Wrzesień, 2022

Sławociesze ⛅️

Niedziela, 25 września 2022 · dodano: 25.09.2022 | Komentarze 3

Jak się późno wstaje [10:20] to się ma mało czasu na rower a to ostatnia runda w tym miesiącu bo przed mną pięć dni pracy na dwunastą więc nie będzie kiedy pojeździć bo rano też mam w ty tygodniu małe obowiązki.Ubrałem się tak jak wczoraj i to był błąd mimo że termometr wskazywał taka samą temperaturę ale wiatr już nie był taki chłodny jak wczoraj i gdy dojechałem do Miedwiecka zacząłem to odczuwać.Postanowiłem zaliczyć sześćdziesiąt kilometrów bez zatrzymywania na jakieś zdjęcia no chyba że trafił mi się w Zieleniewie kosz balona o nazwie "Lindstrand". Do Zieleniewa dojechałem przez Lipnik a następnie do Reptowa przez Cisewo a później na prawobrzeże Szczecina przez Niedźwiedź gdzie robię małe kółeczko i wracam dokładnie tą samą trasą do domu.Dodać mogę że od Cisewa do Sławociesza było mnóstwo grzybiarzy i każdy coś w wiaderkach i koszykach miał.
Balon
Balon "Lindstrand" na lawecie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gałęcki Ług,Zdunowo,Płonia ,Oleszna,Sławociesze,
Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Sławociesze ⛅️

Okolice Miedwia ☁️

Sobota, 24 września 2022 · dodano: 24.09.2022 | Komentarze 0

Małżonka do pracy ja na zakupy i musiałem przygotować obiad i gdy już się przebrałem dostałem wiadomość że jest w końcu dostępny rower MTB którego poszukiwałem w całej Polce o rozmiarze XL w kolorze czarnym więc odpaliłem kompa kupiłem i zadzwoniłem w celu jednej modyfikacji i dopiero z godzinnym opóźnieniem wyruszyłem zaliczając dwa duże stargardzkie osiedla a następnie przez strefę przemysłową dojechałem do Warnic gdzie odbiłem na Koszewo przez Dębicę.
KOSZEWO (niem.Gross Küssow) Była własność feldmarszałka Friedricha von Paulusa.
KOSZEWO (niem.Gross Küssow) Była własność feldmarszałka Friedricha von Paulusa. © strus
Można powiedzieć że z Koszewa do Morzyczyna jadę wzdłuż jeziora Miedwie a po drodze zaliczam między innymi Koszewo i Wierzchląd w którym byłem nad jeziorem a z Morzyczyna jadę do Kobylanki gdzie odbijam od razu na Reptowo.
Wierzchląd (niem. Verchland) Nad jeziorem Miedwie
Wierzchląd (niem. Verchland) Nad jeziorem Miedwie © strus

Z Reptowa kieruje się przez Cisewo i Miedwiecko do ścieżki rowerowej w Zieleniewie a nią już szybko do domu aby o czternastej zameldować się w domu a po drodze w Cisewie dojrzałem kanie w miejscu gdzie w zeszłym roku były widoczne końcem sierpnia.
Cisewo - Kania
Cisewo - Kania © strus

Stargard,Kluczewo,Słotnica,Burzykowo,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,
Kobylanka,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Okolice Miedwia ☁️

50-tka po pracy ⛅️

Piątek, 23 września 2022 · dodano: 23.09.2022 | Komentarze 1

Trzecia w tym tygodniu pięćdziesiątka po pracy tym razem do gminy Kobylanka pojechałem przez Kluczewo do Golczewa a następnie do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Skalin i Kunowo a nią do stacji paliw w Motańcu przez Kobylankę a tam zawracam i po przejechaniu nad S10 docieram do Niedźwiedzia aby ruszyć w drogę powrotną zaczynając od Reptowa a następnie wydłużoną drogą przez Cisewo docieram do DDR-ki w Zieleniewie i już prosto do domu.
Pasikonik zielony w Cisewie
Pasikonik zielony w Cisewie © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy

50-tka po pracy .⛅️

Czwartek, 22 września 2022 · dodano: 22.09.2022 | Komentarze 2

Przejechanie na zachodnią część miasta wymaga cierpliwości a to przez budowę nowych wiaduktów kolejowych która trawa ponad dwa lata i ponoć ma zakończyć się na koniec 2023 roku.
Dziś nie mogłem przedostać się szosą więc przeprowadziłem rower pod wiaduktem chodnikiem i dopiero ruszyłem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej ale opcja przez Kluczewo jest zdecydowanie lepsza.DDR-ką dojechałem do Kobylanki najkrótszą drogą a następnie odbiłem do Reptowa aby można powiedzieć zaliczyć dużą "szufladę" do Wielichówka.
Przydrożny prawdziwek w Reptowie
Przydrożny prawdziwek w Reptowie © strus

Gdy wróciłem tą samą drogą do Reptowa ruszyłem przez Niedźwiedź i Kałęge do ścieżki rowerowej w Motańcu a gdy dojechałem do Kobylanki wiedziałem że mogę już wracać do Stargardu a na liczniku pojawi się kolejna pięćdziesiątka po pracy.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówek,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,
Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ⛅️

50-tka po pracy.... po deszczu

Środa, 21 września 2022 · dodano: 21.09.2022 | Komentarze 0

Dwa dni po pracy opady deszczu więc z roweru nici dziś wracając do domu zaczęło padać ale moja apka pokazała że 15 minut i tak było więc przebrałem się i ruszyłem do DDR-ki przy spokojnej i przez Giżynek dojechałem do Golczewa a tam niebo po południowej stronie całe ciemne a ja odbijam na Skalin chodź miałem ochotę najpierw zaliczyć 10 kilometrowy odcinek po strefie przemysłowej ale te chmury mnie odepchnęły od tego zamiaru.
Ciemności nad Kluczewem
Ciemności nad Kluczewem © strus
Ze Skalina docieram do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą jadę do Motańca a za Morzyczynem drogi mokre ,świeżo po deszczu i tak przez 25 km po gminie Kobylanka aż do momentu kiedy zawitałem w Cisewie a tam dojechałem przez Niedźwiedź i Reptowo i zajrzałem do lasu. A na koniec powrót na DDR-kę w Zieleniewie i do Stargardu przez Lipnik.

Cisewo - Podgrzybek brunatny
Cisewo - Podgrzybek brunatny © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

Bliskie okolice ,przed deszczem

Niedziela, 18 września 2022 · dodano: 18.09.2022 | Komentarze 2

Sobota w pracy a dziś w prognozach pogodowych okno pogodowe  dające czas na zaliczenie rundki ale  na początku musiałem doprowadzić do porządku rower po ostatniej deszczowym wypadzie a po dwunastej wyruszyłem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej aby nią dojechać do Zieleniewa przez Lipnik i uciec z DDR-ki w kierunku Cisewa aby uniknąć duże ilości ludzi wędrujących wzdłuż jeziora Miedwie gdzie odbywało się impreza "Złota Dynia"W Cisewie zaliczam "szufladę" do Wielichówka a następnie jadę do końca Drogi w Niedźwiedziu przez Reptowo.
Konie w Reptowie
Konie w Reptowie © strus
Wracam do Reptowa przez Kałęge i Motaniec a po drodze dostrzega pierwsze w tym roku kanie.Kolejny odcinek trasy to ta  sama drogą co przyjechałem do Reptowa którą wracam do Zieleniewa z pominięciem Wielichówka i odbijam na Kunowo.
Pierwsze kanie w 2022r.
Pierwsze kanie w 2022r. © strus
Z Kunowa jadę do Skalina przez Wierzchląd a następnie kieruje się do ścieżki rowerowej w Golczewie aby przez Kluczewo wrócić do Stargardu i zdążyć przez deszczem który spadł 20 minut po powrocie.

