Czerwiec, 2015

Serwisowo.

Niedziela, 28 czerwca 2015 · dodano: 28.06.2015 | Komentarze 6

Wczorajszego dnia pod koniec jazdy rower mi się jakoś dziwnie zachowywał a że ze mnie słaby mechanik rowerowy pojechałem dziś do Bogdana żeby zrobił mi mały przegląd na Oś.Lotnisko.
DDR -ka na Oś.Lotnisko
DDR -ka na Oś.Lotnisko © strus
Po serwisie miałem zamiar wracać do domu ale wyszło słonko i od razu zachciało mi się co nieco pokręcić a żeby nie jechać po dziurach w Kunowie wróciłem do Stargardu przez Golczewo i pojechałem DDR-ką do gminy Kobylanka.Jak na godzinę 17-tą spory ruch niedzielnych rowerzystów i od razu żałowałem wyboru trasy ,trzeba było mi jechać gdzie indziej.
Jakiś polny kwiatek
Jakiś polny kwiatek © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,
Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Miedwie z plusem.

Sobota, 27 czerwca 2015 · dodano: 27.06.2015 | Komentarze 6

Wyjeżdżając nie miałem pojęcia gdzie jechać jedynie wiedziałem że mam przejechać 100km i wybrać trochę kasy z bankomatu.Gdy dotarłem przez Witkowo do Kluczewa i miałem ruszyć w stronę Pyrzyc na czerwonym świetle pomyślałem dlaczego znowu w tą stronę mam objechać Miedwie ??? Ruszyłem przez strefę przemysłową w stronę DDR-ki w Zieleniewie.Przejazd promenadą nad jeziorem i powrót na drogę rowerową którą udaję się do węzła Motaniec na którym wjeżdżam na DK 10 i jadę do Płoni.W okolicach Będgoszczy po 53 kilometrach zatrzymuję się żeby z pod siodełka wyciągnąć puszkę oshee z magnezem i w całości ją pochłonąć i ruszam w kierunku Pyrzyc.Od podjazdu do Starego Czarnowa zaczął padać drobny deszcz i przez chwilę miałem ochotę wrócić przez Dębinę.

Pomnik poległych w I wojnie światowej w Żabowie
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Żabowie © strus
Żabów bardzo mi się źle kojarzy ze względu na wypadek w którym mój kolega uczestniczył a jego koledzy zginęli przez pijanego kierowcę.Zawsze jak jestem w okolicy to mam oczy w okół głowy.Przejazd przez miasto i wiaterek w plecy zaczął pomagać w jeździe.

Jadąc przez Okunice chyba jakiś Niemiec z odzysku  jadący srebrną audi FTL... pędził ponad setką a przed krzyżówką na Czernice wracając zepchnął mnie z szosy na szczęście była akurat droga gruntowa do pola przed oznaczeniem o Gminie Warnice.

Żeby oszołoma nie spotkać trzeci raz odbijam w kierunku Wierzbna gdzie wracam w kierunku DK 106 w Obrycie i jadę ją do Stargardu.
Żebym pojechał normalne kółeczko wokół Miedwia bez kiepskich odcinków dróg pewnie średnia przekroczyła by 30km/h  :(
Oset (Carduus L.)
Oset (Carduus L.) © strus

Stargard,Witkowo,Drugie,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Śmierdnica,
Jezierzyce,Stare Czarnowo,Będgoszcz,Żabowo,Pyrzyce,Okunica,Grędziec,Wierzbno,Obryta,Barnim,Warnice,Kluczewo,Stargard.

Stare Czarnowo po pracy.

Piątek, 26 czerwca 2015 · dodano: 26.06.2015 | Komentarze 4

Po ciężkim tygodni pracy udało mi się dziś wygospodarować czas dla siebie i prawie od razu po pracy wyjechałem w kierunku Starego Czarnowa ,po drodze zajechałem do sklepu rowerowego na Wielkopolskiej na małe zakupy udane w połowie.
Piasakowe mieszkanka
Piaskowe mieszkanka © strus
Rundka do Starego Czarnowa przez Dębinę, powrót do Kobylanki a tam małe kółeczko po gminie żeby zawitać po raz trzeci w Kobylance i obrany kierunek na DDR-kę w stronę Lipnika.
Ubogie gniazdo w Bielkowie
Ubogie gniazdo w Bielkowie © strus
Lipa - Wieniec Zgody w Kobylance
Lipa - Wieniec Zgody w Kobylance © strus
W Lipniku skręcam na Grzędzice żeby dokręcić do 70 km co i tak jest ponad normę kilometrów kręconych bezpośrednio po pracy,jutro mam nadzieję że uda mi sie wcześnie wstać żeby do powrotu małżonki z pracy wykręcić jakąś stówkę.
Dmuchawiec
Dmuchawiec © strus
Dziś testowałem Map My Ride oraz jechałem na sporttrackerze którego mapki nie mogę exportować bo w telefonie na mapce mam napis
"No workout data"
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,StareCzarnowo,
Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo
,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Z Iwonką tylko do Grzędzic.

