Styczeń, 2021

• Temperatura -0.4°C

Piątek, 29 stycznia 2021 · dodano: 29.01.2021 | Komentarze 4

Trzeci dzień po pracy udało mi się zaliczyć pięćdziesiątkę i ostatni bo jutro do pracy na jedenastą więc nie będzie czasu na rower a dziś rundkę pojechałem trochę inaczej niż standardowo ale rozpocząłem tak samo od najstarszej DDR-ki do Zieleniewa gdzie na chwilę zjeżdżam na promenadę nad jezioro Miedwie a tam przy wodzie brak śniegu.
Morzyczyn - Amfiteatr i Speeder
Morzyczyn - Amfiteatr i Speeder © strus
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus

Po powrocie na DDR-kę jadę do Kobylanki gdzie ścieżka rowerowa nadal jest nieprzejezdna aż do samego Bielkowa. Dopiero w Bielkowie od ulicy Leśnej jest czysto a później wjeżdżam na DW 120 którą jadę do Kołbacza przez Nieznań a tam kieruje się do Starego Czarnowa ścieżką rowerową która w 80% jest  przejezdna bez problemowo a na nie których odcinkach trzeba jechać slalomem.
DDR-ka łącząca Kobylankę z Bielkowem
DDR-ka łącząca Kobylankę z Bielkowem © strus
W oddali Kołbacz i Puszcza Bukowa
W oddali Kołbacz i Puszcza Bukowa © strus

DDR-ka łącząca Kołbacz ze Starym Czarnowem
DDR-ka łącząca Kołbacz ze Starym Czarnowem © strus
W Starym Czarnowie przy Dino zawracam i wracam prawie tą samą drogą do Stargardu co przyjechałem  z pominięciem promenady nad jeziorem Miedwie.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,
Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Czwartek, 28 stycznia 2021 · dodano: 28.01.2021 | Komentarze 2

Idąc wczesnym rankiem do pracy w opadach śniegu myślałem że nie uda mi się zaliczyć pięćdziesiątki  jak wczoraj ale okazało się że zapowiedzi opadów do dziesiątej godziny nie sprawdziły się a wiaterek zrobił swoje i drogi były przejezdne jak wczoraj poza jednym odcinkiem stresującym od Motańca do Kobylanki.Zanim wjechałem na wczorajszą rundę w Lipniku zaliczyłem Żarowo i Grzędzice i znowu w Zieleniewie skierowałem się przez Miedwiecko i Cisewo do Wielichówka z małym problemem na przejeździe kolejowym które jest oficjalnie zamknięte dla pojazdów od 25 stycznia do 01 marca.Gdy do niego dojechałem zobaczyłem tylko maszyny budowlane i dziurę która uniemożliwiała przedostanie się na drugą stronę ale jeden z pracowników powiedział aby poczekał trzy minuty i zasypią i będę mógł przejść na drugą stronę.
Okolice węzła Zachód
Okolice węzła Zachód © strus
Jeszcze chwila i będzie przejście
Jeszcze chwila i będzie przejście © strus
Zanim ułożą nowe tory będę chyba musiał sobie odpuścić tą trasę no chyba że kolega z pracy mieszkający przy tym przejeździe da znać że można z rowerem się przedostać bez problemów.
Po zaliczeniu Dp 36 i Cisewa robię szufladę do Wielichówka i przez Reptowa i Niedźwiedź jak wczoraj jadę do ścieżki rowerowej w Motańcu na której znajduję się przymarznięty śnieg po którym nie da rady się jechać a i na niby czarnych fragmentach czaiły się niespodzianki że aż nie udało mi się skręcić przed samą Kobylanką i wylądowałem w małej zaspie ale na szczęście miałem jednego buta wypiętego i zaliczyłem udana podpórkę.
Droga do Wielichówka
Droga do Wielichówka © strus

DDR-ka Motaniec - Kobylanka
DDR-ka Motaniec - Kobylanka © strus
Przez Kobylankę przejechałem szosą zamiast DDR-ką i ta samą drogą co wczoraj wróciłem do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,
Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Środa, 27 stycznia 2021 · dodano: 27.01.2021 | Komentarze 0

Wczoraj jeszcze DDR-ka do gminy Kobylanka po obfitych opadach śniegu w sobotę pokryta była mazią śniegową więc darowałem sobie jazdę a dziś syn jadąc do pracy poinformował mnie że drogą przejezdna na całym odcinku więc po pracy ruszyłem aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy rozpoczynając od jazdy DDR-ką do Zieleniewa gdzie odbiłem w kierunku Wielichówką jadąc przez Miedwiecko i Cisewo.
Wiadukt nad S 10 dla rowerów
Wiadukt nad S 10 dla rowerów © strus
Dojazd pożarowy 36,okolice Cisewa
Dojazd pożarowy 36,okolice Cisewa © strus
W Wielichówku na końcy asfaltu zawracam i kieruje się z powrotem do Cisewa a następnie po zaliczeniu Reptowa jadę do nowej drogi w kierunku Zdunowa w Niedźwiedziu gdzie tym razem od razu zawracam i przez Kałegę i Motaniec wracam do Reptowa.

Bałwan w Reptowie
Bałwan w Reptowie © strus
Tym razem nie wracałem do Zieleniewa standardową drogą przez Cisewo którą dziś już zaliczyłem ale skierowałem się do ścieżki rowerowej w Kobylance która była wolna od śniegu ale w centrum Kobylanki nie aż do sklepu Dino.
DDR-ka z Kobylanki do Morzyczyna
DDR-ka z Kobylanki do Morzyczyna © strus
Na koniec zostało mi 14 km drogi powrotnej do Stargardu gdzie w mieście skorzystałem z pustego chodnika aby nie stać w półkilometrowym korku na ulicy I Brygady i w końcu udało mi się pokręcić :)

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,
Kałega,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Zdunowo po długiej przerwie

Sobota, 23 stycznia 2021 · dodano: 23.01.2021 | Komentarze 3

Zdunowo po długiej przerwie spowodowanej pracą na drugą zmianę od 11 stycznia z wolnym weekendem który przesiedziałem przez TV bo duże ilości śniegu uniemożliwiły mi jazdę na Speeder-rze a Viper ma uszkodzona lewa korbę której nigdzie nie mogę kupić bo są dostępne 170 mm a ja potrzebuje 175 mm.

Poszukiwana korba 175 mm
Wczoraj sprawdziłem prognozy na sobotę i okazało się że aby zaliczyć jakąś rundkę będzie trzeba rano wstać aby zdążyć przed intensywnymi opadami śniegu i tak pobudka ósma mini śniadanie i doprowadzenie roweru do użytku i szybka rundka do Zdunowa którą zaczyna od DDR-ki na Motaniec a następnie po zaliczeniu wiaduktu nad S 10 kieruję się przez Niedźwiedź do Zdunowa nową drogą dojeżdżam do stacji PKP i jak na razie bez żadnych opadów chodź radar w telefonie pokazywał już od Kobylanki że pada śnieg.

Poczekalnia na dworcu Szczecin Zdunowo
Poczekalnia na dworcu Szczecin Zdunowo © strus
Zawracam i tą samą drogą wracam do Niedźwiedzia a następnie standardowy powrót do ścieżki rowerowej w Zieleniewie czyli najpierw Reptowo gdzie zaczyna mżyć a następnie przez Cisewo w którym sprawdzam czy są już pierwsze przebiśniegi  bo w zeszłym roku już 16 stycznia były [ 16.01,2020r.] a dziś nawet listków nie było widać wiec nie było co fotografować.
Po zaliczeniu Dp 36 i Miedwiecka jestem ponownie na DDR-ce w Zieleniewie i gdy miałem ochotę na więcej mżawka zmieniała się w deszcz a na koniec już opady śniegu które uwieczniłem przez okno.
Tuż po zaliczonej rundzie
Tuż po zaliczonej rundzie © strus

Stargard,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP 36 ,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zdunowo po długiej przerwie

50-tka po pracy w mżawce.

Poniedziałek, 11 stycznia 2021 · dodano: 11.01.2021 | Komentarze 2

Wczoraj była wyśmienita pogoda na rower ale po pracy nie miałem siły aby pokręcić za to dziś zaryzykowałem mimo zapowiedzi deszczu około czternastej i można powiedzieć że się opłaciło a rozpocząłem tak jak ostatnim razem od DDR-ki przy Szczecińskiej a dojechałem prawie do Kobylanki bo przed nią odbiłem do Jęczydołu przez Oś.Zielone a jadą do Bielkowa zaczęło mżyć ale na szczęście nie padać i tak trwało do Reptowa do którego z Bielkowa pojechałem przez Motaniec i Niedźwiedź a następnie skierowałem się do Cisewa.
Stodoła w Cisewie
Stodoła w Cisewie © strus
Zanim wyruszyłem do DDR-ki w Zieleniewie przez Miedwiecko zaliczyłem "szufladę" do Wielichówka a będąc już ponownie w Zieleniewie wróciłem tą sama drogą do Stargardu co rozpocząłem dzisiejszą rundkę.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Os.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałega,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy w mżawce

50-tka po pracy deszczu lub mżawce.

Sobota, 9 stycznia 2021 · dodano: 09.01.2021 | Komentarze 2

Ostatnie dni wolne spędziłem przed TV i komputerem bo pogoda w moich okolicach była nie na rower a dziś po pracy zadowolony jechałem tylko do 16 kilometra czyli gdy dojechałem na koniec DDR-ki w Motańcu przy stacji paliw gdzie zaczął padać deszcz a dojechałem tam zaczynając od DDR-ki przy Szczecińskiej a po drodze zaliczyłem promenadę nad jeziorem Miedwie.
Jezioro Miediwe w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus

Czym bliżej Szczecin Zdunowa deszcz był coraz mocniejszy dlatego zrezygnowałem z jazdy na prawobrzeże i od razy w Niedźwiedziu odbiłem na Reptowo a następnie skierowałem się do Cisewa gdzie zaliczyłem "szufladę" do Wielichówka i skierowałem się do DDR-ki w Zieleniewie przez MIedwiecko.

