Czerwiec, 2018

Czwartek, 28 czerwca 2018 · dodano: 28.06.2018 | Komentarze 3

Zdziwiłem się jak dojechałem do DDR-ki na Żarowo jak za miastem hula wiatr i przeszkadzał mi bardzo do momentu gdy pojawiłem się na "Chociwelce" a dalej mimo że jechałem minimalnie w innym kierunku ale było zdecydowanie lżej i na dodatek jechałem z górki do krzyżówki z DW 141 gdzie skręciłem na Przemocze.
Niedługo żniwa
Niedługo żniwa © strus

"Biały grzybek" © strus

W Przemoczu zawróciłem  na DW 142 i dojechałem do wiaduktu gdzie odbiłem na Strumiany i pojechałem do leśniczówki i ponownie nawrotka i kierunek do domu przez Sowno i Smogolice.

Nie oddana droga a już frezowana
Nie oddana droga a już frezowana © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW142,Przemocze,DW142,Strumiany,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy

Radekow (D)

Środa, 27 czerwca 2018 · dodano: 27.06.2018 | Komentarze 6

Tak jak ostatnim razem gdy jechałem na tereny za zachodnia granicą jadę przez Stare Czarnowo i Gryfino z problemami w Lipniku bo musiałem prowadzić rower po wysepce kamiennej która będzie oddzielać pasy ruchu za to w Wełtyniu już nie ma żadnych utrudnień  a po godzinie i czterdziestu trzech minutach byłem już przy Odrze.
Most nad Odra Wschodnia w Gryfinie
Most nad Odra Wschodnią w Gryfinie © strus
Zanim wjechałem na drogę B2 przejechałem jeszcze przez Staffelde i zatrzymałem się przy kamieniu milowym a następnie ruszyłem w kierunku Geesow a to przez Piotrka [leszczyk] który zrobił tam w kwietniu inwentaryzacje , ja na początku minąłem kościółek i cmentarz i na końcu wioski zawróciłem i znalazłem denkmal ale nie wiem na jaką okazje został postawiony.
Kamień milowy na Berlin
Kamień milowy na Berlin © strus
Denkmal w Geesow
Denkmal w Geesow © strus
Kościół w Geesow z 1911 roku
Kościół w Geesow z 1911 roku © strus
Geesow - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej.
Geesow - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus

Teraz pora na dalszą drogę żeby dotrzeć do Salvey Mühle ale Piotrek na podpuchę wstawił ten pierwszy dobry odcinek nic nie wspomniał że prawie dwa kilometry trzeba się męczyć z brukiem a ja pojechałem Speeder-em na oponkach  23 mm i łzy w oczach miałem ale nagrodą był piękny obiekt a dopiero później żałowałem że do innych nie pojechałem.
Droga do Salvey Mühle 3
Droga do Salvey Mühle 3 © strus
Salvey Mühle 3
Salvey Mühle 3 © strus

