Czerwiec, 2016

• Aktywność Chodzenie

Koniec sezonu letniego???

Piątek, 24 czerwca 2016 · dodano: 24.06.2016 | Komentarze 9

Niestety moja jazda w letnie miesiące chyba w tym roku się zakończyła, po wczorajszej wizycie u okulisty i czterogodzinnych badaniach dziś w klinice na Pomorzanach mam zakaz jazdy rowerem przez całkowite odwarstwienie siatkówki w oku prawym .

Operację mam wyznaczona na 6 -tego lipca później około 30 dni na L4 i nie wiem kiedy wrócę na dwa kółka ale będę obserwował innych wyczyny i zazdrościł im. POZDRAWIAM WSZYSTKICH ZNAJOMYCH I NIE TYLKO.

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA ŻYCZENIA

50 -tka po pracy w upale.

Środa, 22 czerwca 2016 · dodano: 22.06.2016 | Komentarze 4

Szybka pięćdziesiątka przejechana po pracy w dużej temperaturze i początkowo pod  dość silny wiatr  na pierwszych kilometrach jadąc do Dębicy przez Giżynek i Golczewo a następnie przez tereny poradzieckim lotnisku.
Na poradziecik lotnisku
Na po radzieckim lotnisku © strus
Po 4 km przejechanych terenami lotniska wyjeżdżam w Warnicy u udaję się wzdłuż Jeziora Miedwie do DDR-ki w Zieleniewie ,zawracam w Morzyczynie i przez Grzędzice i Żarowo wracam do domu.
Jezioro Miedwie w Wierzchlądzie
Jezioro Miedwie w Wierzchlądzie © strus
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P A trasy:

Poniedziałek, 20 czerwca 2016 · dodano: 20.06.2016 | Komentarze 2

Dzisiejszego dnia jadąc przez dwa Witkowa odczuwałem wczorajszą w szybkim tempie przejechaną setkę w udach dopiero jazda po płytach jumbo do Tychowa rozluźniła moje mięśnie :)   :)    :)
W drodze do Tychowa
W drodze do Tychowa © strus

Kiedyś z Trzebiatowa pojechałem do DK 10 polami na których jest ferma wiatrowa ,dziś chciałem to powtórzyć w przeciwnym kierunku i tak gdy wyjechałem z Tychowa i dotarłem do wojewódzkiej musiałem odstać bo był bardzo duży ruch i nie mogłem przejechać na drugą stronę na drogę gruntową która była po opadach w kiepskim stanie.Niestety po przejechaniu 500 m i mogłem dotrzeć na żadną ścieżkę
którą bym jechał między wiatrakami bo kukurydza szczelnie blokowała dojście a droga wzdłuż drzew to błocisko i musiałem zawrócić.
Koniec drogi
Koniec drogi © strus
Zaklejone opony błotem
Zaklejone opony błotem © strus
Wracam do Tychowa i kieruję się do Ulikowa jadąc przez Święte i Strachocin zatrzymując się na zrobienie kilku fotek przez co tracę cenny czas a małżonka czeka w domu z obiadkiem.
Tychowo (niem.Hansfelde) -  Zabytkowy wiatrak typu holender z ok. 1860 r
Tychowo (niem.Hansfelde) - Zabytkowy wiatrak typu holender z ok. 1860 r © strus
Rzeka Krępiel
Rzeka Krępiel © strus
Z Ulikowa dojeżdżam do DK 20 która również jest zatłoczona autami więc przejeżdżam na drugą stronę i jadę w kierunku Grabowa przez Kiczarowo i zastanawiam się którą drogę wybrać na Małkocin czy Klępino.Wybrałem tą "Michałową" do Klępina bo sobie przypomniałem
że gdy ostatnim razem z Grabowa jechałem do Małkocina na drodze było bardzo dużo świeżo wysypanych kamieni.
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina © strus
Żeby wykręcić swój ulubiony dystans jeżdżony po pracy musiałem z Klępina pojechać do Żarowa gruntową drogą przez Lubowo a następnie pod mocny wiatr jadę do Grzędzic i skrótem leśno - polnym do Stargardu.
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Tychowo,Święte,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Grabowo,Klępino,Lubowo,
Żarowo,Grzędzice,Stargard.

