Styczeń, 2017

• Temperatura -1.0°C

Słoneczny dzień

Niedziela, 29 stycznia 2017 · dodano: 29.01.2017 | Komentarze 2

Zachciało mi się dziś przejechać gruntową drogą do Strachocina i to był wielki błąd ,zajechałem od ulicy Nowowiejskiej przez Mroczeń i o dziwo droga była OK ale długo to nie trwało czy bliżej była rzeczki Krępiel tym droga stawała się trudniejsza do jazdy aż musiałem zejść z roweru i iść po polu bo jak droga szeroka tak cała pokryta lodem i tak aż prawie do Strachocina.
Grunowo lodowa droga do Strachocina
Gruntowo lodowa droga do Strachocina © strus
Dopiero około 150 m przed DK 20 wróciłem na siodełko i po dojechaniu do Świetego postanowiłem zmienić plany na dzień dzisiejszy i zawróciłem.Postanowiłem pojechać sprawdzonymi drogami,najpierw wróciłem do Stargardu wydłużona drogą a mianowicie przez Ulikowo do DK 20 i nią do DDR-ki przy Gdyńskiej .
Okolice Ulokowa
Okolice Ulikowa © strus
Z DDR-ki odbijam na Małkocin przez Klępino a następnie rezygnuje z jazdy do DW142 przez Storkówko tylko krótszą droga przez Siwkowo docieram nad "Chociweklę"
Nad DW 142 w Siwkowie
Nad DW 142 w Siwkowie © strus
Mimo niedzieli na "płytówce" duży ruch jadę nią aż do krzyżówki z DW 141 żeby zajrzeć co słychać na rowerostradzie a następnie
zaczynając od Sowna pojechać do Żarowa wydłużoną drogą przez Poczernin.Na rowerostradzie zima w pełni można śmigać na łyżwach i innym sprzęcie zimowym ja się nie odważyłem nawet na nią wjechać.
Rowerostrada w zimowej szacie
Rowerostrada w zimowej szacie © strus
Poczernin
Poczernin © strus
Gdy dotarłem za Poczerninem do lasku tam również zima w pełni ale później już okolice bez śniegu i lodu a ja po sprawdzeniu czasu postanowiłem pojechać z Żarowa do DDR-ki w Lipniku przez Grzędzice a później do domu na obiadek.
Droga Poczernin - Rogowo
Droga Poczernin - Rogowo © strus
DDR-ka Lipnik - Stargard
DDR-ka Lipnik - Stargard © strus
Trasa:
Stargard,Strachocin,Święte,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Stargard,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Sowno,Poczernin,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.
MAPKA PRZEJAZDU:

Po pracy Cisewo.

Czwartek, 26 stycznia 2017 · dodano: 26.01.2017 | Komentarze 2

Zachęcony promieniami słońca po pracy wyruszyłem na prawie standardową pięćdziesiątkę do gminy Kobylanka zaczynając oczywiście od DDR-ki na Żarowo na której słońce się schowało za chmury i jeszcze raz się pokazało w drodze powrotnej do domu w Morzyczynie w sumie może około 10 minut świeciło podczas mojej rundki po pracy.Drogi asfaltowe przejezdne bez żadnych niespodzianek lodowych ale do lasu nadal sie nie odważyłem wjechać bo drogi niebezpiecznie wyglądające tak jak poniższa w Kałędze.
Droga leśna w Kałędze
Kałęga - Droga leśna  © strus
W dalszym etapie trasy to dotarcie do Cisewa przez Niedźwiedź i Reptowo z zawitaniem do stacji PKP Reptowo i powrót do DDR-ki w Kobylance i prosto do domu na obiadek i odpoczynek .
Cisewo - krzyżówka
Cisewo - krzyżówka © strus
Stargard.Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,
M A P K A:
Kategoria PO PRACY, REKREACJA

Bez stresu lodowego .

Niedziela, 22 stycznia 2017 · dodano: 22.01.2017 | Komentarze 3

Bez stresu lodowego czyli przejechana trasa w 99% bez lodu na drodze tylko kilka fragmentów oraz dwa razy zawracałem żeby się nie męczyć i stresować ale na początku po rundce miejskiej ruszyłem do DDR-ki na Żarowo która była tym razem już w całości czysta skierowałem się przez Grzędzice do DDR-ki w Lipniku i miła niespodzianka w kierunku Zieleniewa droga również czysta.
Staw w Grzędzicach
Staw w Grzędzicach © strus
Nad J .Miedwie © strus

