Sierpień, 2013

Zdunowo plus Lubowo.

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 29.08.2013 | Komentarze 2

Kolejny dzień że około 17-tej łapie mnie kryzys i zamula więc aby nie usnąć muszę coś robić a nie bardzo miałem co robić w domu to ruszyłem na małą rundę po DK10 do Płoni dalej w prawo do Zdunowa.Miałem ochotę zaliczyć Wielgowo ale szlaban był zamknięty.Chwilę czekałem ,ale jak poczułem jak mi po plecach zaczął mocno pot lecieć to zawinąłem w powrotną drogę i szybko byłem w Stargardzie.Sprawdziłem czas i ruszyłem jeszcze na małe kółko do Lubowa.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jeczydół,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Płonia,Motaniec,Kobylanka,
Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

Marianowo plus Lubowo.

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 2

Po wczorajszej katordze z Goleniowa postanowiłem dziś pojechać spokojnie i na tereny na które nie wybierałem się wcześniej bo drogi są gorszej jakości,jeszcze nie wyjechałem z miasta i pierwsza przerwa na fotkę nowego kościół w Stargardzie.
Cerkiew św. Jozafata Męczennika w Stargardzie Szczecińskim © strus

Podjeżdżając pod ulicę Gdyńską poczułem bolące uda i na dodatek znowu pod mocny wiatr,po minięciu POM-u niespodzianka !!! DK 20 naprawiona do Gogolewa a w całej okolicy na polach i wioskach są zamontowane jakieś czujniki.
Czujniki w G.Marianowo © strus

Jadąc dalej pomyślałem że będę robił fotki kościołów w każdej odwiedzanej dziś miejscowości i tak na początek Gogolewo.
Kościół w Gogolewie © strus

Jeszcze dobrze się nie rozpędziłem i zauważyłem w Dalewie jakieś ruiny które okazały się przedwojennym kościołem.
Ruiny kościoła w Dalewie © strus

Pora było zjechać z DK 20 i udać się w kierunku Marianowa przez Trąbki Małe w których kościoła nie widziałem.I tak dotarłem do Marianowa ,tam przywitały mnie goniące psy i szybko znalazłem się w okolicach tego co szukam w każdej miejscowości czyli kościoła Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
Parafia Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Marianowie © strus

Zespół klasztorny w Marianowie © strus

Po kilkunastominutowej przerwie w klasztorze cysterek udałem się nad jezioro przy którym byłem pierwszy raz.
Jezioro Marianowo i Speeder © strus

Nawrót do krzyżówki i kierunek do Czarnkowa gdzie był korek przez auta dostarczające gaz.
Kościół św. Józefa Robotnika w Czarnkowie © strus

Po Czarnkowie nadszedł czas na Pęzino ,droga na początku bardzo kiepska dopiero przed samym Pęzinem było OK.,na początek kościół oczywiście jak wszystkie wcześniejsze był zamknięty.
Parafia Wniebowzięcia NMP w Pęzinie © strus

a na deser zamek w Pęzinie który powstał na przełomie XIV i XV w.
Zamek w Pęzinie © strus

Pamiętam za czasów szkolnych jak chodziłem po gruzach zamku i jak ludzie z PGR-u odbudowywali ten zamek.
Późnogotycki zamek w Pęzinie © strus

Nawrót i kierunek na Ulikowo tam bym przeoczył kościółek ukryty w drzewach.
Kościół w Ulikowie © strus

Dojeżdżając z powrotem do DK 20 na drodze dojrzałem coś ciekawego i zobaczcie poniżej.
Droga do DK 20 z Ulikowa © strus

Gdy dojeżdżałem do Stargardu odebrałem telefon od kolegi i usłyszałem "POMOCY komputer padł" zatrzymałem się na Gdyńskiej szybki serwis i dalej chodź mało zostało mi czasu ,zaledwie na Żarowo i Lubowo.
Kościół w Lubowie koło Żarowa © strus

Dzisiejsza jazda to extra relaks zamiast siedzieć w domu.

Trasa:Stargard,Kiczarowo,Gogolewo,Dalewo,TrąbkiMałe,Marianowo,Czarnkowo,Pęzino,
Ulikowo,Kiczarowo.Stargard,Żarowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

Goleniów przez Szczecin.

