Luty, 2017

50 -tka po pracy.

Poniedziałek, 27 lutego 2017 · dodano: 27.02.2017 | Komentarze 4

Dzisiejszego dnia po pracy nie można było odpuścić roweru a to przez piękną  słoneczną pogodę i temperaturę plus 14 stopni na dodatek  w lutym więc strój lżejszy po raz pierwszy w tym roku kurtkę zastąpiłem bluzą i założyłem cieńsze rękawice..Ledwo wyjechał i zauważyłem że przednie koło dziwnie się zachowuje więc podjechałem do serwisu na Wielkopolskiej i niestety na drzwiach widniała kartka w poniedziałek nieczynne ,po dokręcałem kilka szprych ale do końca nie pomogło jutro co tym będę musiał zrobić.Początkowo miałem zrobić standardową rundę po gminie Kobylanka ale zmieniłem w Reptowie plany i ruszyłem przez Cisewo do Wielichówka.
Wielichówko i ja
Wielichówko i ja © strus

W Wielichówku zobaczyłem jak się ma gruntowa droga prowadząca do dojazdu pożarowego 37 czyli głównego szlaku Wielgowo - Sowno i byłem mile zaskoczony że była w 90% sucha więc bez wahania ruszyłem na Sowno.Na drodze pojawiły się znaki drogowe.
Z Sowna skierowałem się do Stargardu  wydłużona drogą przez Poczernin jak to robię w większości przejazdach i zobaczyłem że rzeka Ina dość dużo zwiększyła swoją objętość aż w Lubowie zatrzymałem się żeby zrobić fotkę. Od Poczernina na odcinkach niezadrzewionych jechało się ciężko pod wiatr aż do samego Stargardu i na dodatek od Rogowa słoneczko schowało się za chmury.
Rzeka Ina w Lubowie
Rzeka Ina w Lubowie © strus

Wracając DDR-ką z Żarowa do Stargardu zatrzymałem się przy eko ławeczce żeby sprawdzić stan licznika w telefonie i zrobić jeszcze jedną sweet focie czyli jak to inni nazywają samojebkę..
....i juz po słonku
....i już po słonku © strus
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Wielichówek,Sowno,Poczernin,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P A :

• Kalorie 2045kcal

Wczesna rundka jak na mnie.

Sobota, 25 lutego 2017 · dodano: 26.02.2017 | Komentarze 2

Po tygodniu pracy na drugą zmianę w końcu mogłem dosiąść swojego Vipera ale musiałem być o 13-tej gotowy na dalszą cześć dnia poświęconą małżonce dlatego tak wcześnie wyjechałem [jak na mnie] .Przez Witkowo Drugie skierowałem się na poradzieckie lotnisko na którym po raz pierwszy w tym roku widziałem żurawia ale przeleciał tak szybko że nie udało mi się jego uwiecznić  jak również kolejnych zwierzą a mianowicie stada zwierzyny płowej która przebiegła 10 m przed mną jak i bardzo dużego lisa.
Na poradziecik lotnisku
Na po radzieckim lotnisku © strus
Z lotniska nie udało mi się dojechać jak planowałem do Warnic bo ostatni odcinek to droga gruntowa , jakj szeroka tak cała w czarnej mazi i wodzie więc skierowałem się krótszą drogą do Koszewa.
Droga z Dębicy do Koszewa
Droga z Dębicy do Koszewa © strus
Zaczynając od Koszewa a kończąc na Żarowie czyli w każdej wiosce przez którą dziś jechałem trwała wycinka drzew na maksa a największa w Koszewku aż musiałem uciekać gdy chciałem zrobić zdjęcie ładujących na przyczepy drewno z wycinki na cztery przyczepy a z kolejnych dwóch wyładowywano na prywatne posesję przy wyjeździe z wioski ,a tam kolejna miejsce zbioru z pobliskiego lasu.
Wycinka w Koszewku
Wycinka w Koszewku © strus
Tym razem jadąc wzdłuż jeziora Miedwie postanowiłem odnaleźć nie dawno postawione molo w Wierzchlądzie a nie jechać prosto przez wioskę do jeziora a po drodze w lesie dostrzegłem duże ilości przebiśniegów.
Przebiśniegi w okolicy Wierzchlądu
Przebiśniegi w okolicy Wierzchlądu © strus
Molo nad J.Miedwie w Wierzchlądzie
Molo nad J.Miedwie w Wierzchlądzie © strus

Krótki odpoczynek nad woda i pora w dalszą drogę ,nadal korzystam z pomiaru kilometrów za pomocą dwóch aplikacji w telefonie a mianowicie sports-tracker i wbudowanej w nowym telefonie Samsunga S Health bo nie mogę kupić baterii do mojego licznika chyba będę musiał spróbować u zegarmistrza.Gdy dotarłem do Zieleniewa sprawdziłem przejechany dystans i godzinę a następnie przed powrotem do domu zrobiłem małą rundkę po promenadzie i dopiero skierowałem się przez Grzędzice i Żarowo do domu.
Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Burzykowo,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
MAPA PRZEJAZDU:

DOPISEK Z NIEDZIELI:
Niestety deszczowa niedziela nie pozwoliła mi zaliczyć kilkudziesięciu kilometrów ale jutro mam być lepiej i po pracy mam nadzieję na rundkę.