Jadąc do Kobylanki zajechałem na promenadę nad Miedwiem co nie było dobrym pomysłem bo ostatni odcinek za amfiteatrem droga pokryta całkowicie lodem a na nim woda więc zawróciłem i pierwszym wyjazdem z promenady wróciłem na ścieżkę rowerową którą dojechałem prawie do Kobylanki ponieważ ostatnie metry zaczynając od zjazdu na oś.Zielone zalane na całej szerokości wodą więc wjechałem na szosę i odbiłem na Reptowo.Po rundce w gminie Kobylanka i  drugim wjeździe do "stolicy" kieruję się do Jęczydołu przez Bielkowo i odkrywam że licznik na kierownicy nie działa zatrzymał się na 34 kilometrze .
Droga Bielkowo - Jęczydół
Droga Bielkowo - Jęczydół © strus
Jadąc zaglądałem na leśne ścieżki ale żadna dziś się nie nadawała do bezpiecznej jazdy więc nie ryzykowałem jazdy po lodowych drogach zalanych wodą albo błotach leśnych. Z Jęczydołu skierowałem się jedyną dobrą drogą do DDR-ki w Morzyczynie którą skierowałem się prosto do Stargardu zatrzymując się na fotkę przy budowie chyba pierwszego wiejskiego sklepu Netto.
Budowa wiejskiego Netto
Budowa wiejskiego Netto © strus
Trasa:
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,Bielkowo,Jęczydół,
M A P K A:

Po pracy - okolice Stargardu.

Środa, 18 stycznia 2017 · dodano: 18.01.2017 | Komentarze 3

Po pracy źle przygotowany do jazdy w zimę aurę o czym poczułem   po pewnym czasie ruszyłem sprawdzić jak tam wczorajsze sprzątanie DDR-ki do Żarowa niestety nie popisali się porządkowi bo na wąskim pasie było sporo łat lodowych a od ławeczki ekologicznej to już tragedia więc wjechałem na szosę i nią dojechałem do Żarowa żeby skierować się do Lipnika przez Grzędzice bo droga wyglądała bezpiecznie. W Lipniku okazało się że jazda do Zieleniewa jest zbyt stresującą przez nawierzchnię niesprzątaną w tym roku jeszcze więc postanowiłem wrócić do miasta a następnie po rundzie po strefie przemysłowej skierowałem się jak wczoraj do kolejnej strefy przemysłowej w Kluczewie.
Pomnik 15. Południk w Stargardzie
Pomnik 15. Południk w Stargardzie © strus
Do Golczewa przez Giżynek dotarłem do do w/w strefy i ruszyłem tym razem najpierw do ronda przy Cargotec-u i za uwarzyłem że droga pasem poradzieckiego lotniska dziś była częściowo odśnieżona więc pojechałem na Oś.Lotnisko a za nim ponownie DDR-ką do Golczewa zahaczając o małe kółeczko w Kluczewie .
Bridgestone w Kluczewie
Bridgestone w Kluczewie © strus
DDR-ka przy Bridegstone
DDR-ka przy Bridegstone © strus
Z ostatniego etapu zaplanowanego żeby dojechać do Skalina i z powrotem z rezygnowałem ponieważ źle przygotowany do jazdy zacząłem odczuwać zimno i skierowałem się w kierunku domu.Tereny po których przez ostatnie dwa dni jeździłem to chyba jedyne bezpieczne w okolicy Stargardu więc jak do jutra nie spadnie śnieg to udam się na nie również jutro.

EDIT 19.01.2017
Zabrakło czasu na rower mimo wolnego dnia.  :(
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard, Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.
MAPA PRZEJAZDU:
Kategoria REKREACJA, PO PRACY

Rundka po pracy.

