Lipiec, 2021

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Dwa kapcie na raz, pieszo ,autem i z małżonką.

Niedziela, 11 lipca 2021 · dodano: 11.07.2021 | Komentarze 3

Wystartowałem tak jak tydzień temu aby zaliczyć około 70 km solo a następnie miałem wrócić po małżonkę aby z nią pokręcić kilkanaście kilometrów dziś wybrałem drogę do Dolic zaczynając od przebijania się ścieżką rowerową przez dwa Witkowa która po prostu prosi się o koszenie a za krzyżówką na Strzebielewo zaczął się dobry asfalcik do samych Dolic.
DDR-ka do Witkowa Pierwszego
DDR-ka do Witkowa Pierwszego © strus

W Dolicach wjeżdżam na ścieżkę rowerową która prowadzi do jeziora Pyrzyckiego gdzie zauważyłem że jest budowany kolejny odcinek DDR-ki która odbija przez jeziorem ale dziś nie testowałem dokąd prowadzi bo pojechałem do Lubiatowa przez 4 kilometry stara nawierzchnia a od krzyżówki na Barnim nówka asfalt do momentu gdy zjechałem z DW 122 w kierunku Obryty przez Zaborsko i Stary Przylep.
Nowy odcinek DDR-ki za Dolicami
Nowy odcinek DDR-ki za Dolicami © strus
LUBIATOWO (niem.Lübtow) Gołębnik z 1902 r.
LUBIATOWO (niem.Lübtow) Gołębnik z 1902 r. © strus
W Obrycie zamiast spokojnie wjechać na DW 106 i wrócić do Stargardu  to ja wybrał drogę do Reńska która była jeszcze w miarę ,gorzej było do Warnic i gdy miałem zaliczyć około kilometra po szutrze już po 300 metrach poczułem że złapałem kapcia z tyłu.Poprowadziłem rower do starego asfalty  pod drzewa i przystąpiłem do wymiany dętki i gdy to zrobiłem okazało się że przód też ma kapcia chodź powietrze schodziło po woli z tego koła a ja już bez drugiego zapasu więc zadzwoniłem po syna i ruszyłem  pieszo do ulicy Metalowej gdzie czekał na mnie transport do domu.
Dwa kapcie na raz,pierwszy raz mi się przydażyło
Dwa kapcie na raz,pierwszy raz mi się przydarzyło © strus
Oczekujący transport
Oczekujący transport © strus
Nie było czasy na wymianę dętki więc przesiadłem się na Speeder-a i przez Lipnik pojechaliśmy do Grzędzic na wiejski cmentarz gdzie zostawiłem Iwonkę i pojechałem do Żarowa i wróciłem na cmentarz aby pomóc małżonce przy porządkach.

"Smerf" w Grzędzicach © strus
Meridy na CW w Grzędzicach
Meridy na CW w Grzędzicach © strus
Po porządkach wróciliśmy do Lipnika i skierowaliśmy się do Zieleniewa gdzie odbiliśmy na Kunowo w którym można rowerem już przejechać tylko po nawierzchni asfaltowej bez utrudnień a następnie przez Skalin dojechaliśmy do Golczewa w którym wjechaliśmy na DDR-kę do Stargardu przez Giżynek.
Nad  S10 w okolicy Golczewa
Nad S10 w okolicy Golczewa © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Ukiernica,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,
Burzykowo....Stargard,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Kunowo,Skali,Golczewo,Giżynek,Stargard.

M A P K A : Dwa kapcie

M A P K A : Etap II z Iwonką

50-tka przed pracą.

Czwartek, 8 lipca 2021 · dodano: 08.07.2021 | Komentarze 3

To już ostatnia w tym tygodniu rundka przed praca no chyba że prognozy pogody na jutro się zmienią bo na razie ma być deszczowo a dziś przez Giżynek dojechałem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej i nią docieram do jej kresu przy stacji paliw w Motańcu skąd kieruję się do nowej drogi na Zdunowo w Niedźwiedziu przez Kałęge a tam udaje mi się w końcu po raz pierwszy zrobić zdjęcie "szarakowi" chodź nie za dobre,oczywiście telefonem .

