Grudzień, 2020

Dąbie na zakończenie sezonu 2020

Czwartek, 31 grudnia 2020 · dodano: 31.12.2020 | Komentarze 2

Pogoda super przez cała drogę świeciło słoneczko na  ostatnią rundkę  sezonu 2020 roku wybrałem Szczecin Dąbie. W 2020 roku przejechałem rekordową ilość kilometrów pracując na dwie zmiany chodź mogło być lepiej. Dziś po zaliczeniu gminy Kobylanka wjechałem na tereny gminy Stare Czarnowo drogą DW 120 a na 22 kilometrze zameldowałem się na DDR-ce w Kołbaczu do Śmierdnicy a po krótkiej chwili byłem już na DDR -ce do Kijewka oznakowanej jako 20 B.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
DDR-ka 20B w Płoni
DDR-ka 20B w Płoni © strus

Na ścieżce rowerowej do ulicy Dąbskiej spory ruch rowerzystów ale i osób którzy nie powinni sobie urządzać spacerów lub biegów po DDR-ce bo w okolicy jest bardzo dużo dróg do tego przystosowanych a na pewno lepiej nadających się do biegania niż asfalt.Wyjechałem w Kijewku u udałem się przez Kijewo do dzielnicy Dąbie a tam skierowałem się Tczewską do wiaduktu nad S3.
Węzeł Dąbie - A6,S3
Węzeł Dąbie - A6,S3 © strus
W tym roku nie widziałem takiej pustej drogi na Gdańsk i Świnoujście , na szosie było max 10 aut gdy pokonywałem wiadukt a dalej skierowałem się przez Wielgowo do Zdunowa aby wjechać
na standardową drogę powrotną gdy zaliczam pięćdziesiątki po pracy czyli w stronę Niedźwiedzia a następnie przez Reptowo i Cisewo jadę do DDR-ki na Stargard w Zieleniewie aby w taki sposób zakończyć mijający rok na rowerze.

Szronik
Szronik © strus

Wszystkim znajomym i nie znajomym żeby Nowy 2021 rok przyniósł wiele niezapomnianych chwil spędzonych na rowerowych ścieżkach, wiele emocji i sukcesów podczas sportowej rywalizacji, a przede wszystkim nową, niespożytą energię, która pozwoli nam wspólnie szerzyć "cyklozę".

Kijewko,Kijewo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,

M A P K A : Dąbie na zakończenie sezonu 2020

Kluczewo plus gmina Kobylanka.

Wtorek, 29 grudnia 2020 · dodano: 29.12.2020 | Komentarze 4

Dziś nieco inaczej dojechałem do DDR-ki w Giżynku bo miałem sprawę do załatwienia na mieście a gdy dojechałem do Golczewa zrobiłem najmniejsze możliwe  kółeczko po strefie przemysłowej i gdy byłem ponownie w Golczewie przez Skalin pojechałem nad jezioro Miedwie w Wierzchlądzie.
DDR-ka przy Bridgestone w Kluczewie
DDR-ka przy Bridgestone w Kluczewie © strus
Wierzchląd - Molo
Wierzchląd - Molo © strus
Po krótkiej wizycie po wschodniej stronie jeziora ruszyłem do ścieżki rowerowej prowadzącej na Motaniec przez Kunowo a po drodze zajechałem na promenadę nad jeziorem Miedwie i zauważyłem że bobry odbudowały tamę w okolicy Zieleniewa,szybko im to poszło.
Bobrowa budowla
Bobrowa budowla © strus
Promenada na północnej części jeziora Miedwie
Promenada na północnej części jeziora Miedwie © strus
Ostatnie molo od strony Stargardu
Ostatnie molo od strony Stargardu © strus
Wracam na ścieżkę rowerową i robię kółeczko po gminie Kobylanka jadąc standardowymi drogami czyli DDR-ką do wiaduktu nad S 10 w Motańcu a następnie przez Niedźwiedź do Reptowa i kieruje się jak wczoraj i nie tylko przez Cisewo i dojazd pożarowy 36 do Miedwiecka aby ponownie zameldować się w Zieleniewie na DDR-ce którą jadę do Grzędzic a na koniec ostania DDR-ka z Żarowa do Stargardu.Miało być więcej kilometrów ale nie wiedziałem że Iwonka idzie dziś do pracy i musiałem zrobić obiad na 14.30.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,
Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Kluczewo plus gmina Kobylanka.