Wtorek, 17 stycznia 2017 · dodano: 17.01.2017 | Komentarze 2

Po kilku dniach przymusowego postoju w końcu dziś drogi były na tyle bezpieczne że wyjeżdżając po pracy miałem nadzieję zrobienie minimum 30 kilometrów krążąc po bliskiej okolicy miasta przede wszystkim po DDR-kach w okolicy Kluczewa.Po zaliczeniu strefy przemysłowej skierowałem się przez Giżynek do drugiej strefy zwanej:  Parkiem Przemysłowym Nowoczesnych Technologii w Kluczewie gdzie zobaczyłem że droga do Skalina jest czarna więc jadę tak długo jak droga będzie bezpieczna bez lodu itp.Dobrze było do Kunowa trochę gorzej do Wierzchlądu a najgorszym odcinkiem okazał się ponowny wjazd do Skaliny od strony Wierzchlądu gdzie musiałem prowadzić rower bo na całej szerokości szosy lód i wróciłem na drogę którą wcześniej przyjechałem do Skalina i z powrotem wracam do Golczew.
Zwierzyna płowa na polu w okolicy Skalina
Zwierzyna płowa na polu w okolicy Skalina © strus
Droga Skalin - Golczewo
Droga Skalin - Golczewo © strus
Po powrocie do Golczewa kieruję się na jedną pętelkę  DDR-ką do momentu zakończenia się ścieżki na lotnisku po radzieckim i wracam ponownie do Golczewa żeby skierować się na kolejna pętelkę do Kluczewa a później po raz czwarty zawitać na rondzie w Golczewie i wracać do domu bo na wcześniej mokrej ścieżce zaczął pojawiać się lód.
Koniec DDR-ki na poradzieckim lotnisku
Koniec DDR-ki na poradzieckim lotnisku © strus
Nie udało mi się zaliczyć 50-tki ale i tak jestem zadowolony z przejechania 40 km po tylu dniach bez ruch , jutro kończę o godzinę wcześniej prace to może uda się zaliczyć standardową pięćdziesiątkę jak aura nie pokrzyżuje planów.Niestety inne ścieżki w okolicy Stargardu są zaśnieżone i oblodzone :(
Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Kunowo,Wierzchląd.Skalin,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.
MAPKA PRZEJAZDU:
Kategoria REKREACJA, PO PRACY

Mała rundka .

Niedziela, 8 stycznia 2017 · dodano: 08.01.2017 | Komentarze 4

Po raz trzeci tej zimy wyruszyłem w trasę ,tym razem wycieczka okazała się nie udanym wypadem i niezaliczeniem pięćdziesiątki a to przez ochraniacz lewej stopy.Na początku udałem się do kolegi na Zarzecze a następnie wzdłuż działek do DDR-ki na Starachocin którą daleko nie dojechałem bo była pokryta błotem i jazda była niemożliwa więc skierowałem się z powrotem do miasta i udałem się w kierunku oczyszczonej ścieżki w strefie przemysłowej w Kluczewie.Jadąc po wodno-błotnych miejskich ulicach i podpierając się lewą stopą przy zatrzymywaniu się na skrzyżowaniach mój rzep się zamoczył i nie trzymał przez co ochraniacz się zsuwał z buta i co chwila musiałem poprawiać. Wyjeżdżając z Oś.Pyrzyckiego popełniłem błąd wjeżdżając na na DDR-kę na której zaliczyłem pierwszą glebę wjeżdżając na ciemny ślad który okazał się lodem do drugiego ronda tragedia przez dużą ilość śniegu.Przy węźle Stargard Centrum pod wiaduktem S 10 zatrzymałem się na suchym odcinku ścieżki i chciałem coś zrobić z wiecznie spadającym ochraniaczem.
Spadający ochraniacz
Spadający ochraniacz © strus
Ja musiałem się męczyć ze śniegiem do drugiego ronda a jadący do miasta pocieli szosą na zakazie a za nimi kierowcy aut wyrozumiale jechali po wolno ale nie trąbili na czwórkę bikerów.
DDR-ka do Kluczewa
DDR-ka do Kluczewa © strus
W końcu widać DDR-kę
W końcu widać DDR-kę © strus
Od drugiego ronda już bezpiecznie można jechać aż do ronda przy Cargotec-u gdzie postanowiłem skrócić wypad przez  awarię ochraniacza który ciągle mi spadał a stopa zaczęła odczuwać chłód  w końcu był mróz.
DDR-ka przy Bridegstone
DDR-ka przy Bridegstone © strus
DDR-ka z Golczewa do Giżynka już w gorszym stanie niż te w strefie przemysłowej a część za wiaduktem nad S 10 to już z odcinkami lodu więc trzeba było bardzo ostrożnie jechać a po mieście dokręciłem do 30 km. ogólnie wycieczka dla mnie nie udana i stresogenna. Następne pięć dni przymusowa przerwa od roweru ponieważ ma druga zmianę czyli zaczynam o 12.30.
Nad S 10 w okolicy Golczewa
Nad S 10 w okolicy Golczewa © strus
Stargard,Strachocin,Stargard,Kluczewo,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard.
M A P A :

• VAVG 10:20km/h
  • Temperatura -4.0°C
  • Aktywność Chodzenie

Szybki spacer do Żarowa

Piątek, 6 stycznia 2017 · dodano: 06.01.2017 | Komentarze 1

Gdy wróciłem z rowerowej pięćdziesiątki i pożywieniu się ledwo minęła godzina i ruszyłem na szybki spacer z myślą że na DDR-ce trochę delikatnie pobiegamy z małżonką i tak zrobiliśmy najpierw tylko do torów marsz a w drodze powrotnej kilkanaście przebieżek.
Okazało się że moje buty nie za bardzo się nadają do biegania po śniegu bo się ślizgają a Iwonce zmarzł nos bo nie posłuchała mnie żeby założyć kominiarkę.

