Bieniczki czyli okolice Dobrej.

Wtorek, 7 czerwca 2016 · dodano: 07.06.2016 | Komentarze 5

Niedzielna lektura wyprawy dornfeld-a do Dobrej spowodowała że miałem ochotę odwiedzić tą miejscowość ale coś mi mówiło że ja tam byłem ale nawet zdjęcia mi nic nie mówiły dopiero sprawdziłem swoje wpisy i okazało się przejeżdżałem przez Dobrą 03 września 2012 roku ale wtedy miałem awarie aparatu w telefonie i nie zrobiłem żadnej fotki więc było po co jechać ale tym razem nie pojechałem Meridą ponieważ po przeczytaniu starego wpisu dowiedziałem się że droga nie była dobrej jakości i dziś wybrałem się w tamte okolice Viperem ale jadąc inną drogą zaczynając dojazd do Starej Dąbrowy przez Michałową drogę do Grabowa żeby nie jechać DW 106 a dalej przez Kiczarowo i Kicko.
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina
Michałowy skrót do Grabowa z Klępina © strus
Od Starej Dąbrowy do Krzemiennej w każdej wiosce przez którą jechałem dziś już byłem więc nie wstawiam  fotek ze starymi kościółkami itp. a w Mokrej dokupuję dwie butelki isotoników i pierwszy kościółek na bloga.
Droga Chlebówko - Nastazin
Droga Chlebówko - Nastazin © strus
Extra płytówka do Krzemiennej z Koloni Anielino
Extra płytówka do Krzemiennej z Koloni Anielino © strus
Krzemienna (niem.Kramonsdorf) Kościół filialny pw. Narodzenia NMP z XV
Krzemienna (niem.Kramonsdorf) Kościół filialny pw. Narodzenia NMP z XV © strus
W Krzemiennej odbijam na główną drogę DW 146 którą wśród już kultowych buków wjeżdżam do Dobrej i w kiosku przy cmentarzu wypytuję i obiekty które chciałem nie pominąć i jest pierwszy na cmentarzu na którym mi najbardziej zależało czyli pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej a następnie kilka innych obiektów w Dobrej ale ze zdjęć nie jestem zadowolony.
Bukowa aleja do Dobrej
Bukowa aleja do Dobrej © strus
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Dobrej (niem.Daber)
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Dobrej (niem.Daber) © strus

Dobra (niem.Daber) - Taber budynek  z 20.05.1695r
Dobra (niem.Daber) - Taber budynek z 20.05.1695r © strus
Dobra - Kościół parafialny św. Klary z XV w
Dobra - Kościół parafialny św. Klary z XV w © strus
Ruiny zamku rodu von Dewitz z XIII w
Ruiny zamku rodu von Dewitz z XIII w © strus

Pan który kosił trawę przy zamku powiedział mi że w Bieniczkach jest również pomnik podobny co w Dobrej poświęcony poległym w I wojnie światowej więc ruszyłem w tym kierunku drogą DW 144 i odbijam na Bienice.
Bienice (niem.Gross Benz) Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego
Bienice (niem.Gross Benz) Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego © strus
Bienice (niem.Gross Benz) Pałac neoklasycystyczny rodziny Kannenberg  w 1876 r
Bienice (niem.Gross Benz) Pałac neoklasycystyczny rodziny Kannenberg w 1876 r © strus
Zanim dotarłem do okolic Osowa a mianowicie do Bieniczeki przejeżdżam jeszcze Bieńczyce w którym dostrzegam jakiś dworek.
Bieńczyce (niem.Hohenbenz) Dwór z 2 poł. XIX w
Bieńczyce (niem.Hohenbenz) Dwór z 2 poł. XIX w © strus
Bieniczki (niem.Klein Benz) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1917 r
Bieniczki (niem.Klein Benz) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1917 r © strus
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Bieniczki (niem.Klein Benz)
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Bieniczki (niem.Klein Benz) © strus

Do odnalezienia został mi jeszcze cmentarz rodziny v. Diest o którym  informacje mam od leśniczego którego domek bym przy drodze do lasu w którym miał się znajdować co prawda telefoniczne bo go nie było w leśniczówce ale później przydał mi się do niego numer telefonu.Dużo danych i za daleko pojechałem więc z korzystałem z telefonu i w końcu znalazłem w zaroślach w których panoszyły się komary  a na dodatek mnóstwo pokrzyw.
Cmentarz rodziny v. Diest
Cmentarz rodziny v. Diest © strus

Za dużo zielska i komarów które żywcem chcą mnie pożreć więc uciekam do drogi i napotykam jeszcze jeden pomnik chodź uszkodzony.
Pomnik poległych w I wojnie światowej poświecony mieszkańcom Dobrzanka
Pomnik poległych w I wojnie światowej poświęcony mieszkańcom Dobrzanka © strus
Żuczek
Żuczek © strus
Pora na drogę powrotna ,moja bateria w telefonie nie była w dobrej kondycji więc żeby nie korzystać z leśnych dróg i sprawdzania czy jadę dobrze postanawiam iść na minimum czyli dojazd do Chociwla przez Dobropole.
Dobropole (niem.Breitenfeld) Kościół filialny p.w. MB Nieustającej Pomocy z XVI w © strus
Dobropole (niem.Breitenfeld) Stary dom
Dobropole (niem.Breitenfeld) Stary dom © strus
W Dobropolu nie udało mi się nic kupić na dalszą drogę do picia dopiero w Chociwlu i pochłaniałem jedną z zakupionych butelek słyszę
odgłos lecących samolotów najpierw leciały trzy blisko siebie a później jeszcze dwa pojedynczo ale telefon nie dał rady.
Ostatni samolot nad Chociwlem
Ostatni samolot nad Chociwlem © strus
Teraz pora skierować się do DDR-ki w Stargardzie jadąc 22km DK 20 i to chwilę po 15-tej w dużym ruchu a następnie ścieżką prawie do Iny i już w domu.
Stargard,Mokrzyca,Klępino,Grabowo,Kiczarowo,Kicko,Stara Dąbrowa,Białuń,Chlebówko,Kłodniki,Nastazin,Mokre ,Anielino Kolonia,
Krzemienna,Dobra,Bienice,Bieńczyce,Bieniczki,Bieńczyce,Bienice,Dobra,Dobropole,Chociwel,Dzwonowo,Dalewo,Gogolewo.Kiczarowo,