Styczeń, 2020

Piątek, 31 stycznia 2020 · dodano: 31.01.2020 | Komentarze 2

Przez ostatnie trzy dni nie udało mi się trafić w okienko pogodowe  bez deszczu gdy wróciłem z pracy i popołudnia spędziłem przez PC i TV ale w końcu w ostatni dzień stycznia mimo szarości i wilgoci ruszyłem aby pokonać prawie taką samą pięćdziesiątkę co w poniedziałek zaczynając również od DDR-ki przy Szczecińskiej jadąc do Motańca a po drodze zahaczam o promenadę nad jeziorem Miedwie.

Nad jeziorem Miedwie

Zjeżdżam ze ścieżki rowerowej i po pokonaniu wiaduktu nad DK 10 przez Kałęgę melduje się w Niedźwiedziu i jadę do Zdunowa przez Gajęcki Ług a po drodze robię dwa zdjęcia dla Janusza aby pokazać mu utrudnienia na nie oddanej do użytku nowej drogi do Zdunowa na której brakuje jeszcze warstwy ściernej.Trzy takie zapory są na odcinku 3 km.
Motanic - Rannik zimowy
Motanic - Rannik zimowy © strus
Przeszkody na drodze do Zdunowa
Przeszkody na drodze do Zdunowa © strus

Zawracam i rozpoczynam jazdę ta sama drogą do Niedźwiedzia a następnie przez Reptowo wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance którą jadę do Grzędzic a tam kieruje się krótszą drogą do DDR-ki w Żarowie bo nie objeżdżam jak w poniedziałek stawu w Grzędzicach
i wracam do Stargardu a około szesnastej znowu deszcz a mi się udało go ominąć chodź rower i buty mocno ubrudzone.

Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Poniedziałek, 27 stycznia 2020 · dodano: 27.01.2020 | Komentarze 4

Ciężka noc w sumie spałem niecałe cztery godziny i gdy wracałem z pracy miałem ochotę na drzemkę ale jutrzejsza deszczowa prognoza pogody zmobilizowała mnie do zaliczenia pięćdziesiątki którą rozpocząłem od dojazdu do DDR-ki przy rondzie 15 Południk i jazda ścieżką rowerową do wiaduktu nad DK 10 i skierowanie się do nowej drogi prowadzącej do Zdunowa.Ostatni bardzo pasuje mi ta trasa bo jakość szybko zaliczam cały dystans.Odcinek 3 km do Zdunowa i kolejne 3 km aby być z powrotem w Niedźwiedziu.
Nowa droga z Niedźwiedzia do Zdunowa
Nowa droga z Niedźwiedzia do Zdunowa © strus
Gdy wróciłem do Niedźwiedzia licznik pokazywał połowę trasy którą pokonałem w pogodnej słonecznej aurze a gdy przemieszczałem się między Reptowem a Kobylanką aby powrócić na ścieżkę rowerową słonko chowało się za chmury .Z DDR-ki zjeżdżam na chwile aby zaliczyć promenadę nad jeziorem Miedwie a dalej przez Lipnik do Grzędzic gdzie kończy się ścieżka rowerowa.
Pomosty w Morzyczynie
Pomosty w Morzyczynie © strus

Przejazd przez Grzędzice i dojazd do ścieżki rowerowej w Żarowie przez ciężki odcinek drogi która woła o remont.Jeszcze jedna zima i na wąskich oponach nie ma co się tam wybierać chodź kolega Tomasz już dawno mi mówił że szkoda roweru na ta drogę ja uparcie nią pokonuje bo to teraz najłatwiejszy powrót do domu omijający duże korki w mojej okolicy.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,

• Temperatura -0.5°C

Na mini minusie

Niedziela, 26 stycznia 2020 · dodano: 26.01.2020 | Komentarze 4

Wczorajsze częste przelotne opady deszczu zniechęciły mnie do jazdy i dzień spędziłem oglądając zaległe filmy między innymi Legiony i Piłsudski a dziś wyruszając termometr  przy oknie wskazywał zero stopni a ja przez Oś.Pyrzyckie docieram do Witkowa drugiego a następnie kieruje się do ścieżki rowerowej w Kluczewie .