Poniedziałek, 22 czerwca 2015 · dodano: 22.06.2015 | Komentarze 4

Po rundce do Sulina wpadłam na chwilę coś przekąsić bo Iwonka nie była jeszcze wyszykowana i ruszyliśmy do DDR-ki na Lipnik przez strefę przemysłową.
Strefa przemysłowa
Strefa przemysłowa © strus
W Grzędzicach małe porządki na cmentarzu i ruszamy w stronę Żarowa gdy byliśmy na DDR-ce zaczął padać drobny deszcz postanowiliśmy wracać do domu żeby nie zmoknąć a ja na dodatek ubrany na krótko.
Kwiatki polne przy DDR-ce w okolicy Żarowa
Kwiatki polne przy DDR-ce w okolicy Żarowa © strus

Najkrótsza wycieczka ale razem z solo wyszło mi 74km to tak dobry wynik jak na rowerek po pracy.Teraz dwa dni odpoczynku bo pracuję popołudniu a przed pracą nie jeżdżę, za mało czasu.
Stargard,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Sulino po pracy.

Poniedziałek, 22 czerwca 2015 · dodano: 22.06.2015 | Komentarze 2

Drobne zakupy po pracy i szybko na rower bo deszcz przestał padać i pokazało się słońce ,ruszyłem ku DK 20 a od Gdańskiej jechałem DDR-ką do końca czyli za były POM.
Nowa DDR-ka przy Gdyńskiej
Nowa DDR-ka przy Gdyńskiej © strus
Ścieżka się skończyła i na piątym kilometrze wjechałem na szosę ,do tej chwili miałem średnią około 23km/h i ruszyłem ostro do przodu ,wjeżdżając do Wiechowa była już 30km/h ale droga zaczęła się pogarszać a od Sulina to już masakra aż do samych Barzkowic.
Lepszy odcinek drogi z Sulina do Barzkowic
Lepszy odcinek drogi z Sulina do Barzkowic © strus
Bociany w Golinie
Bociany w Golinie © strus

Za Goliną żeby jechać po lepszej części szosy jechałem lewą stroną , jak było to możliwe do krzyżówki z drogą z Brudzewic.
Przejazd kolejowy przed Pęzinem
Przejazd kolejowy przed Pęzinem © strus
Stare budynki gospodarcze w Pęzinie
Stare budynki gospodarcze w Pęzinie © strus

Gdy byłem w Pęzinie małżonka zadzwoniła i powiedziała żeby ma ochotę zrobić małe kółeczko więc ruszyłem znowu szybszym tempem żeby długo nie czekała a okazało się że to ja musiałem na nią poczekać 30 minut w których trochę pożywiłem się.
Basteja w Stargardzie
Basteja w Stargardzie © strus
Stargard,Kiczarowo,Gogolewo,Dalewo,Trąbki,Marianowo,Wiechowo,Sulino,Golinka,Barzkowice,Golina,Pęzino,Ulikowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Stargard.

Z Iwonką po raz drugi - dopiero.

Niedziela, 21 czerwca 2015 · dodano: 21.06.2015 | Komentarze 5

W końcu małżonka zdecydowała się po raz drugi w tym roku zasiąść w siodełku a w zeszłym roku miała co najmniej dwadzieścia wycieczek o tej porze ale teraz chyba będę ją zmuszał i nie będzie żadnych wymówek typy zła pogoda coś mnie boli.... itp.
Jadąc w stronę DDR- ki oczywiście małżonka chciała w stronę Kobylanki a ja nie bo chciałem zobaczyć czy coś się jeszcze dzieje na lotnisku w Kluczewie bo miał trwać jeszcze dziś Zlot Militarny Czerwone Lotnisko  ale stało kilka namiotów a wszyscy chyba rozjechali do domów więc pojechaliśmy do Obryty przez Reńsko.
Pszenica w okolicy Dębicy
Pszenica w okolicy Dębicy © strus
Zdziwiłem się że nawet teren małżonce nie przeszkadzał tylko żeby wody i błota nie było i z Dębicy do Warnicy pojechaliśmy małym skrótem.
Terenowy skrócik do Warnicy
Terenowy skrócik do Warnicy © strus
Para boćków w Warnicy
Para boćków w Warnicy © strus
Za Obrytą był półmetek zaplanowanych kilometrów czyli 25 więc czas na krótką pauzę i powrót do domu na początek za Nowym Przylepem szutrową droga do miejscowości Kłęby.
Rzepak w Kłębach
Rzepak w Kłębach © strus
Rumian polny
Rumian polny © strus
Zapowiadanego słońca po 14-tej nie było widać aż do chwili gdy byliśmy w Kluczewie w drodze powrotnej do domu a Iwonka liczyła na słoneczko.
Droga Barnim - Przewłki
Droga Barnim - Przewłoki © strus
Już nie chciałem męczyć małżonki pod wiatr drogą żużlową do Witkowa z Kurcewa chodź taki był na początku plan pojechaliśmy szosą do Strzyżna i Broniewskiego do centrum.
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Dębica,Warnice,Reńsko,Obryta,Stary Przylep,Nowy Przylep,Kłęby,Wójcin,Barnim,Kurcewo,Strzyżno,Kluczewo,Stargard