Kosin z Tomaszem.

Niedziela, 19 czerwca 2016 · dodano: 19.06.2016 | Komentarze 4

Umówiony z Tomkiem byłem na 10-tą a wyszykowany trochę wcześniej więc postanowiłem wyjechać wcześniej i do Oś,Pyrzyckiego pojechać dość wydłużoną drogą przez Giżynek ,Kluczewo a następnie przez Witkowo żeby po 16 km dotrzeć o miejsca startu przejeżając nowym odcinkiem ścieżki rowerowej łączący DDR-ki od Giżynka do Golczewa.
Nowa DDR-ka z Giżynka do Golczewa
Nowa DDR-ka z Giżynka do Golczewa © strus
Już z Tomkiem ruszyliśmy do Warnic przez poradzieckie lotnisko a następnie obraliśmy kierunek na Lubiatowo przez Reńsko i Obryte w którym próbowaliśmy zrobić zakupy ale niestety były tylko isotoniki chmielowe.Do Kosina dojechaliśmy przez Kluki gdzie chcieliśmy wjechać na ścieżkę rowerową którą mieliśmy dojechać do Pyrzyc.Raz nią przyjechałem ale z Pyrzyc i jakoś nie pamiętałem w którym miejscu to było i skorzystaliśmy z map google która nas skierowała na drogę z płyt jumbo do Brzeska ale to nie ta co chcieliśmy jechać.
Jumbo do Brzeska
Jumbo do Brzeska © strus
W Brzesku na czas mszy świętej oba sklepy zamknięte a u mnie sucho w butelce więc wjeżdżamy na DDR-kę do Pyrzyc i tam dopiero robimy zakupy i na miejscu pochłaniam 1 litr zimnego i dwa banany.Po drodze w okolicy Mechowa na strumykiem rośnie w dziwny sposób drzewko.
Drzewko w okolicy Mechowa
Drzewko w okolicy Mechowa © strus
Z Pyrzyc do Okunicy jedziemy wydłużoną drogą przez Ryszewo gdzie w okół ruin kościoła zrobiono duże porządki czyżby szykowała się odbudowa????
Ryszewo (niem.Gross Rischow) - Ruina gotyckiego kościoła z XV w
Ryszewo (niem.Gross Rischow) - Ruina gotyckiego kościoła z XV w © strus

Żeby do Stargardu nie jechać DW 106 odbijamy przez Czernice żeby ponownie zawitać w Starym Przylepie i odbić na Nowy i żużlówką skierować się do Kłebów.Nad głowami na niebie zbierały się ciemne chmury które obserwowaliśmy i mieliśmy nadzieję że woda nas ominie i udało się :).
Żużlówka do Kłębów
Żużlówka do Kłębów © strus
Z Kłębów kierujemy się w stronę Stargardu właśnie ze względu na niebo i przez Wójcin docieramy do Barnimia i kierujemy się na Witkowa jadąc dwoma żużlówkami docieramy do mety w dobrym czasie.
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Witkowo Drugie,Stargard,Kluczewo,Warnice,Reńsko,Obryta,Stary Przylep,Cieszysław,Zaborsko,
Lubiatowo,Oćwieka,Kluki,Kosin,Brzesko,Mechowo,Pyrzyce,Brzezin,Ryszewo,Okunica,Czernice,Stary Przylep,Nowy Przylep,Kłęby,
Wójcin,Barnim,Kurcewo,Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Stargard.
M A P A TRASY

Z braku czasu szybka pięćdziesiątka.