Ścieżką rowerową jadę do strefy przemysłowej w Kluczewie ,ścieżka nie dawano wybudowana a już potrzebuje remontu.nie ma odcinka 10 metrów aby nie było pęknięć po całej szerokości drogi od ronda przy Broniewskiego do ronda przed osiedlem Lotnisko.Płytówką jadę do strefy przemysłowej a gdy asfalt na ulicy Metalowej za Lidlem kończy się zawracam i wracam do Stargardu przez Golczewo i Giżynek
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie.
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie. © strus
W Stargardzie przedzieram się przez trzy osiedla do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej na której dziś spory ruch rowerzystów aja jadę do Kobylanki przez Zieleniewo i Morzyczyn i odbijam na Reptowo.
Kobylanka - Lipa
Kobylanka - Lipa "Wieniec Zgody" z 1460 roku © strus
W Reptowie postanowiłem pojechać do Wielichówka przez Cisewo oczywiście do końca szosy gdzie zawróciłem aby wrócić do ścieżki rowerowej w Kobylance jadąc tą samą drogą przez Cisewo i Reptowo a po drodze zrobiłem zdjęcia jakby wiosna się szybko zbliżała chodź termometr na rowerze pokazywał cały czas po opuszeniu Stargardu temperaturę ujemną aż bałem się gołoledzi.
Klucz na niebie nad Wielichówkiem
Klucz na niebie nad Wielichówkiem © strus
Cisewo - Śnieżyczka przebiśnieg
Cisewo - Śnieżyczka przebiśnieg © strus

Kobylanka - Kwitnące forsycje
Kobylanka - Kwitnące forsycje © strus
Śniegu nadal nie widać tej zimy co mnie bardzo cieszy bo mniej stresu podczas jazdy na rowerze i pobiłem swój rekord przejechanych kilometrów w miesiącu styczniu a jak dobrze wszystko się ułoży to może uda mi się jeszcze trzy razy w tym miesiącu zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy. A dziś pozostało wrócić na DDR-kę w Kobylance i przyjechać nią do Stargardu.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,
Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Na mini minusie

Zdunowo przez Stare Czarnowo. ☀️

Piątek, 24 stycznia 2020 · dodano: 24.01.2020 | Komentarze 1

Iwonka do pracy a ja na rower aby wykorzystać wolny piątek od roboty i rozpocząć wolny weekend ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a następnie gdy dotarłem do Kobylanki skierowałem się na Stare Czarnowo zaczynając od Bielkowa i Nieznania a następnie do ścieżki rowerowej w Kołbaczu aby nią wjechać do Czarnowa.
Okolice Nieznania
Okolice Nieznania © strus
Wjazd do Starego Czarnowa
Wjazd do Starego Czarnowa © strus
Wracam DW 120 do Kołbacza wjeżdżam na DDR-kę i kieruję się nową ścieżką rowerową do Śmierdnicy a gdy DDR-ka kończy się jadę DW19 do Płoni a następnie po przejechaniu pod DK 10 jadę do szlabanu kolejowego w Zdunowie ,krótki postój a szlaban nie otwiera się więc zawracam i koło szpitala w Zdunowie wjeżdżam na nie oddaną jeszcze drogę do Niedźwiedzia.

Zdunowo - Lokomotywa elektryczna  ET22
Zdunowo - Lokomotywa elektryczna ET22 © strus
Wczorajsze prognozy nie spełniły się ponieważ od początku rundki towarzyszy mi słoneczko aż do momentu gdy ponownie zameldowałem się w Lipniku około godziny piętnastej do którego dojechałem ze Zdunowa przez Niedźwiedź a następnie wydłużoną drogą do Reptowa przez Kałęgę i Motaniec a na koniec dojeżdżam do ścieżki rowerowej w Kobylance.W Lipniku odbijam na Grzędzice gdzie w parku przyrodniczym wszystkie zwierzęta się pochowały.