Cisewo po pracy.

Środa, 17 czerwca 2015 · dodano: 17.06.2015 | Komentarze 4

Wydłużone kółeczko po gminie Kobylanka zrobione po pracy w idealnej temperaturze jak dla mnie ze średnim wiaterkiem do Kobylanki i pomagającym w drodze powrotnej.Po drodze zrobiłem kilka fotek roślinkom .Wojtek [Trendix] w czwartek pytałeś czy to pole to nie laweda teraz jestem pewien na 100% że nie a poniżej fotki z podobnego pola w okolicach Bielkowa.
Okolice DK 10
Okolice DK 10 © strus
Kwiatek przy lapidarium w Cisewie
Kwiatek przy lapidarium w Cisewie © strus
Łubin wąskolistny
Łubin wąskolistny © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,
Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Kiepskie drogi.

Wtorek, 16 czerwca 2015 · dodano: 16.06.2015 | Komentarze 4

Jak na mnie w dzień wolny wcześnie wstałem i po śniadaniu około dziewiątej ruszyłem Viperem do kolegi w celu napełnienia i odpowietrzenia tylnego hamulca hydraulicznego niestety nie udało nam się tego zrobić więc pojeździłem po mieście żeby ktoś mi pomógł bo jak dzwoniłem do Turowskiego to w tym tygodniu są zawaleni pracą więc szukałem w Stargardzie pomocy ,większość serwisów nie robi tego [nie potrafi] jeden robił godzinę i oczywiście nie zrobił zajechałem do innego i ten po wysłuchaniu mnie i rzuceniu okiem stwierdził że mam uszkodzoną klamkę i dla tego mi się zapowietrza . Myślę że ta usterka powstała po zderzeniu z autem we wrześniu ubiegłego roku bo po tym zdarzeniu hamulce co raz gorzej działały.Po przejechaniu w sumie prawie 12 kilometrów wróciłem do domu żeby zamienić rower i od razu pojechałem dalszą drogę.W Witkowie zamiast skierować się na Dolice zamyśliłem się i pojechałem do Kluczewa dopiero w okolicy Golczewa doszło do mnie że źle jadę więc pojechałem w odwrotną stronę kółeczko.Po bardzo kiepskich drogach od Koszewa poprzez Dębicę ,Warnice Reńsko docieram do Obryty.Do Lubiatowa prowadzą nieco lepsze ale z wieloma dziurami.

Lubiatowo -  Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w
Lubiatowo - Pałac neogotycki z 2 poł. XIX w © strus
Jak już wjechałem na DW 122 to myślałem że do Dolic droga będzie OK ale się myliłem ,ledwo opuściłem Lubiatowo znowu kiepska droga po moim kierunku jazdy po przeciwnym zdecydowanie lepsza.Od razu mi się przypomniała rada kolegi .
Pole makowo - chabrowe
Pole makowo - chabrowe © strus

Przed Dolicami za zakrętem na Pomietów dojrzałem dojazd do jakiegoś jeziorka którym okazało się Jezioro Pyrzyckie zajeżdżam na krótką pauzę .
Jezioro Pyrzyckie
Jezioro Pyrzyckie © strus

Grzybień biały
Grzybień biały © strus
Przed Dolicami w końcu lepszy odcinek drogi aż do Morzycy ale za to jazda pod wiatr .Od Kolina droga wczoraj otwarta po remoncie którą już raz jechałem 17 maja i od tamtego dnia przybyło jej ze 100 m za krzyżówką na Strzebielewo a myślałem że zrobią do Witkowa Pierwszego a tam droga kiepska cała pocięta w poprzek że nie można ominąć dziur.Nowej nawierzchni jest około 6 km.
Bociek na polu w okolicy Kolina
Bociek na polu w okolicy Kolina © strus
po mieście 12km Viperem,Stargard,Witkowo,Kluczewo,Skalin,Wierzchląd,Koszewko,Koszewo,Dębica,Warnice,Reńsko,Obryta,Stary Przylep,Cieszysław,Zaborsko,Lubiatowo,Ukiernica,Dolice,Mokrzyca,Kolin,Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Stargard.
NIE MAM POJĘCIA DLACZEGO ZNIKŁ ŚLAD PRZEJAZDU NA MAPIE.

