Luty, 2020

Suma podjazdów:1936 m
  • Kalorie 2055kcal

50-tka po pracy....w deszczu.

Piątek, 28 lutego 2020 · dodano: 28.02.2020 | Komentarze 2

Zajeździłem Speedera [ koła do wymiany ] i musiałem skorzystać z usług Viper-a na którym ostatnio jechałem na początku listopada i gdy dziś go dosiadłem dziwnie się czułem a pięćdziesiątkę po pracy rozpocząłem od jazdy ścieżką rowerową do Żarowa a następnie wydłużoną drogą do Sowna jadę przez Lubowo i Poczernin.Gdy zbliżałem się do Poczernina po raz pierwszy popadało z nieba i tak przez osiem kilometrów gdy  wjeżdżałem na dojazd pożarowy 32 którym jechałem do drugiego dojazdu pożarowego tym razem numer 40 którym jadę do Wielgowa a po drodze w kilku miejscach "zniknął"  las od ostatniego mojego przejazdu tą drogą.

"Znikający" las w okolicy Wielichówka © strus

Nowe ławki przy DP40
Nowe ławki przy DP40 © strus
Zapas drewna do kominka
Zapas drewna do kominka © strus

Wielgowo przywitało mnie mżawką a gdy sprawdziłem prognozy pogody przy stacji PKP w Zdunowie  na dalszą część dnia to od razu postanowiłem do Niedźwiedzia pojechać drogą asfaltową a nie szutrówką jak miałem w planach.Ledwo wjechałem do Reptowa i po raz trzeci woda się polała z góry i przez całą już drogę do Stargardu jechałem w deszczu zjedna krotką przerwą w okolicy Zieleniewa. Pojechałem z Niedźwiedzia do Kobylanki na DDR-kę przez Reptowa która do Morzyczyna była zalana wodą w 80% nawierzchni, jechałem slalomem aby jak najmniej jechać po wodzie.Można powiedzieć że połowę dystansu dziś przejechałem w opadach deszczu a pierwsze 25 km walczyłem na dodatek z wiaterkiem czyli niemiła jazda.

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,DP 32,DP 40,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Mapka: 50-tka po pracy w deszczu.

50-tka po pracy...wietrzna.

Wtorek, 25 lutego 2020 · dodano: 25.02.2020 | Komentarze 3

Aż się nie chce wyruszać kiedy kolejny raz wiem że trzeba będzie przede wszystkim walczyć z bardzo mocnym wiatrem chodź był słabszy niż w sobotę to jechało mi się gorzej ale gdy słońce wyszło to od razu zrobiło się milej dla oka.Przez ten wiatr najgorsze były pierwsze kilometry do Kobylanki gdzie postanowiłem zmienić kierunek jazdy aby trochę odpocząć i pojechałem tak jak w sobotę do Wielichówka przez Reptowo i Cisewo gdzie zawróciłem a po chwili na ulicy znalazłem zrzuty a stado wbiegło do lasu.
Zrzuty jelenia w Wielichówku
Zrzuty jelenia w Wielichówku © strus
Wracam do ścieżki rowerowej w Kobylankę tą sama drogą tylko że przy szlabanie musiałem odczekać jak przejadą dwa pociągi a po drodze w Cisewie i podczas oczekiwania na rogatkach "zatrzymałem" coś na bloga.
Ciemne chmury nad Cisewem
Ciemne chmury nad Cisewem © strus

"Smerf" w Reptowie © strus
Ścieżką rowerową wracam do Lipnika gdzie odbijam w kierunku Grzedzić a następnie kieruje się do ostatniej dziś DDR-ki w Żarowie którą wracam do Stargardu gdzie małżonka czekała już na mnie ze smacznym objadkiem.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ....wietrzna.

Poniedziałek, 24 lutego 2020 · dodano: 24.02.2020 | Komentarze 2

Wczorajszy wolny dzień bez roweru ,stracony przez opady deszczu przez co cały dzień byłem do dyspozycji Iwonki co wykorzystała na maksa a dziś po pracy wyruszyłem  gdy tylko opuściłem Stargard dopiero poczułem że wiaterek daje się we znaki chodź na pewno nie tak jak w ostatnią sobotę. Po zaliczeniu ścieżki rowerowej do Zieleniewa odbijam w kierunku Cisewa przez Miedwiecko do dojazdu pożarowego 36 aby zobaczyć czy ruszyły dalsze prace nad nową drogą - powoli coś się dzieje.