Ciemności nad Stargardem
Ciemności nad Stargardem © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Wierzchląd,Skalin,Golczewo,Kluczewo,Stargard.
M A P K A : Bliskie okolice ,przed deszczem

50-tka po pracy w deszczu [3x]

Piątek, 16 września 2022 · dodano: 16.09.2022 | Komentarze 3

Wczorajsze prawdziwki narobiły mi ochoty na małe zbiory więc po pracy szybko wyczyściłem Vipera ubrałem długie spodnie i cienką nową bluzę do testów i przejechałem może dziesięć metrów do pierwszego hamowania i okazało się że ich nie mam że zahamowałem stopami.Wróciłem bo Trek-a i ruszyłem do ścieżki rowerowej na oś.Pyrzyckim a nią przez Kluczewo do Golczewa a po drodze załapałem się na pierwszy deszczyk.
Nowa bluza Quest Team '22
Nowa bluza Quest Team '22 © strus
W Golczewie odbijam od razu na Skalin i uciekam przed goniącym mnie kolejnym deszczem a  manewr wydłużonej drogi do Kunowa przez Wierzchląd spowodował że wjechałem na mokrą drogę za Kunowem ale nie zmoczyło mnie.Droga była mokra aż do Kobylanki a na dalszym odcinku DDR-ki do Motańca było sucho aż do Cisewa do którego pojechałem przez Niedźwiedź i Reptowo.
Nadchodzące ciemności ze Szczecina w Reptowie
Nadchodzące ciemności ze Szczecina w Reptowie © strus
Jadąc z Cisewa do Miedwiecka na DP36 dopadł mnie dziś najmocniejszy deszcz że aż skryłem się pod gęstym drzewem i odczekałem około 5 minut i ruszyłem do ścieżki rowerowej w Zieleniewie aby DDR-ka przez Lipnik uciec przed deszczem do Stargardu ale niestety w mieście dopadł mnie po raz trzeci.
Goniący mnie deszcz
Goniący mnie deszcz © strus

Stargard,Kluczewo,Glczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy w deszczu[3x]

3 X mżawka

Czwartek, 15 września 2022 · dodano: 15.09.2022 | Komentarze 2

Zapowiedzi przelotnych opadów deszczu pokrzyżowały mi plany na godziny popołudniowe chodź wyjechałem jak planowałem to ledwo dojechałem nad jezioro Miedwie przez Lipnik i Zieleniewo załapałem się na pierwszą mżawkę która trwała od Morzyczyna do Kobylanki ale frajdę z wiatru mieli miłośnicy deski z żaglem których widziałem kilku serfujących.
Ciemności nad ZIeleniewem
Ciemności nad Zieleniewem © strus
Molo w Zieleniewie
Molo w Zieleniewie © strus
Z promenady wróciłem na ścieżkę rowerową w Morzyczynie i przez Kobylankę dojechałem nią do Bielkowa w którym wjeżdżam na DW 120 i kieruję się przez Nieznań do DDR-ki w Kołbaczu.
Z Kołbacza jadę do prawobrzeżnych dzielnic Szczecina zaczynając od Śmierdnicy gdzie popadało do DK 10 a następnie wydłużoną drogą przez Śmierdnicę jadę do Wielgowa gdzie kieruję się w stronę DW 142 a tam widzę ludzi wracających z koszami grzybów.Za potrzebą wszedłem do lasu i od razu trafiłem pierwszego prawdziwka a za chwilę kolejny aby się "nie dołować" że nie ma w co zabrać grzybów wracam do rozkopanego odcinaka Wielgowa gdzie przemieszczam się chodnikiem  i kieruję się do Niedźwiedzia przez Zdunowo i już do lasu nie zaglądam.
Wielgowo - Borowik szlachetny
Wielgowo - Borowik szlachetny © strus
Wielgowo - Siedzuń sosnowy
Wielgowo - Siedzuń sosnowy © strus
Z Niedźwiedzia jadę wydłużoną drogą do Reptowa przez Kałęge i Motaniec a następnie kieruję się do Zieleniewa przez Cisewo i Miedwiecko a po drodze zaliczam "szufladę" do Wielichówka.
Na DDR-ce w Zieleniewie przebywałem chwilkę bo odbiłem na Kunowo a następnie przez Skalin dotarłem do Golczewa.

