• Temperatura -4.0°C

Wierzbno zimą ❄❄❄⛄

Piątek, 6 stycznia 2017 · dodano: 06.01.2017 | Komentarze 0

Dziś śniegu jeszcze więcej niż wczoraj ale do granicy Stargardu jechałem po śnieżnym błocie a później wszystkie drogi nie odśnieżone że pierwsze 43 km jechałem z wypiętym lewym zatrzaskiem buta w małym stresie i bardzo skoncentrowany na drodze przed rowerem.
Gdy dojechałem do Kluczewa przez Witkowo Drugie zatrzymałem się żeby oczyścić rower z błota i tak jeszcze robiłem dwa razy.
Stawy w Kluczewie
Stawy w Kluczewie © strus
Młyn w Kluczewie (niem.Kluetzow) z XIX w
Młyn w Kluczewie (niem.Kluetzow) z XIX w © strus
Po krótkiej przerwie ruszyłem w dalszą drogę po Kluczewie a jak dojechałem do ronda przed Oś.Lotnisko okazało się że okoliczne DDR-ki są odśnieżone co mnie ucieszyło i jednym odcinkiem pojechałem na osiedle i miałem się skierować do kolejnej ale dostrzegłem że droga po lotnisku po radzieckim do Warnic jest extra stanie więc ruszyłem nią do Dębicy a następnie ulubioną żużlówką do Wierzbna.
Droga na lotnisku do Warnic
Droga na lotnisku do Warnic © strus

"Żużlówka" z Dębicy do Wierzbna © strus
Ostatni  kilometr do Wierzbna bardzo ciężki przez głębokie koleiny że jeden odcinek  50 m prowadziłem rower bo nie było możliwości jazdy ,gdy prowadziłem maszynę to na polu widziałem dwa stada zwierzyny płowej w sumie ponad dwadzieścia sztuk ale były zbyt daleko żeby zrobić telefonem zdjęcie.Być w Wierzbnie i nie zajechać nad plażę to stracona wycieczka.
Wierzbno (niem.Werben) Kościół parafialny pw. św. Józefa w trakcie remontu
Wierzbno (niem.Werben) Kościół parafialny pw. św. Józefa w trakcie remontu © strus
Molo nad J.Miedwie w Wierzbnie
Molo nad J.Miedwie w Wierzbnie © strus
Woda wzdłuż mola z pokrywą lodową a na niebie gdy wjeżdżałem do wioski słońce schowało się za chmurami aż do momentu gdy dojechałem do Wierzchlądu ale został ciężki kilometrowy odcinek po bruku w kierunku Koszewa a późniejszy teren był spoko.
Koszewo (niem.Gross Küssow)  Pałac z 2 pol. XIX w
Koszewo (niem.Gross Küssow) Pałac z 2 pol. XIX w © strus
Z Koszewa skierowałem się do DDR-ki w Zieleniewie przez Skalin jak już wcześniej wspomniałem ponownie zaświeciło słońce a drogi były całe w śniegu i miejscami ślisko więc starałem się jechać po śniegu nie rozjechanym.
Droga do Skalina
Droga do Skalina © strus
DDR-ką z Zieleniewa udało mi się dojechać tylko miejsca gdy po przejechaniu nad S 10 wraca się na stara ścieżkę i wjechałem na byłą DK 10 i dojechałem do Lipnika po po ścieżce było bardzo ciężko a później szukanie metrów do 50 km i na obiad do domu i drugi etap na szybki spacer z Iwonką.
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Warnice,Dębica ,Wierzbno,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,