Na ścieżkę rowerową wracam w Morzyczynie i jadę nią do Kobylanki aby skierować się do końca szosy w Niedźwiedziu i przed zaporo z piachu zawrócić i przez Reptowo wrócić na ścieżkę rowerową w Kobylance a nie po drodze zaliczyć stację PKP w Reptowie.
Zapora na drodze do Zdunowa
Zapora na drodze do Zdunowa © strus

Przydrożne krokusy w Niedźwiedziu
Przydrożne krokusy w Niedźwiedziu © strus
Z DDR-ki zjeżdżam w Morzyczynie na promenadę nad jeziorem Miedwie aby już w Zieleniewie na nią wrócić i pojechać prawie prosto do domu.Musiałem pojechać wydłużoną delikatnie drogą aby nie stać w korku w okolicy domu bo była godzina powrotów z pracy.
Nad jeziorem Miewdie
Nad jeziorem Miewdie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP26,Miedwiecko,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy
Kategoria REKREACJA, SOLO, SPACERY

50-tka po pracy...wietrzna.

Sobota, 22 lutego 2020 · dodano: 23.02.2020 | Komentarze 2

Żeby nie bardzo kiepskie prognozy pogody na niedzielę to pewnie bym odpoczywał po pracy a tak złamałem zasadę kolejny raz że gdy pracuje popołudniu a na drugi dzień przypadkiem na rano to odpoczywam po takich służbach a tu wyruszyłem na szlak i na dodatek wiało masakrycznie bo w porywach do 75 km/h aż przestawiało mnie dwa razy na drodze z rowerem co było niebezpieczne ale plusem było że był mały ruch na drogach którymi się poruszałem a rozpocząłem od odebrania małej przesyłki z paczkomatu przy DDR-ce na Szczecińskiej.

Schowałem małą przesyłkę i wróciłem na ścieżkę rowerową która pojechałem do Kobylanki gdzie odbiłem na Reptowo,początkowo między budynkami i drzewami było OK ale już na wiadukcie nad   DK10 ostro zawiało i tak do samego Reptowa i na tym odcinku przestawiło mnie dwa razy aż odpiąłem jednego buta i tak jechałem do zmiany kierunku.Skierowałem się przez Cisewo do Wielichówka gdzie zawróciłem w drogę powrotną gdy się skończyła dobra droga - asfalt.
Wielichówko - pora wracać
Wielichówko - pora wracać © strus

Wracając przy lapidarium spotkałem rowerzystkę która zabłądziła i szukała najkrótszej drogi do Zieleniewa więc poinformowałem jak ma się tam udać a ja wróciłem przez Reptowo na ścieżkę rowerowa w Kobylance i pojechałem nią do Morzyczyna gdzie odbiłem na promenadę nad jeziorem Miedwie gdzie myślałem że ujrzę dużą ilość sportowców uprawiających windsurfing a był tylko jeden.
Zieleniewo - Promenada nad jeziorem Miedwie
Zieleniewo - Promenada nad jeziorem Miedwie © strus

Wracam na ścieżkę rowerową w Zieleniewie i jadę nią do Grzędzic a następnie kieruję się do DDR-ki w Żarowie i pozostał przejazd do Stargardu i w końcu zasłużony odpoczynek po pracy i walce z masakrycznym wiatrem.
Grzędzice - Kościół i staw
Grzędzice - Kościół i staw © strus

Stargard,Lipnik,Zielenewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy...wietrzna.

Węzeł Rzęśnica.

Czwartek, 20 lutego 2020 · dodano: 20.02.2020 | Komentarze 3

Ostatnio gdy mam wolny dzień to pogoda mnie nie rozpieszcza bo padają deszcze a w najlepszym wypadku mocno wieje.Dziś gdy tylko wyruszyłem słońce schowało się za chmurami i zaczęło mocno wiać.Gdy Iwonka zaczęła szykować się do pracy ja z nią rozpocząłem przygotowania do rundki którą rozpocząłem od załatwienia sprawy w mieście a następnie ruszyłem do ścieżki rowerowej w Grzędzicach dojeżdżając do niej przez DDR-kę na Żarowo aby z głównej drogi skierować się do Bielkowa przez Jęczydół.
Dojazd do Bielkowa od strony Jęczydołu
Dojazd do Bielkowa od strony Jęczydołu © strus
W Bielkowie wjeżdżam na DW 120 i przez Nieznań docieram do Kołbacza w którym kolejny raz melduję sie na niedawno ukończonej ścieżce rowerowej do Szczecińskiej dzielnicy Śmierdnica na której dziś nie widziałem żadnego rowerzysty.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Dwór wybudowany w latach 40. XIX wieku w stylu klasycystycznym © strus
Śmierdnica - DDR-ka wzdłuż DW 119
Śmierdnica - DDR-ka wzdłuż DW 119 © strus
Gdy DDR-ka się skończyła jadę DW 119 w kierunku DK 10 pod która przejeżdżam i kieruje się do Wielgowa przez Zdunowa.Ledwo po 29 km walki z mocnym wiatrem odpocząłem trochę to teraz walczyłem z kiepskimi drogami.Pierwszy odcinek to remontowana ulica Bałtycka a później 2,4 km po drodze wyłączonej teoretycznie z ruchu do starego węzła Rzęśnica która wygląda jak ser szwajcarski a aut tam bardzo dużo które robią sobie skrót przez las z DW 142 Gdy wjechałem na stary wiadukt okazało się że z niego już niema możliwości zjazdu inna drogą nawet do lasu bo kończona jest budowa nowego węzła łączącego DW 142 z  S3.
Końcżacy żywon fragment DW 142
Kończący żywot fragment DW 142 © strus
Nowy odcinek DW 142 łączacy z S3
Nowy odcinek DW 142 łączący z S3 © strus
Nowy węzęł Rzęśnica
Nowy węzeł Rzęśnica © strus

