Październik, 2021

"Serce Puszczy" ❤ - Bukowa

Niedziela, 31 października 2021 · dodano: 31.10.2021 | Komentarze 2

Znowu sześć dni bez roweru przez pracę a sobota dużo spraw do załatwienia i to  wszystko gdy była super słoneczna pogoda a gdy miałem w październiku pierwsze zmiany to padał deszcz przez co udało mi się wyskoczyć zaledwie dziesięć razy a dziś możliwe że to ostatni taki ciepły dzień w tym roku więc postanowiłem zaliczyć setkę ale nie miałem żadnego planu na trasę.Początkowo skierowałem się do Kluczewa na DW106 w kierunku Pyrzyc ale ilość aut na drodze odebrała mi  chęć jazdy tą drogą więc przez strefę przemysłową dojechałem do Golczewa a następnie skierowałem się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo a nią dojechałem do Bielkowa przez Morzyczyn i Kobylankę a tam wjechałem na DW 120 która doprowadziła mnie do DDR-ki w Kołbaczu aby dojechać do Starego Czarnowa a po drodze jakoś brak rowerzystów ,dopiero przez Czarnowem mijałem się z grupką.
DDR-ka do Starego Czarnowa
DDR-ka do Starego Czarnowa © strus
Jadąc do Czarnowa pomyślałem że zaliczę Puszczę Bukowo do której kiedyś często jeździłem a w tym roku jeszcze tam nie byłem i tam opuszczam drogę na Gryfino i zanurzam się na 14 kilometrów w puszczy zaczynając od kiepskiej drogi do Dobropola Gryfińskiego a a nim wjeżdżam na Drogę Kołowską  i przez Kołówko i Kołowo docieram do głazu "Serce Puszczy"
Wjazd do Puszczy Bukowej
Wjazd do Puszczy Bukowej © strus

RTCN Szczecin Kołowo
RTCN Szczecin Kołowo © strus
Głaz
Głaz "Serce Puszczy" © strus
Z Kołowa nigdy jeszcze nie zjeżdżałem do Klęskowa na oponka 23 mm po drodze szutrowej jaką jest Droga Górska ale zaryzykowałem i ostrożnie ze względu na kamienie udało mi się bez kapcia zawitać na ulicy Chłopskiej którą dojechałem do DDR-ki przy rondzie Reagana.
Droga Górska do Klęskowa
Droga Górska do Klęskowa © strus
Głaz - Drogowskaz
Głaz - Drogowskaz © strus
Przez Majowe i Dąbie jadę do Wielgowa a po drodze zaliczam dwa dłuższe postoje na przejazdach kolejowych w Dąbiu i wjeżdżam w Zdunowie na drogę do Niedźwiedzia a następnie wydłużoną drogą do Reptowa jadę przez Kałęge i Motaniec i wybieram znowu wydłużoną drogę aby zaliczyć setkę to trochę mi zabraknie więc gdy dotarłem do Cisewa zaliczam "szufladę" do Wielichówka a następnie przez Miedwiecko wracam na DDR-ę w Zieleniewie i okazało się że jeszcze zabraknie jednego kilometra więc w Lipniku podjechałem zobaczyć jak tam z remontem drogi a później prosto do domu.
DDR-ka na Łubinowej w Szczecinie
DDR-ka na Łubinowej w Szczecinie © strus
W Lipniku niestety droga z płyt
W Lipniku niestety droga z płyt © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,
Dobropole Gryfińskie,Droga Kołowska,Kołówko,Kołowo,Droga Górska,Klęskowo,Bukowe,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,
Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : "Serce Puszczy"❤- Bukowa

Słoneczna niedziela .

Niedziela, 24 października 2021 · dodano: 24.10.2021 | Komentarze 4

Pól nocy dokuczał mi ból pleców ze nie mogłem sobie znaleźć wygodnej pozycji do snu ale jak już usnąłem to pospałem prawie do dziesiątej a później śniadanie wpis z wczorajszej wycieczki i prawie w południe wyruszyłem przez osiedle Pyrzyckie do Witkowa Drugiego a po drodze leżały dwa króliki którym nie udało się przedostać na drugą stronę ulicy i były podobne bardzo do syna "kici" która od dwóch tygodni ma brata znajdę na śmietniku o imieniu "Bruno" ,nie mam pojęcia jak można zostawić na pastwę takiego słodziaka.

"Kicia" pilnuje roweru © strus
Znajda
Znajda "Bruno" © strus
Zaliczam dwa Witkowa i gdy jestem na jedenastym kilometrze w końcu pod kołami lepszy asfalt aż do momentu kiedy opuszczę jezioro Pyrzyckie za Dolicami a dojechałem tam przez Kolin i Morzyce aby zawitać w Dolicach na drodze wojewódzkiej 122 którą jadę przez Ukiernicę a chwilę przed nią dołączają do mnie dwaj bikerzy i razem jedziemy do Lubiatowa bo panowie skierowali się na Pyrzyce a ja obrałem kierunek na Obrytę przez Zaborsko i Stary Przylep.