Skrajem prawobrzeża Szczecina

Poniedziałek, 28 grudnia 2020 · dodano: 28.12.2020 | Komentarze 4

Bardzo późne chodzenie spać z Iwonką powoduję że nie mogę wcześniej wygrzebać się z łóżka niż o dziesiątej a Janusz z Kubą pewnie już o tej godzinie kilkanaście kilometrów za sobą a ja dopiero w południe wyruszyłem z kłopotami bo w mojej okolicy ogromne korki i wydłużoną drogą dojechałem do głównej ścieżki rowerowej do Kobylanki a ja za Morzyczynem odbiłem na osiedle Zielone i skierowałem się do DW 120 w Bielkowie przez Jęczydół.Kilka kilometrów i dojechałem do DDR-ki w Kołbaczu którą ruszyłem ku prawobrzeżnym dzielnicom Szczecina a po drodze chyba po wczorajszych wiatrach sporo leżało powalonych drzew ale tylko w jednym miejscu wiatrołom był na DDR-ce.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz)Refektarz  konwersów (skrzydło klasztorne) z XIII, XVIII w.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz)Refektarz konwersów (skrzydło klasztorne) z XIII, XVIII w. © strus
Wiatrołom na DDR-ce do Śmierdnicy
Wiatrołom na DDR-ce do Śmierdnicy © strus
W Śmierdnicy wjeżdżam na DW119 którą dojeżdżam do Płoni i po przejechaniu pod DK 10 kieruję się do nowej drogi w Zdunowie którą docieram do Niedźwiedzia a następnie wydłużoną drogą o Kałęgę i Motaniec jadę do Reptowa aby standardową drogą wrócić na ścieżkę rowerową w Zieleniewie jadąc do niej przez Cisewo i Miedwiecko.

Przejazd pod S 10 w Zieleniewie
Przejazd pod S 10 w Zieleniewie © strus
Na koniec gdy wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie sprawdziłem godzinę i do Stargardu wróciłem wydłużoną drogą przez Grzędzice i Żarowo i szkoda że nie udało mi się wyjechać wcześniej bo warunki zdecydowanie lepsze od wczorajszych a na trzecią obiecałem wrócić,może jutro jak pogoda dopisze to coś więcej.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Dp 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Skrajem prawobrzeża Szczecina

Zimny porywisty wiatr

Niedziela, 27 grudnia 2020 · dodano: 27.12.2020 | Komentarze 2

W drugi dzień świąt przed obżarstwem zaliczyłem siedmiokilometrowy spacer z Iwonką żeby nie było jej żal że sam uciekam na świeże powietrze a pogoda była super a dziś już tak dobrze nie było bo prognozy co do wiatru i temperatury sprawdziły się i nie wiem dlaczego na początek pojechałem do DDR-ki przy Spokojnej a nią do ronda w Golczewie  po odkrytym terenie gdzie mocno hulał wiatr i dokuczał podczas jazdy.
Stargard -  Ratusz z lat 1250 – 1280.
Stargard - Ratusz z lat 1250 – 1280. © strus

Od ronda sprzyjał mi wiatr do samego Wielichówka do którego dojechałem zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo a następnie dojazdem pożarowym 36 od Miedwiecka do Cisewa i po drodze minąłem się z dużą grupą bikerów z STC wracających do Stargardu.
Sucha nawłoć pospolita
Sucha nawłoć pospolita © strus
Po szufladzie do Wielichówka jadę przez Reptowo do końca starej drogi asfaltowej w Niedźwiedziu gdzie zawracam i kieruję się do ścieżki rowerowej w Motańcu a nią przez Kobylankę i odbijam na promenadę nad jeziorem Miedwie na której dużo spacerujących osób i kilku śmiałków uprawiających sporty wodne.
Zimowe sporty wodne nad jeziorem Miedwie
Zimowe sporty wodne nad jeziorem Miedwie © strus

Wracam na główną DDR-kę do Stargardu a Iwonka zdziwiona że tak szybko wróciłem do domu......

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,
Reptowo,Niedźwiedź,Kałega.Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zimny porywisty wiatr

Deszczowa świąteczna runda

Piątek, 25 grudnia 2020 · dodano: 25.12.2020 | Komentarze 2

Po dwóch wczorajszych kolacjach wigilijnych i dzisiejszym śniadaniu gdy wyruszyłem  przez Żarowo na cmentarz wiejski do Grzędzic to strasznie ciężko mi się jechało przez obżarstwo a później gdy dotarłem do Zieleniewa przez Lipnik odbiłem w kierunku dojazdu pożarowego 36 którym dojechałem do Cisewa a gdy minąłem przejazd kolejowy zaczął padać deszcz z drobnym śniegiem po drodze jeszcze minąłem trzech bikerów którzy ostrzegali mnie przed brązowym psem grasującym po Reptowie.
W drodze do Miedwiecka
W drodze do Miedwiecka © strus
Zanim ruszyłem zmierzyć się z psem w Reptowie zaliczyłem szufladkę do Wielichówka a piesek był chyba już mocno zmęczony bo po 10 metrach sobie odpuścił a ja skierowałem się do ścieżki rowerowej w Motańcu do której pojechałem przez Niedźwiedź i Kałegę i ruszyłem w drogę powrotną do domu mimo że miałem wolny czas do 14,30 to odechciało mi się jazdy w deszczu i postanowiłem zakończyć rundkę na pięćdziesiątce.Gdy wracałem do domu zauważyłem że lampka dziwnie się zachowuje w uchwycie więc ją schowałem do kieszeni a w domu okazało się że uchwyt nie wytrzymał ciężaru oświetlenia ,ja to mam pecha to uchwytów firmy Prox .Jedną zgubiłem przez uchwyt drugi inny model wytrzymał trochę dłużej.
Uszkodzony uchwyt
Uszkodzony uchwyt © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Deszczowa świąteczna runda

Środa, 23 grudnia 2020 · dodano: 23.12.2020 | Komentarze 3

To już ostatni raz w tym roku wyruszyłem po pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę bo od jutra wolne do trzeciego stycznia a trasa to jak przeważnie bywa to jazda do gminy Kobylanka a dalej do Szczecin Zdunowa gdzie zawróciłem a dojechałem tam zaczynając od DDR-ki na Lipnik do której musiałem ze względu na korki dojechać wydłużoną drogą.

Droga powrotna ze Szczecinie to powrót do Niedźwiedzia tą samą drogą a następnie spotykam ponownie starszego rowerzystę zarażonego cyklozą w Reptowie z którym chwilę porozmawiałem i ruszyłem na Cisewo a po zaliczeniu drogi pożarowej 36 do Miedwiecka jestem ponownie na najstarsze DDR-ce w okolicy Stargardu i wracam do domu.
Stare gospodarstwo w Cisewie
Stare gospodarstwo w Cisewie © strus
Jutro oglądając prognozy pogody to raczej przed wigilią nie uda mi się zaliczyć żadnej rundki bo zapowiadają całodniowe opady deszczu więc już dziś składam życzenia dla wszystkich zarażonych na szczęście tylko cyklozą.

Wszystkiego Najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia dla wszystkich znajomych i nieznajomych lubiących rowery w różnych wersjach aby każdy rok zaliczyć w zdrowiu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,
Gajecki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

Stare Czarnowo przez Kluczewo i Żelewo

Niedziela, 20 grudnia 2020 · dodano: 20.12.2020 | Komentarze 5

Gdy ruszałem termometr pokazywał jeden stopień na plusie a na niebie słonko przebijało się przez chmury a wiaterek był minimalny i po 4,5 km wjechałem na nową ścieżkę rowerową na osiedlu Pyrzyckim i DDR-kami dojechałem do Golczewa a po drodze zaliczyłem oś.Lotnisko i strefę przemysłową w Kluczewie i spotkałem dwóch kolegów na rowerach ale nie chcieli ze mną jechać :(
Cukrownia Kluczewo
Cukrownia Kluczewo © strus
Na rondzie w Golczewie obieram kierunek na ścieżkę rowerową w Zieleniewie wydłużoną drogę przez Wierzchląd którą jadę do samego Bielkowa przez Morzyczyn i Kobylankę a następnie po krótkiej wizycie na DW20 przez Kołbaczem odbijam na zachodni brzeg jeziora Miedwie czyli do Żelewa gdzie na plaży dzieciaki zrobiły sobie wypoczynek przy ognisku a w okolicy kościoła pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny czyli kwitnąca forsycja.
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus
ŻELEWO (niem.Seelow, Selow) Kościół filialny p.w. MB Nieustającej Pomocy z k. XVII w. © strus
Kwitnąca forsycja w Żelewie
Kwitnąca forsycja w Żelewie © strus
Po szufladzie do Żelewa ponowi]nie jestem na DW120 którą jadę do ścieżki rowerowej w Kołbaczu i ty razem wybieram odcinek DDR-ki do Starego Czarnowa a następnie drogą wojewódzka wracam do Kołbacza i tą samą drogą wracam do Zieleniewa na na koniec został tylko Lipnik aby wrócić do Stargardu.

DDR-ka z Zieleniewa do Lipnika
DDR-ka z Zieleniewa do Lipnika © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,
Żelewo,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Stare Czarnowo przez Kluczewo i Żelewo

Piątek, 18 grudnia 2020 · dodano: 18.12.2020 | Komentarze 2

Wracam do domu a tu słoneczko wyszło za chmur więc szybkie przebranie się i jazda do gminy Kobylanka na pięćdziesiątkę po pracy zaczynając od dojazdu do Morzyczyna skąd do Kobylanki jadę wydłużoną drogą przez Jęczydół i Bielkowo a po drodze zahaczam o osiedle Zielone.
Zjazd z wiaduktu nad S 10
Zjazd z wiaduktu nad S 10 © strus

Ledwo oddana DDR-ka zmieniała się CPR
Ledwo oddana DDR-ka zmieniała się CPR w Bielkowie © strus
Z Kobylanki jadę do wiaduktu nad S10 w Motańcu a następnie po zaliczeniu Kąłegi kieruję się przez Reptowo i Cisewo do dojazdu pożarowego 36 którym jadę do Miedwiecka aby wrócić na DDR-kę w Zieleniewie i nią dojechać do stacji PKP w Grzędzicach i na sam koniec pozostał dojazd do DDR-ki w Żarowie i powrót do domu.
Przejazd pod S10 w Zieleniewie
Przejazd pod S10 w Zieleniewie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Zdunowo przez Kołbacz

Czwartek, 17 grudnia 2020 · dodano: 17.12.2020 | Komentarze 3

Dziś miałem trochę więcej wolnego czasu chodź gdy wróciłem do domu okazało się że mogłem zostać jeszcze i pokręcić kilka kilometrów więcej które jak wczoraj rozpocząłem od ścieżki rowerowej przy starej "10" którą dojechałem bo Bielkowa gdzie wjeżdżam na DW120 do Kołbacza a wcześniej po drodze  zaliczam promenadę nad jeziorem Miedwie ale tym razem widziałem przez pierwsze 22 kilometry słońce i powiewało bardziej niż wczoraj .
Pomost w Morzyczynie
Pomost w Morzyczynie © strus
KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Dwór wybudowany w latach 40. XIX wieku w stylu klasycystycznym © strus
W Kołbaczu wjeżdżam na ścieżkę rowerową i jadę do prawobrzeżnych dzielnic Szczecina zaczynając od Śmierdnicy a kończąc na Zdunowie a po drodze była Płonia również rzeka o tej samej nazwie co jest w niej bardzo mało wody a przepływa pod krajową dziesiątką.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Rzeka Płonia pod DK 10
Rzeka Płonia pod DK 10 © strus

Na koniec pozostał standardowy wydłużony powrót na ściekę rowerową w Zieleniewie przez Cisewo i Miedwiecko zaczynając od nowej drogi ze Zdunowa do Niedźwiedzia i tak pokonane kolejne kilometry rekordowe w tym roku.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz

Środa, 16 grudnia 2020 · dodano: 16.12.2020 | Komentarze 2

Wczorajszą pięćdziesiątkę po pracy zamieniłem na 1,5 h odpoczynku pod kocykiem bo dopadło mnie zmęczenie ostatnimi dniami a dziś rześki ruszyłem po pracy na rundkę aby zaliczyć pięćdziesiątkę ruszając do DDR-ki przy szczecińskiej i przez Lipnik i Zieleniewo dojechałem do Cisewa aby tam zaliczyć przejazd szufladowy do końca asfaltu w Wielichówku.
Wielichówko -koniec asfaltu
Wielichówko - koniec asfaltu © strus
Gdy asfalt się skończył zawróciłem i przez Reptowo dotarłem do drogi na Zdunowo gdzie spojrzałem na licznik i postanowiłem zawrócić i po ponownym zaliczeniu Niedźwiedzia ruszyłem w stronę ścieżki rowerowej w Motańcu gdzie skrywał się radiowóz obserwujący skrzyżowanie ze zmienionym pierwszeństwem przejazdu.
Lapidarium w Motańcu
Lapidarium w Motańcu © strus
Ścieżką rowerową jadę do Grzędzic gdzie skierowałem się do ostatniej tego dnia DDR-ki w Żarowie i wróciłem do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,