Stargard,Żarowo,Stargard.
Mapka - drugi etap
Kategoria SPACERY

• Temperatura -4.0°C

Wierzbno zimą ❄❄❄⛄

Piątek, 6 stycznia 2017 · dodano: 06.01.2017 | Komentarze 0

Dziś śniegu jeszcze więcej niż wczoraj ale do granicy Stargardu jechałem po śnieżnym błocie a później wszystkie drogi nie odśnieżone że pierwsze 43 km jechałem z wypiętym lewym zatrzaskiem buta w małym stresie i bardzo skoncentrowany na drodze przed rowerem.
Gdy dojechałem do Kluczewa przez Witkowo Drugie zatrzymałem się żeby oczyścić rower z błota i tak jeszcze robiłem dwa razy.
Stawy w Kluczewie
Stawy w Kluczewie © strus
Młyn w Kluczewie (niem.Kluetzow) z XIX w
Młyn w Kluczewie (niem.Kluetzow) z XIX w © strus
Po krótkiej przerwie ruszyłem w dalszą drogę po Kluczewie a jak dojechałem do ronda przed Oś.Lotnisko okazało się że okoliczne DDR-ki są odśnieżone co mnie ucieszyło i jednym odcinkiem pojechałem na osiedle i miałem się skierować do kolejnej ale dostrzegłem że droga po lotnisku po radzieckim do Warnic jest extra stanie więc ruszyłem nią do Dębicy a następnie ulubioną żużlówką do Wierzbna.
Droga na lotnisku do Warnic
Droga na lotnisku do Warnic © strus

"Żużlówka" z Dębicy do Wierzbna © strus
Ostatni  kilometr do Wierzbna bardzo ciężki przez głębokie koleiny że jeden odcinek  50 m prowadziłem rower bo nie było możliwości jazdy ,gdy prowadziłem maszynę to na polu widziałem dwa stada zwierzyny płowej w sumie ponad dwadzieścia sztuk ale były zbyt daleko żeby zrobić telefonem zdjęcie.Być w Wierzbnie i nie zajechać nad plażę to stracona wycieczka.
Wierzbno (niem.Werben) Kościół parafialny pw. św. Józefa w trakcie remontu
Wierzbno (niem.Werben) Kościół parafialny pw. św. Józefa w trakcie remontu © strus
Molo nad J.Miedwie w Wierzbnie
Molo nad J.Miedwie w Wierzbnie © strus
Woda wzdłuż mola z pokrywą lodową a na niebie gdy wjeżdżałem do wioski słońce schowało się za chmurami aż do momentu gdy dojechałem do Wierzchlądu ale został ciężki kilometrowy odcinek po bruku w kierunku Koszewa a późniejszy teren był spoko.
Koszewo (niem.Gross Küssow)  Pałac z 2 pol. XIX w
Koszewo (niem.Gross Küssow) Pałac z 2 pol. XIX w © strus
Z Koszewa skierowałem się do DDR-ki w Zieleniewie przez Skalin jak już wcześniej wspomniałem ponownie zaświeciło słońce a drogi były całe w śniegu i miejscami ślisko więc starałem się jechać po śniegu nie rozjechanym.
Droga do Skalina
Droga do Skalina © strus
DDR-ką z Zieleniewa udało mi się dojechać tylko miejsca gdy po przejechaniu nad S 10 wraca się na stara ścieżkę i wjechałem na byłą DK 10 i dojechałem do Lipnika po po ścieżce było bardzo ciężko a później szukanie metrów do 50 km i na obiad do domu i drugi etap na szybki spacer z Iwonką.
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Warnice,Dębica ,Wierzbno,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.
ETAP PIERWSZY ROWER

• Temperatura -3.0°C

Pierwszy śnieg ❄⛄❄⛄

Czwartek, 5 stycznia 2017 · dodano: 05.01.2017 | Komentarze 3

Gdy wczoraj wracałem wieczorem z pracy ulice zaczęły się robić białe na szczęście hulający wiatr wysuszył drogi po wcześniejszym deszczu ale nadal mocno wiało gdy dziś wyruszyłem w drogę po raz pierwszy na śnieżnym podłożu miałem zamiar zrobić rundkę po gminie Kobylanka zaczynając od DDR-ki na Żarowo.

