Lipiec, 2021

Zakończenie miesiąca.

Wtorek, 27 lipca 2021 · dodano: 27.07.2021 | Komentarze 3

Wydłużona drogą docieram do DDR-ki na Żarowo a następnie po zaliczeniu Grzędzić wjeżdżam na DDR-kę za stacją PKP i jadę nią do Bielkowa miedzy innymi przez Zieleniewo i Kobylankę a tam na chwile melduję się na DW120 z której w Kołbaczu zjeżdżam i jadę kolejną ścieżką rowerową do dzielnicy Szczecina o dziwnej nazwie Śmierdnica.
W drodze do Śmierdnicy
W drodze do Śmierdnicy © strus

Przeszkoda na DDR-ce w Śmiednicy
Przeszkoda na DDR-ce w Śmiednicy © strus
Po zaliczeniu 6 km ścieżki rowerowej pora na wjazd na DW 119 która na całym odcinku do DK 10 ma nową nawierzchnię chodź na pierwszym odcinku 600 m brakuje warstwy ściernej i wystaje sześć studzienek a słupki ostrzegawcze są odstawione ale jedzie się już komfortowo przez całe 2,5 km.Przejeżdżam pod DK 10 i jadę do Zdunowa gdzie odbijam na Niedźwiedź w którym chciałem zrobić zakupy ale niestety sklep czynny od 13..00 więc przerwa na niesportowy posiłek w Reptowie przy kościele.
Grand plus cola na drugie śniadanie
Grand plus cola na drugie śniadanie © strus
Po schłodzeniu zabieram jeszcze puszkę zimnego napoju do kieszonki i przez Cisewo i Miedwiecko wracam na ścieżkę rowerową w Zieleniewie którą jadę prosto do Stargardu a przed mną minimum do 5.08 przerwa od roweru a pora na długie spacery.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,
Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zakończenie miesiąca

Minimum do zaliczenia

Poniedziałek, 26 lipca 2021 · dodano: 26.07.2021 | Komentarze 1

Rano do Szczecina po buty w góry i inną odzież a gdy wróciliśmy przebrałem się aby zaliczyć minimum  czyli pięćdziesiąt kilometrów które rozpocząłem tak jak w weekend od dojazdu do nowej ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzycki i jazda nią do kolegi na oś.Lotnisko a następnie przejazd przez strefę przemysłową w Kluczewie i skierowanie się do Golczewa gdzie odbijam na Skalin i przez Wierzchląd i Kunowo docieram do DDR-ki w Zieleniewie.
Hangary na byłym lotnisku Kluczewo
Hangary na byłym lotnisku Kluczewo © strus
DDR-ką jadę do Kobylanki przez Morzyczyn gdzie robię zakupy i kieruję się na początku do Reptowa a następnie wracam do Zieleniewa przez Cisewo i Miedwiecko aby wrócić nią do Stargardu.

"Smerf" w Reptowie © strus

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd.Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Minimum do zaliczenia

Tour de Miedwie plus Zdunowo

Niedziela, 25 lipca 2021 · dodano: 25.07.2021 | Komentarze 2

Przez Gościa z HH poszliśmy o trzeciej spać a Iwonka przy śniadaniu stwierdziła że się nie wyspała i będzie upał więc ona rezygnuje z jazdy a ja tą samą drogą co wczoraj jadę do Kluczewa gdzie wjeżdżam na nielubiany odcinek DW 106 do Warnic a dalej jest już lepiej chodź jadę wojewódzką za Okunicę przez Barnim i Obrytę i zanim do Pyrzyc wjadę zaliczam jeszcze Ryszewo i Brzezin.
DW 106 przed Obrytą
DW 106 przed Obrytą © strus
Bizon w Brzezinie
Bizon w Brzezinie © strus

Ze 106-tki przeskakuje na 119-tkę i jadę nią do Starego Czarnowa a następnie ścieżką rowerową do Kołbacza a tam postanawiam dorzucić Zdunowo więc kontynuuję jazdę DDR-ką do Śmierdnicy  a następnie już po nowej warstwie ściernej docieram do DK 10 i odbijam na Zdunowo aby skierować się do Niedźwiedzia.
Droga wzdłuż szpitala w Zdunowie
Droga wzdłuż szpitala w Zdunowie © strus
Tak jak wczoraj w Niedźwiedziu zatrzymuje się na mini przerwę przy sklepie i po niej jadę do ścieżki rowerowej w Zieleniewie wydłużoną drogą przez Reptowo i Cisewo a później prosto do domu.

