Luty, 2021

Zakończenie miesiąca.

Niedziela, 28 lutego 2021 · dodano: 28.02.2021 | Komentarze 4

Na zakończenie miesiąca pogoda zrobiła się ponownie zimowe chodź na szczęście bez śniegu ale trzeba było przeprosić zimowe ciuchy bo temperatura spadła z 18-stu stopni do czterech gdy wyruszałem  na szlak po nie przespanej nocy bo mieliśmy gościa i gadaliśmy do trzeciej w nocy.Przez oś.Pyrzyckie i Witkowo Drugie zawitałem na DDR-ce przy cukrowni w Kluczewie a następnie wracam do Stargardu zaliczając na początku osiedle Lotnisko i strefę przemysłową w najkrótszym wydaniu i po Golczewie i Giżynku kieruje się do DDR-ki przy Szczecińskiej na po drodze mimo chłodu mijam kilkunastu rowerzystów.
Nad S10 w okolicy Golczewa
Nad S10 w okolicy Golczewa © strus
Jadąc DDR-ką do Motańca mijałem duże ilości bikerów wracających po swoich rundkach do Stargardu a w większości byli to członkowie STC a ja po zaliczeniu Kałęgi w której po śniegu już prawie nie ma śladu kieruję się do Reptowa przez Niedźwiedź a po drodze robię fotkę rannika zimowego który dopiero się pojawił a w zeszłym roku był widoczny w tym miejscu już w styczniu.
Motanic - Rannik zimowy
Motanic - Rannik zimowy © strus
Z Reptowa dojechałem do lapidarium w Cisewie gdzie zawróciłem i skierowałem się dojazdem pożarowym 36 do Miedwiecka  na koniec przejechałem do ścieżki rowerowej w Zieleniewie i wróciłem do domu na "oparach" kasety która jest już zużyta na maksa chodź od czwartku mam już kupioną nową wraz z łańcuchem ale dopiero jutro wymienię przed praca bez pośpiechu bo cały tydzień zanosi się bez roweru przez drugą zmianę.
Nowa droga z Retowa do Cisewa
Nowa droga z Retowa do Cisewa © strus
Śnieżyczka przebiśnieg przy DP 36 w Cisewie
Śnieżyczka przebiśnieg przy DP 36 w Cisewie © strus

Miedwiecko - nówka tory nieśmigane
Miedwiecko - nówka tory nieśmigane © strus

Stargard,Witkowo,Drugie,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,
Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zakończenie miesiąca

Czwartek, 25 lutego 2021 · dodano: 25.02.2021 | Komentarze 2

To już ostatnia w tym miesiącu pięćdziesiątka po pracy bo jutro druga zmiana , więc rozpocząłem tak jak wczoraj  do Zieleniewa a następnie przez Morzyczyn do Kobylanki gdzie odbijam w lewo na Bielkowo a tam wjeżdżam na DW 120 i jadę w kierunku Kołbacza przez Nieznań.Jadąc obok Zakładu Produkcji Wody „Miedwie” docieram na zachodni brzeg jeziora Miedwie w Żelewie gdzie na licznika widnieje 23 kilometry.
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus

Gdy opuściłem Żelewo wracam dokładnie tą samą drogą do Lipnika w którym jak wczoraj jadę przez Grzędzice  do DDR-ki w Żarowie aby po powrocie do domu mieć zaliczoną pięćdziesiątkę.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Środa, 24 lutego 2021 · dodano: 24.02.2021 | Komentarze 2

Wczoraj po pracy poświeciłem cały wolny czas rodzinie a dziś kusiło mnie żeby założyć krótkie spodenki bo wracając z pracy zobaczyłem bikera tak ubranego co dało mi do myślenia. Ostatecznie jednak pojechałem w długich spodnia tak jak w poniedziałek ta samą drogą do Zieleniewa a następnie skierowałem się do Cisewa aby tam zaliczyć szufladę do Wielichówka a jadąc do Reptowa zatrzymałem się przy większej już ilości przebiśniegów.
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus

Z Reptowa udałem się przez Niedźwiedź i Kałęgę do ścieżki rowerowej w Motańcu którą dojechałem do Lipnika a po drodze zaliczyłem promenadę nad jeziorem Miedwie a na koniec w Lipniku odbiłem do Grzędzic aby przez Żarowo wrócić do Stargardu.
Amfiteatr w Morzyczynie nad jeziorem Miedwie
Amfiteatr w Morzyczynie nad jeziorem Miedwie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,
Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Poniedziałek, 22 lutego 2021 · dodano: 22.02.2021 | Komentarze 2

Pogoda nadal sprzyja że dziś ubrałem się zdecydowanie lżej niż w weekend ,odrzuciłem kurtkę,zimowe buty oraz nałożyłem cieńsze spodnie a do tego  bluza i letnie buty ale skarpety grubsze zostały i było OK do momenty gdy dojechałem do Kałęgi gdzie panuje nadal zima a pojechałem tam zaczynając od DDR-ki przy Szczecińskiej a nią do wiaduktu na S 10 przez Zieleniewo i Kobylankę a na koniec Motaniec.
W Kałędze nadal zima
W Kałędze nadal zima © strus

W Niedźwiedziu bez śniegu ale wzdłuż drogi do Zdunowa jedna strona również cała zaśnieżona a będąc na prawobrzeżu postanowiłem przejechać przez Wielgowo i zobaczyć jak się ma dojazd pożarowy 40 z którego korzystam jadąc do Sowno .Zanim do tej drogi dojechałem musiałem się męczyć przez Borsuczą która straciła nawierzchnię asfaltowa a pokryta była błotem a ostatnie 200 metrów lodem że prowadziłem rower.DP 40 jak dla mnie na razie nie przejezdna a ja skierowałem się w drogę powrotną do Niedźwiedzia .

Dojazd pożarowy 40 w kierunku Sowna
Dojazd pożarowy 40 w kierunku Sowna © strus
Ostatnie kilometry to przejazd do ścieżki rowerowej w Kobylance z Niedźwiedzia przez Reptowo i powrót nią do Stargardu a w okolicy węzła Zachód jeszcze jedna fotka.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,
Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Pierwsze oznaki wiosny

Niedziela, 21 lutego 2021 · dodano: 21.02.2021 | Komentarze 4

Kaseta i łańcuch zamówione a do wiadomości Marka Viper jest gotów do jazdy ale do lasu na razie nie ma co zaglądać bo błoto i mazia śniegowo - lodowa a dziś na początku pojechałem do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Witkowo Drugie a następnie w Golczewie odbiłem na Sklain i skierowałem się do DDR-ki w Zieleniewie przez Kunowo gdzie trwają prace przygotowawcze do remontu drogi.

Gdy pojawiłem się na ścieżce rowerowej w Zieleniewie poczułem się jak w letnią niedzielę bo na DDR-ce wielki tłok,pełno bikerów i rowerzystów rodzinnych aż do samej Kobylanki później trochę luzu do Reptowa do którego dojechałem przez Motaniec i Niedźwiedź a następnie pojechałem do Cisewa sprawdzić czy są pierwsze oznaki wiosny bo tu od wielu lat trafiają się pierwsze przebiśniegi , no i były ale na razie bardzo mało.

Pierwsze przebiśniegi
Pierwsze przebiśniegi © strus

Z wrażenia że były pierwsze kwiatki w 2021 roku nie sprawdziłem jak wyszły zdjęcia a w domu okazały się nie za dobre :(
Ostatnie kilometry to powrót do DDR-ki w Zieleniewie przez DP 36 i Midwiecko w którym już są położone nowe tory i można przeprowadzić rower aby kontynuować jazdę i gdy zawitałem już na drodze dla rowerów wróciłem nią do Stargardu.Dziś w okolicy strefy przemysłowej w Kluczewie widziałem bardzo duże ilości żurawi i innego ptactwa ale nie w zasięgu telefonu.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,
Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwieko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Pierwsze oznaki wiosny

Po długiej przerwie.

Sobota, 20 lutego 2021 · dodano: 20.02.2021 | Komentarze 3

Po długiej przerwie która trwała można powiedzieć dwa tygodnie a to przez duże opady śniegu po których nie miałem ochoty jechać w stresie dziś mogłem wyskoczyć na rundkę chodź w mojej okolicy już w czwartek były warunki do jazdy ale praca na dwunastą uniemożliwiała mi jazdę.Dziś do DDR-ki w Lipniku pojechałem przez Żarowo i Grzędzice a nią do Bielkowa przez Kobylankę a następnie DW120 do Kołbacza na DDR-kę do Śmierdnicy.Niestety daleką nią nie pojechałem bo ledwo zanurzyłem się w las i droga była pokryta warstwą lodu na której była jeszcze na dodatek woda,pierwszy odcinek pokonałem pieszo z poślizgiem a następne sobie podarowałem i wróciłem do Kołbacza.
Kierunek Śmierdnica
Kierunek Śmierdnica © strus
Oblodzona DDR-ka do Śmierdnicy
Oblodzona DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Wracając do Kołbacza pod górkę myślałem że mam rozregulowane przerzutki ale okazało się że po prostu że kaseta na jest do wymiany i byłem zmuszony do korzystania z przełożeń 7 i 8 .
Zurzyta kaseta
Zużyta kaseta © strus
Wróciłem do Kołbacza i dalej pojechałem ścieżką rowerową do Starego Czarnowa aby po raz kolejny w Kołbaczu zameldowałem się jadąc DW 120 którą dojechałem do Bielkowa gdzie odbiłem na Jeczydół w którym było dużo wody na dziurawej drodze.

Konie w Bielkowie
Konie w Bielkowie © strus
Z Jęczydołu do Morzyczyna na DDR-kę pojechałem przez Oś.Zielone a nią wróciłem do Stargardu a jutro będę się męczył przez zużyta kasetę mimo że Viper gotów do jazdy ale na leśnych drogach to raczej nie da się jeździć przez odwilż chyba że jak ten pan z filmu : BIKER

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,
Bielkowo,Jeczydół,Oś.Zielone,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Po długiej przerwie.

• Temperatura -7.0°C

Prawie jak wczoraj tylko mróz i wiatr.

Niedziela, 7 lutego 2021 · dodano: 07.02.2021 | Komentarze 1

Prawie jak wczoraj tylko mróz i wiatr większy a w takich warunkach to nawet nie pamiętam kiedy jechałem i nie bardzo wiedziałem jak się ubrać.Żeby nie walczyć ze złymi drogami postanowiłem zaliczyć te same okolice które były bezpieczne.Tą samą drogą przez Witkowo Drugie i Kluczewo zameldowałem się na rondzie między Oś.Lotnisko a Bridgestonem gdzie wczorajsze słońce zrobiło swoje i DDR-ka na osiedle była przejezdna więc zaliczyłem "szufladę" na osiedle i wróciłem do ronda.
Stary nieczynny młyn w Kluczewie
Stary nieczynny młyn w Kluczewie © strus
Kolejny odcinek to jak wczoraj jazda do końca ulicy Metalowej zaczynając od dojazdu do Golczewa a po drodze zaliczam dwie "szuflady" w strefie przemysłowej zaliczając ulice Stalową i Krzemową a następnie wracam do Golczewa.