Jezioro Pyrzyckie
Jezioro Pyrzyckie © strus
ZABORSKO (niem.Sabes)Kościół filialny p.w. św. Jana z 1721 r.
ZABORSKO (niem.Sabes)Kościół filialny p.w. św. Jana z 1721 r. © strus
Przecinam w Obrycie DW 106 i jadę wydłużoną drogą do Warnic przez Reńsko a następnie pierwszy raz w tym roku jadę odcinkiem do Koszewa przez Dębice i po zaliczeniu Koszewka wjeżdżam na szlak często zaliczany po pracy w Wierzchlądzie gdzie przez Kunowo jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i tym razem od razu wracam do Stargardu i niestety kolejne pięć dni bez roweru przez prace na dwunastą a ostatni nie daje rady wstać aby coś zaliczyć przed pracą.
W drodze do Koszewa
W drodze do Koszewa © strus
KOSZEWKO (niem.Klein Küssow) Zabytkowy pałac neorenesansowy z XIX w., przebudowany w 1922 r. © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Ukiernica,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,
Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Słoneczna niedziela

• Kalorie 2070kcal

Terenowo z małżonką

Sobota, 23 października 2021 · dodano: 24.10.2021 | Komentarze 2

Dwa dni w domu po pracy przez opady deszczu ,nadal mocny wiatr chodź nie taki jak w czwartek i piątek a moja małżonka oświadczyła w piątek wieczorem że w sobotę ma zamiar ze mną pojechać na leśne ścieżki i pozbierać trochę grzybków tylko żeby było bliżej do zbierania niż ostatnim razem.Pierwszy raz ubrałem tej jesieni kurtkę bo nadal jak wcześniej wspomniałem wiał zimny wiatr i dojechaliśmy do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią do Zieleniewa przez Lipnik i odbijam w stronę lasów przez Miedwiecko do dojazdu pożarowego 36.
Na DDR-ce w Zieleniewie
Na DDR-ce w Zieleniewie © strus
Z asfaltowego dojazdu przeskakujemy na dojazd pożarowy 38 którym jedziemy do Cisewa a dalej do Wielichówka i po drodze w kilku miejscach zatrzymujemy się na poszukiwanie grzybków,mało było zdrowych większość robaczywa albo "kapcie" a najważniejszy spacer po lesie.
Małżonka i grzybki na DP38
Małżonka i grzybki na DP38 © strus
Podgrzybek w okolicy Cisewa
Podgrzybek w okolicy Cisewa © strus
Wielichówko - borówki
Wielichówko - borówki © strus
Za Wielichówkiem na leśnej krzyżówce zapytałem małżonki która trasą chce wracać i o dziwo jej nielubianą przez Sowno a nie przez Reptowo więc jedziemy do DP40 a następnie przeskakujemy na DP32 która doprowadziła nas do Sowna gdzie wjeżdżamy na asfalcik i pomykamy nim w stronę Smogolic ale wybieramy przed ta wioska wydłużona drogę i skręcamy do Poczernina.
Podgrzybki przy DP40
Podgrzybki przy DP40 © strus
DP 40 w słońcu i małżonka
DP 40 w słońcu i małżonka © strus
Gdy opuściliśmy Sowno i wjechaliśmy w las w kierunku  Poczernina  odpaliliśmy oświetlenia dla zwiększenia bezpieczeństwa a po zaliczeniu Rogowa gdy dojechaliśmy do Lubowo to już sobie nie wyobrażałem dalszej jazdy gdybyśmy nie mieli oświetlenia jakość szybko robiło się ciemno ale dzięki temu mogliśmy przetestować nowe oświetlenie które kupiłem w zeszłym roku.
Ktoś zjechał z drogi
Ktoś zjechał z drogi © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,DP38,Cisewo,Wielichówko,Dp40,DP32,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Terenowo z małżonką

Środa, 20 października 2021 · dodano: 20.10.2021 | Komentarze 3

Jak na koniec października plus osiemnaście stopni to super warunki do jazdy rowerem mimo że wiało mocniej niż wczoraj znowu po pracy od razu wyjechałem bo zapowiadano opady deszczu około piętnastej że darowałem sobie wypad do lasu na który bym potrzebował więcej czasu a tak rundkę zaliczyłem i nie zmokłem a na początku do DDR-ki w Lipniku dojechałem przez Żarowo i Grzędzice a nią do wiaduktu nad S10 w Motańcu przez Zieleniewo ,Morzyczyn i Kobylankę.
Kolory jesieni wzdłuż DDR-ki do Motańca
Kolory jesieni wzdłuż DDR-ki do Motańca © strus

Po pokonaniu wiaduktu nad S10 można powiedzieć że zaliczam "szufladę" do końca Niedźwiedzia i z powrotem a następnie wjeżdżam do Reptowa i kieruje się do Cisewa w którym zaliczam kolejną "szufladę" do Wielichówka a następnie wracam na ścieżkę rowerową w Zieleniewie przez Miedwiecko i przez Lipnik wracam do Stargardu.
Mały podgrzybek we mchu
Mały podgrzybek we mchu © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy

50-tka po pracy z plusem.