Droga z Salvey Mühle 3
Droga z Salvey Mühle 3 © strus
Gdy wyjechałem z zjechałem drogi zatrzymałem się na przystanku i zrobiłem sobie przerwę na banana i batonem Oshee i spojrzałem na mapkę jak mam zaliczyć kolejne kilometry zaczynając od Tantow a następnie dojeżdżam do Radekow
Tantow - Unsern Helden - Nasi Bohaterowie
Tantow - Unsern Helden - Nasi Bohaterowie © strus
Tantow - Pomnik dla żołnierzy flamandzkich i niemieckich
Tantow - Pomnik dla żołnierzy flamandzkich i niemieckich © strus
Radekow - Kościół
Radekow - Kościół © strus
Kriegerdenkmal Radekow - pomnik dla 12 nieznanych niemieckich żołnierzy
Kriegerdenkmal Radekow - pomnik dla 12 nieznanych niemieckich żołnierzy © strus
Dalszy odcinek trasy do dojazd do głównej drogi B2 przez Rosow i tam postanowiłem że nie będę wracał przez Gryfino tylko przez Szczecin i to był pierwszy dzisiejszego dnia zły pomysł bo gdy byłem na granicy zegarek wskazywał piętnastą godzinę czyli będzie dużo aut na szosach i się będzie ciężko jechało.
Krzyżówka na K84
Krzyżówka na K84 © strus
Rosow - Kościół Pamięci po remoncie w 2007roku
Rosow - Kościół Pamięci po remoncie w 2007roku © strus
Speerer na granicy PL- D w Rosówku
Speeder na granicy PL- D w Rosówku © strus
Drogą DK 13 jechałem aż do Ustowa oczywiście duży fragment to jazda po DDR-ce gdy mi się skończyła zrobiłem zakupy na dalszą drogę i jechałem już od krzyżówki z Kasztanową szosą bo nie zauważyłem że po lewej stronie pojawiała się DDR-ka ale nikt na mnie nie trąbił.
Amazon w Kołbaskowie
Amazon w Kołbaskowie © strus
Na Krygiera zawitałem ponownie na DDR-ce i nimi jechałem i cierpiałem bo nie lubię dróg z kostki frezowanej aż do Ku Słońcu później już DDR-ki z lepszej nawierzchni do wyjazdu na Gdańskiej.Pod estakadą przedostałem się na druga stronę i przez Most Cłowy zawitałem na Przestrzennej i od razu zrobiło mi się lżej a przy samolocie Wilga stuknęła mi setka na liczniku.
Wilga na lotnisku w Dąbiu
Wilga na lotnisku w Dąbiu © strus
Na Przestrzennej na DDR-ce do centrum Dąbia mijałem ledwie dwa rowery jechało się lajtowo nie to co przebijanie przez poprzednie dzielnice Szczecina ,następnie Tczewską jadę do Wielgowa żeby jak w niedzielę zawitać na "Chociwelce" i to był drugi błąd dzisiejszego dnia bo musiałem do wiaduktu na Strumiany męczyć się z dość silnym czołowym wiatrem i właśnie dlatego odbiłem na Sowno żeby było lżej i z pominięciem Poczernina przez Smogolice zawitałem na DDR-ce w Żarowie i prosto do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,
Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Staffelde,Geesow,Freudenfeld,Tantow,Radekow,Rosow,Rosówek,Kołbaskowo,Smętowice,Przecław,
Gumieńce, inne dzielnice Szczecina aż do Dąbia,Wielgowo,Rzęśnica,DW 142,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA: Radekow (D)

Takie tam kręcenie

Niedziela, 24 czerwca 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 8

Ostatnio straszą burzami i kręcę się po bliskiej okolicy tak jak dziś, rozpocząłem  jazdę od pojechania do strefy przemysłowej w Kluczewie przez Witkowo Drugie a po drodze pomogłem obrać kierunek starszemu Niemcowi który jechał do Dąbrowicy i nie miał żadnej mapy ani telefonu ale była kartka i długopis i zapisałam mu całą trasę .
Hangary w strefie przemysłowej w Kluczewie
Hangary w strefie przemysłowej w Kluczewie © strus
Wróciłem do Stargardu przez Golczewo i Giżynek i skierowałem się do DDR-ki którą pojechałem do Motańca w którym wjechałem na DK 10 i pojechałem do Szczecina.W Płoni odbijam na Zdunowo  i jadę przez Wielgowo do węzła Rześnica.

Szczecin przywitał mnie słońcem które świeciło niestety krótko a mianowicie do Drogowego Odcinka Lotniskowego Kliniska  ale przyznam że jechało się przyjemniej .Na "Chociwelce" pokazały się pasy które były wymalowane do Poczernina i dalej jechały dwa auta które uzupełniały braki kolejnych pasów w kierunku  węzła Łęczyca.Ludzie chyba się dowiedzieli że w przyszłym tygodniu droga ma być oddana do użytku na na drodze spotkałem kilka grup rowerzystów w tym jedna dość liczna myślę że było ponad trzydzieści osób.
Okolice węzła Rzęśnica
Okolice węzła Rzęśnica © strus
Drogowy Odcinek Lotniskowy Kliniska
Drogowy Odcinek Lotniskowy Kliniska © strus
Węzeł Strumiany - Sowno
Węzeł Strumiany - Sowno © strus
DW 142 jadę około 15 kilometrów do węzła Siwkowo - Warchlino gdzie oddano wiadukt po remoncie i już trzeba z niego korzystać bo droga do Siwkowa nie istnieje i kieruję się do Stargardu przez Małkocin i Klępino z pominięciem skrótu .

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,
Zdunowo,Wielgowo,Rzęśnica,DW 142,Siwkowo,Małkocin,Klępino,Stargard.
M A P K A : Takie tam kręcenie

Bardzo bliskie okolice z Małżonką.