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 2

Dzisiaj miałem ochotę wyjechać około 9 -tej ale temperatura mnie zaskoczyła bo było 12 stopni i czekałem na wzrost temperatury aby nie brać plecaka na ciuchy.Nie miałem pojęcia gdzie jechać ,dopiero gdy wyruszyłem z pod domu pomyślałem że pojadę DK 10 bo wczoraj się nią bardzo dobrze jechało ,jak dojechałem do Dąbia moja średnia wynosiła 33km/h.Takiej średniej w tym roku to jeszcze nie miałem, ale teraz jak piszę to odczuwam to w nogach,a to przez ostatnie kilometry z Goleniowa które pokonywałem pod ostry wiatr.W Dąbiu w prawą część ulicy Goleniowskiej i zauważyłem że ta strona jest w gorszej formie niż druga którą jechałem z Klinisk.Pierwsza krótka przerwa za Parkiem Przemysłowym a przed DK 6.
Łozienica przed DK6 © strus

Jak zobaczyłem kierunek na prost i jakość szosy to się uradowałem jak się okazało nie na długo bo zaledwie po przejechaniu 1 km wróciłem do szarej rzeczywistości.Na szczęście do Goleniowa zostały 3 km i szybko dotarłem do bramy Wolińskiej.
Brama Wolińska w Goleniowie © strus

Następnie fotka kościoła ,tylko nie z tej strony co należało zrobić.
Kościół św. Katarzyny w Goleniowie © strus

Wieżdżając na most nad Iną z prawej strony rzucił mi się w oczy okazały spichlerz do którego podjechałem.
Spichlerz w Goleniowie © strus

Na przeciwko spichlerza po drugiej stronie Iny pięknie odnowione mury.
Mury miejskie w Goleniowie po remoncie © strus

Dalej nową ulica przeprowadziłem rower aż do miejsca kiedy się pokazał asfalt.
Nowa droga do Stargardu © strus

W Helenowie uzupełnienie napojów i ciężki powrót pod wiatr z jednym przystankiem w Smogolicach tylko na fotkę kościoła którego jakoś pomijałem.Wcześniej w ostatniej chwili zobaczyłem że w Podańsku kościółek nie ma drewnianej wieży - remont.
Smogolice - kościół gotycki © strus

Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Załom,Pucice,Kliniska Wielkie,Rurzyca,Dobroszyn,Warcisławiec,Łozienica,Goleniów,Podańsko,Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.

Szmaragdowe.

Niedziela, 25 sierpnia 2013 · dodano: 25.08.2013 | Komentarze 3

Po późnym śniadaniu ruszyliśmy na Szczecin.Wiatr w plecy dzięki któremu małżonka szalała aż mnie wyniki licznika zaskakiwały.W Kobylance sam zjechałem do sklepu po napoje małżonka kontynuowała jazdę ,gdy ją dogoniłem na końcu ścieżki przed wiaduktem nad 10 -tka zaproponowała sama że dziś niedziela to może pojedziemy DK 10 bo jest mniejszy ruch i tak zrobiliśmy.Gdy dotarliśmy do Płoni skręciliśmy na Zdunowo i dojechaliśmy do przejazdu gdzie pierwsza przymusowa przerwa na szlabanie tam spojrzałem na licznik i szok ,średnia ponad 26 km/h. W Wielgowie zatrzymaliśmy się przy sklepie na banana i zimy napój.Dalej kierunek Dąbie na ulicy Tczewskiej przed DK6 nowy asfalt chodź jeszcze nie na całej długości.W Dąbiu odbiliśmy w kierunku Struga przez Pomorską ,przez Struga do Jasnej jechaliśmy cały czas nową ścieżką rowerową na której są światła bardzo gęsto od Mc Donalda.Co chwile trzeba się zatrzymywać i wciskać guzik na żądanie co jest bardzo upierdliwe.Na Jasnej pan zaparkował na ścieżce auto i poszedł pytać się o drogę ,a wystarczyło pojechać dalej 3 metry.Do jeziorka udaliśmy się trudna trasą którą nie dało się jechać na rowerze od ulicy Wzgórze.Była to ścieżka bardzo wąska aż źle się prowadziło rower ,dopiero gdy dotarliśmy do platana było lepiej.
Platan i ja © strus

Jeszcze jedno podejście pod stromą górę i dotarliśmy do szlaku w okół jeziorka.
Szlak wokół J.Szmaragdowego © strus

Pieszo prowadząc rowery obeszliśmy jezioro w około ,po drodze zrobiłem kilka fotek i chyba wrócimy tu bez rowerów aby sobie pospacerować bez bagażu.
Drzewo © strus

Na szlaku znaleźliśmy miejsce gdzie udało się postawić aparat i zrobić wspólne zdjęcie.
Okolice J.Szmaragdowego © strus

Na zdjęciu poniżej widać schody do jeziorka ale to szlak nie dla nas ,chciałem oszczędzić żonie znoszenie roweru po schodach.
Okolice J.Szmaragdowego - schody © strus