Wtorek, 19 października 2021 · dodano: 19.10.2021 | Komentarze 2

Wczoraj przez opady deszczu po pracy siedziałem w domu a dziś od razu po pracy obrobiłem się bardzo szybko i ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią pojechałem do Morzyczyna przez Lipnik i Zieleniewo zaliczając promenadę na d jeziorem Miedwie a następnie odbiłem w kierunku Bielkowa przez Jeczydół i wjechałem na DW 120 którą przez Nieznań dojechałem do ścieżki rowerowej w Kołbaczu.
Kolory jesieni nad jeziorem Miedwie
Kolory jesieni nad jeziorem Miedwie © strus

6 kilometrów DDR-ki do Śmierdnicy a później kolejne kilometry na DW 119 aby dojechać do DK 10 i po zaliczeniu fragmentu tej drogi odbijam na Zdunowo aby wjechać w las i zameldować się w Niedźwiedziu a następnie przez Reptowo i Cisewo jadę  wydłużoną drogą do ściężki rowerowej w Zieleniewie która już dziś jechałem i tym samym odcinkiem drogi wrócić do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z plusem

Test nowej odzieży

Niedziela, 17 października 2021 · dodano: 17.10.2021 | Komentarze 3

Sześć dni bez roweru to przez prace na dwunasta godzinę a dziś mało co małżonka by zajęła mi kolejny cały dzień ale się zlitowała i wskoczyłem w nową bluzę ROGELLI Essential a kurtkę SILVINI Gela wrzuciłem do kieszonki i ruszyłem do DDR-ki na osiedlu Pyrzyckim a nią do strefy przemysłowej w Kluczewie przez osiedle Lotnisko.Ledwo przejechałem trzynaście kilometrów i założyłem kurtkę bo dokuczał zimny wiatr i skierowałem się do Golczewa a po drodze mijałem pierwszych rowerzystów którym nie przeszkadza chłód.
Nowe odzież
Nowe odzież © strus

Z Golczewa dojechałem do Skalina a następnie przez Wierzchląd i Kunowo dotarłem na chwilę na DDR-kę w Zieleniewie z której odbiłem na MIedwiecko i drogą pożarową dojechałem do Cisewa aby tam zaliczyć "szufladę" do Wielichówka i zajrzałem w las na moment,grzybki są.
Okolice Cisewa
Okolice Cisewa © strus

Kolejny odcinek dzisiejszej trasy do jazda do Reptowa a następnie przez Niedźwiedź wjeżdżam na prawobrzeże Szczecina i zaliczam Zdunowo i Wielgowo gdzie mnóstwo grzybiarzy mijam po drodze i tą sama drogą wracam do Reptowa a następnie obieram kierunek na ścieżkę rowerową w Kobylance.
DDR-ka łączaca Zdunowo z Wielgowem
DDR-ka łącząca Zdunowo z Wielgowem © strus

Na DDR-ce spotyka bikera którego dziś cztery razy wyprzedałem i z nim przez chwilę do Morzyczyna dojechałem a dalej już solo do Stargardu wróciłem i niestety stwierdzam iż bluzy firmy Quest są lepsze od ostatniego nabytku :(

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,
Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Test nowej odzieży

Na grzyby z Iwonką

Niedziela, 10 października 2021 · dodano: 11.10.2021 | Komentarze 2

Mimo że weekend miałem wolny to małżonka postarała się aby za dużo czasu nie spędził na rowerze,na sobotę zgodziłem się z myślą o setce w niedzielę a tu przy siadaniu dowiedziałem się że może wybralibyśmy się na grzybki dla babci ? Jak kobiecie nie odmówić gdy ci coś obieca za mian? Musiałem sprawdzić Vipera który dopiero pierwszy raz w tym roku wyjechał na szlak i okazało się że hamulce hydrauliczne potrzebują już pomocy bo hamują na 50% a wyruszyliśmy na początek na cmentarz wiejski do Grzędzic polna drogą z pominięciem Lipnika.
Polna droga do Grzędzic
Polna droga do Grzędzic © strus
Szybkie porządki i jedziemy do Smogolic leśnymi ściężkami a następnie główną drogą przez Sowno do krzyżówki "Chociwelki" z DW141 a za nią wjeżdżamy na dojazd pożarowy 18 w kierunku Bącznika przy którym zaczynamy poszukiwać grzybków.na początku trafiamy same niechciane maślaki a dopiero na zeszłorocznej miejscówce nazbieraliśmy podgrzybków.
Wjazd na
Wjazd na "rowerostradę" © strus