Na pozostałym krótkim odcinku ścieżki do Grzędzic byłem dręczony telefonami od trzech osób w tym dwie wiedziały że do mnie się nie dzwoni gdy zaliczam rundkę na rowerze a jedna jest usprawiedliwiona.Przejeżdżam przez Grzędzice i kieruję się do ostatniej DDR-ki w Żarowie którą wracam do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Zdunowo przez Stare Czarnowo

Zimowy kapeć

Niedziela, 19 stycznia 2020 · dodano: 19.01.2020 | Komentarze 5

Przed wyjazdem czytałem opisy rundek znajomych a ostatnim był Damian który miał przygody z dętkami i tak sobie pomyślałem że dawno mi się awaria nie trafiła a moje oponki SCHWALBE MARATHON 700X23C dobrze się sprawują.Dziś od czternastej "batman" chodził po kolędzie więc gdy wyruszałem przed jedenastą miałem mało czasu dlatego miałem zamiar przejechać około 70 km i mało razy zatrzymywać się na zdjęcia.Rozpocząłem od dojazdu do ścieżki rowerowej przy Spokojnej a następnie przez Giżynek i Golczewo pojechałem do Skalina aby skierować się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Wierzchląd i dziurawe Kunowo.Ścieżką jadę do Motańca i obieram kierunek na nową drogę do Zdunowo i robię selfi w Kałędze jak wczoraj Magda.

Wjeżdżam na nową drogę mijam Gajęcki Ług zatrzymuję się przy otworach gdzie pobrano próbki asfaltu i gdy ruszyłem w dalszą drogę zarzuciło mnie i okazało się że mam kapcia. Raz zimowa porą walczyłem z opona w Speeder-ze było ciężko i gdy zabierałem się do wymiany dętki zatrzymało się trzech bikerów z STC i zaoferowali pomoc ,podziękowałem i zabrałem się za robotę.Łatwo zeszło z trudem za pomocą dwóch łyżek założyłem na pompowałem i gdy już miałem ruszyć zobaczyłem że z boku dętka wyszła więc opróżniłem z powietrza dętkę i ułożyłem ją ponownie i przy pompowaniu znowu w tym samym miejscu dętka wysuwała się z opony.Dopiero gdy po raz trzeci ale od początku założyłem na obręcz oponę włożyłem dętkę i na pompowałem i było OK.
Pobrane próbki asfaltu
Pobrane próbki asfaltu © strus
Upadła Merida
Upadła Merida © strus

Straciłem 40 minut i nie miałem drugiego zapasu ani ochoty na dalsza jazdę,dłonie całe brudne a mokre chusteczki zostały w piwnicy a musiałem włożyć nowe rękawice.Chusteczkami papierowymi wyczyściłem ile się dało i ruszyłem w drogę powrotna bo i tak minimum 50 km miałem zapewnione jak dojadę bez innych przygód.Ale problem miałem z hamulcami ,jedna szczeka nie odbijała i nie chciało mi się regulować tylko przez Reptowo pojechałem do DDR-ki w Kobylance i prosto do domu."Batman" zawitał o 14.10 a ja zdążyłem się wykąpać.W nadchodzącym tygodniu cztery dni drugiej zmiany więc bez roweru :(

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Zimowy kapeć

Piątek, 17 stycznia 2020 · dodano: 17.01.2020 | Komentarze 2

W kolejny styczniowy niezimowy dzień bo temperatura plus siedem i przez całą pięćdziesiątkę o pracy jazda w pełnym słońcu które chwilami utrudniało widoczność, wyruszyłem tą samą trasą do końca ścieżki rowerowej w Bielkowie gdzie dojechałem przez Lipnik i Kobylankę a następnie przez Nieznań docieram przed Kołbacz gdzie zjeżdżam z DW120 i jadę na zachodni brzeg jeziora Miedwie w Żelewie.