Na DDR-ce do Żarowa
Na DDR-ce do Żarowa © strus
Ścieżka do Żarowa  cała zaśnieżona a pod śniegiem w niektórych miejscach zdradliwy lód i bardzo uciążliwy czołowy wiatr jak prawie wzeszłym tygodniu "Barbara" dlatego z rezygnowałem z rundy po gminie Kobylanka i ruszyłem w kierunku Poczernina. Od Lubowa jadę już w słoneczku a przed Poczerninem musiałem się na chwilę zatrzymać bo miałem problem z trzema palcami prawej dłoni - zmarzły mi. Roztarłem jej żeby się rozgrzały i już do końca jazdy nie miałem z nimi problemów.
Standardowo jak ostatnimi razami bywało z Poczernina kieruje się do "Chociwelki" przez las .
Szosa przed Poczerninem
Szosa przed Poczerninem © strus
Kapliczka za Poczerninem
Kapliczka za Poczerninem © strus
Na Dw 142 w miejscach poruszania się aut mała warstewka lodu po której jechało się nie stabilnie więc jadę po metrowym śnieżnym poboczu do DW 141 na której zawitałem na moment żeby wrócić do lasu .
Nad DW 142
Nad DW 142 © strus
Dalsza droga to przejazd prawie taką samą drogą jak ostatnimi razami do Kobylanki przez Puszcze Goleniowską czyli zaczynając od Sowna przez Wielichówko,Cisewo,Reptowo i to był bardzo dobry pomysł bo byłem chroniony od upierdliwego wiatru a droga była pokryta sypkim śniegiem bez żadnych lodowych niespodzianek.
Droga Sowno - Wielgowo
Droga Sowno - Wielgowo © strus
Nowa droga z Wielichówka do Cisewa o dziwo posypana solą tak jak cała szosa do Kobylanki na której było błoto pośniegowe i trzeba było wolniej jechać żeby się za bardzo nie ochlapać.Jadąc DDR-ką z Kobylanki zajeżdżam jeszcze na promenadę nad J.Miedwie a następnie prosto do domu.
Nad J .Miedwie © strus
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPA :

• Kalorie 1905kcal

Nowy sezon 2017

Niedziela, 1 stycznia 2017 · dodano: 01.01.2017 | Komentarze 6

Czas rozpocząć nowy sezon i nie mam zamiaru na niego nic planować ponieważ w zeszłym roku planowałem i nic z tego nie wyszło
przez chorobę a w tym nadal muszę się oszczędzać ,dopiero w marcu mam mieć konsultację co robimy z moim okiem dalej a dziś po nieprzespanej nocy bez śniadania ruszyłem w miasto i gdy byłem w centrum przypomniało mi się że dziś ruszył sezon na troć i na Inie
powinno być sporo wędkarzy i skierowałem się przez mały lasek do Lubowa i ledwo z niego wyjechałem dostrzegłem pierwsze auta wędkarzy.Droga do lasku to wielka masakra błotna ,cały rower oklejony przez 100 m złej drogi.
Pierwsze auta wędkarzy z nad Iny
Pierwsze auta wędkarzy z nad Iny © strus
Od Lubowa każdy najmniejszy szlak do rzeki okupowany przez wędkarzy z różnych stron Polski ,widziałem auta ze Szczecina,Poznania ,Łodzi i z innych okolic. W Poczerninie największe skupisko aut w okolicach mostu i na leśnych drogach.
Okolice Poczernina
Okolice Poczernina © strus

W dalszą trasę ruszyłem szosą do Iny za Sownem ale tam oprócz pięciu aut wędkarzy nie widziałem pewnie gdzieś skryci w krzakach
czekali na swoją zdobycz ale za to dostrzegłem nowe miejsce bobrów.
Bobry nad Iną ?
Bobry nad Iną ? © strus
Z nad Iny wróciłem do Sowna i przez Kępinkę ruszyłem na Wielichówko żeby nową drogą dojechać do Cisewa a później standardowo do DDR-ki w Kobylance i prawie prosto do domu zajeżdżając na promenadę nad J.Miedwie gdzie było bardzo dużo osób spacerujących a na ścieżce z Zieleniewa do Stargardu masa biegaczy chyba z nich to część z postanowieniami na nowy rok.
Nad J .Miedwie © strus

Stargard,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Kępinka,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.