Sobota, 18 czerwca 2016 · dodano: 18.06.2016 | Komentarze 2

Z braku czasu ruszyłem wcześnie jak na mnie po chwilę po dziewiątej zaczynając od rundki po mieście a następnie kieruje się DDR-ką do Żarowa żeby dojechać do Poczernina.W dalszą trasę ruszyłem terenem do "Chociwelki" i nią do krzyżówki Sowno - Przemocze żeby zobaczyć jak się ma rowerostrda do Bącznika którą już dawno nie jechałem i niestety nawierzchnia z dużą ilością kamieni.
Rowerostrada do Bącznika
Rowerostrada do Bącznika © strus
Kolejny odcinek drogi to z Sowna terenowo do Cisewa która początkowa była OK a później na wielu odcinka stała duża woda i trzeba było jechać skrajem drogi obijając facjatę co rusz o gałęzie.
Droga Sowno - Cisewo. [DP-36]
Droga Sowno - Cisewo. [DP-36] © strus
Jadąc z Cisewa do Reptowa musiałem odstać dłuższą chwilę bo przejeżdżały trzy pociągi a później jadąc przez Reptowo wpadło mi coś do ust i użądliło że do tej pory mnie boli dziąsło jakby mnie ząb bolał   a fuuuuu.
Smerf w Reptowie
Smerf w Reptowie © strus
Po obliczeniach matematycznych wyszło że z Reptowa mogę wracać już do domu i 50-tka będzie zaliczona a będąc w strefie przemysłowej na niebie pojawiły się ciemne chmury na szczęście dojechałem bez zmoczenia.
Ciemne chmury nad Stargardem
Ciemne chmury nad Stargardem © strus
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

50-tka przed pracą.

Czwartek, 16 czerwca 2016 · dodano: 16.06.2016 | Komentarze 1

Po niedoszłych wyjazdach po pracy przez ulewy w poniedziałek i wtorek wczoraj byłem na piłce dziś przed pracą postanowiłem zrobić szybką pięćdziesiątkę i ruszyłem w stronę gminy Kobylanka przez Żarowo i Grzędzice .Na odcinku z Żarowa do Grzędzic ja osobiście widziałem chyba w tym roku po raz szósty łatanie dziur i jadąc dziś między śmieciami i dziurami złapałem kapcia :(  :(  :(
Awaria przed Grzędzicami
Awaria przed Grzędzicami © strus
Po szybkiej zmianie dętki miałem obawy z dalszą jazdą i do Kałegi jechałem w miarę spokojnie a później szukanie kilometrów żeby swoje przejechać 50km.Gdy byłem drugi raz w Kobylance sprawdzam która godzina bo najpóźniej musiałem być w domu o 11.15
Kwiatek w Kobylance
Kwiatek w Kobylance © strus
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo po Lipniku,Stargard.

Ińsko w trio.

Niedziela, 12 czerwca 2016 · dodano: 12.06.2016 | Komentarze 7

Wczoraj zdzwoniliśmy się żeby spotkać się i w czasie jazdy posłuchać Tomka jak mu poszła wyprawa z Częstochowy do Rzeszowa przez Ustrzyki Górne i tak w tempie relaksowym połykaliśmy kolejne kilometry słuchając relacji z jazdy i próbując zrobić zakupy które udały się dopiero w Ińsku .
Stara przeprawa na Krąpieli
Stara przeprawa na Krąpieli © strus
Jezioro Ińsko
Jezioro Ińsko © strus
Rak w Ińsku (niem.Nörenberg)
Rak w Ińsku (niem.Nörenberg) © strus
Po krótkim wypoczynku i pochłonięciu bananów i batona  oraz puszeczki Oshee ruszyliśmy w powrotną drogę ale tym razem w szybszym tempie i tak do samego Marianowa.
Kepno  (niem.Kempendorf) Kościół  filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w
Kępno (niem.Kempendorf) Kościół filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w © strus
Przysklepowe ozdoby w Marianowie
Przysklepowe ozdoby w Marianowie © strus
W Marianowie robimy sobie przerwę na smaczne zimne lody i ruszmy w dalszą drogę i ledwie opuściliśmy Czarnkowo nagle słyszę krzyk "GUMA" więc przymusowy pit-stop szybko zrobiony w trójkę i w drogę.
Pit - stop między Czarnkowem a Pęzinem
Pit - stop między Czarnkowem a Pęzinem © strus
Na Bydgoskiej żegnamy się oni obrali kierunek na Oś,Pyrzyckie a ja małą rundkę robię po centrum miasta które mimo że jest jeszcze ponad godzina do meczu a ulice są już puste.
Stargard,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Wiechowo,Kępno,Lutkowo,Długie,Linówko,Ińsko i z powrotem przez te same wioski.

50-tka po pracy z plusikiem.

Czwartek, 9 czerwca 2016 · dodano: 09.06.2016 | Komentarze 3

Prawie standardowa runda po gminie Kobylanka z zajechaniem na PKP w Reptowie żeby dla Michała sprawdzić czy jest krzyż upamiętniający katastrofę kolejową w 1997 roku ,nie wiem dlaczego szukałem małego kamiennego a jest duży metalowy z tabliczką której zrobiłem fotkę.

Z Reptowa jak ostatnim razem do DDR-ki w Morzyczynie przez Kobylankę Bielkowo i Jeczydół a dalej prosto do domu w przyzwoitej temperaturze a nie w upale .

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Reptowo [PKP],
Kobylanka,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Bieniczki czyli okolice Dobrej.

Wtorek, 7 czerwca 2016 · dodano: 07.06.2016 | Komentarze 5

Niedzielna lektura wyprawy dornfeld-a do Dobrej spowodowała że miałem ochotę odwiedzić tą miejscowość ale coś mi mówiło że ja tam byłem ale nawet zdjęcia mi nic nie mówiły dopiero sprawdziłem swoje wpisy i okazało się przejeżdżałem przez Dobrą 03 września 2012 roku ale wtedy miałem awarie aparatu w telefonie i nie zrobiłem żadnej fotki więc było po co jechać ale tym razem nie pojechałem Meridą ponieważ po przeczytaniu starego wpisu dowiedziałem się że droga nie była dobrej jakości i dziś wybrałem się w tamte okolice Viperem ale jadąc inną drogą zaczynając dojazd do Starej Dąbrowy przez Michałową drogę do Grabowa żeby nie jechać DW 106 a dalej przez Kiczarowo i Kicko.
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina © strus
Od Starej Dąbrowy do Krzemiennej w każdej wiosce przez którą jechałem dziś już byłem więc nie wstawiam  fotek ze starymi kościółkami itp. a w Mokrej dokupuję dwie butelki isotoników i pierwszy kościółek na bloga.
Droga Chlebówko - Nastazin
Droga Chlebówko - Nastazin © strus
Extra płytówka do Krzemiennej z Koloni Anielino
Extra płytówka do Krzemiennej z Koloni Anielino © strus
Krzemienna (niem.Kramonsdorf) Kościół filialny pw. Narodzenia NMP z XV
Krzemienna (niem.Kramonsdorf) Kościół filialny pw. Narodzenia NMP z XV © strus
W Krzemiennej odbijam na główną drogę DW 146 którą wśród już kultowych buków wjeżdżam do Dobrej i w kiosku przy cmentarzu wypytuję i obiekty które chciałem nie pominąć i jest pierwszy na cmentarzu na którym mi najbardziej zależało czyli pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej a następnie kilka innych obiektów w Dobrej ale ze zdjęć nie jestem zadowolony.
Bukowa aleja do Dobrej
Bukowa aleja do Dobrej © strus
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Dobrej (niem.Daber)
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Dobrej (niem.Daber) © strus

Dobra (niem.Daber) - Taber budynek  z 20.05.1695r
Dobra (niem.Daber) - Taber budynek z 20.05.1695r © strus
Dobra - Kościół parafialny św. Klary z XV w
Dobra - Kościół parafialny św. Klary z XV w © strus
Ruiny zamku rodu von Dewitz z XIII w
Ruiny zamku rodu von Dewitz z XIII w © strus

Pan który kosił trawę przy zamku powiedział mi że w Bieniczkach jest również pomnik podobny co w Dobrej poświęcony poległym w I wojnie światowej więc ruszyłem w tym kierunku drogą DW 144 i odbijam na Bienice.
Bienice (niem.Gross Benz) Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego
Bienice (niem.Gross Benz) Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego © strus
Bienice (niem.Gross Benz) Pałac neoklasycystyczny rodziny Kannenberg  w 1876 r
Bienice (niem.Gross Benz) Pałac neoklasycystyczny rodziny Kannenberg w 1876 r © strus
Zanim dotarłem do okolic Osowa a mianowicie do Bieniczeki przejeżdżam jeszcze Bieńczyce w którym dostrzegam jakiś dworek.
Bieńczyce (niem.Hohenbenz) Dwór z 2 poł. XIX w
Bieńczyce (niem.Hohenbenz) Dwór z 2 poł. XIX w © strus
Bieniczki (niem.Klein Benz) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1917 r
Bieniczki (niem.Klein Benz) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1917 r © strus
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Bieniczki (niem.Klein Benz)
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Bieniczki (niem.Klein Benz) © strus

