Lipiec, 2013

Wały Chrobrego.

Piątek, 26 lipca 2013 · dodano: 26.07.2013 | Komentarze 1

Ze względu że w weekend pracuje a dziś miałem wolne ,żona nadal na urlopie udaliśmy się wspólnie z synem na wyprawę do Szczecina.Pierwsza przerwa po 25km przy Biedronce w Zdunowie ,czas na zimne łakocie i ruszamy na Wielgowo.Ja dojechaliśmy do Dąbia to zjechaliśmy z ulicy Racławickiej na ścieżkę rowerową w parku i ją udaliśmy się do ścieżki na Przestrzennej.Jechaliśmy cały czas prawą stroną i dotarliśmy na Odrę gdzie była druga bardzo krótka przerwa na kilka fotek.
Panorama Wałów Chrobrego © strus

Następnie ścieżką w prawo na Wały Chrobrego tam nam przerwa się przedłużyła ze przez kąpiel syna w fontannie i kilka fotek.
Wały Chrobrego - fonntana © strus

Wały Chrobrego - (do 1945 roku Hakenterrasse = Taras Hakena) © strus

Kolejną przerwę zaplanowaliśmy wraz z posiłkiem na Struga.Podczas konsumpcji zauważyłem że jest gotowa ścieżka wzdłuż Reala którą postanowiłem dotrzeć do Dąbia.Ścieżka była prawie cała ukończona z małym odcinkiem bez asfaltu ,lecz nie prowadziła jak się spodziewałem do przejazdu kolejowego.Gdy dotarliśmy do Wielgowa zrobiliśmy ostatnia pauzę ok 15minutową i oczywiście kilka fotek.
Wielgowo - ul.Tczewska © strus

Po Zdunowie ponownie w las do Niedźwiedzia jeszcze tak źle mi się tego odcinka nie jechało w obie strony nie tylko wielokrotnie driftowałem ale prowadziłem rower około 100-200 m w każdą stronę ,było dużo luźnego piachu że aż opon i obręczy nie było widać.Jak poczułem szosę w Niedźwiedziu to mi się dobrze zrobiło.Jadąc przez Reptowo syn zaproponował żebyśmy dokręcili do setki ,więc udaliśmy się na rozkopane Grzędzice i dalej do domu.W Wielgowie miała być ostatnia zaplanowana przerwa ale jeszcze była jedna na kolejne zine danie w Kobylance .Jak dla mnie to przez mniejszą prędkość w taki upał się bardzo niekomfortowo jechało ale tego im nie mówiłem bo nie będą chcieli jeździć ze mną.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Szczecin Stare Miasto,Zdroje,Oś.Słoneczne,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jeczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Znowu upał.

Poniedziałek, 22 lipca 2013 · dodano: 22.07.2013 | Komentarze 0

Po pracy ok 15 -tej z żoną ruszyliśmy powtórzyć wczorajszą trasę.Tak jak wczoraj po 25 km przerwa na extra zimne lody i dalej tą samą trasą co wczoraj.Gdy dojechaliśmy do Lipnika małżonka oznajmiła że ma dość gorączki i jedziemy z pominięciem Grzędzić i Żarowa.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Reptowo,
Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Po urlopie z małżonką.

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dawno razem nie jechaliśmy ,wczoraj planowaliśmy Szczecin a dziś obudziliśmy się o 10 -tej i było wiadomo że nie damy rady bo potrzebowaliśmy na 17-tą być w domu. Ruszyliśmy po 13-tej i jak większości wspólnych wypadów udaliśmy się do Kobylanki i okolic.Na ścieżce o dziwo mały ruch ale za to prawie od krzyżówki na Kunowo do CPN w Morzyczynie auto przy aucie i oczywiście na ścieżce też zaparkowane.Po 25 km przerwa na zimne łakocie w Kobylance i powrót do Reptowa i dalej do Cisewa.Przy lapidarium nawrót i przez rozkopane Grzędzice powrót do domu.W taki upał jak dziś to pierwszy raz w tym roku jechałem i nic nie zapowiada na mniejsze temperatury w tym tygodniu.
Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Po urlopie..