Droga łącząca Cisewo z Wielichówkiem
Droga łącząca Cisewo z Wielichówkiem © strus
Gdy opuszczałem Reptowo deszcz zelżał ale do końca dzisiejszej rundki jechałem w mżawce a na koniec pozostał przejazd do Grzędzic ścieżką rowerową i po zaliczeniu wioski pozostała tylko DDR-ka z Żarowa do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy w deszczu

Po odwilży

Wtorek, 5 stycznia 2021 · dodano: 05.01.2021 | Komentarze 2

Po opadach od wczoraj odwilż na tyle duża że zdecydowałem się wyruszyć na rundkę chodź wahałem się bardzo ale przemieszczając się dziś rano po Stargardzie bacznie obserwowałem stan ulic i ścieżek rowerowych  i gdy małżonka wyszła na drugą zmianę do pracy to ja ruszyłem na początku do gminy Kobylanka zaczynając od najstarszej DDR-ki w Stargardzie czyli do Morzyczyna która była w super stanie prawie do samej Kobylanki przed którą pojawił się śnieg na trawie a od samej Kobylanki do wiaduktu nad S10 błoto pośniegowe na całej części ścieżki rowerowej.
Pierwsze śniegi przed Kobylanką
Pierwsze śniegi przed Kobylanką © strus
DDR-ka do Motańca
DDR-ka do Motańca © strus
Jeszcze trochę wody w Niedźwiedziu i dużo śniegu na drodze do Zdunowa ale na szczęście nie na drodze a ja usiadłem na koło koksowi który mnie zaholował do prawobrzeża Szczecina gdzie zawróciłem i ta samą drogą wróciłem do Niedźwiedzia a następnie przez Reptowo i Cisewo wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie.

Czysta szosa łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem
Czysta szosa łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem © strus
Z Zieleniewa dojechałem DDR-ka do stacji PKP w Grzędzicach a na koniec do Żarowa na DDR-kę którą wróciłem Stargardu a na niej można powiedzieć nie było śniegu i tak się udało zaliczyć rundkę ale rower znowu do czyszczenia które wczoraj zajęło mi 40 minut.
DDR-ka z Żarowa do Stargardu bez śniegu
DDR-ka z Żarowa do Stargardu bez śniegu © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Po odwilży

Początek sezonu 2021

Sobota, 2 stycznia 2021 · dodano: 02.01.2021 | Komentarze 3

Początek sezonu 2021 nie był udany bo ze względu na gęste opady śniegu wczoraj sobie odpuściłem bo nie dał bym rady jechać w okularach [a muszę] a i Viper nadal stoi nie sprawny a dziś mimo że sporo śniegu stopniało nie na każdych drogach było bezpiecznie.Przez oś.Pyrzyckie pojechałem do Kluczewa a tam niespodzianka DDR-ka nieprzejezdna dla mojego Speeder-a w stronę osiedla Lotnisko więc zawróciłem i do końca ulicy Metalowej pojechałem wzdłuż Bridgestona i przez Golczewo.
Po wczorajszych opadach śniegu
Po wczorajszych opadach śniegu © strus
DDR-ka nie przejezdna dla mojego Speeder-a
DDR-ka nie przejezdna dla mojego Speeder-a © strus
Koniec ulicy Metalowej....narazie
Koniec ulicy Metalowej....na razie © strus
Gdy ulica się skończyła wracam tą samą drogą do Golczewa i kieruje się standardową drogą do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Sklain oraz Wierzchląd i Kunowo a po drodze mijam kilku rowerzystów i znajomego starszego pana zarażonego cyklozą gdy po zaliczeniu zatłoczonej promenady nad jeziorem Miedwie jechałem DDR-ka do Motańca.

Gdy opuściłem Kunowo śniegu nie widziałem prawie do Kobylanki ale za to w Kunowie załapałem się na pierwszy krotki deszcz a od Dino przed Kobylanką duże ilości śniegu i masa błota pośniegowego do końca DDR-ki w Motańcu a dalej kieruję się po zaliczeniu wiaduktu nad S10 bezpośrednio do Reptowa z pominięciem Niedźwiedzia.Gdy zjeżdżałem z wiaduktu ponownie zaczął padać deszcz i gdy dojechałem do Cisewa to prawie lało więc odechciało mi się jazdy i postanowiłem wracać domu a liczyłem chociaż na 60 km.
Koń w Reptowie
Koń w Reptowie © strus
Stadko owiec w Reptowie
Stadko owiec w Reptowie © strus
Wracam przez Miedwiecko na ścieżkę rowerową w Zieleniewie a nią już prosto do domu a towarzyszy mi do końca rundki deszcz :(

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,