Kwiecień, 2020

Suma podjazdów:2046 m

Pauza remontowa

Wtorek, 28 kwietnia 2020 · dodano: 28.04.2020 | Komentarze 7

Trzy dni bez wychodzenia z domu tylko non stop remont w mieszkami że aż dziś po zakupach w składzie budowlanym " Cas.... musiałem wyskoczyć przewietrzyć głową bo ostatnie nocy remont mi się śnił.Mało czasu to szybki wyskok do gminy Kobylanka i oczywiście zaczynając od ścieżki rowerowej do Żarowa a następnie gdy wjechałem na kolejna DDR-kę jadę nią do samego końca czyli do stacji paliw a tam selfi.

Kolejny etap to miało być Zdunowo ale przy osadzie Gajęcki Ług dwie koparki poprawiały rowy więc zawróciłem i skierowałem się do drogi powrotnej czyli dotarcie przez Reptowo na ścieżkę rowerową w Kobylance.

Parka w Reptowie

Ostatni odcinek to powrót ścieżką rowerową do Stargardu i mogę dodać że z dziwiło mnie trochę że między jedenastą a prawie trzynasta widziałem dużą ilość bikerów co w tych godzinach i nie w dni weekendowe to rzadkość. Po powrocie oczywiście wróciłem do prac remontowych.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Pauza remontowa

Piątek, 24 kwietnia 2020 · dodano: 24.04.2020 | Komentarze 4

Po pracy na po grzeb a przed zakupami potrzebnymi do remontu udało mi się po czternastej wyruszyć aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy jadąc prawie standardową trasą zaczynając od DDR-ki do Żarowa a następnie przez Grzędzice i wjazd na drugą ścieżkę rowerową i jazda nią do Motańca  a następnie nad DK 10 i wybrałem kierunek na drogę do Zdunowa na której już na początku stało kilka pojazdów i zawróciłem.
Motaniec
Motaniec © strus
Wjazd na nową drogę do Zdunowa
Wjazd na nową drogę do Zdunowa © strus
Po nawrotce wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance przez Reptowo a następnie obieram kierunek na Stargard z zaliczeniem "szuflady" do Kunowa.Mało czasu miałem więc mało zdjęć i tylko jazda.

Stargard,Żarowo,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Kunowo,

W końcu ubrany "na krótko"

Czwartek, 23 kwietnia 2020 · dodano: 23.04.2020 | Komentarze 6

W końcu się doczekałem i mogłem ubrać się w krótkie gatki i koszulkę wiedząc że nie będzie mi zimno bo słoneczko świeciło i nie było zimnego wiatru a  minusami zakryta twarz i że za późno wyjechałem w kierunku strefy przemysłowej w Kluczewie  przez Witkowo Drugie a dalej od cukrowni w Kluczewie DDR-kami aż do Golczewa gdzie odbijam na Skalin a następnie przez Wierzchląd i Kunowo wjeżdżam na ścieżkę rowerowa w Zieleniewie.

Droga do Skalina
DDR-kami jadę do Bielkowa przez Morzyczyn i Kobylankę a następnie DW 120 docieram przez Nieznań do Kołbacza w którym wjeżdżam na ścieżkę rowerowa prowadzącą do pierwszych dzielnic Szczecina od strony wschodniej.
DDR-ka do Szczecina
DDR-ka do Szczecina © strus

Wjeżdżam do Śmierdnicy a następnie w Płoni przejeżdżam pod DK 10 i kieruje się do Zdunowa na nowa drogę do Niedźwiedzia a zapomniałem że chciałem jechać DK 10 aby zobaczyć przebudowę drogi o tej strony więc po chwili zawróciłem z powrotem do Płoni i dziesiątka pojechałem do Motańca i okazało się że przy starym zjeździe bez zmian.
Pod DK 10,niski stan rzeki Płonia
Pod DK 10,niski stan rzeki Płonia © strus
Po kontroli czasu postanowiłem wrócić do domu lekko wydłużoną drogą więc w Motańcu skierowałem się bezpośrednio do Reptowa a dalej do Miedwiecka  przez Cisewo i dojazdem pożarowym 36 aby wrócić na DDR-kę w Zieleniewie  i pojechać prosto Stargardu.
Droga do Reptowa z Motańca
Droga do Reptowa z Motańca © strus

Zamaskowany opaską na głowę
Zamaskowany opaską na głowę © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,
Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Płonia,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : W końcu ubrany "na krótko"