Jezioro Miedwie w Żelewie a w oddali torpedownia
Jezioro Miedwie w Żelewie a w oddali torpedownia © strus
Po krótki pobycie nad jeziorem gdzie zniknął drewniany pomost wyruszam tą samą drogą do Lipnika a dalej przez Grzędzice do Żarowa i na koniec ścieżką rowerową do Stargardu.Po drodze w okolicy węzła Zachód mimo siedmiu stopni na plusie w zacienionym miejscu jeszcze trawa oszroniona. Ostatnio wracam do miasta od strony Żarowa dlatego że łatwiej mi się dostać chwilę po piętnastej do domu od tej strony bo w mojej okolicy są ogromne korki przez remont głównego wiaduktu kolejowego pod którym nie ma teraz przejazdu.
Okolice DW 120
Okolice DW 120 © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo.

Czwartek, 16 stycznia 2020 · dodano: 16.01.2020 | Komentarze 2

Dziś już nie było dwanaście stopnia ale za to przez całą pięćdziesiątkę po pracy pięknie świeciło słoneczko chodź przeszkadzał trochę chłodny wiatr.W drogę ruszyłem do Zieleniewa tą samą drogą co wczoraj a następnie przejechałem przez promenadę nad jeziorem Miedwie i gdy wracałem na ścieżkę rowerową wjechałem w jakąś dziurę aż poczuł ją mój cały kręgosłup i chyba bez tabletki się nie obędzie bo boli mnie bardzo.Wróciłem na DDR-kę i jadę nią do Kobylanki.

Pomosty nad jeziorem Miedwie

W Kobylance przypomniało mi się że wczoraj w TV widziałem pierwsze krokusy [Janusz możesz potwierdzić czy są na Jasnych Błoniach?] postanowiłem sprawdzić czy wcześniej również niezakwitły w Cisewie przebiśniegi do których dojechałem przez Reptowo i pierwsze się pokazały już a w 2019 były 8 lutego.
Śnieżyczka- przebiśnieg w Cisewie
Śnieżyczka- przebiśnieg w Cisewie © strus

Z Cisewa pojechałem przez las do Wielichówka gdzie zawróciłem z powrotem do ścieżki rowerowej w Kobylance z zaliczeniem drugiej szosy w Cisewie aby zobaczyć czy w końcu prace ruszyły :(

DDR-ka jak wczoraj wracam do Grzędzic aby później skierować się do ścieżki rowerowej w Żarowie a dalej już prosto do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy

Środa, 15 stycznia 2020 · dodano: 15.01.2020 | Komentarze 5

Nie pamiętam takiego stycznia aby termometr wskazywał plus dwanaście stopni więc porzuciłem zimową odzież rowerową i zaraz po pracy wskoczyłem w bluzę krótkie buty oraz dziś odebrane rękawice na cieplejsze dni Shimano Early i ruszyłem na pięćdziesiątkę.

Nowe rękawiczki na temperaturę 5-10 stopni.
Trasa dzisiejsza to prawie kopia zaliczonej w poniedziałek rundki.Pierwsze kilometry to dojazd do DDR-ki przy Szczecińskiej i jazda nią do Motańca a następnie przeprawa nad DK 10 i przez Kałęgę docieram do Niedźwiedzia gdzie wjeżdżam na nową drogę do Zdunowa.

Zaliczam trzy kilometrowy odcinek do Zdunowa i wracam do Niedźwiedzia aby przez Reptowo ponownie zameldować się na ścieżce rowerowej w Kobylance i dojechać nią do Grzędzic.
Brak lasu przy szpitalu w Zdunowie
Brak lasu przy szpitalu w Zdunowie © strus
Objazd zapory w Niedźwiedziu
Objazd zapory w Niedźwiedziu © strus

Pozostało mi zaliczyć Grzędzice i dojechać do ścieżki rowerowej w Żarowie i wrócić nią do Stargardu