Sobota, 20 lipca 2013 · dodano: 20.07.2013 | Komentarze 2

Po wypoczynku w Toruniu i nieprzespanych nocach dziś wyruszyłem po dłuższej przerwie na szlak ,zaplanowałem przejechać 70 km i tak zrobiłem bez zejścia z roweru.W Kołbaczu mijałem rowerzystę robiącego fotkę,coś mi mówiło że to kolega michuss -a bo wcześniej czytałem komentarz o wspólnych kilometrach z Marek1985.
Jak zobaczyłem u Michała fotkę to byłem na 100% pewny że to Marek1985.Żałowałem że tylko machnąłem do niego a nie zatrzymałem się i nie zagadałem ,pewnie był by zaskoczony.Ja ruszyłem dalej na Stare Czarnowo przez Dębinę.Wracając pod górkę do Nieznania ostro wiało,dawno tej górki nie jechałem pod wiatr.W Kobylance runda przez Niedźwiedź i jak zobaczyłem świeży asfalt na Kunowu odbiłem zobaczyć jak daleko mnie zaprowadzi.Nawrót i prosto do domu ,jutro wycieczka rodzina a w poniedziałek do pracy.Szybko 16 dni wolnego minęło.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,
Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik po Stargardzie.

Storkow - stary młyn.

Wtorek, 9 lipca 2013 · dodano: 09.07.2013 | Komentarze 1

Po piątkowych problemach z mięśniami postanowiłem nie jechać więcej niż 140 km.Od piątku regularnie brałem Neo Mag Skurcz oraz piłem po jednej puszce dziennie OSHEE Energy Magnez + wit. B6 + wit. B5 ,mimo tego miałem obawy co do większej ilości kilometrów.Zabrałem ze sobą też jedną puszkę którą wypiłem całą przy wjeździe do Gryfina.Odcinek między mostami na Odrze pokonałem z prędkością 24-28 km/h jednak 4gotten miał racje jadąc 30km/h szosówką jest niebezpiecznie.Pierwsza przerwa no fotkę na drodze między Tantow a Storkow.
Turbiny wiatrowe koło Bussow © strus

Przy wjeździe chciałem zrobić sobie fotkę ale nie było gdzie ustawić aparat więc zrobiłem rowerowi.
Storkow © strus

Za tablicą zobaczyłem uliczkę która doprowadziła mnie do tego miejsca które sobie zaplanowałem - Bockwindmühle in Storkow.
Bockwindmühle in Storkow i ja © strus

jeszcze jedno od innej strony i ruszam w drogę powrotną ,chociaż kusiło mnie aby zajechać do Penkun bo było tak blisko ale później się okazało że dobrze że tego nie zrobiłem.
Bockwindmühle in Storkow © strus

Jadąc w Mescherin usłyszałem telefon więc zjechałem na chodnik przy moście nad Odrą ,po rozmowie dwie szybkie fotografie i szybko do Wełtynia do nowego sklepiku po zapasy.

Posiliłem się dwoma bananami popiłem bardzo zimnym sprite i wrzuciłem kolejnego isotonica do koszyka i ruszyłem na ostatni odcinek do domu. Na 9 km przed finałem niespodzianka - znowu złapał mnie skurcz jak w piątek tylko że ten był na płaskim odcinku ,drugi raz przy Tesco.Muszę chyba skrócić wyprawy w upały do 100 km.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Tantow,Keesow,Storkow ,Keesow,Tantow,Mescherin,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Löcknitz rowerowo i pieszo.

Piątek, 5 lipca 2013 · dodano: 05.07.2013 | Komentarze 4

Ze Schwedt zrobiło się Löcknitz a to przez moje zamyślenie się dopiero w Niedźwiedziu pomyślałem gdzie ty chłopie jedziesz?Pierwsze 2km przez las były ok a później to nawet rower prowadziłem przez las bo było dużo wody.Po wyjeździe z lasu moje opony z 23 zrobiły się 38.Później dość szybko dotarłem do Wałów Chrobrego gdzie była pierwsza przerwa na kilka fotek.
Szczecin - Wały Chrobrego © strus

Od tej chwili ciężki przejazd przez zakorkowany Szczecin aby dotrzeć na ulicę Ku Słońcu i dalej DK 10 do Lubieszyna.W Mierzynie zakup kolejnego isotonika i batona i fotka poniżej.
Ciekawe przerzutki shimano © strus

Od Linken jazda pustymi ścieżkami rowerowymi i szybko dotarłem do Löcknitz gdzie zrobiłem kilka fotek.
Löcknitz - wjazd do miasta © strus

Stróż z trąbką i z kotem, który miał powiadamiać straż pożarną w razie pożaru w Löcknitz - tak głosi legenda © strus

Kolejne zdjęcie to kościół ewangelicki z 1869-1871.
Löcknitz, kościół ewangelicki © strus