Sobota, 23 czerwca 2018 · dodano: 23.06.2018 | Komentarze 5

W końcu wymieniłem kasetę z łańcuchem które zakupiłem w kwietniu i przy okazji okazało się że mam jeszcze kółka w przerzutce do wymiany które już kupiłem i korba z suportem którą właśnie zamówiłem i będę musiał poczekać do wtorku przynajmniej .Niestety testy nowych części  po mieście  były kiepskie jeździło się zdecydowanie gorzej niż na starym napędzie a po obiedzie wyruszyłem pokręcić z małżonką zaczynając od dojazdu do cmentarza wiejskiego w Grzędzicach przez Żarowo a tam zostawiłem Iwonkę i pojechałem solo do Zieleniewa nad jezioro Miedwie a po drodze okazało się że nie ma jak wjechać na DDR-kę jadąc od Grzędzic musiałem zejść z roweru.

Z Zieleniewa pojechałem do Kunowa ale tylko do końca dobrego asfaltu a następnie zawróciłem i skierowałem się z powrotem do Grzędzic po Iwonkę .W rowku gdzie płynie woda po wakacjach będzie nowa DDR-ka w kierunku Zieleniewa.
Koniec dobrej nawierzchni w Kunowie
Koniec dobrej nawierzchni w Kunowie © strus
DDR-ka w okolicy Lipnika
DDR-ka w okolicy Lipnika © strus

Z Iwonką pojechaliśmy na łąkę w Rogowie gdzie posiedzieliśmy sobie na łonie natury aż momentalnie się zrobiło ciemno i mieliśmy nadzieje że sprawdzane prognozy pogody się nie zmienią i sucho wrócimy do domu.
Iwonka w kierunku Rogowa
Iwonka w kierunku Rogowa © strus
Nadchodzą ciemne chmury
Nadchodzą ciemne chmury © strus

Po mieście 14 km,Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Rogowo,
Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Po mieście - Viper
M A P K A : Z Iwonką - Speeder

Środa, 20 czerwca 2018 · dodano: 20.06.2018 | Komentarze 3

Pogoda podobna do wczorajszej jak i trasa początkowo  pojechałem pierwsze kilometry do Kobylanki jak we wczorajszym dni a później skierowałem się do Wielichówka przez Reptowo i Cisewa a na koniec terenowo przez las po drodze która po 1,5 roku od remontu ma już nawierzchnię mocna zniszczoną i jadąc na wąskich oponkach trzeba bardzo uważać.

Szutrowa droga łącząca Cisewo z Wielichówkiem
Szutrowa droga łącząca Cisewo z Wielichówkiem © strus

W Wielichówko zawracam i tą sama drogą jadę do Lipnika gdzie odbijam jak wczoraj do DDR-ki w Żarowie przez Grzędzice żeby zaliczyć w pełny pięćdziesiątkę po pracy.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Wtorek, 19 czerwca 2018 · dodano: 19.06.2018 | Komentarze 1

Wczoraj po pracy odstraszył mnie deszcz od jazdy ,dziś też chmury straszyły ale tym razem wyruszyłem i postanowiłem przejechać pięćdziesiątkę  żeby nie zmoknąć i to się udało.Ruszyłem do gminy Kobylanka ale tym razem zaczynając od DDR-ki na Motaniec którą jadę do końca a następnie do końca szosy asfaltowej w Niedźwiedziu pod Zdunowo gdzie zawracam i jadę w przeciwnym kierunku do Reptowa pod przejazd kolejowy na drodze do Cisewa.

Przez przejazd nie mogłem się przedostać na druga stronę a że na czasie mi zależało zawróciłem i pojechałem do DDR-ki w Kobylance a nią do Lipnika gdzie odbiłem przez Grzędzice do Żarowa i do domu.Przed Lipnikiem kolejne utrudnienia dla rowerzystów,mały objazd bo odcinek chyba pięćdziesięcioletniej DDR-ki zostanie przeniesiony bo szosę poszerzają.
DDR-ka Kobylanka - Morzyczyn
DDR-ka Kobylanka - Morzyczyn © strus
Utrudnienia w okolicy Lipnika
Utrudnienia w okolicy Lipnika © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