Teraz pozostał dojazd po dziurawych drogach Wielgowa gdzie niespodziewanie zaczęło mżyć do nowej drogi w Zdunowie która dojechałem do Niedźwiedzia gdzie szosa była już sucha i skierowałem się w drogę powrotna do domy zaczynając od przejazdu przez Reptowo i skierowanie się do ścieżki rowerowej w Kobylance która poprowadziła mnie do samego Stargardu w którym też delikatnie przez ostatnie 4 km mżyło.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,
Wielgowo,Rzęśnica,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : WĘZEŁ RZĘŚNICA

80% trasy bez opadów .

Niedziela, 16 lutego 2020 · dodano: 16.02.2020 | Komentarze 4

Jeszcze wczoraj wieczorem gdy sprawdzałem prognozy pogody były małe szanse na zaliczenie chodź pięćdziesiątki ale gdy dziś późno wstałem ,chwile po dziewiątej i sprawdziłem co się dzieje za oknem i okazało się że mam szanse na rundkę ale na koniec mogę załapać się na opady deszczu.Po śniadanku kosmetyka roweru i w drogę zaczynając od ścieżki rowerowej na Żarowo i po przejeździe przez Grzędzice wjeżdżam na stacją kolejową na główną drogę rowerową prowadzącą do gminy Kobylanka.Na DDR-ce w Morzyczynie dojeżdżam do grupy STC i prowadzę ich do Kobylanki gdzie odbijam na Reptowo aby tam skierować się do Wielichówka przez Cisewo.W Reptowie przy przejeździe kolejowym zrobiona czystka wśród okolicznego drzewostanu chyba przez unowocześnianie trasy Poznań - Szczecin a w Cisewie dużo kwitnących przebiśniegów.
Był sobie las w Reptowie.
Był sobie las w Reptowie. © strus

Cisewo - Śnieżyczki ,przebiśniegi
Cisewo - Śnieżyczki ,przebiśniegi © strus

W Wielichówku zawracam na końcu asfaltu i wracam do Cisewa w którym pojechałem jeszcze zobaczyć czy coś drgnęło na drodze do Miedwiecka i okazało się że w końcu po dwóch miesiącach przerwy ruszyły prace nad brakującym kilometrem budowanej nowej drogi.
Budowa drogi do Miedwiecka w Cisewie
Budowa drogi do Miedwiecka w Cisewie © strus
W drodze powrotnej po opuszczeniu Cisewa nagle zaczęło padać chodź niebo na to nie wskazywało i tak moczyło mnie do ścieżki rowerowej w Kobylance a później do Stargardu już bez opadów i nawet żałowałem że nie odbiłem na Grzędzice aż tu niespodzianka gdy zjechałem z ronda w strefę przemysłową ponownie zaczęło padać i tak do samego domu,w sumie 10 km dziś przejechałem w mżawce lub deszczu a od jutra druga zmiana czyli dni bez roweru.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,

M A P K A : 80% trasy bez opadów

Okolice

Sobota, 15 lutego 2020 · dodano: 15.02.2020 | Komentarze 0

Warunki pogodowe zbliżone do wczorajszych jedynie przy starcie chłodniej bo trzy stopnie i wiaterek większy od wczorajszego ale dziś Iwonka ograniczyła mi czas na jazdę rowerem i zanim wyruszyłem jeszcze sporo go straciłem aby posprzątać po wczorajszej jeździe.
Ruszyłem do ścieżki rowerowej przy Spokojnej i przez Giżynek i Golczewo dojechałem do strefy przemysłowej w Kluczewie i postanowiłem pokręcić się po strefie wykorzystując okoliczne DDR-ki i trzy ślepe uliczki że w sumie zanim w Golczewie skierowałem się w stronę Skalina na liczniku miałem 25 km  czyli połowa minimalnego dystansu na rundkę.
DDR-ki w Kluczewie
DDR-ki w Kluczewie © strus

