Kwiecień, 2021

Wtorek, 27 kwietnia 2021 · dodano: 27.04.2021 | Komentarze 4

To już czwarty kiepski miesiąc w tym roku pod względem kilometrażu w stosunku do ubiegłego roku,nadal nie mam szczęścia do pogody w dni wolne od pracy a dziś to ostatnia rudna w tym miesiącu bo od jutra druga zmiana a dziś kolejna niespodzianka na drodze mimo że objazd DDR-ki nie został skończony to został na nią przeniesiony ruch rowerowo - pieszy.
Nieskończony objazd a juz każą po nim jechać
Nieskończony objazd a już każą po nim jechać © strus
Jak dojechałem do Zieleniewa przez Lipnik kieruje się jak w niedziele na "szufladę" do Wielichówka zaczynając od Miedwiecka i Cisewa a następnie pojechałem do Reptowa w którym tym razem nie udało mi się przedostać na druga stronę torów i wróciłem do Cisewa aby skierować się do Morzyczyna przez Zieleniewo w którym spotkałem kolegę pracy który zaliczał swoją rundkę i pogadaliśmy około pół godziny.

Nawrotka w Reptowie
Nawrotka w Reptowie © strus
Po "bajerze"  Zigi pojechał w stronę Kobylanki a ja promenadą nad jeziorem Miedwie do Zieleniewa gdzie wróciłem na DDR-kę i dojechałem do remontowanego przejazdu kolejowego w Grzędzicach gdzie musiałem chwilę odczekać aż przejedzie pociąg i zostanie ustawiona kładka.
Przymusowa pauza w Grzędzicach
Przymusowa pauza w Grzędzicach © strus
Ruch na drodze z Grzędzic do Żarowa bardzo duży bo to jedyna dla aut droga łącząca ze Stargardem i na dodatek w bardzo w kiepskim stanie ale za to moja stajnie powiększyła się o nowego konia.Miał być gravel Treka Domane AL 3 Disc ale nigdzie nie mogłem trafić mojego rozmiaru w wersji czarnej więc musiałem dołożyć i kupiłem szosówkę Treka Émonda ALR 4 Disc. Dziś nie testowałem bo brakuje mu pedałów ,licznika i torebki,może w weekend się uda.
TREK Emonda ALR 4
TREK Emonda ALR 4 © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,
Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50- tka po pracy.

Kluczewo i Wielichówko

Niedziela, 25 kwietnia 2021 · dodano: 25.04.2021 | Komentarze 6

Nadal zimny północny wiatr uniemożliwia zrzucenie ciepłej odzieży a nawet dziś dołożyłem pełne rękawiczki i najcieńsza kominiarkę i ruszyłem do Kluczewa przez Witkowo Drugie a tam koło cukrownie wjechałem na ścieżkę rowerową która pojechałem na osiedle Lotnisko.
DDR-ka w Kluczewie
DDR-ka w Kluczewie © strus
Silosy na cukier w Kluczewie
Silosy na cukier w Kluczewie © strus
Po zaliczeniu osiedla jadę do strefy przemysłowej do końca ulicy Metalowej gdzie trwa budowa dalszego odcinka tej ulicy w kierunku Warnic gdzie zawracam i kieruje się z powrotem do Stargardu przez Golczewo i Giżynek a po drodze od wiaduktu nad S 10 robi się mały tłok na ścieżce rowerowej i nie mogę pojąć dlaczego rodzice wybierając się na wypad rowerowy z małymi dziećmi w ogóle się nie interesują ich zachowaniem na drodze?
Budowa odcinka ulicy Metalowej
Budowa odcinka ulicy Metalowej © strus
Wiosna w Golczewie
Wiosna w Golczewie © strus
W Stargardzie zaliczam trzy osiedla i jadę DDR-ką przez Lipnik do Zieleniewa a gdy odbijam w prawo można powiedzieć że zaliczam "szufladę" do Wielichówka zaliczając najpierw Miedwiecko,DP36 i Cisewo i ta samą drogą wracam do Zieleniewa.

Stokrotka pospolita
Stokrotka pospolita © strus
Gdy już byłem z powrotem na DDR-ce spojrzałem na licznik i postanowiłem wracać przez Grzędzice aby zaliczyć sześćdziesiątkę ale na wiadukcie nad S 10 spotkałem kolegę i tak mnie zagadał że dopiero przy Tesco zorientowałem się że nie odbiłem na Grzędzice :( A jutro chyba pojadę po nowy rower jak jeszcze będzie w sklepie ale inny bo tego co sobie wybrałem nigdzie nie ma mojego rozmiaru.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Gizynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,
Wielichówko,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Kluczewo i Wielichówko

Sobota, 24 kwietnia 2021 · dodano: 24.04.2021 | Komentarze 3

Wracają z pracy postanowiłem że jednak wyskoczę na pięćdziesiątkę po pracy chodź chciałem oglądać mecz z "Lewym" po kontuzji a to przez słoneczko które pięknie świeciło ale okazało się na trasie że wiał zimny północny wiatr który dokuczał mi prawie cała drogę .Na początku koledze zawiozłem koszulki Quest do przymiarki a później przez Żarowo i Grzędzice wyjechałem DDR-ka w Lipniku którą zaliczyłem do samej stacji paliw w Motańcu.
Bocian na
Bocian na "dwu poziomowym" © strus
Mlecz
Mlecz © strus
Zawracam na końcu DDR-ki i przez Kałegę docieram do drogi na Zdunowo gdzie wykonuję ten sam manewr i jadę do zamkniętego przejazdu kolejowego w Reptowie gdzie tory podniesiono i udało mi się przedostać na druga stronę i ruszyć do Cisewa po pokonaniu barierek i usypanego wału.
Zamkniety przejazd na Cisewo
Zamknięty przejazd na Cisewo © strus
Z Cisewa wracam na ścieżkę rowerową w Zieleniewie przez Miedwiecko i po zaliczeniu dojazdu pożarowego 39 a na koniec prosto do Stargardu gdzie od tygodnia trwa budowa nowego ronda przez co ścieżka rowerowa zostanie zmodyfikowana .
Budowa nowego ronda,DDR-ka w prawo będzie odbijać.
Budowa nowego ronda,DDR-ka w prawo będzie odbijać. © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard

Środa, 21 kwietnia 2021 · dodano: 21.04.2021 | Komentarze 4

Mimo że temperatura jak wczorajszego dnia plus siedemnaście stopni to po dwóch kilometrach słońce schowało się za chmurami i zaczęło delikatnie wiać ale na szczęście nie był to zimny wiatr bo w krótkich spodenkach można było spokojnie jechać.Żeby szybko zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy nic nie kombinowałem z trasą tylko pojechałem przez gminę Kobylanka na prawobrzeże Szczecina do dzielnicy Zdunowo a przy stacji PKP zawróciłem i tą samą drogą wróciłem do Niedźwiedzia.
Stacjia Szczecin Zdunowo
Stacja Szczecin Zdunowo © strus
Specjalistyczny Szpital im. prof. Alfreda Sokołowskiego w Zdunowie
Specjalistyczny Szpital im. prof. Alfreda Sokołowskiego w Zdunowie © strus
Z Niedźwiedzia przez Reptowo wróciłem do Kobylanki a po drodze na szosie znalazłem mały róg a w rowie niestety leżał jego właściciel ale za to na wiadukcie nad S10 zatrzymałem radiowóz Straży Gminnej i poinformowałem ich o truchle.

Mały róg przy S10
Mały róg przy S10 © strus
I tak jak w poniedziałek i wtorek z Kobylanki do Grzędzicć jechałem ścieżką rowerową a następnie kładką przedostałem się przez remontowane torowisko i ruszyłem do DDR-ki w Żarowie aby nią wrócić do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Zdunowo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

50-tka po pracy z plusem

Wtorek, 20 kwietnia 2021 · dodano: 20.04.2021 | Komentarze 3

Pogoda jak wczoraj wiec ponownie wskoczyłem po pracy w krótkie spodenki i prawie tą samą drogą co wczoraj pojechałem do Kołbacza z różnicą taką że wczoraj do Bielkowa przez Jęczydół a dziś przez Kobylankę w której kupiło isotonika na drogę.
Kołbacz (niem.Kolbatz)- Stodoła gotycka z XIV w.
Kołbacz (niem.Kolbatz) - Stodoła gotycka z XIV w. © strus
Kołbacz (niem.Kolbatz) Dwór wybudowany w latach 40. XIX wieku w stylu klasycystycznym © strus
Dziś obrałem drugą część ścieżki rowerowej w Kołbaczu która prowadzi do prawobrzeżnej dzielnicy Szczecina jaką jest Śmierdnica gdzie wjeżdżam na DW 119 gdy kończy się DDR-ka i jadę do DK 10 w Płoni i kieruje się następnie na Zdunowo.
DDR-ka wzdłuz DW 119 w Śmierdnicy
DDR-ka wzdłuż DW 119 w Śmierdnicy © strus
W Zdunowie jadę przez las trzykilometrowym odcinkiem drogi pomocniczej dla S 10 który doprowadza mnie do Niedźwiedzia i po przejechaniu Reptowa wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance i tak jak wczoraj w Lipniku odbijam na Żarowo przez Grzędzice i już prosto do domu chodź dziś trochę więcej niż standardowo po pracy a to że dlatego że szybciej byłem w domu po pracy i miałem troszkę więcej czasu.
Para bocianow w Reptowie
Para bocianów w Reptowie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z plusem.

Poniedziałek, 19 kwietnia 2021 · dodano: 19.04.2021 | Komentarze 4

Niedziela stracona przez opady deszczu za to dziś piękna słoneczna pogoda wiec od razu po pracy wyruszyłem do Morzyczyna prze Lipnik i Zieleniewa a tam skierowałem się do Kołbacza przez Jęczydół i Bielkowo.W Kołbaczu wjechałem na ścieżkę rowerową którą dojechałem do Starego Czarnowa.
DDR-ka do Starego Czarnowa
DDR-ka do Starego Czarnowa © strus

Tym razem nie wjeżdżam na DW120 w Starym Czarnowie tylko wracam ta sama drogą do ścieżki rowerowej w Bielkowie którą wracam do Lipnika przez Kobylankę i Morzyczyn a tam odbijam na Grzędzice do których nadal można dostać się od strony Lipnika tylko pieszo lub rowerem przez remont torowiska.
Przetacznik perski
Przetacznik perski © strus
Tymczasowa kładka na torami w Grzędzicach
Tymczasowa kładka na torami w Grzędzicach © strus
Na koniec został przejazd przez Grzędzice aby dostać się na ścieżkę rowerowa w Żarowie którą jadę prosto do domu zadowolony że pogoda dopisała na "krótkie gatki",oby tak dalej póki mam pierwszą zmianę.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,
Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-TKA PO PRACY

Wielgowo

Sobota, 17 kwietnia 2021 · dodano: 17.04.2021 | Komentarze 3

Nie tak miał wyglądać dzisiejszy wolny dzień a to przez wczorajszy potrójny pech,na dzień doby zepsuł się małżonce telefon a gdy wieczorem wróciłem z pracy i chciałem odpalić "lapka" okazało się że gniazdo w komputerze uległo awarii i na koniec syn wrócił późno z roweru i zapięcie mu się zepsuło więc dziś po późnym śniadaniu zaniosłem komputer do naprawy,kupiłem smartfona i zabezpieczenie i dość późno wyjechałem i chciałem wrócić na mecz więc nie mam jak szybka rundka po gminie Kobylanka z zaliczeniem prawobrzeża Szczecina.Do Lipnika dojechałem przez Żarowo i Grzędzice a następnie do końca DDR-ki w Motańcu i skierowanie się do drogi na Zdunowo przez Niedźwiedź.
Ziarnopłon wiosenny przy DDR-ce w Zieleniewie
Ziarnopłon wiosenny przy DDR-ce w Zieleniewie © strus
Forsycja (Forsythia Vahl) w Motańcu
Forsycja (Forsythia Vahl) w Motańcu © strus
Po zaliczeniu trzech kilometrów przez las melduje się w Zdunowie a zawracam w Wielgowie i tą sama drogą wracam do Niedźwiedzie z którego kieruję się na ścieżkę rowerową w Kobylance
jadąc przez Reptowo gdzie w końcu udaje mi się zrobić fotkę bocianowi bo wcześniej mi uciekały z pod obiektywu.

Bocian w Reptowie
Bocian w Reptowie © strus
Ścieżką rowerową z Kobylanki wracam od razu do Stargardu bo gdy dojechałem do Lipnika zrobiło się ciemno i nie chciałem zmoknąć bo jeszcze mam problemy z plecami i nadgarstkiem.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : WIELGOWO

Spokojna runda

Środa, 14 kwietnia 2021 · dodano: 14.04.2021 | Komentarze 4

Absencja rowerowa była spowodowana jednak nie ostatnią pięćdziesiątka po pracy w zimnym silnym wietrze tylko po głębszej analizie doszedłem do wniosku że zaszkodził mi szybki spacer po rundce świątecznej kiedy zaraz po kąpieli ruszyliśmy do Giżynka i z powrotem a w tedy zgrzałem się i wracałem w samej koszuli i w tedy pewnie przewiało mi prawą stronę że do dziś to jeszcze czuje aż bałem się wyjeżdżać.Słyszałem że jest możliwe przejście dla pieszych z rowerami przez przejazd kolejowy w Grzędzicach dla tego pojechałem tam przez Żarowo aby to sprawdzić.
Kładka nad torami w Grzędzicach
Kładka nad torami w Grzędzicach © strus
Za kładką wjeżdżam na ścieżkę rowerowa którą jadę przez Lipnik do Zieleniewa aby skierować się do Cisewa żeby tam zaliczyć "szufladę" do Wielichówka i pojechać do Reptowa gdzie ostatni tam też zamknięto przejazd przez tory ale myślałem że wymienią tłuczeń i będzie można nadal przejeżdżać dopóki nie skończą drogi wzdłuż torów ale niestety myliłem się i raczej przejazd już na 100% nigdy nie będzie bo nowe tory są jakoś nisko położone a i nowa droga zagradza przejazd w tamtym kierunku.
DP 36 do Cisewa
DP 36 do Cisewa © strus
Przed Reptowem od strony Cisewa
Przed Reptowem od strony Cisewa © strus
Tu już raczej przejazdu nie będzie
Tu już raczej przejazdu nie będzie © strus
Nie chciało mi się przedzierać między maszynami na budowanej nowej drodze wzdłuż Reptowa ani pokonywać dużej dziury z torami dlatego wróciłem do Zieleniewa przez Cisewo i pojechałem na promenadę nad jeziorem Miedwie w Morzyczynie i nią wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie.
Jeden z wielu pomostów w Morzyczynie
Jeden z wielu pomostów w Morzyczynie © strus

Molo w Zieleniewie
Molo w Zieleniewie © strus
Gdy już byłem z powrotem na ścieżce rowerowej w Zieleniewie postanowiłem wracać do Stargardu prawie tą samą drogą co przyjechałem  z pominięciem objazdu wokół stawu w Grzędzicach i nadzieja że rundka mi nie zaszkodzi i na wolny weekend będę zdrów bo prze mną dwa dni pracy na drugą zmianę.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Cisewo,
DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Spokojna runda

50-tka po pracy,wietrzna.