Podczas wędrówki dotarliśmy do dębu co nazywa się Dąb Książęcy który został posadzony w dniu 1 maja 1821 roku przez Fryderyka Wilhelma IV oraz Wilhelma I (późniejszy cesarz).
Dąb Książęcy © strus

Po kilkunastu metrach dotarliśmy do pięknego widoku jeziorka z góry.
Jezioro Szmaragdowe - widok z góry © strus

Na kolejnym zdjęciu moja merida która musiała się przeciskać wąskim szlakiem.
Szlak wokół J.Szmaragdowego.- Merida © strus

W końcu dotarliśmy do samego jeziora które nas oczarowało.
Jezioro Szmaragdowe © strus

Jezioro Szmaragdowe.- widok z dołu © strus

Po spacerze w okół jeziorka już na rowerach wyjechaliśmy ulicą Kopalnianą do Batalionów Chłopskich i udaliśmy się do Dąbia dłuższa drogą bo na rondzie odbiliśmy na lewo w kierunku Eskadrowej a następnie już Przestrzenną w kierunku Dąbia.W Dąbiu krótka przerwa na odpoczynek dla dłoni małżonki i dalej kierunek na Tczewską

Na Tczewskiej fotka na potwierdzenie nowego asfaltu.
Ul.Tczewska za DK6 przed Wielgowem © strus

Żeby oszczędzić małżonkę przed jazdą pod ostry wiatr nie wracaliśmy DK 10 tylko lasem do Niedźwiedzia.Jeszcze jeden skręt na Grzędzice aby dokręcić parę kilometrów.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Majowe,Słoneczne ,Zdroje,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Relaks z małżonką .

Czwartek, 22 sierpnia 2013 · dodano: 22.08.2013 | Komentarze 0

Ostatni raz taką trasę przejechaliśmy końcem maja ,dziś mieliśmy po pracy trochę czasu więc szkoda było słońca które trzeba było wykorzystać.Kolejny rodzinny wypad w niedzielę choć może uda się też coś wykręcić w sobotę.
Trasa:Stargard ,Lipnik ,Zieleniewo ,Morzyczyn ,Jęczydół,Kobylanka ,Motaniec ,Niedźwiedź ,Reptowo ,Kobylanka ,Jęczydół ,Morzyczyn ,Zieleniewo ,Lipnik ,Grzędzice ,Żarowo,Stargard.

Cisewo,Kunowo,Lubowo.

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 1

Po pracy i obiadku po 16-tej zaczęło mnie mulić więc aby nie usnąć i stracić dnia wyruszyłem na krótki wypad jak krótki to Gmina Kobylanka.Co tu pisać już wielokrotnie pokonywałem tą trasę ,nic specjalnego się nie działo jedynie na ścieżce do Żarowa był bardzo duży tłok jakiego nigdy jeszcze nie widziałem.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo[tablica],
Reptowo,Niedźwiedź,Motanieec,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,
Lubowo,Żarowo,Stargard.

Kliniska Wielkie.

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 3

Kolejna rodzinna wyprawa do Szczecina na obiad ale inną trasą niż zawsze.Wyruszyliśmy trochę za późno bo było już po 12-tej, na początek Sowno gdzie miała być pierwsza przerwa na zakupy napojów ale okazało się że wszystkie trzy sklepy w niedziele są czynne od 15-tej.Więc pierwsza przerwa była na parkingu za Strumianami przy nowych stołach.Dalej ruszyliśmy na Kliniska gdzie na ul.Piastowskiej w piekarni zakupiliśmy napoje i ciastka które skonsumowaliśmy na miejscu,po ciasteczkach ruszyliśmy na Struga do McDonalda bo byliśmy z synem który od dzieciństwa nie wyobraża sobie zaliczyć Szczecina bez tego lokalu.
Na początek Pucice następnie Załom i dotarliśmy do Dąbia.Do celu zostały nam do pokonania dwie ulice Pomorska i Struga i syn był szczęśliwy.Niepotrzebnie założyłem mu licznik bo marudził że jechaliśmy dłuższą drogą i boli go pupa.
Ale jak się najadł to przestał marudzić i sam ponownie zaproponował żeby wydłużyć trasę chociaż o Grzędzice, co się nie udało bo gdy dojechaliśmy do Jęczydółu pojawiły się pierwsze krople deszczu i postanowiliśmy jechać jak najkrótszą trasą do domu.Gdy dojechaliśmy do Przemysłowej deszcz już padał porządnie.Dzisiejszego dnia bardzo mi się podobało tempo w drodze powrotnej chodź znowu nie udało mi się przejechać lasu do Niedźwiedzia bez podpórek.
Trasa:Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,Kliniska Małe,Kliniska Wielkie,Pucice,Załom,Dąbie,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,

Cisewo plus Żarowo.