Kluczewo i Kobylanka

Niedziela, 19 kwietnia 2020 · dodano: 19.04.2020 | Komentarze 5

W końcu to ostatni dzień zakazu wjazdu do lasu chodź wolałbym jazdę bez zakrywania twarzy bo jak na razie nie wiem jak  będzie wyglądała jazda w wyższych temperaturach a dziś po zaliczeniu Oś.Pyrzyckiego przez Witkowo Drugie jadę do ścieżki rowerowej przy cukrowni w Kluczewie aby nią pojechać do strefy przemysłowej w Kluczewie po zaliczeniu Oś.Lotnisko.
Widok z nad S10 na cukrownię
Widok z nad S10 na cukrownię © strus
W strefie przemysłowej zaliczam wszystkie drogi z asfaltem i kieruję się do Golczewa aby lekko wydłużona drogą o Wierzchląd skierować się do Zieleniewa przez wyjątkowo ciężki przejazd przez Kunowo.Trafiłem na dość spory ruch w wiosce i nie mogłem  skorzystać z całej szerokości drogi kto nie był w Kunowie to niech nie żałuje. Droga ale ser szwajcarski najlepiej się jedzie gdy droga jest mokra wtedy widać dokładnie wszystkie dziury a dziś świeciło słonko i wpadłem w kilka aż mnie nadgarstki bolą.
Schronohangary  AU-11 w Kluczewie
Schronohangary AU-11 w Kluczewie © strus
Po chwili na DDR-ce odbijam na Miedwecko w kierunku dojazdu pożarowego 36 z nową nawierzchnia asfaltową prowadzącego do Cisewa a następnie po zaliczeniu szuflady do Wielichówka jadę do ścieżki rowerowej w Kobylance przez Reptowo.
Przejazd pod DK 10 w kierunku Miedwiecka
Przejazd pod DK 10 w kierunku Miedwiecka © strus
Dojazd pożarowy 36 do Cisewa
Dojazd pożarowy 36 do Cisewa © strus
Wielichówko i ja....
Wielichówko i ja.... © strus
Dziwna sytuacja jak na słoneczną niedzielę bo podczas mojej rundki nie spotkałem żadnego bikera pewnie wszyscy czekają na jutro a dziś gdy dotarłem do DDR-ki w Kobylance pojechałem prosto do Stargardu.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,strefa przemysłowa,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,
Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Kluczewo i Kobylanka

Sobota, 18 kwietnia 2020 · dodano: 18.04.2020 | Komentarze 5

Dawno nie pracowałem w sobotę,wróciłem zmęczony ale żeby nie usnąć po obiedzie postanowiłem na obudzenie zaliczyć szybką pięćdziesiątkę i dopiero zjeść obiad i zaliczyć jakiś dobry film.Do drogi nowej w Niedźwiedziu pojechałem tak jak wczoraj czyli standarcik po pracy zaczynając od DDR-ki na Żarowo a następnie od DDR-ki  PKP Grzędzice do Motańca,Tym razem nikogo na nowej drodze nie było i ruszyłem w kierunku Zdunowa ale dojechałem tylko do połowy lekko za Gajęcki Ług bo droga była zastawiona przez auta ciężarowe i zawróciłem.Wracam przez Reptowo do ścieżki rowerowej w Kobylance a po drodze przed wiaduktem nad DK 10 wyskoczyło stado płowej zwierzyny około 200 m przed mną , na zdjęciu gdzie już się oddaliły nie widać jakie duże osobniki to były.
DDR-ka w Kobylance
DDR-ka w Kobylance © strus
Płowe przed DK 10
Płowe przed DK 10 © strus
Merida w Kobylance
Merida w Kobylance © strus
Gdy byłem ponownie na ścieżce rowerowej w Kobylance spojrzałem na licznik i mogłem wracać prosto do domu chodź kilometraż bardzo na styk.Pogoda super ,zakryta twarz przeszkadza podczas jazdy ,wielokrotnie odkrywałem nos i usta - co to będzie latem?