Po grypie.

Niedziela, 19 lutego 2017 · dodano: 19.02.2017 | Komentarze 5

Prawie dwa tygodnie bez roweru , pierwsze cztery dni to przez popołudniową zmianę w pracy a gdy w piątek po pracy rozłożyła mnie grypka i na dodatek 39 stopni gorączki to wiedziałem że nie tylko plany na weekend spaliły na panewce ale również przez L4 następny tydzień .Wczoraj jeszcze usiedziałem w domu ale dziś już nie ,postanowiłem bez żadnych wymyślnych tras tylko zaliczyć pętelkę po gminie Kobylanka.Na początku do DDR-ki w Lipniku pojechałem przez Żarowo i Grzędzice i zajechałem na promenadę wzdłuż Jeziora Miedwie na której było tłoczno.
Molo nad J.Miedwie w Zieleniewie
Molo nad J.Miedwie w Zieleniewie © strus
Tłoczno było na drodze z Jęczydołu do Bielkowa na której mijałem kilka grupek i jedną ponad dwudziestoosobową grupę bikerów wracających do Stargardu a mi się tak dobrze jechało mimo złego początku z Żarowa do Lipnika gdzie wiatr dawał mi w kość że pomyślałem o wydłużeniu swojej dzisiejszej trasę o odcinek przynajmniej do Cisewa a skończyło się na Wielichówku bo liczyłem że mi też się uda zobaczyć po raz pierwszy w tym roku żurawie które często widziałem w Cisewie i na mokradłach wokół Wielichówka.
Nowa droga łącząca Cisewo i Wielichówko
Nowa droga łącząca Cisewo i Wielichówko © strus
Niestety ptaków nie widziałem ani nie słyszałem i drogi dalsze były w kiepskim stanie więc wróciłem do DDR-ki w Motańcu jadąc przez Reptowo i Niedźwiedź a po drodze pierwsze kwiaty w tym roku dostrzegłem w Cisewie chodź po raz pierwszy widziałem w poniedziałek gdy wracałem od lekarza.
Pierwsze kwiatki w 2017 roku
Pierwsze kwiatki w 2017 roku © strus
Będąc na ścieżce rowerowej pojechałem już prawie prosto do domu z kilometrażem większym niż planowałem wyjeżdżając a na dodatek myślałem że będzie gorzej po dwóch tygodniach przerwy a teraz proszę o poradę co do drugiego mojego roweru muszę zmienić opony i nie wiem czy zostać przy obecnym rozmiarze 700x23 czy zmienić na szersze 700x32 a mianowicie - SCHWALBE MARATHON HS 420 Performance Line.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,
Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
TRASA PRZEJAZDU :

Bliskie sąsiedztwo.

Poniedziałek, 6 lutego 2017 · dodano: 06.02.2017 | Komentarze 4

Dzisiejszy ranek spędziłem z Iwonką która ten tydzień ma druga zmianę  z reszta ja też ale oprócz dzisiejszego dnia ,więc w dalszej części dnia ponownie zawitałem na DW 142 tym razem wjechałem na nią od strony Poczernina ,niestety dojazd od kościoła to masakra droga a 80% szosy to dziury i pęknięcia.
Wjazd na DW 142 za Poczerninem
Wjazd na DW 142 za Poczerninem © strus
Tym razem nie odbiłem od razu na krzyżówce z DW141 tylko pojechałem do wiaduktu za którym skręciłem na Strumiany żeby zobaczyć jak tam droga w kierunku Klinisk.Na początku cała czysta a od leśniczówki brzegi szosy w śniegu i lodzie ale można śmigać ale ja dziś z niej nie skorzystałem bo przy leśniczówce zawróciłem bo chciałem sprawdzić jeszcze dwie drogi w Sownie.
Leśniczówka przy drodze na Kliniska w Strumianach
Leśniczówka przy drodze na Kliniska w Strumianach © strus
Pierwsza droga do sprawdzenia  z Sowna do Wielgowa wyglądała zachęcająco ale jakoś nie odważyłem się nią pojechać ze względu na lód a druga za szkołą w kierunku Grzędzic lub Cisewa to nawet do niej nie dotarłem bo za ostatnim budynkiem w Sownie szosa jak szeroka tak biała to ciekaw jak wyglądała jej dalsza część w lesie.
Droga Sowno - Wielgowo
Droga Sowno - Wielgowo © strus
Koń w Sownie
Koń w Sownie © strus
Ostatnie wyprawy moje to jazda bez licznika na rowerze co mi utrudnia jazdę bo muszę wyciągać telefon z kurtki i sprawdzać ile mam przejechane bo jakoś nie mogę dotrzeć do sklepu żeby kupić nową baterię do licznika .Na dzisiejszy dzień postanowiłem przejechać minimum 60 km więc gdy dotarłem do Grzędzic do miejsca które dzieli mnie od domu o 8 km wiedziałem że przed mną jeszcze ponad 20 km do przejechania więc skierowałem się do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Zieleniewo,Wierzchląd od której dalsza jazda odbywała się pod silniejszy wiatr a na dodatek jeszcze padający śnieg a mimo to zrobiłem jeszcze małą rundkę po mieście.
DDR-ka wzdłuż Golczewa
DDR-ka wzdłuż Golczewa © strus
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Strumiany,Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Kunowo,Wierzchląd,
Skalin,Golczewo,Giżynek,Stargard.
MAPA RUNDKI:

Łyk "Bukowej"

Piątek, 3 lutego 2017 · dodano: 03.02.2017 | Komentarze 3

Mój weekend w tym tygodniu to wolny piątek i poniedziałek ,dni te chcę wykorzystać jak pogoda dopisze w części pierwszej na rower a popołudniowej dla rodziny jak to przeważnie bywa.Dziś pomyślałem żeby zahaczyć o Puszczę Bukową i tam się skierowałem.Drogi na początku wszystkie w dobrym stanie a od głównego wejścia na plażę nad J.Miedwie niespodzianka - 3/4 szerokości DDR-ki pokryta lodem i śniegiem do krzyżówki na Jeczydół a jak wracałem od strony Kobylanki na ścieżce dużo wody a jadąc po otwartym terenie wiatr dokuczał że gdy zjeżdżałem ze sporej górki do Kołbacz podmuch zepchnął mnie z jezdni na trawkę :(.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r © strus

Do Dobropola Gryfińskiego które znajduję się w Puszczy Bukowej pojechałem wydłużona drogą przez Dębine a następnie przez Stare Czarnowo.Droga do pierwszej wioski w bardzo dobrym stanie ,po górkach do Stare Czarnowa nie odważyłem się zjechać szybko jak to zawsze robię ze względu na wodę i mokry śnieg.
Droga Dębina - Stare Czarnowo
Droga Dębina - Stare Czarnowo © strus
Obawiałem się że droga za Czarnowem w puszczy do Dobropola będzie zaśnieżona ale tak nie było,jazda bez jakikolwiek problemów ale za to w puszczy inny świat tak jest po prostu zima a ja nabrałem ochoty żeby zjechać inną drogą ale robiąc fotkę kościoła jadący z naprzeciwka rowerzysta powiedział mi że szkoda zdrowia na drogę za Dobropolę która wygląda jak ta obok kościoła więc zawróciłem.
DOBROPOLE GRYFIŃSKIE (niem.Dobberphul)  Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża z 1863 r
DOBROPOLE GRYFIŃSKIE (niem.Dobberphul) Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża z 1863 r © strus
Zima w Puszczy Bukowej
Zima w Puszczy Bukowej © strus

Wracam do Bielkowa z pominięciem Dębiny a następnie kieruje się do DDR-ki w Kobylance którą muszę ostrożnie jechać do Zieleniewa a gdy minąłem krzyżówkę na Kunowo  wiatr mocno dawał się we znaki a nad S10 zrobiłem fotkę "zimy" w okolicy Lipnika.

"Zima" w okolicy Lipnika © strus
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfiskie,Stare Czarnowo,
Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA Z "BUKOWEJ"

Środa, 1 lutego 2017 · dodano: 01.02.2017 | Komentarze 4

Wczorajsze wyjście na rower po pracy wybił mi padający śnieg w dużych ilościach a przy temperaturze na plusie na drogach była woda.
Niestety dzisiejszego dnia na słońce się nie załapałem , gdy wracałem po pracy schowało się za chmurami i  pokazało się gdy jadłem już obiad po zaliczeniu pięćdziesiątki w dużej części po takiej samej trasie jak podczas ostatniego wypadu w niedzielę.Pomijając pierwszy odcinek niedzielnego wypady dojechałem do ulicy Morskiej i ruszyłem do DW 142  tym razem wydłużoną drogą przez Storkówko.
Wjazd na DW142 za Storkówkiem
Wjazd na DW142 za Storkówkiem © strus
Na "Berlince" [opis drogi] zawitałem i skierowałem się nią do krzyżówki z DW 141 a już w domu dowiedziałem się że ten odcinek będzie już wkrótce remontowany na odcinku od Łęczycy do Rzęśnicy co mnie bardzo cieszy.

"Berlinka" DW 142 © strus
Jadąc zaglądałem na drogi polne i leśne z których wielokrotnie korzystałem ale na razie jak dla mnie są zbyt niebezpieczne z powodu lodu i śniegu co widać na poniższym zdjęciu.
Zima na leśnych ścieżkach
Zima na leśnych ścieżkach © strus
Od wiadukty przy Siwkowie do domu to prawie w 100% kopia niedzielnego przejazdu z wyjątkiem przejazdu przez Grzędzice.
Stargard,Klępino,Małkocin,Storkówko,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.