"Szarak" w Niedźwiedziu © strus
Przy nowej drodze zawracam i jadę do Reptowa aby skierować się do Zieleniewa przez Cisewo i MIedwiecko na ścieżkę rowerową którą dojeżdżam do Grzędzic i na koniec z Żarowa do Stargardu

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

50-tka przed pracą.

Wtorek, 6 lipca 2021 · dodano: 06.07.2021 | Komentarze 3

Dzisiejsza pięćdziesiątka bardzo podobna do wczorajszej przynajmniej po tych samych terenach tylko że do strefy przemysłowej pojechałem z pominięciem Witkowa Drugiego i zamiast przez oś.Lotnisko pojechałem wzdłuż fabryki Bridgestone do Golczewa a a tam nadal ścieżkami rowerowymi do końca wydłużonego odcinka ulicy Metalowej i ta samą drogą wróciłem do Golczewa i skierowałem się do DDR-ki w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo.
Koniec nowej drogi a dalej droga chyba jeszcze poniemiecka
Koniec nowej drogi a dalej droga chyba jeszcze poniemiecka © strus
Skutki czwartkowej ulewy w Kunowie
Skutki czwartkowej ulewy w Kunowie © strus
Tu mała zmiana co do wczorajszej rundki w Zieleniewie wjechałem na promenadę nad jeziorem Miedwie gdzie też w kilku miejscach widać jeszcze oznaki ostatniej ulewy oraz pracowników usuwających je ,wracam w Morzyczynie na DDR-kę i jadę do Lipnika gdzie okazało się że prosto do domu to jeszcze nie mogę wracać bo do pięćdziesiątki jeszcze trochę brakuje.
Nad jeziorem Miedwie
Nad jeziorem Miedwie © strus

Odbijam na Grzędzice i gdy docieram do Żarowa robię jeszcze małą "szufladkę" do Lubowa zanim wróciłem do Stargardu.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Kluczewo,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka przed pracą.

50-tka przed pracą z plusem

Poniedziałek, 5 lipca 2021 · dodano: 05.07.2021 | Komentarze 2

Pierwsza w tym miesiącu pięćdziesiątka przed pracą rozpoczęta od dojazdu do ścieżki rowerowej przy cukrowni w Kluczewie przez Witkowo Drugie a następnie jadę DDR-kami do strefy przemysłowej w Kluczewie do końca nowego odcinka ulicy Metalowej i z powrotem do ronda w Golczewie gdzie kieruję się jak wczoraj przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa
Nowy odcinek ulicy Metalowej a w oddali magazyny Lidl-a
Nowy odcinek ulicy Metalowej a w oddali magazyny Lidl-a © strus

Jadąc wczoraj DDR-ką do Kobylanki w kilku miejscach było dużo rozkruszonego szkła ,pewnie po sobotnich imprezach więc ja odbija na Miedwiecko i robię dużą "szufladę" do Wielichówka a wracając zatrzymuje się aby zobaczyć czy są jagody na odcinku leśnym za Cisewem,były ale mało i drobne.
Jagody za Cisewem
Jagody za Cisewem © strus
Z Wielichówka wracam tą samą drogą do Zieleniewa i kieruję się prosto do Stargardu przez Lipnik na śniadanie do na 12.00 do pracy.

Stargard,Witkowo Drugie ,Kluczewo,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,Dp36,
Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka przed pracą z plusem

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Prawobrzeże Szczecina plus z Iwonką.