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Piątek, 17 kwietnia 2020 · dodano: 17.04.2020 | Komentarze 8

Dziś chciałem po pracy zaliczyć pięćdziesiątkę po standardowej drodze  zaczynając od ścieżki rowerowej w kierunku Żarowa a następnie przejazd przez Grzędzice i wjazd na drugą DDR-kę którą jadę do Motańca a następnie kieruję się przez Kałęgę  do Niedźwiedzia aby wjechać na nową drogę do Zdunowa ale jakiś miły pan stojący na aucie z poniższego zdjęcia poinformował mnie żeby nie jechać bo przez Zdunowem na bocznej leśnej drodze stoi radiowóz i zatrzymuję wszystkich co korzystają z nieoddanej drogi,podziękowałem za info i zawróciłem.
Wjazd na nową drogę do Zdunowa
Wjazd na nową drogę do Zdunowa © strus
Zawróciłem i skierowałem się do stacji PKP w Reptowie a następnie pojechałem do Kobylanki aby przez Os,Zielone i Jęczydół wrócić na ścieżkę rowerowa w Morzyczynie i nią prosto do domu.
PKP Reptowo
PKP Reptowo © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Oś,Zielone,
Jeczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Zamaskowany

Czwartek, 16 kwietnia 2020 · dodano: 16.04.2020 | Komentarze 6

I stało się że trzeba zakrywać nos i usta maseczką i już po 15 minutach gdy wyszedłem na zakupy moja maseczka do chodzenia nie nadawała się do dalszego użytku po prostu od wewnętrznej strony była cała mokra i od razu w głowie myśli jak ja dziś pójdę na rower?Zabrałem inny model maseczki i najcieńszą kominiarkę jaką posiadam i miałem nadzieję że słoneczko które schowało się za chmurami zostanie tam na dłużej bo mi się czacha zagotuje.Wyjechałem było dziesięć stopni ale temperatura szybko poszła w górę bo ledwo dojechałem do Bielkowa a było już piętnaście .Dojechałem tam zaczynając tym razem od ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej a następnie do Morzyczyna przez Lipnik i Zieleniewo a po drodze żadnego bikera dalej  przejeżdżam przez Oś.Zielone do Jęczydołu i gdy byłem już w Bielkowie postanowiłem zaliczyć Żelewo i Rekowo w którym dawno nie byłem.Na początek ruszyłem do Żelewa przez Nieznań i po krótkim po bycie nad jeziorem Miedwie wróciłem tą sama droga do Bielkowa.
Zamaskowanie z konieczności
Zamaskowanie z konieczności © strus

Okolice Nieznania
Okolice Nieznania © strus
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus
Speederem jadę dopiero po raz drugi do Rekowa bo tam nie było asfaltowej drogi w wiosce a teraz jest nowa droga od zeszłego roku ale tylko po zjechaniu ze stromej górki od skrzyżowania w prawo czyli do centrum wioski gdzie stał kiedyś kościół. Teraz już go nie ma ale jest odnowiony plac z miejscem do "rozrywki" a przed wioska zrobiono dla rowerzystów miejsce do odpoczynku.Gdy chciałem dla Janusza zrobić fotkę dużego bocianiego gniazda w Rekowie to bocian sobie odleciał :(
Nowe miejsce do odpoczynku dla zmeczonych bikerów
Nowe miejsce do odpoczynku dla zmęczonych bikerów © strus
Bocianie gniazdo w Rekowie
Bocianie gniazdo w Rekowie © strus
Miejsce do rozrywki w centrum wioski
Miejsce do rozrywki w centrum wioski © strus
Po zaliczeniu szuflady do Rekowa jadę DDR-ka przez Kobylankę do Motańca a następnie bezpośrednio do Reptowa aby po raz kolejny zaliczyć dojazd pożarowy 36 z Cisewa do Miedwiecka na którym dziś było dużo robotników którzy utwardzali nawierzchnie wzdłuż nowej asfaltowej drogi.Gdy już byłem na ścieżce rowerowej w Zieleniewie sprawdziłem godzinę i do Stargardu pojechałem zaliczając jeszcze Grzędzice i Żarowo.Miałem wyjechać max 10.30 ale walczyłem z telefonem teściowej [postawić system] i odzyskiwaniem zdjęć które jakoś "zniknęły" i wyjechałem prawie w południe.Przez 40 km było OK w kominiarce bo nie było słońca i wiał chłodny wiatr ale ostatnie w słońcu dały się we znaki głowie, za ciepło się zrobiło.
Bielkowo -pierwsze kwitnące rzepaki
Bielkowo -pierwsze kwitnące rzepaki © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Nieznań,Bielkowo,Rekowo,Bielkowo,Kobylanka,
Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Zamaskowany

50-tka po pracy...wietrzna.

Wtorek, 14 kwietnia 2020 · dodano: 14.04.2020 | Komentarze 4

W niedzielę ponad dwadzieścia stopni a dziś ledwie dziewięć i silny wiatr że jadąc DDR-ka przez Żarowo do Grzędzic przestawiało mną po drodze co widać na poniższym zdjęciu jak wiało - tasiemki na siatce.Przy PKP melduję się na drugiej ścieżce rowerowej i jadę nią do końca w Motańcu przy stacji paliw gdzie zawracam a przy węźle Zachód polują dwa  bociany.

Węzęł Zachód i bocian
Węzeł Zachód i bocian © strus

Dziś kolejny raz próbuję do swoich pięćdziesiątek wykorzystać nowy odcinek drogi z Cisewa do Miedwiecka ale na razie kilometraż mi nie wychodzi aby zaliczyć 50-tkę po pracy.Z Motańca tym razem przez Kałęgę i Niedźwiedź wjeżdżam do Reptowa i przy kościele po małej matematyce wiedziałem że trasą którą następnie jadę do Cisewa przy lapidarium gdzie zawróciłem i skierowałem się do nowej drogi w kierunku Miedwiecka chyba zabraknie mi około kilometra lecz do momentu kiedy wróciłem na ścieżkę rowerową w Zieleniewie nie byłem tego pewien.

Bydło w Cisewie
Bydło w Cisewie © strus
Bażant w Miedwiecku
Bażant w Miedwiecku © strus
Gdy już wróciłem na DDR-kę w Zieleniewie w punkcie kontrolnym 8,2 km do domu spojrzałem na licznik i brakujące metry zaliczyłem robiąc szufladę do  Lipnika a dalej już prosto do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,
M A P K A : 50 - tka po pracy.

Po świątecznym śniadaniu

Niedziela, 12 kwietnia 2020 · dodano: 12.04.2020 | Komentarze 4

Po świątecznym śniadaniu zawsze w Wielkanoc z całą rodzina wychodziliśmy na cmentarz tym razem inaczej bo cmentarz zaliczony wczoraj a dziś przed obiadem wyruszyłem zaliczyć pięćdziesiątkę i znowu zaczynając od DDR-ki na Żarowo ale inna drogą do niej dojechałem i spotkałem kolejnego bociana który nie chciał za pozować.
Bocian w Stargardzie
Bocian w Stargardzie © strus
Również w Grzędzicach był w końcu bocian jaki czapla na swoim miejscu obserwacyjnym a ja dojechałem do ścieżki kolejowej w okolicy stacji PKP i dojechałem nią do Motańca i ruszyłem od razu w kierunku Reptowa a następnie obrałem kierunek na Wielichówko przez Cisewo.
Bocian w Grzędzicach
Bocian w Grzędzicach © strus

W Wielichówko nawrotka i obieram kierunek na dojazd pożarowy 36 w Cisewie który ma swoją nową asfaltowa nawierzchnię i kieruje się do Zieleniewa na ścieżkę rowerową na której w końcu spotykam dwóch bikerów jadących w kierunku Kobylanki a mi został już powrót do domu na Święta Wielkanocne.
Dojazd pożarowy 36 - tu była zawsze piachy a teraz super asfalcik
Dojazd pożarowy 36 - tu była zawsze piachy a teraz super asfalcik © strus

• WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH DLA WSZYSTKICH ROWERZYSTÓW

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Po świątecznym śniadaniu

Piątek, 10 kwietnia 2020 · dodano: 10.04.2020 | Komentarze 7

Późniejsze godziny pracy spowodowały że  dopiero przed piętnastą wyruszyłem chodź ciężko mi było się zebrać na standardową pięćdziesiątkę do gminy Kobylanka lecz trochę inna trasą bo okazało się że nowa droga łącząca Miedwiecko z Cisewem dostała na całej długości komplet nawierzchni asfaltowych a dojechałem do tego dojazdu pożarowego zaczynając ponownie od przejazdu DDR-ką do Żarowa a następnie po zaliczeniu Grzędzic ścieżką rowerową dojechałem do Zieleniewa przez Lipnik i odbiłem przez Miedwiecko do kolejnej nowej drogi.
Staw w Grzędzicach z czaplą
Staw w Grzędzicach z czaplą © strus
Nowa droga do Cisewa z Miedwiecka
Nowa droga do Cisewa z Miedwiecka © strus

Szufladka do Wielichówka a następnie przez Reptowo jadę do Kobylanki aby zameldować się na ścieżce rowerowej prowadzącej do Stargardu ale po drodze zrobiłem jeszcze szufladkę do Kunowa a dalej już do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,