Berlin ...ka DW142

Niedziela, 17 czerwca 2018 · dodano: 17.06.2018 | Komentarze 9

Po wtorkowej wyprawie do puszczy Bukowej na drugi dzień miałem problemy z prawym kolanem na szczęście drugie zmiany w pracy uniemożliwiały mi jazdę i to był plus bo inaczej bym był wściekły jak bym musiał siedzieć w domu.Sobotę całą poświęciłem jeszcze dla Iwonki i wracając chyba wydziałem na czwartym peronie w Szczecinie wracającego Marka i Jurka z Zielonej Góry a dziś miały być dwa etapy ale doszło do jednego solowego .Ruszyłem w kierunku Marianowo przez Strachocin i Pęzino a tam zrobiłem zapasy na dalszą trasę a dziś planeta dawała się we znaki.
Robaczek na drodze do Ulikowa
Robaczek na drodze do Ulikowa © strus
Pęzino (niem.Pansin)
Pęzino (niem.Pansin) © strus

Przed południem temperatura wynosiła już 27 stopni co odczułem gdy z Marianowa przez Dzwonowo zawitałem na "Berlince" zwanej "Chociwelką" a właściwie to Droga Wojewódzka 142 i podczas jazdy na odkrytych terenach po wiaterek i w pełnym słońcu to czacha dymiła.

Od maja 2017 roku wielokrotnie jeździłem po remontowanej tej drodze ale dziś pierwszy raz i to na dodatek na końcówkę remontu na drodze od strony Starej Dąbrowy został usypany wał a gdy wjechałem na wiadukt nad DW 106 zobaczyłem że do końca remontu to jeszcze trochę czasu minie a termin upływa w tym miesiącu a przy Łęczycy na dolę trzeba jeszcze popracować.
Wał na DW 142
Wał na DW 142 © strus
Prace przy węźle Łęczyca
Prace przy węźle Łęczyca © strus

Miałem w planach pojechać do węzła Rzęśnica ale gdy dojechałem do Strumian niebo nad Szczecinem bardzo źle wyglądało a prognozy pogody zapowiadały burze po godzinie trzynastej więc skierowałem się w drogę ku domowi odbijając na Sowno a dalej przez Smogolice docieram do Żarowa i w okolicach Stargardu niebo nie takie ciemne więc pojechałem jeszcze przez Grzędzice do Lipnika i do domu i okazało się że zdążyłem przed burzą i mocna ulewą.Teraz czekam do jutra czy znowu kolano się odezwie jak nie to będzie trzeba w tygodniu kilka pięćdziesiątek po pracy zaliczyć.

Stargard,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Trąbki,Dzwonowo,DW 142,Sowno,Smogolice,Żarowo,
Grzędzice,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Berlin ...ka DW142

Pomnik Albrechta Rudelsdorffa

Wtorek, 12 czerwca 2018 · dodano: 12.06.2018 | Komentarze 7

Inne miałem plany na dzisiejszy dzień ale gdy tylko wstałem od razu niespodzianka,dość chłodno i bardzo pochmurno a ja liczyłem na słoneczko :( .Czekałem aż na termometrze pokaże się osiemnaście żeby pojechać ubrany "na krótko" i zmieniłem plany bo zrobiła się godzina trzynasta a chciałem wrócić na mecz więc postanowiłem przetestować nową aplikacje na telefonie a mianowicie "Puszcza Bukowa"  i musiałem oczywiście tam pojechać . DDR-ką jadę do Kobylanki gdzie przez Bielkowo i Nieznań docieram do Kołbacza w którym w/w apka zaczyna działać.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r. © strus

Za Starym Czarnowem zjeżdżam z DW 120 i zanurzam się na 26 km w puszczę zaczynając od stromego podjazdu pod Dobropole i przejazd przez wioskę w której królują drzewa czereśni i tylko jedno aktywne bocianie gniazdo. Jadę drogą Kołowską w kierunku pomnika a przed nim odbijam ku górze Bukowiec [148m]
W Puszczy Bukowej
W Puszczy Bukowej © strus
Bukowiec, wieża obserwacyjna ochrony p.poż. lasów
Bukowiec, wieża obserwacyjna ochrony p.poż. lasów © strus
Pod wieżę oczywiście nie udało mi się podjechać po piachu Speeder-em i zaliczyłem odcinek pieszą i po powrocie do szosy od razy z rowerem na ramieniu wędruje ku pomnikowi i przez przypadek wyłączyłem sports-trackera dla tego do wyprawy są dwie mapki a poniżej zdjęcia z celu dzisiejszej rundy testowania aplikacji którą bardziej sprawdzę przyjeżdżając Viperem.Najpierw mogiła a później nieco wyżej postawiony pomnik w 2012 roku przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu.
Mogiła Albrechta Rudelsdorffa
Mogiła Albrechta Rudelsdorffa © strus
Pomnik przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu.
Pomnik przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu. © strus