Stargard,Kluczewo,Warnice,Barnim,Obryta,Okunica,Ryszewo,Brzezin,Pyrzyce,Żabów,Będgoszcz,Stare Czarnowo,Kołbacz,
Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Tour de Miedwie plus Zdunowo

Bliskie okolice

Sobota, 24 lipca 2021 · dodano: 24.07.2021 | Komentarze 2

Intensywny poranek a późnej wolny czas do 13,30 więc ruszyłem do ścieżki rowerowej na osiedlu Pyrzyckim którą jadę do Kluczewa na osiedle Lotnisko z którego pojechałem nowym odcinkiem ulicy Metalowej do Golczewa a po drodze spotkałem kolegę którego nie widziałem ze dwa lata który był na swojej rundzie i pogadaliśmy sobie dobre pół godziny.
DDR-ka pod S10 w Kluczewie
DDR-ka pod S10 w Kluczewie © strus
Z Golczewa pojechałem standardową wydłużona drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo a następnie przez Morzyczyn do Kobylanki gdzie nie udało mi się kupić picia na dalszą drogę bo w jednym nie było a w drugim zbyt duża kolejka więc postanowiłem to zrobić w Niedźwiedziu do którego pojechałem przez  Motaniec i Kałęgę.
Zakup w Niedźwiedziu
Zakup w Niedźwiedziu © strus
Zjadłem smacznego loda i na dalsze kilometry kupiłem nieulubione Oshee i pojechałem przez Reptowo do Cisewa a tam "szufladka" do Wielichówka i powrót przez Miedwiecko na DDR-kę w Zieleniewie gdzie sprawdziłem godzinę i wróciłem do Stargardu przez Grzędzice i Żarowo i spóźniłem się dwie minuty :(

Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : BLISKIE OKOLICE

Gardno plus Zdunowo

Czwartek, 22 lipca 2021 · dodano: 22.07.2021 | Komentarze 2

Pierwszy dzień mojego urlopu był zaskoczeniem dla małżonki bo wziąłem dwa dni wcześniej aby wykorzystać na rowerze ale długo z nich się nie cieszyłem bo gdy wracałem do domu zadzwoniła że też ma juro wolne i tylko ciekawe jak je zagospodaruje? Plan miałem na jutro a dziś po prostu wykręcić setkę zaczynając od  DDR-ki do Bielkowa przez Kobylankę a następnie DW 120 do Kołbacza i znowu 3 km ścieżki rowerowej do Starego Czarnowa a tam wjazd na DW19 w kierunku Pyrzyc i odbicie z niej na Chabowo.
Krzyżówka w Starym Czarnowie
Krzyżówka w Starym Czarnowie © strus

Z Chabowa kieruje się do drogi wojewódzkiej 120 w Gardnie a po drodze zaliczam trzy wioski i jakoś nie było co specjalnie  fotografować więc coś popstrykałem aby było co wstawić na bloga a gdy już wracałem do Starego Czarnowa zrobiłem mini przerwę w Żelisławcu na zakupy i posiłek i gdy wróciłem na drogę którą dziś jechałem  czyli DDR-ka w Starym Czarnowie na całym odcinku do Śmierdnicy była pusta dopiero na DW 119 do Płoni mijałem się z dwoma bikerami a cały odcinek od Jezierzyc droga ma już nową nawierzchnię chodź brak jeszcze warstwy ściernej no i przeszkadzają studzienki na których stoją słupki a po kilku kilometrach gdy przejechałem pod DK 10 dotarłem do Zdunowa.
Za Parsowem
Za Parsowem © strus
Nad S3 w Gardnie a w oddali Zalando
Nad S3 w Gardnie a w oddali Zalando © strus
Ponownie na DDR-ce w Starym Czarnowie
Ponownie na DDR-ce w Starym Czarnowie © strus
Do Niedźwiedzia już nie tak nową drogą która zaczęła być dość popularna i ruchliwa a następnie wydłużoną drogą do Zieleniewa przez Reptowo i Cisewo i gdy dojechałem do Lipnika muszę wróć do Stargardu przez Grzędzice i Żarowo aby zaliczyć setkę.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Będgoszcz,Chabowo,Babin,Parsów,Drzenin,Gardno,
Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Gardno plus Zdunowo

Poniedziałek, 19 lipca 2021 · dodano: 19.07.2021 | Komentarze 2

Nietypowe godziny pracy więc i nietypowa pięćdziesiątka po niej z zagrożeniem opadowym według wetteronline.de na drodze powrotnej więc po zaliczeniu pierwszej ścieżki rowerowej do Żarowa i Grzędzic wjeżdżam na kolejną DDR-kę którą jadę tylko do Zieleniewa gdzie odbijam do Cisewa aby zaliczyć "szufladę" do Wielichówka a następnie jadę przez Reptowo do końca szosy w Niedźwiedziu gdzie zobaczyłem przed mną ciemne chmury i postanowiłem zawrócić i tą samą drogą z pominięciem Wielichówka wrócić do Lipnika i dalej już pozostał tylko dojazd do Stargardu.
Na końcu asfaltu w Wielichówku
Na końcu asfaltu w Wielichówku © strus

Ciemne chmury w Reptowie
Ciemne chmury w Reptowie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Szczecin Dąbie

Niedziela, 18 lipca 2021 · dodano: 18.07.2021 | Komentarze 3

Sobota po pracy stracona sportowo bo zamiast na rower poszedłem na dwie godziny pod kocyk a dziś prawie o jedenastej pojechałem przez Giżynek i Golczewo do Skalina a następnie skierowałem się do Zieleniewa aby tam przez Miedwiecko i Cisewo pojechać do Reptowa i obrać kierunek na prawobrzeże Szczecina ale  tym razem zacząłem od Zdunowa a następnie przez Wielgowo wjechałem do Dąbia gdzie na stacji paliw uzupełniałem napoje na dalszą trasę
Padalec zwyczajny w Zieleniewie
Padalec zwyczajny w Zieleniewie © strus
Węzeł Dąbie
Węzeł Dąbie © strus
Tym razem przejechałem Pomorska do Struga i na Łubinowej wjechałem na nowy odcinek DDR-ki i skierowałem się nią do DDR-20A w Kijewku aby dotrzeć do Płoni a po drodze w okolicy przejazdu pod A6 spotykam Janusza [prim8] i wiele osób których na ścieżce rowerowej nie powinno być [mamy z wózkami,dzieci na deskorolkach,starsze panie z kilkami].

Nowy odcinek DDR-ki na Łubinowej
Nowy odcinek DDR-ki na Łubinowej © strus
DDR-ka pod A6
DDR-ka pod A6 © strus
Na odcinku DW 119 którym jechałem do DK 10 jest już nowa warstwa asfaltu a ja wracam do Zdunowa i od tego momentu jadę ta sama trasą do Zieleniewa czyli po zaliczeniu Reptowa kieruję się przez Cisewo i Miedwiecko do ścieżki rowerowej którą wracam do Stargardu gdzie zajeżdżam pod wiadukt kolejowy gdzie trwa jego remont a przez to w Stargardzie są olbrzymie korki na drogach.
Jeden z winowajców korków w mieście
Jeden z winowajców korków w mieście © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,
Dąbie,Majowe,Bukowe,Kijewko,Płonia,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : SZCZECIN DĄBIE

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Po "setkę "

Piątek, 16 lipca 2021 · dodano: 16.07.2021 | Komentarze 2

Po dwu dniowej rozłące z rowerem chodź wczoraj to przez małżonkę a wieczorem lało od Lipnika do Kobylanki więc nie pojechałem a dziś postanowiłem poszukać stu kilometrów zaczynając od nowego odcinka DDR-ki na osiedlu Pyrzyckim a kończąc na Golczewie gdzie wjechałem na drogę aby dojechać do DDR-ki w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo bez strefy przemysłowej w Kluczewie chodź przejeżdżałem DDR-ką wzdłuż Bridgestona
Bridgestone w Kluczewie
Bridgestone w Kluczewie © strus
W Zieleniewie obrałem kurs na Kołbacz jadąc przez Kobylankę a tam wjeżdżam na DDR-kę do Śmierdnicy którą docieram do DW19 po której ciężko się jedzie szosą bo została sfrezowana a nowego asfaltu na razie nie widać więc do kolejnej DDR-ki jadę wydłużona drogą przez Stepową i Ceramiczną.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Po zaliczeniu fragmentu na odcinku brukowym pora na kilometrowy część po szutrze której nie lubię aby ponownie wjechać na asfaltową DDR-kę którą jadę do Kijewaka a następnie do ronda Reagana gdzie kieruję się na Dąbie zaliczając po raz pierwszy nowy odcinek ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Łubinowej do Struga gdzie przejeżdżam nad DK 10 i jadę do mariny Dąbie.
Odcinek szutrowy DDR-ki i uszkodzone miejsce na odpoczynek przez wandali
Odcinek szutrowy DDR-ki i uszkodzone miejsce na odpoczynek przez wandali © strus

Marina Dąbie
Marina Dąbie © strus

Po krótkiej wizycie nad wodą kieruje się do węzła Dąbie gdzie przejeżdżam nad A6 i jadę do Zdunowa przez Wielgowa ale zanim dotrę do Niedźwiedzia wydłużam sobie drogę o Sławociesze i Płonie i gdy spojrzałem na licznik wiedziałem że będzie brakować kilometrów więc po zaliczeniu Motańca jadę przez Reptowo do Cisewa w którym robię"szufladę" do Wielichówka a następnie wracam na  DDR-kę w Zieleniewie przez Miedwiecko którą jadę do Grzędzic aby na koniec zaliczyć przed Stargardem Żarowo.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,
Bukowe,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Sławociesze,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Po "setkę

Wtorek, 13 lipca 2021 · dodano: 13.07.2021 | Komentarze 1

Dziś gdy wyruszałem po pracy termometr pokazywał trzydzieści stopni więc skorzystałem z ochrony drzew przed słońcem skręcając ze ścieżki rowerowej w Zieleniewie do którego dojechałem przez Lipnik i udałem się przez Miedwiecko do Cisewa a następnie przez Reptowo i Niedźwiedź dojechałem do stacji PKP w Szczecin Zdunowie gdzie zawróciłem i dokładnie tą sama drogą wróciłem do Stargardu a 1,5 km przed domem wpadłem w korek ,zawróciłem i skorzystałem z uliczek po byłym ZNTK Stargard aby skrócić stanie.Korki to masakra od roku w Stargardzie a to przez zamknięte dwa wiadukty kolejowe...i tak ma być jeszcze około dwóch lat.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy

Poniedziałek, 12 lipca 2021 · dodano: 12.07.2021 | Komentarze 1

Wczoraj wieczorem doprowadziłem Trek-a do użytku a rano zapowiadane deszcze po godzinie czternastej nie sprawdziły się bo gdy kończyłem pracę wszystko się zmieniło i był czas aby po pracy zaliczyć pięćdziesiątkę.Zanim wyruszyłem na szlak podjechałem do sklepu aby kupić zapas bo w domu już nic nie miałem i po zaliczeniu oś.Pyrzyckiego skierowałem się przez Witkowo Drugie do ścieżki rowerowej przy cukrowni w Kluczewie a nią najpierw do Golczewa a później do końca ulicy Metalowej gdzie zawróciłem i z powrotem wróciłem do Golczewa aby tam zjechać z DDR-ki i przez Skalin i Kunowo zawitałem w Zieleniewie.
Zabłąkany jeżyk w mieście
Zabłąkany jeżyk w mieście © strus
Droga do Skalina z Golczewa
Droga do Skalina z Golczewa © strus
W Zieleniewie zrobiłem "szufladę" do Cisewa przez Miedwiecko i DP 36 a gdy wróciłem do Zieleniewa na ścieżkę rowerową pojechałem nią do Grzędzic a na koniec DDR-ka z Żarowa do Stargardu.Udało się przejechać na sucho bo opady przeszły po wschodniej stronie Stargardu na północ chodź deszcz przydał by się.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,
Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzedzice,Żarowo,Stargard.