Na koniec to po co tam się udałem czyli Zamek w Löcknitz (niem. Burg Löcknitz) a raczej pozostałości średniowiecznego zamku w mieście Löcknitz (pol. Łęknica) nad rz. Randow z początku XIII wieku.
Zamek w Löcknitz (niem. Burg Löcknitz) © strus

Tak miałem dość korków w Szczecinie że postanowiłem wracać przez Gryfino trasą proponowaną przez Google map i to był wielki błąd ale o tym później.
Pojechałem w kierunku Ramin proponowaną drogą rowerową ,jedynym plusem że dotarłem do tysiącletniego dęba.
Löcknitz - tysiącletni dąb © strus

Od tego miejsca ścieżki który się przemieszczałem wyglądała tak jak poniżej.
Drogi rowerowe © strus

Ale to co najgorsze dopiero miało nadejść ,początek to dolne zdjęcie powyżej w miejscowości Hohenholz do miejscowości Nadrensee kawałek jechałem ale gdy pojawił się głęboki sypki piach to prowadziłem rower ok. 3km.Tak byłem w kurzony że jak doszedłem do szosy to pojechałem UER21 nie wtym kierunku i wylądowałem w Krackow i jak zobaczyłem tablice z tą miejscowością to wiedziałem że dałem ciała.
Kościół w Krackow © strus

Wróciłem do Nadrensee a dalej do Rosow gdzie zobaczyłem ciekawy kościół.
Kościół w Rosow wzniesiono w XIII wieku © strus

Zamiast przez Rosówek drogą 113 udałem się w kierunku Gryfina i dalej na Stargard.Dawno nie brałem żadnych tabletek typu magnez i potas co się zemściło.Podczas podjazdu między Kołbaczem a Nieznaniem ,200 m przez krzyżówką złapał mnie tak mocny skurcz że o mało nie spadłem z rowerem na pobocze.Po 10 minutowym odpoczynku w końcu mogłem zejść z roweru bo wcześniej nie dało rady.Przeszedłem ok 500 m i wsiadłem ponownie na rower i udałem się w dalszą trasę ale to ponownie się zdarzyło miedzy Bielkowem a Jęczydółem ,już miałem ochotę po kogoś zadzwonić.Po kolejnym spacerze ostatnie kilometry jechałem bardzo ostrożnie z prędkością max 25 km/h.Przez te niespodzianki odpuściłem sobie 200 km i pojechałem najkrótsza trasą do domu.To jest mój rekord km.

Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Centrum,
Mierzyn,Skarbimierzyce,Dołuje,Lubieszyn,Linken,Bismark,Löcknitz,Ramin,Sonnenberg,Lebehn,Hohenholz,Nadrensee,Krackow,
Nadrensee,Rosow,Neurochlitz,Mescherin,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Żelewo przez Niedźwiedź

Wtorek, 2 lipca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 2

Wczoraj założyłem po pracy nowe opony i miałem zamiar zrobić małą rundkę ,ale gdy wyłoniłem się z piwnicy zobaczyłem początek burzy a później mi się już nie chciało bo byłem zajęty oglądaniem filmu Olimp w ogniu.Dziś wracając z pracy znowu miałem spotkanie z burzą ,wyruszyłem po 17 -tej z zamiarem odwiedzenia Cisewa.Jak dojechałem do przejazdu kolejowego czekałem ok. 5 min. i nadjechał pociąg i zatrzymał się na przejeździe.Nie czekałem dłużej tylko zawróciłem z powrotem i ruszyłem do Żelewa.Tam chwila na isotonic i fotkę roweru w nowym ogumieniu.
Merida Speeder T1 w nowym ogumieniu © strus

Po krótkiej przerwie ruszyłem w drogę powrotną ,pod górkę z Żelewa jechałem pod mocny wiatr i odczułem to w nogach.W Kobylance wyprzedzili mnie jak to mówi 4gotten KOKSY to usiadłem im na koło i przed oś.Zielonym musiałem ich zawstydzić i tym razem ja ich wyprzedziłem i grzałem do samego Lipnika.Gdy skręcałem na Grzędzice dopiero zobaczyłem gdzie oni są.Okazało się że tylko jeden był kawałek za mną i jak czekałem na przejazd przez 10 -tkę , dojechał do mnie i podziękował za prowadzenie, kolegę zostawił w dalekim tyle.Został mi tylko ciężki przejazd przez rozkopane Grzędzice i miał być spokojny przejazd a tu następny typek wyprzedzając mnie zmierzył jak bym mu kogoś skrzywdził to mu pokazałem gdzie raki zimują , jechał za mną 2 km i dał sobie spokój.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Reptowo[tory],Niedźwiedź,Motaniec,
Reptowo,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.