W Golczewie wjeżdżam na ścieżkę rowerową w okolicy Bridgestona i wracam ją przez Kluczewo do samego Stargardu a na ostatnim kilometrze mżawka po raz trzeci.
Ciemności nad DDR-ką w Kluczewie
Ciemności nad DDR-ką w Kluczewie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Oleszna,Sławociesze,Wielgowo,Zdunowo,
Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Skalin,Golczewo,Kluczewo,
Stargard.
M A P K A : 3 X mżawka ?

50-tka po pracy ⛅️

Poniedziałek, 12 września 2022 · dodano: 12.09.2022 | Komentarze 2

Nieoczekiwanie dziś miałem pierwszą zmianę a nie drugą więc wracając z pracy po drodze zaliczyłem sklep a przed czternastą wyruszyłem aby zaliczyć pięćdziesiątkę po pracy po standardowych drogach czyli zaczynam od dojazdu do Golczewa przez Kluczewo a następnie od Golczewa wyruszam do ścieżki rowerowej w Zieleniewie między innymi przez Skalin i Kunowo.DDR-ką jadę  do stacji paliw gdzie zawracam i przedostaje się nad S10 do Motańca  aby przez Niedźwiedź dojechać do Reptowa a na koniec wracam do Zieleniewa wydłużoną drogą przez Cisewo i Miedwiecko żeby prosto przez Lipnik zameldować się z powrotem w  Stargardzie.Nie było co fotografować oprócz magnolii która zakwitła kolejny raz tego roku w Reptowie więc dla zachęty dodaję z pieszej wycieczki po Szczecinie zdjęcie z Willi Lentza [polecam zwiedzić]
Willa Lentza - klatka schodowa
Willa Lentza - klatka schodowa © strus

Reptowo - kwitnąca magnolia prawie jesienią
Reptowo - kwitnąca magnolia prawie jesienią © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy ⛅️

Przed meczem

Niedziela, 11 września 2022 · dodano: 11.09.2022 | Komentarze 3

Przed meczem Pogoni z Lechem miałem zaliczyć co najmniej 70 km a tuż przed wyjazdem małżonka oświadczyła że chce ze mną zaliczyć małą rundkę więc miałem mało czasu.Ruszyłem na rundę pierwszą zaczynając od ścieżki rowerowej przy Spokojnej a nią do Golczewa przez Giżynek a wokół niebo bardzo ciemne ,jak dla mnie takie straszące deszczem.
Golczewo - niebo straszące deszczem
Golczewo - niebo straszące deszczem © strus
Z Golczewa zanim pojechałem do Skalina zaliczam "szufladę" do strefy przemysłowej w której spotkałem wielu rowerzystów na swoich rundkach a później przez Wierzchląd i Kunowo dojechałem do Zieleniewa gdzie odbiłem na Miedwiecko aby tam zawrócić i skierować się do DDR-ki w Zieleniewie a nią wrócić do Stargardu przez Lipnik po małżonkę.

Ciemności nad S10 w Zieleniewie
Ciemności nad S10 w Zieleniewie © strus
Zmieniłem koszulkę bo była cała przepocona i z małżonka pojechaliśmy na małą rundkę a raczej zrobić porządki na cmentarzu wiejskim w Grzędzicach a pojechaliśmy tam przez Lipnik a wróciliśmy przez Żarowo.
Konie w spoczynku
Konie w spoczynku © strus

Stargard,Giżynek ,Golczewo,strefa przemysłowa,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Lipnik,Grzędzice,