Wtorek, 6 kwietnia 2021 · dodano: 06.04.2021 | Komentarze 4

Od rana męczy mnie suchy kaszel a na zewnątrz silny zimny wiatr więc trochę się wahałem czy po pracy zaliczyć standardowy dystans i pojechałem tylko dlatego że miałem szansę nie zmoknąć a i małżonka dzwoniła że dziś będzie trochę później.Pierwsze kilometry w opadach gradu jak w sobotę do Lipnika a później dojazd DDR-ką do Motańca i skierowanie się do nowej drogi w Niedźwiedziu która prowadzi do Zdunowa.Przez cały czas ostro wiało dlatego tym razem nie pojechałem do Zdunowa tylko zawróciłem przy nowej drodze.
DDR-ka od Zieleniewa cała sucha nawierzchnia
DDR-ka od Zieleniewa cała sucha nawierzchnia © strus

Śnieżnik lśniący [Chionodoxa luciliae] w Motańcu
Śnieżnik lśniący [Chionodoxa luciliae] w Motańcu © strus
Po nawrotce chciałem dojechać do Cisewa przez Reptowo a tam nieoczekiwanie nie ma przejazdu,postawiona znaki i wykopano rowy wzdłuż torów gdzie spotkałem pracowników więc zapytałem na jak długo zamknięty przejazd ,w odpowiedzi usłyszałem że chyba na zawsze i żebym pojechał nową drogą która okazała się na początku przy stacji PKP nadal brukowa i błotnista a że ja na Spederz-e więc znowu zawróciłem i pojechałem do ścieżki rowerowej w Kobylance.
Zamkniety przejazd do Cisewa
Zamknięty przejazd do Cisewa © strus
Opady gradu w Reptowie
Opady gradu w Reptowie © strus
Ścieżką rowerową dojechałem do Lipnika a gdy zjechałem z nad S10 obserwowałem czy mimo postawionych znaków o braku przejazdu przez tory w Grzędzicach jadą tam samochody i czy zawrócą.Zaryzykowałem i udało mi się przejechać mimo zastawionej drogi ale pan poinformował że będzie wzdłuż torów wykopany rów.
Zamkniety przejazd do Grzędzic od strony Lipnika
Zamknięty przejazd do Grzędzic od strony Lipnika © strus
Zamknęli mi jednocześnie dwa miejsca więc będzie trzeba pomyśleć o modyfikacji trasy po gminie Kobylanka na czas remontów,ponoć mają trwać dwa miesiące a na koniec po zaliczeniu Grzędzic uciekałem przed opadamy nadchodzącymi z Goleniowa i wygrałem.
Ciemne chmury z nad Goleniowa
Ciemne chmury z nad Goleniowa © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,
Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-TKA PO PRACY.

Po świątecznym śniadaniu

Niedziela, 4 kwietnia 2021 · dodano: 04.04.2021 | Komentarze 3

Po świątecznym śniadaniu postanowiłem wykorzystać  wolną chwilę zanim wyruszymy cała rodzina na świąteczny obiad i po zaliczeniu pięciokilometrowej rundy po mieście skierowałem się wydłużona drogą do Lipnika zaczynając od ścieżki rowerowej na Żarowo a następnie przejazdu przez Grzędzicę prawdopodobnie ostatni raz bo od szóstego kwietnia ma być przejazd zamknięty do odwołania tylko nie wiem co mają tam robić bo tory były już wymienione.
Przejazd kolejowy w Grzedzicach do remontu
Przejazd kolejowy w Grzędzicach do remontu © strus
Ścieżką rowerową docieram do Zieleniewa gdzie po zaliczeniu Miedwiecka jadę pożarówką do Cisewa a następnie zaliczam "Szufladę" do Wielichówka i kieruję się do ścieżki rowerowej w Kobylance przejeżdżając przez Reptowo.
Dojazd pozarowy 36 do Cisewa
Dojazd pożarowy 36 do Cisewa © strus

Gdy już się zameldowałem na DDR-ce w Kobylance i ruszyłem w drogę powrotną do domu i w końcu przejeżdżając nad S 10 w okolicy Zieleniewa mijałem się z pierwszymi bikerami a na wjeździe do miasta spotkałem starszego pana zarażonego cyklozą wyruszającego na swoją rundkę.