Marzec, 2023

50-tka po pracy ⛅️

Środa, 22 marca 2023 · dodano: 22.03.2023 | Komentarze 3

Po nocnych opadach dziś w pracy obserwowałem drogi czy woda wyparuje i pojadę szosa czy ruszę MTB w lasy ale na szczęście drogi przeschły i ruszyłem do Golczewa przez Kluczewo a tam odbiłem w strefę przemysłową aby zaliczyć "szufladę" i gdy wróciłem do Golczewa pojechałem do Skalina sprawdzić zasiedlenie bocianiego gniazd.
Oleica krówka na kamieniu
Oleica krówka na kamieniu © strus
Oleica krówka w roślinkach
Oleica krówka w roślinkach © strus
Przetacznik perski w Skalinie
Przetacznik perski w Skalinie © strus
Ze Skalina pojechałem przez Wierzchląd i Kunowo do Zieleniewa gdzie zaliczam kolejną "szufladę" do Cisewa a gdy wróciłem na ścieżkę rowerową w Zieleniewie zostało wrócić prze Lipnik do Stargardu a na koniec dodam że dziś testowałem nową bluzę ALE CYCLING  Sombra Wool Thermo która test zaliczyła.

Nowa bluza ALE CYCLING  Sombra Wool Thermo
Nowa bluza ALE CYCLING Sombra Wool Thermo © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

Pierwszy dzień wiosny

Wtorek, 21 marca 2023 · dodano: 21.03.2023 | Komentarze 2

Pierwszy dzień wiosny i w końcu pierwszy bocian na zdjęciu chodź już kilka dni temu widziałem dwukrotnie w okolicy Skalina ale nie udało się zrobić zdjęcia tak jak dziś w Żarowie czyli trzy bociany zaliczone ale tylko jeden na zdjęciu.Po zaliczeniu Żarowa do którego dojechałem ścieżką rowerową odbijam na Lubowo  i zanim dotarłem do Poczernina w którym wjeżdżam w las w Rogowie zaliczam pierwszego boćka i kieruję się do Sowna gdzie odbijam do DW142.
Rogowo - pierwszy bocian 2023r. na zdjęciu
Rogowo - pierwszy bocian 2023r. na zdjęciu © strus
Bobrowe źródlisko za Poczerninem
Bobrowe źródlisko za Poczerninem © strus
Przejeżdżam przez "Chociwelkę" i po chwili jestem w Strumianach i obieram kierunek na Kliniska Małe gdzie dojeżdżam do S3-ki  i po zaliczeniu Pucka jadę drogą techniczną wzdłuż e-Ski do krzyżówki z DW 142 i chwilę wzdłuż niej aby odbić w las w drogę pożarową 24.
Kliniska Małe - Kładka nad S3

Droga techniczna wzdłuż S3 w kierunku Szczecina © strus
Wjazd na DP 24 z DW142
Wjazd na DP 24 z DW142 © strus
Po 600 m odbijam z DP 24 przez błoto które było zrobione przez auta wywodzące drewno z lasu i kierowałem się do DP 44 ale po drodze w oddali zauważyłem duże stado jeleni ale nie udało mi się zrobić dobrego zdjęcia telefonem i ruszyłem za nimi licząc że się jeszcze raz spotkamy.Tak tym celem byłem ogarnięty że drogi pomyliłem i wyjechałem w Wielgowie zamiast przy DP 40 w okolicy Miejsca Odpoczynku Turystów a lepszego zdjęcia się nie udało zrobić.
W oddali duże stado jeleni
W oddali duże stado jeleni © strus
W drodze do Wielgowa
W drodze do Wielgowa © strus
Po zaliczeniu Wielgowa wjeżdżam na pożarówkę 40 i jadę w kierunku Sowna aby przed DP 32 odbić do Wielichówka gdzie wjeżdżam na asfalt i na początku jadę do Cisewa a następnie standard czyli DP 36 do Miedwiecka a następnie do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą przez Lipnik wracam do Stargardu.
DP 40 w kierunku Sowna
DP 40 w kierunku Sowna © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,Kliniska Małe,Pucko,wzdłuż S3,wzdłuż DW 142,DP 24,DP 23,Wielgowo,
DP 40,Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A PK A : Pierwszy dzień wiosny☁️

W mżawce

Niedziela, 19 marca 2023 · dodano: 19.03.2023 | Komentarze 4

Parę dni temu poprosiłem Janusza o wiadomość na temat krokusów na Jasnych Błoniach i dostałem szybką odpowiedź więc z małżonką wczoraj zaliczyliśmy dwunastokilometrowy  spacer po Szczecinie  który rozpoczęliśmy od Łękna a skończyliśmy na bulwarach a na dziś mieliśmy plany na wspólny rower ale  deszcz pokrzyżował nasz wspólny wypad czyli Etap II.
Jasne Błonie w Szczecinie
Jasne Błonie w Szczecinie © strus