Bridgestone Stargard od
Bridgestone Stargard od "zadka" strony. © strus
Ze Skalina pojechałem wydłużona droga przez Wierzchląd a następnie przez Kunowo dojechałem do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą dojechałem do Grzędzic a następnie dojeżdżam do DDR-ki w Żarowie która wracam do Stargardu gdzie małżonka już na mnie czekała.
Droga na Wierzchląd
Droga na Wierzchląd © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo.
M A P K A : OKOLICE

Piątek, 14 lutego 2020 · dodano: 14.02.2020 | Komentarze 3

Pogoda gorsza niż podczas wczorajszej rundki ale jak na luty to i tak super chodź 45 kilometrów jechałem gdy na niebie były gęste chmury a na koniec nagle pojawiło się słońce ,wiaterek delikatny tylko po nocnych opadach było jeszcze sporo wody na drogach przez co przed kolejną runda czeka mnie czyszczenie roweru. Trasa jak prawie jak wczoraj tylko w innej kolejności bo tym razem rozpocząłem jazdę od ścieżki rowerowej na Żarowo a następnie przejazd przez Grzędzice do DDR-ki na Motanieca po drodze zaliczam promenadę nad jeziorem Miedwie.
Promenada nad jeziorem Miedwie w Zieleniewie
Promenada nad jeziorem Miedwie w Zieleniewie © strus
Pomosty w Morzyczynie
Pomosty w Morzyczynie © strus
Kolejny odcinek trasy to jak wczoraj czyli jazda do Zdunowa przez Niedźwiedź i z powrotem aby wrócić na ścieżkę rowerową w Kobylance i nią już prosto do Stargardu.

Stargard,Żarowo,Grzedzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Czwartek, 13 lutego 2020 · dodano: 13.02.2020 | Komentarze 2

Wahałem się czy mam po pracy zaliczyć pięćdziesiątkę po tym jak od niedzieli wieczorem leczyłem się i leżałem cały czas pod kocykiem ale świecące słońce przeważyło na szali aby wyruszyć.Postanowiłem w miarę szybko zaliczyć dystans z małą ilością zatrzymań na jakieś zdjęcia po wielokrotnie pokonywanej standardowej trasie do gminy Kobylanka z przedłużeniem o odcinek po nowej drodze do Zdunowa i z powrotem a dalej powrót do ścieżki rowerowej w Kobylance i jazda nią do Grzędzic i na koniec pozostała ścieżka rowerowa z Żarowa do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,GajęckiŁug,Zdunowo,GajęckiŁug,Niedźwiedź,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

"Ciara" nadchodzi

Niedziela, 9 lutego 2020 · dodano: 09.02.2020 | Komentarze 4

Gdy ruszałem miałem ochotę na Dolice ale jeszcze z miasta nie wyjechałem jak poczułem mocny wiatr a że tamte tereny bez żadnych osłon odwiatru to postanowiłem odpuścić i po rundce pięciokilometrowej po mieście wjechałem na DDR-kę na Żarowo i tak jak wczoraj pokonałem ta sama trasę do Kobylanki w której odbiłem na Kołbacz zaliczając po drodze Bielkowo i Nieznań.Wzdłuż nowej ścieżki rowerowej z Kobylanki do Bielkowa "zniknęły" drzewa a pod Niezań trzeba było się ostro sprężyć.
Nowa DDR-ka do Bielkowa
Nowa DDR-ka do Bielkowa © strus

W Kołbaczu wjeżdżam na niedawno oddana do użytku ścieżkę rowerowa łączącą Stare Czarnowo z dzielnicą Szczecina o dziwnej nazwie Śmierdnica a następnie przez Płonie docieram do stacji PKP Szczecin Zdunowo gdzie zawracam i dojazdem pożarowym 45 wjeżdżam na drogę do Niedźwiedzia.
DDR-ka do Śmierdnicy
DDR-ka do Śmierdnicy © strus
Przejazd pod DK 10 w Płoni
Przejazd pod DK 10 w Płoni © strus
Rozbudowa dworca PKP w Zdunowie
Rozbudowa dworca PKP w Zdunowie © strus
Pierwsze 31 km do Kołbacza to walka z wiatrem a później do Zdunowa z pomocą wiatru i tak aż do Reptowa do którego pojechałem tym razem wydłużona drogą przez Kałęgę i Motaniec.Dziś bardzo wietrznie a to przez nadchodzący huragan "Ciara" [CIARA] który dawa się ostro we znaki mi najbardziej przeszkadzał gdy wiało z boku i na ostatnich pięciu kilometrach z Żarowa do Stargardu gdzie widziałem starszych rowerzystów prowadzących rowery a do tego odcinka dojechałem po zaliczeniu Reptowa wjechałem na ścieżkę rowerową w Kobylance i ta samą droga wróciłem do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,
Kałęga,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.