Niedziela, 4 lipca 2021 · dodano: 04.07.2021 | Komentarze 3

Przy śniadaniu dowiedziałem się że małżonką po kłopotach zdrowotnych w końcu wraca do roweru i nie tylko ale zanim razem pojechaliśmy na małą rundkę najpierw ja wyruszyłem na pętelkę solo zaczynając od dojazdu do DDR-ki w Zieleniewie wydłużoną drogą między innymi przez Giżynek i Kunowo w którym nadal są małe utrudnienia na odcinku 200 metrów.
Utrudnienia w Kunowie
Utrudnienia w Kunowie © strus
Na DDR-ce od Zieleniewa wzmożony ruch rowerzystów a po drodze w Morzyczynie spotykam kolegę z pracy który wybrał się na rower z żonka i razem dojechaliśmy do Kobylanki bo ja skierowałem się do ścieżki rowerowej w Kołbaczu jadąc do niej przez Bielkowo i Nieznań.Na DDR-ce do Śmierdnicy także wielu rowerzystów a gdy wjechałem na DW 119 niespodzianka bo cała szosa została sfrezowana i czeka na nowa warstwę asfaltu i trzeba było uważać na dziury a przy dworku w Płoni mijam kolejnego znajomego tym razem Janusza [prim8]. Z Płoni przez Zdunowo jadę do Niedźwiedzia gdzie po raz drugi spotykam kolegę Marcina a dalej po zaliczeniu Reptowa jadę przez Cisewo do DDR-ki w Zieleniewie.

Utrudnienia w Cisewie
Utrudnienia w Cisewie © strus
Z Iwonka byłem umówiony na 13.30 więc gdy dojechałem do Lipnika i sprawdziłem godzinę okazało się że mam jeszcze trochę czasu dlatego do Stargardu wróciłem przez Grzędzice i Żarowo a po zmianie roweru prowadziła małżonka która chciała na początek zaliczyć cmentarz wiejski w Grzędzicach do którego pojechaliśmy przez Lipnik .
Małżonka na DDR-ce do Lipnika
Małżonka na DDR-ce do Lipnika © strus
Szybkie porządki na cmentarzu i jedziemy do Żarowa w którym odbijamy na Lubowo aby przez Rogowo zameldować się w Poczerninie gdzie ciemne chmury nas wystraszyły i postanowiliśmy zawrócić aby nie załapać się na deszcz lub burzę które dziś zapowiadano.
Kamienny garaż w Grzędzicach
Kamienny garaż w Grzędzicach © strus
Maki w Lubowie
Maki w Lubowie © strus
Ciemne chmury na Poczerninem i drzewo trafione piorunem
Ciemne chmury na Poczerninem i drzewo trafione piorunem © strus
Wracamy ta samą drogą do ścieżki rowerowej w Żarowie i dalej prosto do domu a deszczu nie było na szczęście.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,
Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard,Lipnik,Grzędzice,
Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Etap I - Prawobrzeże Szczecina

M A P K A : Etap II-Z Iwonką

Piątek, 2 lipca 2021 · dodano: 02.07.2021 | Komentarze 2

Dwa dni deszczowe a wczoraj cały Stargard stanął po mega ulewie więc nie było mowy o rowerze po pracy ale dziś mimo że pogoda nie pewna ruszyłem przez Żarowo i Grzędzice do Lipnika bo nie mogłem przejechać pod zalanym wiaduktem kolejowym a następnie gdy zjechałem do Zieleniewa odbiłem przez Miedwiecko do Cisewa aby tam zaliczyć "szufladkę" do Wielichówka.
Brakujące niecałe trzy kilometry dobrej drogi do Sowna
Brakujące niecałe trzy kilometry dobrej drogi do Sowna © strus
Kolejny fragment po gminie Kobylanka to jazda do Reptowa gdzie ujrzałem nadchodzące ciemne chmury z południa więc postanowiłem przejechać tylko minimum czyli 50 km i skierowałem się od razu do ścieżki rowerowej w Motańcu a nią dojechałem do Lipnika i końcówka trasy taka sama jak początek czyli przez Grzędzice i Żarowo do domu aby pominąć ten sam wiadukt co na początku.
Reptowo po wczorajszej ulewie
Reptowo po wczorajszej ulewie © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,
Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A :50-tka po pracy.