Gdy w południe wyjechałem szybko słońce schowało się za chmury a ja miałem zaliczyć około 40 km i wrócić po Iwonkę na drugi etap ale gdy dojechałem nad jezioro Miedwie i sprawdziłem dalsze prognozy okazało się że ma padać deszcz i zadzwoniłem do małżonki aby się nie szykowała.Do Zieleniewa dojechałem zaczynając jak w piątek od Kluczewa i przez Skalin i Kunowo dojechałem do Zieleniewa w którym wjechałem na promenadę i szybko z niej uciekłem bo było bardzo dużo spacerujących ludzi z małymi dziećmi.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus
DDR-ką przez Morzyczyn docieram do Kobylanki a tam pierwsze oznaki po opadach bo ścieżka rowerowa w kierunku Motańca była cała mokra jak i dalsza droga do Miedwiecka.Dojechałem tam z Motańca bezpośrednio do Reptowa z pominięciem Niedźwiedzia a następnie do Cisewa i pożarówką 36 która była już zdecydowanie suchsza.
Woda na DDR-ce do Motańca
Woda na DDR-ce do Motańca © strus
Długo się nie cieszyłem z suchej drogi bo gdy przejechałem przez przejazd kolejowy w Miedwiecku zaczęła padać mżawka która towarzyszyła mi już do końca pięćdziesiątki i chwilami zamieniała się w deszcz który zniechęcił małżonkę do jazdy po piętnastej gdy się rozpogodziło.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : W mżawce

50-tka po pracy ☀️

Piątek, 17 marca 2023 · dodano: 17.03.2023 | Komentarze 2

Udało mi się po czterech drugich zmianach wskoczyć na koniec tygodnia na rano i dzięki temu mogłem zaliczyć  pierwszą pięćdziesiątkę ubrany w letnie buty i zamiast kurtki w bluzę a termometr pokazywał plus dziesięć.Mało czasu miałem więc pojechałem na początek przez Kluczewo do Golczewa gdzie standardowo odbiłem na Skalin aby skierować się do Zieleniewa gdzie przez Miedwiecko jadę do Cisewa tam zaliczam mała "szufladę" do Wielichówka i kieruję się do Niedźwiedzia przez Reptowo.

W Niedźwiedziu zaczynam jazdę powrotną do domy rozpoczynając od dojazdu przez Kałęgę do DDR-ki w Motańcu a nią najpierw do Kobylanki a następnie zaliczam wioski nad jeziorem Miedwie i na koniec przez Lipnik do Stargardu.
W końcu pora na bluzę
W końcu pora na bluzę © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,Dp 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☀️
Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

Po śnieżnych dniach

Niedziela, 12 marca 2023 · dodano: 12.03.2023 | Komentarze 3

Po śnieżnych dniach gdy na drogach była śnieżna breja w końcu dziś na drogach zrobiło się prze jezdnie przynajmniej na drogach asfaltowych po których miałem dziś tylko jeździć mimo że wybrałem się na rundkę  "góralem" .Dojechałem do DDR-ki przy Spokojnej a nią do Golczewa przez Giżynek aby odbić na Skalin z nadzieją że widziany w środę bocian będzie w gnieździe ale niestety go nie było.Kieruję się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Wierzchląd i Kunowo z przystankiem przy alpakach.
Alpaki w Skalinie
Alpaki w Skalinie © strus

Kotek w Skalinie
Kotek w Skalinie © strus
Po chwili na DDR-ce odbijam na Miedwiecko aby pojechać DP 36  do Cisewa a dalej do Wielichówka tam złamałem swoje postanowienie i ruszyłem terenem do Sowna .To był najgorszy trzy kilometrowy odcinek dzisiejszej trasy, można powiedzieć że 90% to błoto i woda a rower przez wyjazdem wyczyszczony wyglądał po tym odcinku masakrycznie gdy wróciłem straciłem dobre pół godziny na ponowne sprzątanie przy rowerze.
DP 36 w kierunku Cisewa
DP 36 w kierunku Cisewa © strus

Z Sowna pojechałem do Poczernina i gdy spojrzałem na licznik okazało się że do pięćdziesiątki to mi jeszcze sporo brakuje więc pojechałem do "Chociwelki" a nią jechałem około 1,5 km aby w Siwkowie zjechać i skierować się do Małkocina a następnie do Klępina i przy ponownej kontroli licznika nadal nie mogłem wracać najkrótszą drogą przez Mokrzycę więc zaliczyłem jeszcze w Stargardzie pętelkę w okół ogrodów działkowych i dopiero do domu.
Wjazd na
Wjazd na "Chociwelkę" © strus
Krokusy w Parku Jagiellońskim
Krokusy w Parku Jagiellońskim © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Sowno,Poczernin,
DW 142,Siwkowo,Małkocin,Klępino,Stargard.
M A P K A : Po śnieżnych dniach

