zonie niespodziankę i ugotować obiad ale pomyślałem że nadchodzący przyszły tydzień ma być ciepły a ja cały do pracy na dwunastą co się równa brakiem roweru to dziś słoneczny dzień trzeba było wykorzystać na pięćdziesiątkę po pracy zaczynając od standardu przejazdu przez Oś.Pyrzyckie do ścieżki rowerowej którą przez Kluczewo dotarłem do Golczewa gdzie odbijam na Skalin i po zaliczeniu Wierzchlądu i Kunowa docieram do Zieleniewa w którym zjechałem na promenadę nad jezioro Miedwie.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus
Wracam na DDR-kę i przez Kobylankę dojeżdżam do Motańca w którym trafiam na kolejny ślad nadchodzącej wiosny a mianowicie rannika zimowego i coś jeszcze a następnie przez Kałegę jadę do końca Niedźwiedzia gdzie zawracam i rozpoczynam powrót do domu jadąc do Cisewa przez Reptowo.
Rannik zimowy w Motańcu
Rannik zimowy w Motańcu © strus

W Cisewie zaglądam do przebiśniegów ale mało przybyło od ostatniego razu i ruszam przez pożarówkę 36 do Miedwiecka aby na koniec wjechac na ściężkę rowerową w Zieleniewie i wrócić do Stargardu przez Lipnik

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy ☀️
Kategoria PO PRACY, SOLO, REKREACJA

Leśne ścieżki

Wtorek, 7 lutego 2023 · dodano: 07.02.2023 | Komentarze 0

Zanim wyruszyłem koleżance naprawiłem laptopa  i załatwiłem sprawy domowe i dopiero po jedenastej wyruszyłem z małą niespodzianką w kole i w końcu ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej i nią przez Lipni i Zieleniewo dojechałem do Morzyczyna w którym odbijam na Reptowo po pokonaniu wiaduktu nad S 10 i mimo zakazu pojechałem dalej ale musiałem dojechać do Reptowa inna drogą bo tej co chciałem okazało się że rozpoczęto budowę drogi asfaltowej wraz ze ścieżką rowerową ciekawe czy będę z niej często korzystał jak z połączenia Cisewo- Miedwiecko ale skrót do Reptowa będzie chodź ja osobiście wolał bym aby zrobiono odcinek 2,5 km łączący Wielichówko z Sownem.
Budowa drogi łączącej Morzyczyn z Reptowem
Budowa drogi łączącej Morzyczyn z Reptowem © strus
Przejeżdżam przez Reptowo i na długo wjeżdżam na leśne ścieżki zaczynając od DP 32 a następnie odbijam na DP 40 którym docieram do mojego głównego celu na dzień dzisiejszy jakim jest nowa nawierzchnia na DP 24 w kierunku DW 142 i rozczarowanie po ledwie po przejechaniu 700 metrów skończyło się dobre i dalsza droga to uważna jazda bo pod małą warstwą śniegu było dużo ukrytych zamarzniętych kałuż i po na jechaniu lód pękał i rower tracił na chwilę przyczepność.
DP 32 w kierunku Sowna
DP 32 w kierunku Sowna © strus
Miejsce Odpoczynku Turystów przy DP 40
Miejsce Odpoczynku Turystów przy DP 40 © strus
Wjazd na DP 24 w kierunku DW 142
Wjazd na DP 24 w kierunku DW 142 © strus
DP 24 w kierunku DW 142
DP 24 w kierunku DW 142 © strus
Gdy dojechałem do "Chociwelki" przejeżdżam na drugą stronę i kontynuuję jazdę po leśnych  ścieżkach wzdłuż DW 142 ale gdy już droga się skończyła musiałem skorzystać przez niecały kilometr z DW 142 aby zjechać z niej na DP 39 i dojechać do drogi którą już dziś jechałem a mianowicie do DP 40 i tym samym odcinkiem dotrzeć do DP 32 gdzie odbijam na Wielichówko.
Dokazd pożarowy 39 w kierunku DP 40
Dojazd pożarowy 39 w kierunku DP 40 © strus
W Wielichówku wjeżdżam na asfalt którym jadę do Cisewa i od razu wjeżdżam na kolejne ścieżki leśne.Na początku dojeżdżam do DP 36 z którego kieruje się do DP 30 którym docieram do Grzędzic i po 800 metrach wjeżdżam na ostatnią terenową drogę która doprowadziła mnie do Stargardu.

Polna droga do Stargardu z Grzędzic
Polna droga do Stargardu z Grzędzic © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Reptowo,DP 32,DP 40,DP 24,DW 142,DP 39,DP 40,Wielichówko,Cisewo,DP 36,DP 30,