50 - tka po pracy.

Piątek, 12 czerwca 2015 · dodano: 12.06.2015 | Komentarze 1

Minimalne kółeczko po gminie Kobylanka, chodź miałem dziś wyjątkowo więcej czasu po pracy ale jazda ciężko szła i zrobiłem minimum kilometrów na wycieczkę.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Bielkowo,Jęczydół,

Michuss - owa Stepnica.

Czwartek, 11 czerwca 2015 · dodano: 11.06.2015 | Komentarze 5

Po weekendzie nad Świnoujskim i Alhbeck -kim  Bałtykiem powrót do pracy na popołudniowe zmiany przez co nie byłem na dwóch kółkach aż sześć dni i w końcu doczekałem się dnia wolnego i pogodnego żeby pojechać na kilkanaście kilometrów.
Wiatrak w Świnoujsciu
Wiatrak w Świnoujściu © strus
Szeroka DDR-ka do Ahlbeck
Szeroka DDR-ka do Ahlbeck © strus
Od wtorku nie zawijam obolałego achilesa i tak dziś ruszyłem w stronę Goleniowa do którego jadę bez postojów jedynie z zatrzymywaniem się wynikającym z ruchu na drodze.Do Wolińskiej w  jadę walcząc z wiatrem i rowerzystami na DDR-ce w Goleniowie.
Pomnik z 1948 roku postawiony przez Tow.Przyjaźni Polsko - Radzieckiej
Pomnik z 1948 roku postawiony przez Tow.Przyjaźni Polsko - Radzieckiej © strus
Droga do Miękowa to już inny komfort jazdy chodź był spory ruch aut docieram do przeprawy nad S3.
Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy w Miękowie
Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy w Miękowie © strus
Od Miękowa na północ jadę po raz pierwszy ,tereny dziewicze a droga dobrej jakości do samego Wierzchosławia w którym jest duża ilość starych domów dobrze utrzymanych .
Wierzchosław - Pomnik poległych w I wojnie światowej
Wierzchosław - Pomnik poległych w I wojnie światowej © strus
Wierzchosław - Kościół filialny p.w. św. Stanisława
Wierzchosław - Kościół filialny p.w. św. Stanisława © strus
Od Wierzchosławia droga się psuje i nie polecam jej jeżdżących szosówkami a na dodatek prawie do samej Stepnicy jedzie się po drzewami które zacieniają drogę i nie widać czy to dziura czy tylko cień.Po drodze przejechałem przez wioskę Widzieńsko i  zawróciłem na szlak do Stepnicy.
Bogusławie - pomnik
Bogusławie - pomnik © strus
Stepnica - Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej
Stepnica - Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej © strus
Kościół parafialny p.w. Św. Jacka Odrowąża zbudowany w 1741 r. w Stepnicy
Kościół parafialny p.w. Św. Jacka Odrowąża zbudowany w 1741 r. w Stepnicy © strus
Molo i plaża w Stepnicy
Molo i plaża w Stepnicy © strus
Po 64 kilometrach pora wracać do Goleniowa ale inną drogą tz.DW 112, w okolicy Budzienia krótka przerwa w lesie na papu,siusiu,telefon i jazda na lepszym asfalcie  do miejscowości Kąty wśród dużej ilości TIR-ów jadących do Stepnicy.W Kątach zaczyna się nawierzchnia marzenia które trwa do samego Goleniowa.Po drodze w Krępsku dostrzegłem patrol pilnujący drogi.
Milicja w Krępsku
Milicja w Krępsku © strus
W Modrzewiach uzupełniam w sklepie zapas isotoników  żeby później za Goleniowem nie mieć problemów w zakupach bo w tamtych terenach oprócz Sowna nigdy mi się nie udało kupić.Między Tarnowcem a Przemoczem w okolicy łubinowego pola przekraczam 100 kilometrów.
Łubinowe pole - chyba
Łubinowe pole - chyba © strus
Za Sownem odbijam na Poczernin , pierwsze 2 km to masakra ale "Kunowo" dopiero za wioską w mirę droga do samego Stargardu.
Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Miękowo,Wierzchosław,Widzieńsko,Bogusławie,
Stepnica,Bogusławie,Kąty,Krępsko,Modrzewie,Goleniów,Podańsko,Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,