50-tka po pracy ☁️

Środa, 8 marca 2023 · dodano: 08.03.2023 | Komentarze 2

Nie ma się co rozpisywać po prostu zaliczona pięćdziesiątka po pracy tym razem na rowerze szosowym zaliczając Kluczewo i gminę Kobylanka czyli standarcik .Za to zaliczyłem pierwszego bociana w Skalinie którego widziałem dwa razy ale nie udało się uwiecznić na zdjęciu to jakby na 50% no i Życzę Wszystkim Panią Wszystkiego Najlepszego przede wszystkim zdrówka.
Reptowo - konik solo
Reptowo - konik solo © strus
Reptowo - koniki
Reptowo - koniki © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

50-tka po pracy ⛅️

Poniedziałek, 6 marca 2023 · dodano: 06.03.2023 | Komentarze 1

Najpierw sprawa do załatwienia następnie jadę przez Giżynek do drogi technicznej wzdłuż S10 pod Golczewem i kieruje się na Kunowo drogami żużlowymi aby dojechać do Zieleniewa na DDR-kę i odbić na promenadę nad jeziorem Miedwie i jechać leśnymi dróżkami wzdłuż Miedwia do Jęczydołu.
Pomosty nad j.Miedwie w Morzyczynie
Pomosty nad j.Miedwie w Morzyczynie © strus
Półwysep kaczy
Półwysep kaczy © strus
Z Jęczydołu pojechałem leśno - polną drogą do DDR-ki w Bielkowie żeby dojechać do Kobylanki i na kolejne kilometry wjechać w las jadąc nie oznakowanymi ścieżkami w kierunku DP 49 którą doprowadziła mnie do przejazdu pod S 10 i żeby nie jechać ta samą drogą pojechałem na skraj Niedźwiedzia do dojazdu pożarowego 45 a nim wjechałem na "szutrówkę" łączącą Zdunowo z Niedźwiedziem tym razem od strony południowej i gdy dojechałem do Niedźwiedzia skończyłem jazdę dzisiejszego dnia po drogach terenowych.
W kierunku DP 49
W kierunku DP 49 © strus
DP 45 w kierunku
DP 45 w kierunku "szutrówki" © strus
Wjazd do Niedźwiedzia od strony Zdunowa
Wjazd do Niedźwiedzia od strony Zdunowa © strus
Gdy pojawiłem się na asfalcie w Niedźwiedziu rozpocząłem drogę powrotna po standardowej drodze powrotnej z tych okolicy gdy jadę szosą czyli wydłużony przejazd do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Reptowo i Cisewo i na koniec przez Lipnik do Stargardu.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Nowe Kunowo,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,DP49,Niedźwiedź,DP45,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

Zdunowo przez Sowno

Niedziela, 5 marca 2023 · dodano: 05.03.2023 | Komentarze 0

Jak w pracy to plus siedem i słoneczko a jak wolny dzień to zimno,śnieg i mroźny wiatr w facjatę ale trzeba jechać tym razem przez las dojechałem do Lubowa a po drodze zawitałem na Międzynarodowy Cmentarz Wojenny z ciekawości czy stoją ruskie pomniki,były wszystkie w komplecie :(. Gdy wjechałem na asfalt przed Lubowem pojechałem do Poczernina przez Rogowo z myślą że tam wjadę w las.Ale jazda pod zimny wiatr przez trzynaście kilometrów spowodowała że odbijam na Sowno główna drogą między drzewami żeby się lżej jechało.
Pomnik jeńców włoskich na MCW w Stargardzie
Pomnik jeńców włoskich na MCW w Stargardzie © strus
Pomnik jeńców francuskich na MCW w Stargardzie
Pomnik jeńców francuskich na MCW w Stargardzie © strus

W Sownie od razu odbijam w las i kieruje się do DP 32 które zmienia się w DP 40 i jadę w kierunku Wielgowa i gdy dojechałem do krzyżówki z DP 24 które testowałem w kierunku "Chociwelki" dziś postanowiłem pojechać w przeciwnym kierunku czyli do torów kolejowych [ 1,2 km nowej drogi] i wyjechać przy stacji kolejowej Szczecin Zdunowo.
Dojazd pożarowy 32 w kierunku Wielgowa
Dojazd pożarowy 32 w kierunku Wielgowa © strus
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Wielgowa
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Wielgowa © strus
DP 24 z nową nawierzchnią
DP 24 z nową nawierzchnią © strus
Z Wielgowa zawsze mtb jechałem do "szutrówki" w Zdunowie aby nią wyjechać w Niedźwiedziu ale dziś do tej szutrówki dojechałem inną pożarówką której odcinek ten jechałem po raz pierwszy czyli DP 45.
Szutrówka do Niedźwiedzia
Szutrówka do Niedźwiedzia © strus
Z Niedźwiedzia przez Kałęgę do Motańca a do Kobylanki pojechałem skrótem "Michałowym" a tam wjechałem na DDR-kę i udałem się prosto do Stargardu.

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP 32,DP 40,DP 24,Wielgowo,Zdunowo,DP 45,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,