Kiedyś hangary dla samolotów dziś magazyny dla ziemniaków w Kluczewie.
Kiedyś hangary dla samolotów dziś magazyny dla ziemniaków w Kluczewie. © strus
Z Golczewa dokładnie tą samą drogą co wczoraj jadę do stacji PKP w Miedwiecku przez Skalin i Kunowo gdzie sprawdzam licznik i jeszcze trochę brakuje aby zaliczyć pięćdziesiątkę.Gdy opuszczałem Kunowo mocny wiatr boczny dokuczał mi i wiedziałem że do domu będę jechał pod wiatr prawie non stop a dziś wiało 30km/h a w porywach nawet 50 km/h przy minus siedmiu co miłe nie będzie. Aby na liczniku pojawiła się piątka z przodu gdy wróciłem do Zieleniewa zaliczyłem jeszcze całą ulicę Długą w Morzyczynie i gdy sobie zrobiłem selfi "łapka" mi zmarzła a dokładnie jeden palec ... ten brzydki.
W Morzyczynie na Długiej
W Morzyczynie na Długiej © strus
Na rondzie zawracam i jadę do DDR-ki w Zieleniewie którą wracam do domu i chyba mróz wszystkich bikerów przestraszył bo nikogo nie widziałem na całej rundzie co trochę mnie zdziwiło bo dziś niedziele i chłopaki z STC powinni zaliczyć swoją rundę.Gdy wróciłem i rozebrałem się okazało się że uda nad kolanami od wewnętrznej strony miałem chłodne i czerwone czego jadąc nie czułem.

Stargard,Witkowo Drugie ,Kluczewo,Golczewo,Burzykowo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniwewo,
Miedwiecko,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Prawie jak wczoraj tylko mróz i wiatr

• Temperatura -2.0°C

Debiut w lutym

Sobota, 6 lutego 2021 · dodano: 06.02.2021 | Komentarze 2

W końcu debiut w lutym bo drogi w mojej okolicy nie pozwalały na jazdę bo wszędzie dużo śniegu a główna DDR-ka ze Stargardu w kiepskim stanie [pełno lodu]. Wczoraj popołudniu zauważyłem że DDR-ki w strefie przemysłowej są odśnieżone więc dziś po późnym śniadaniu ruszyłem przez Witkowo Drugie do DDR-ki w Kluczewie przy cukrowni i miałem zamiar jechać do strefy przemysłowej przez Oś.Lotnisko ale odcinek do osiedla był zalodzony więc ruszyłem do Golczewa wzdłuż Bridgestona.
DDR-ka w Kluczewie
DDR-ka w Kluczewie © strus
W Golczewie odbiłem w lewo i pojechałem do końca ulicy Metalowej a od Lidla niestety na DDR-ce tylko śnieg i lód więc wjechałem na jezdnię i po nawrotce zaliczyłem jeszcze ulicę Stalową i wróciłem do Golczewa i skierowałem się na Skalin a następnie przez Wierzchląd i Kunowo dojechałem do DDR-ki w Zieleniewie.
Centrum Dystrybucyjne sieci Lidl w Kluczewie
Centrum Dystrybucyjne sieci Lidl w Kluczewie © strus

DDR-ka w kiepskim stanie i dlatego jadę w stronę Cisewa ale w Miedwiecku tory na pieszą są juz do pokonania ale zobaczyłem lód po drugiej stronie więc zadzwoniłem do kolegi który tam mieszka i po rozmowie wróciłem i szosą dojechałem do DDR-ki w Morzyczynie i postanowiłem zrezygnować z jazdy do Kobylanki po tym jak jadący z tamtej strony biker na góralu sam z siebie powiedział żeby dał sobie spokój z jazdy w tamtym kierunku więc zawróciłem.
Przejazd kolejowy w Miedwiecku
Przejazd kolejowy w Miedwiecku © strus
DDR-ka w Morzyczynie.
DDR-ka w Morzyczynie. © strus
Stresująca jazda po lodzie spowodowała że wróciłem na ulicę Długą która była czysta i nią wróciłem do Zieleniewa na DDR-kę którą wróciłem do Stargardu zaliczając jeszcze szufladę do Lipnika i odbiór nowej korby z paczkomatu.Niestety w tej chwili to najbezpieczniej jest tylko w Kluczewie a DDR-ka do Kobylanki nie na wąskie opony.