Gdy nazbieraliśmy cały plecak wracam do krzyżówki i DW 142 jedziemy około dwóch kilometrów i wjeżdżamy w las aby dojechać do Poczernina a następnie jedziemy przez Rogowo i Lubowo do ścieżki rowerowej w Żarowie a nią wracam do Stargardu a po drodze oddajemy zbiory babci.

Pajączek w Rogowie
Pajączek w Rogowie © strus
Zachód słońca w Żarowie
Zachód słońca w Żarowie © strus

Stargard,Grzędzice,Smogolice,Sowno,DP18,DW142,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Na grzyby z Iwonką
Kategoria REKREACJA, RODZINNA

Piątek, 8 października 2021 · dodano: 08.10.2021 | Komentarze 2

Prawdopodobnie to ostatni wypad w stroju letnim bo nadchodzi  ponoć ochłodzenie więc od razu po pracy wyruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej i pojechałem nią do Motańca aby po przejechaniu po raz drugi nad S10 zaliczyć Kałegę i Niedźwiedź a następnie skierować się do Wielgowa przez Zdunowo i ta samą drogą wrócić do Niedźwiedzia z mini pauzą na "jedynkę" a przy okazji zajrzeć do lasu.Z Niedźwiedzia przez Reptowo jadę do Cisewa i drogą pożarową wracam do Zieleniewa aby ponownie zawitać na DDR-ce w Zieleniewie i wrócić do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajecki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Czwartek, 7 października 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 3

W październiku osiemnaście stopni na plusie to tylko założyć krótkie "gatki" i ruszyć na szlak od razu po pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę a dziś dojechałem do ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzyckim a nią przez Kluczewo do Golczewa a tam na rondzie wjeżdżam na ulicę Metalową która prowadzi do strefy przemysłowej a kończy się na razie po pięciu kilometrach. W przyszłości ma się połączyć z DW 106 i będzie fajna pętelka a dziś zawróciłem i ta samą drogą wróciłem do Golczewa i skierowałem się przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa a po drodze odkryłem trzy alpaki w Skalinie.

Koniec ulicy Metalowej
Koniec ulicy Metalowej © strus
Alpaki w Skalinie
Alpaki w Skalinie © strus

W Zieleniewie na moment wjeżdżam na DDR-kę a następnie zaliczam kolejną "szufladę" tym razem do lapidarium w Cisewie przez Miedwiecko a gdy ponownie zawitałem w Zieleniewie na ścieżce rowerowej wróciłem nią przez Lipnik do Stargardu.

"Babie lato" na kierownicy © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Środa, 6 października 2021 · dodano: 06.10.2021 | Komentarze 1

Sześć dni bez roweru to przez prace na drugą zmianę i trzydniowy wypad nad morze z Iwonką gdzie zaliczyliśmy trzy długie spacery które łącznie dały ponad 52 kilometry a połykaliśmy kilometry je w Międzyzdrojach,Świnoujściu,Heringsdorf i Ahlbeck.Z pierwszego dnia nie mam mapki po zapomniałem włączyć apkę ale dystans jest z  krokomierza.

Molo w Heringsdorf
Molo w Heringsdorf © strus
Stawa Młyny – (niem. Mühlenbake)
Stawa Młyny – (niem. Mühlenbake) © strus
Wczoraj odpoczywałem po pracy a to przez zapowiadane opady deszczu które się nie sprawdziły i bym zdążył zaliczyć pięćdziesiątkę do opadów ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije a dziś od razu ruszyłem do DDR-ki w Grzędzicach przez Żarowo a następnie gdy dojechałem do Zieleniewa przez Lipnik odbiłem na MIedwiecko i drogą pożarową dojechałem do Cisewa gdzie zaliczyłem "szufladę" do Wielichówka.

Gdy wróciłem do Cisewa przez Reptowo pojechałem do Niedźwiedzia a tam po zaliczeniu Kałęgi i Motańca ponownie melduje się w Reptowie i jadę do Kobylanki a następnie wydłużam dojazd do Morzyczyna o Jęczydół i gdy wróciłem na ścieżkę rowerową jadę już prosto do Stargardu.
Kałega - barwy jesieni
Kałega - barwy jesieni © strus
DDR-ka z uszkodzonymi przez samochód słupkami
DDR-ka z uszkodzonymi przez samochód słupkami © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,Dp36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Reptowo,