Piątek, 16 sierpnia 2013 · dodano: 16.08.2013 | Komentarze 0

Po pracy mieliśmy zaliczyć kolejny wypad z małżonka ,ale tak się zabierała do wyjazdu że w końcu ok 17 -tej oświadczyła że dziś nie da rady więc ruszyłem sam,a że było nie wiele czasu do jak zwykle wybrałem na początek kierunek Cisewo.
Przy lapidarium nawrót i powrót w stronę Stargardu jak zwykle nie najkrótszą trasą.
Całą trasę pokonałem z jednym zejściem z siodełka wracając z Cisewa musiałem poczekać na przejeździe kolejowym.Gdy dotarłem do Stargardu postanowiłem zaliczyć jeszcze Żarowo.Dziś znowu bolała mnie prawa stopa od butów.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Kobylanka,Motaniec,Niedźwiedź[Zdunowo],
Reptowo,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,
Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,Stargard.

Terenowo Wielgowo.

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 15.08.2013 | Komentarze 2

Przed wyjazdem popatrzałem na mapę i wybrałem Dobropole Gryfińskie przez Jezierzyce i w tym kierunku się udaliśmy.Jadąc od Motańca do Jezierzyc sporo było kamieni ,wcześniej gdy ta drogą jechałem nie było aż tyle.W Jezierzycach w lewo ulicą Mostową w kierunku na Sosnówko ,ale daleko nie dojechaliśmy bo po kilkudziesięciu metrach skończył się asfalt więc postanowiłem zawrócić i ruszyliśmy w kierunku Płoni ulicą Buczynową.I kolejny raz nie dojechaliśmy do wcześniej wyznaczonego celu.Dalej kierunek Zdunowo a następnie kierunek stadion Vielgovi.Przed boiskiem wstąpiliśmy do sklepu po batony i banany które zastąpiły nam obiad.Po posiłku ruszyliśmy ulicą Wesołą w kierunku powrotnym na Niedźwiedź.Tym razem nie udało mi się przejechać lasu bez podpórek ale roweru nie prowadziłem.Gdy wjechaliśmy na wiadukt nad 10 -tką przed Kobylanką na wiadukcie zjechaliśmy w prawo w ślepą uliczkę gdzie zrobiliśmy sobie 15-to minutową przerwę na ładowanie akumulatorów słonecznych.
Przed 10 -ką w Kobylance © strus

Po przerwie kierunek dom przez Kunowo i Grzędzice.
Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Motaniec,Jezierzyce,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,
Kałęga,Motaniec,Reptowo,Kobylanak,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Gliniec.

Niedziela, 11 sierpnia 2013 · dodano: 11.08.2013 | Komentarze 2

Po wczorajszej setce udaliśmy się do Glinnej rowerem gdzie mieliśmy dotrzeć prawie tydzień wcześniej a dalej pieszo do Neumark i Gliniec.Małżonka ostro jechała dopiero w Bielkowie chciała krótkiej przerwy na nawodnienie i odpoczynek dla chorych dłoni.Mijając Nieznań na polach w pełni żniwa.
Nieznań - żniwa © strus

Po dotarciu do Glinnej dalsza droga na pieszo a to przez mój rower który nie daje rady po kiepskim bruku ,dotarliśmy do Niemieckiego Cmentarz Wojennego.
Neumark /Stare Czarnowo - Niemiecki Cmentarz Wojenny © strus

Neumark /Stare Czarnowo - Niemiecki Cmentarz Wojenny- wewnątrz © strus

Krótki pobyt i dalej pieszo do osady Gliniec gdzie znajduje się Ogród dendrologiczny gdzie mieliśmy 15 - to minutową pauzę na odpoczynek.
Gliniec osada na obszarze Puszczy Bukowej © strus

Powrót pieszo do Glinnej na szosę i start do drogi powrotnej z przerwą na zakupy w Kołbaczu i konsumpcję za Nieznaniem i polne foto.
Nieznań - ja na żniwach © strus

Gdy dojechaliśmy do ul.Przemysłowj małżonka zapytała się ile będziemy dziś mieli przejechanych kilometrów ,jak usłyszała to nie wierzyła że tak mało ,bo czuje się zmęczona przez moje górki.

Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Neumark,Gliniec i powrót tą samą trasą.