Aplikacja dała radę ja wracam na szosę i w końcu ponownie w siodle kieruje się tą samą drogą przez Kołowo i Kołówko do głazy Lewandowskiego i tam odbijam na Leśną szosę i po kilkunastu metrach przypomniałem sobie że tam będzie czekał na mnie chyba bruk więc zawróciłem i tą sama trasą wracam aż do Bielkowa. Gdy wyjeżdżałem termometr wskazywał 18-ście stopni a gdy wróciłem na szosę po pieszej wycieczce do pomnika było 15-ście i komfortu termicznego nie miałem że jadąc w dół hamowałem bo robiło mi się zimno.Nawet prognozy pogody nie sprawdziły się na wetteronline.de gdzie słońce miało po szesnastej się pokazać .
KOŁOWO (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w.
KOŁOWO (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w. © strus
Głaz Lewandowskiego
Głaz Lewandowskiego © strus
Z Bielkowa jadę do Morzyczyna przez Jęczydół gdzie melduje się na DDR-ce którą jadę do Lipnika i odbijam w kierunku DDR-ki w Żarowie przez Grzędzice i dalej prosto do domu na mecz Polaków z Litwinami

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
pomnik,Kołowo,Kołówko,Dobropole Gryfińskie,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

PRZEZ PRZYPADEK WYŁĄCZYŁEM sports-tracker i dlatego są dwie części przejazdu

M A P K A : Pomnik Albrechta Rudelsdorffa

M A P K A : Powrót

Poniedziałek, 11 czerwca 2018 · dodano: 11.06.2018 | Komentarze 2

Wczoraj po pracy zrobiłem sobie wolne od roweru które po pracy poświęciłem rodzinie a dziś z małym opóźnieniem ruszyłem do DW 142 na którą wjechałem od Poczernina i jechałem nią do dojazdu pożarowego 39 prawie cały czas pod mocny wiatr który nieco mnie dziś zaskoczył .Gdy dojechałem do w/w drogi posiliłem się batonem OSHEE i porządnie nawodniłem i ruszyłem w drogę powrotną.
Na remontowanej
Na remontowanej "Chociwelce" © strus

"Chociwelką" wracałem do krzyżówki z DW 141 gdzie odbiłem na Sowno i kieruję się do DDR-ki w Żarowie ale zapomniałem odbić na Poczernin przez co musiałem brakujące metry uzupełnić w strefie miejskiej :) a jutro znowu wolne i mam nadzieję na pogodę i trochę więcej kilometrów niż te przejeżdżane po pracy.
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW 142 - DP 39,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.

• Kalorie 2060kcal

50-tka po pracy z Iwonką.

Sobota, 9 czerwca 2018 · dodano: 09.06.2018 | Komentarze 3

Już wczoraj wiedziałem że po pracy będę miał na szlaku "przyczepkę" z którą na początku przez DDR-kę na Żarowo pojechałem na cmentarz w Grzędzicach tam ją zostawiłem i pojechałem solo 6 km czyli do Lipnika i z powrotem.
Budowa ronda w Lipniku
Budowa ronda w Lipniku © strus
Grzędzice
Grzędzice © strus
Wróciłem po małżonkę i razem pojechaliśmy do Kobylanki zaczynając od dojazdu do DDR-ki w Lipnika a nią prosto do sklepu ,tam małe zakupy i zostawiłem Iwonkę na ławeczce na sesje słoneczna a ja zrobiłem drugą solo rundkę tym razem zaliczyłem 10 km po gminie Kobylanka a gdy wracałem po małżonkę pod kościołem spotkałem stare auto.
Plac Zgody -Fontanna
Plac Zgody -Fontanna © strus
Stare autko w Kobylance i jej właściciel
Stare autko w Kobylance i jej właściciel © strus

Gdy byłem po raz drugi przy fontannie wypiłem  0,5l bardzo zimnej wody i ruszyliśmy w drogę powrotną prawie jak najkrótszą droga w bardzo upalny dzień,cały tydzień ostro grzało więc dziś postanowiłem że jutro po pracy zrobię sobie wolne od roweru. Nie wiem dlaczego ale wzdłuż jeziora Miedwia większość zaparkowanych aut wzdłuż szosy pochodziło ze Szczecina ,myślę że było ich 80 %  co mnie bardzo dziwi,ale na DDR-ce tłoku o dziwo nie było.
Iwonka na DDR-ce w okolicy Zieleniewa
Iwonka na DDR-ce w okolicy Zieleniewa © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn.Kobylanka,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,