Poniedziałek, 13 stycznia 2020 · dodano: 13.01.2020 | Komentarze 2

Wahałem się czy mam wyruszyć po opadach deszczu gdy wróciłem z pracy aby zaliczyć pięćdziesiątkę i zdążyć przed kolejnymi opadami które miały nadejść od Szczecina więc gdy już się zdecydowałem na początek ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej i tak jak wczoraj zajeżdżam na promenadę nad jezioro Miedwie a dalej do wiaduktu nad DK 10 w Motańcu przez Kobylankę i obieram kierunek na Zdunowo przez Niedźwiedź.
Na promenadzie w Zieleniewie
Na promenadzie w Zieleniewie © strus

Nowa drogą łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem
Nowa drogą łącząca Zdunowo z Niedźwiedziem © strus
Przed piaskową zaporą w Zdunowie zawracam i kieruję się tymi samymi trzema kilometrami do Niedźwiedzia a następnie przez Reptowo wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance.
Przebudowa DK 10 do S 10 - okolice Kobylanki
Przebudowa DK 10 do S 10 - okolice Kobylanki © strus
Wracając w Niedźwiedziu dopada mnie deszczyk który trwa do momentu opuszczenia Reptowa  a po chwili na moment pokazało się słońce a ja DDR-ka wracam do Grzędzic a następnie przez Żarowo melduje się na finiszu w Stargardzie "nieco" brudny.
Barwy maskujące
Barwy maskujące © strus

Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

28 WOŚP i test nowych rękawic.

Niedziela, 12 stycznia 2020 · dodano: 12.01.2020 | Komentarze 2

Cztery dni bez roweru przez druga zmianę a dziś w dzień który łączy polaków dopisała pogoda więc nie trudno było znaleźć wolontariuszy WOŚP i po zaliczeniu puszki ruszyłem do ścieżki rowerowej prowadzącej do Giżynka a następnie przez trzy osiedla docieram do najstarszej DDR-ki w Stargardzie i jadę nią do Zieleniewa aby zaliczyć promenadę i DDR-ka kieruję się do Bielkowa przez Kobylankę.
Piękna słoneczna pogoda w styczniu
Piękna słoneczna pogoda w styczniu © strus
Jezioro Miedwie w Morzyczynie.
Jezioro Miedwie w Morzyczynie. © strus
Na promenadzie bardzo dużo osób spacerujących przy pięknej słonecznej pogodzie a teraz pora na test nowych rękawic firmy Shimano model - windstopper thermal reflective.

Z Bielkowa docieram do Kołbacza przez Nieznań gdzie wjeżdżam na ścieżkę rowerową i jadę nią do Starego Czarnowa,cały ten pierwszy etap to jazda pod zimny dokuczliwy wiatr dopiero po wjechaniu na DW 120 i powrót do Kołbacza w lżejszych warunkach.
Przejazd przez DW 119-120
Przejazd przez DW 119-120 © strus
Wjeżdżam w Kołbaczu  na nową ścieżkę prowadzącą do szczecińskiej dzielnicy Śmierdnica a następnie DW 119 jadę do DK 10 na której jestem chwilę aby zjechać w kierunku Zdunowa do stacji PKP.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Szczecin Zdunowo
Szczecin Zdunowo © strus

Po krótkiej przerwie kieruję się starą drogą wzdłuż szpitala do nowej i po zaliczeniu 3 km wjeżdżam do Niedźwiedzia a gdy opuszczam go wyprzedzam bikerów którzy stali w Zdunowie przy sklepie.Przez Reptowo docieram do Kobylanki i ponownie DDR-ka jadę do Lipnika.

W Lipniku sprawdziłem że mam jeszcze trochę czasu i postanawiam wydłużyć powrót do domu przez Grzędzice i Żarowo.Jadąc ścieżką rowerową wyprzedzam grupę STC jadącą w eskorcie samochodu po szosie,tylko dlaczego tak wolno?Rękawiczki spisały się na piątkę teraz tylko jeszcze test przy minusowych temperaturach do zaliczenia.

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Śmierdnica, Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard