Kwiecień, 2020

Suma podjazdów:2046 m

Czwartek, 9 kwietnia 2020 · dodano: 09.04.2020 | Komentarze 5

Pierwsza dopiero w tym miesiącu pięćdziesiątka po pracy zaliczona po gminie Kobylanka,dziś nieco chłodniej a słońca nie widziałem prawie wcale ,trochę wiało a rundkę znowu rozpocząłem od przejazdu DDR-ka do Żarowa a następnie skierowałem się przez Grzędzice do głównej ścieżki prowadzącej do do w/w gminy i pojechałem nią do samego końca przy stacji paliw gdzie zawróciłem.
Robaczek na DDR-ce w Zieleniewie
Robaczek na DDR-ce w Zieleniewie © strus
Koniec DDR-ki w Motańcu
Koniec DDR-ki w Motańcu © strus
Po nawrotce jadę przez Kałęgę do nowej drogi w Niedźwiedziu i kolejny raz zawracam bo na drodze do Zdunowa znowu postawiono znaki i kręciły się auta budowlane więc nie chciałem ryzykować ponownego spotkania z kierownikiem budowy.
Wjazd na nową drogę do Zdunowa
Wjazd na nową drogę do Zdunowa © strus
Wracam do Kobylanki przez Reptowo w którym w pierwszym gnieździe w końcu para bocianów ale gdy się zatrzymałem oba odleciały,trochę poczekałem na darmo bo nie wróciły więc ruszyłem w dalszą drogę powrotną.

Przebudowa DK 10 na S10 w okolicy Kobylanki
Przebudowa DK 10 na S10 w okolicy Kobylanki © strus
Z Kobylanki pojechałem przez Jeczydół do ścieżki rowerowej w Morzyczynie i wróciłem do Stargardu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Jeczydół,
Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

Gmina Kobylanka.

Środa, 8 kwietnia 2020 · dodano: 08.04.2020 | Komentarze 5

Kolejny raz wyjazd do gminy Kobylanka aby gdzieś dalej nie spotkać nadgorliwego mundurowego a tu czuje się bezpiecznie bo i mały ruch na drogach i ścieżkach rowerowych i tak na przykład jadąc ścieżką rowerową do Żarowa a następnie drugą od Grzędzic do Zieleniewa na DDR-ce pomykałem samotnie.W Zieleniewie odbiłem przez Miedwiecko do leśnej drogi zwanej dojazdem pożarowym 36
która zostaje przerobiona na drogę asfaltową i brakuje na niej tylko warstwy ściernej na odcinku jednego kilometra.Gdy zajechałem właśnie roboty szły na całego a po kilometrze mogłem być w Cisewie a tak aby dojechać do początku nowej drogi w Cisewie trzeba było mi przejechać 15 kilometrów ,więc wszyscy będą zadowoleni z takiego skrótu.
Dojazd pożarowy 36 do Cisewa od strony Miedwiecka
Dojazd pożarowy 36 do Cisewa od strony Miedwiecka © strus
Brakujący kilometr do szczęścia
Brakujący kilometr do szczęścia © strus
Wjazd od strony Cisewa
Wjazd od strony Cisewa © strus
Z Cisewa robię szufladę do Wielichówka a na odcinku leśnym od strony Sowna przebiegło przed mną około 30 m ponad dwadzieścia olbrzymich jeleni  a gdy się zatrzymałem one już był skryte w gęstym lesie,nie miałem szans ma fotkę jedynie miejsce w które wbiegły.

Wracam do Reptowa a następnie przez Niedźwiedź i Kałegę docieram na ścieżkę rowerową w Motańcu która jadę do Kobylanki a następnie wydłużona drogą o Bielkowo i Jęczydół ponownie melduję się na DDR-ce w Morzyczynie.
Koniec DDR-ki w Bielkowie
Koniec DDR-ki w Bielkowie © strus

Na DDR-ce do Bielkowa w końcu mija się z kilkoma bikerami i jeszcze kilku jadących w kierunku Kobylanki spotykam w Morzyczynie i Zieleniewie pewnie rozpoczynają swoje rundki a ja wracam już prosto do domu.
Mlecz polny - mleczuś
Mlecz polny - mleczuś © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko ,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,
Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Gmina Kobylanka.

Kluczewo i gmina Kobylanka

Niedziela, 5 kwietnia 2020 · dodano: 05.04.2020 | Komentarze 6

Dziś zanim wyruszyłem zadzwoniłem do dwóch kolegów pracujących w Policji z zapytaniem jak to jest z ta jazda na rowerach i oboje potwierdzili moją wiedzę że nie ma zakazu jak się ma taką potrzebę i dość późno bo prawie w południe przez Witkowo Drugie dotarłem do Kluczewa gdzie wjechałem na ścieżkę rowerową i skierowałem się przez oś.Lotnisko do strefy przemysłowej a po drodze spotkałem łamiące prawo o zgrupowaniach zwierzęta płowe w dwóch stadach i na dodatek daleko od lasów.
DDR-ka w Kluczewie
DDR-ka w Kluczewie © strus
Płowe w Kluczewie
Płowe w Kluczewie © strus

Pokręciłem się po strefie przemysłowej w której spotkałem kilkunastu bikerów i skierowałem się DDR-ką do Golczewa aby tam odbić w kierunku Skalina a następnie przez Wierzchląd i Kunowo dojechać do ścieżki rowerowej w Zieleniewie.
Bridgestone - magazynowanie opon pod chmurką
Bridgestone - magazynowanie opon pod chmurką © strus
Początkowo miałem dojechać DDR-ką tylko do Kobylanki i zawrócić aby mieć zaliczona pięćdziesiątkę ale słoneczko pięknie świeciło i postanowiłem jeszcze zaliczyć rundkę po gminie Kobylanka zaczynając od przejazdu do Niedźwiedzia przez Motaniec i Kałęgę.
Tulipany w Motańcu
Tulipany w Motańcu © strus

Od kilku dni widziałem w kilku gniazdach bociany ale zawsze ledwo były widoczne więc nie robiłem zdjęć poza dzisiejszym w Reptowie gdy przyjechałem od strony Niedźwiedzia a jadąc do Kobylanki chodził po polu kolejny lecz z drugiej strony niź kilka dni wcześniej.
Bocian w Reptowie
Bocian w Reptowie © strus
Okolice Reptowa i kolejny bocian
Okolice Reptowa i kolejny bocian © strus
Wracam na ścieżkę rowerową w Kobylance a po drodze mijam patrol Straży Gminnej nadającym przez megafon ogłoszeniem o pozostaniu w domu.Ciekawej jak to będzie od jutra bo temperatura ma wzrosnąć do dwudziestu stopni i ostatni etap to powrót do Stargardu DDR-ką.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,
Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Kluczewo i gmina Kobylanka

Gmina Kobylanka

Sobota, 4 kwietnia 2020 · dodano: 04.04.2020 | Komentarze 5

Przez zakaz wjazdu do lasów wróciłem do jazdy Speeder-em bo po co męczyć się ciężkim Viperem po szosach i wydłużoną delikatnie drogą zaczynam jazdę ścieżką rowerową do Żarowo a następnie przez Grzędzice melduję się na kolejne ścieżce rowerowej tuż za stacją PKP i jadę nią do Motańca aby po zaliczeniu wiaduktu nad DK 10 skierować się do nowej drogi w Niedźwiedziu.
Stadko w Grzędzicach
Stadko w Grzędzicach © strus
DDR-ka przed Kobylanką
DDR-ka przed Kobylanką © strus
Ruszyłem nową drogą na Zdunowo ale po kilometrze ujrzałem budowlańców i nie chciałem się narażać jak wczoraj postanowiłem zawrócić i pojechać do Wielichówka przez Reptowo i Cisewo gdzie zawróciłem w drogę powrotną.
Maszyny na nowej drodze

Maszyny na nowej drodze © strus
Nowa droga wzdłuż torów w Reptowie?
Nowa droga wzdłuż torów w Reptowie? © strus
Wróciłem do Kobylanki na ścieżkę rowerową i wróciłem do domu zadowolony zaliczonej rundki chodź powinienem przy dniu wolnym i dobrej pogodzie zaliczyć trochę kilometrów więcej ale nie chcę się dalej zapuszczać bo nie wiem jak zareaguje władza gdy bedę rowerem za daleko od Stargardu a tych z gminy Kobylanka akurat znam osobiście :)

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Gmina Kobylanka

Lasy i piachy

Piątek, 3 kwietnia 2020 · dodano: 03.04.2020 | Komentarze 6

Żeby się w oczy nie rzucać tak jak wczoraj wybrałem leśne drogi zaczynając od przejazdu do Grzędzic drogą polną wjeżdżając na nią od strony strefy przemysłowej ,droga była zdecydowanie w gorszym stanie niż jesienią.
Polna droga do Grzędzic
Polna droga do Grzędzic © strus
Jadąc przez Grzędzice mijałem się z radiowozem ale nie zostałem zatrzymany i skierowałem się do dojazdu pożarowego 31 którym jechałem tylko raz chodź mogłem wybrać od razu DP 36 to pojechałem lekko wydłużoną drogą i było w miarę OK z nawierzchnią dopóki nie przejechałem przez polankę za drzewem "dzięciołów"

Za polanką na DP 36 do samego Sowna droga tragedia ,sam piach że wielokrotnie musiałem prowadzić rower odcinkami nie do przejechania  aż byłem zły że tą drogę wybrałem wiedząc że często są z nią takie problemy zamiast standardowej drogi do Sowna przez Poczernin którą wczoraj wracałem.Krótka wizyta na asfalcie w Sownie i ponownie wjeżdżam w las na dojazd pożarowy 32 a następnie na DP 40 która doprowadziła mnie do dzielnicy Szczecina - Wielgowo.
Dojazd Pożarowy 40 - odcinek brukowy
Dojazd Pożarowy 40 - odcinek brukowy © strus
Tak miałem dość tych dzisiejszych piachów że w Zdunowie postanowiłem wybrać asfaltową drogę do Niedźwiedzia która dostała ostatnią warstwę ścierną więc brakuje tylko znaków i gotowa do otwarcia.

Nowa droga do Niedźwiedzia z warstwą ścierną
Nowa droga do Niedźwiedzia z warstwą ścierną © strus
Zjeżdżając z drogi w Niedźwiedziu dostałem opierdziel od jakiegoś młodego kierowniczka że droga nie została jeszcze oddana a ja nią jadę - żeby wiedział ile razy to zrobiłem.......
I na koniec jazda przez Reptowo do ścieżki rowerowej w Kobylance i powrót nią do Stargardu a jadąc w kierunku Kobylanki spotyka na polu bociana który jest prawdopodobnie z Reptowa.
Bocian w okolicy Reptowa
Bocian w okolicy Reptowa © strus

Stargard,Grzędzice,DP31,DP36,Sowno,DP32,DP40Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.

M A P K A : Lasy i piachy

Pucko,wzdłuż S3

Czwartek, 2 kwietnia 2020 · dodano: 02.04.2020 | Komentarze 3

Dwa dni urlopu bo miałem dość pracy do piętnastej że mi się nie chciało już nic robić po niej a dziś na początku ścieżką rowerową dojechałem do Zieleniewa a tam odbiłem w kierunku nowej drogi przez las do Cisewa która jest zrobiona na odcinku 600 m a dalszy kilometr jest w trakcie budowy ale już jakieś utwardzenie jest i miło się jechało.
Budowa drogi do Cisewa
Budowa drogi do Cisewa © strus
Z Cisewa przez Wielichówko docieram do leśnych dróg którymi kieruje się do drogi pożarowej 40 aby nią zameldować się w Wielgowie i skierować się do w kierunku węzła Rzęśnica na którym trwają intensywne prace budowlane i chyba na pewno będzie ponownie wjazd na DW 142 z ulicy Borowej.
W kierunku DP 40
W kierunku DP 40 © strus

Węzeł Rzęśnica
Węzeł Rzęśnica © strus
Wjazd na drogę techniczna wzdłuz S3
Wjazd na drogę techniczna wzdłuż S3 © strus
Przez trwającą budowę przy starym węźle musiałem przez las dojechać do DW 142 i poszukać możliwego wjazdu na drogę techniczną wzdłuż S3 [zdjęcie powyżej] .Trochę męczarni po piachu i 50 metrów błotka przed nowym wiaduktem z rondem a reszta drogi OK jak na rower MTB
S3 okolice Rzęsnicy
S3 okolice Rzęśnicy © strus

Nowy wiaduk z rondem od strony Pucka
Nowy wiadukt z rondem od strony Pucka © strus
Od wiaduktu powstaje droga powiatowa ponoć do Goleniowa ale ja nią dojechałem do Klinisk Małych w których było duże przejście dla pieszych na S3 a teraz powstaje kładka gdzie odbijam w las w kierunku Strumian.
Budowa kładki nad S3
Budowa kładki nad S3 © strus
Na drodze do Strumian łatają dwa auta dziurawą drogę  chodź jej potrzebny remont generalny ale lepszy rydz niż nic.Po zaliczeniu Strumian wjeżdżam na moment na DW 142 aby nie zaliczyć wiaduktu nad tą drogą która jest wyłożona brukiem i kieruje się do Sowna.
Stary dom w Strumianach
Stary dom w Strumianach © strus
Z Sowna wracam do Stargardu wydłużoną drogą zaliczając Poczernin Rogowo i Lubowo a meldując się na ścieżce rowerowej w Żarowie zaliczam ostatni odcinek trasy do miasta.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,Cisewo,Wielichówko,DP40,Wielgowo,węzeł Rzęśnica,Pucko,Kliniska Małe,Strumiany,Sowno,