Do odnalezienia został mi jeszcze cmentarz rodziny v. Diest o którym  informacje mam od leśniczego którego domek bym przy drodze do lasu w którym miał się znajdować co prawda telefoniczne bo go nie było w leśniczówce ale później przydał mi się do niego numer telefonu.Dużo danych i za daleko pojechałem więc z korzystałem z telefonu i w końcu znalazłem w zaroślach w których panoszyły się komary  a na dodatek mnóstwo pokrzyw.
Cmentarz rodziny v. Diest
Cmentarz rodziny v. Diest © strus

Za dużo zielska i komarów które żywcem chcą mnie pożreć więc uciekam do drogi i napotykam jeszcze jeden pomnik chodź uszkodzony.
Pomnik poległych w I wojnie światowej poświecony mieszkańcom Dobrzanka
Pomnik poległych w I wojnie światowej poświęcony mieszkańcom Dobrzanka © strus
Żuczek
Żuczek © strus
Pora na drogę powrotna ,moja bateria w telefonie nie była w dobrej kondycji więc żeby nie korzystać z leśnych dróg i sprawdzania czy jadę dobrze postanawiam iść na minimum czyli dojazd do Chociwla przez Dobropole.
Dobropole (niem.Breitenfeld) Kościół filialny p.w. MB Nieustającej Pomocy z XVI w © strus
Dobropole (niem.Breitenfeld) Stary dom
Dobropole (niem.Breitenfeld) Stary dom © strus
W Dobropolu nie udało mi się nic kupić na dalszą drogę do picia dopiero w Chociwlu i pochłaniałem jedną z zakupionych butelek słyszę
odgłos lecących samolotów najpierw leciały trzy blisko siebie a później jeszcze dwa pojedynczo ale telefon nie dał rady.
Ostatni samolot nad Chociwlem
Ostatni samolot nad Chociwlem © strus
Teraz pora skierować się do DDR-ki w Stargardzie jadąc 22km DK 20 i to chwilę po 15-tej w dużym ruchu a następnie ścieżką prawie do Iny i już w domu.
Stargard,Mokrzyca,Klępino,Grabowo,Kiczarowo,Kicko,Stara Dąbrowa,Białuń,Chlebówko,Kłodniki,Nastazin,Mokre ,Anielino Kolonia,
Krzemienna,Dobra,Bienice,Bieńczyce,Bieniczki,Bieńczyce,Bienice,Dobra,Dobropole,Chociwel,Dzwonowo,Dalewo,Gogolewo.Kiczarowo,
Stargard.

Poniedziałek, 6 czerwca 2016 · dodano: 06.06.2016 | Komentarze 5

Przez przypadek nie miałem dziś popołudniowej zmiany więc gdy dotarłem do domu od razu przebrałem się żeby wykręcić szybkie kółeczko po gminie Kobylanka zaczynając od dojazdu do Lipnika przez Żarowo i Grzędzice a następnie kieruję się DDR-ka do Motańca
Jadąc Meridą na oponach 23 nie lubię jeździć odcinka z Morzyczyna do Motańca bo często na drodze leży dużo suchych gałązek a przy słonecznym dniu na ścieżce jest dużo zacienionych miejsc w których kryją się te gałązki [szkodniki dla opon i dętek]. Dalszy odcinek to przez Kałęgę i Niedźwiedź do Reptowa PKP.
Reptowo PKP
Reptowo PKP © strus
Z dworca kieruję się wydłużoną drogą do DDR-ki  w Morzyczynie przez Bielkowo i Jęczydół a dalej to już prosto do domu ścieżką rowerową i tym razem zatrzymałem się żeby zrobić zdjęcie rodziny bocianiej sztuk pięć ale już ptaki były dalej niż jechałem wcześniej.
Droga Bielkowo - Jęczydół
Droga Bielkowo - Jęczydół © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Bielkowo,