Radekow (D)

Środa, 27 czerwca 2018 · dodano: 27.06.2018 | Komentarze 6

Tak jak ostatnim razem gdy jechałem na tereny za zachodnia granicą jadę przez Stare Czarnowo i Gryfino z problemami w Lipniku bo musiałem prowadzić rower po wysepce kamiennej która będzie oddzielać pasy ruchu za to w Wełtyniu już nie ma żadnych utrudnień  a po godzinie i czterdziestu trzech minutach byłem już przy Odrze.
Most nad Odra Wschodnia w Gryfinie
Most nad Odra Wschodnią w Gryfinie © strus
Zanim wjechałem na drogę B2 przejechałem jeszcze przez Staffelde i zatrzymałem się przy kamieniu milowym a następnie ruszyłem w kierunku Geesow a to przez Piotrka [leszczyk] który zrobił tam w kwietniu inwentaryzacje , ja na początku minąłem kościółek i cmentarz i na końcu wioski zawróciłem i znalazłem denkmal ale nie wiem na jaką okazje został postawiony.
Kamień milowy na Berlin
Kamień milowy na Berlin © strus
Denkmal w Geesow
Denkmal w Geesow © strus
Kościół w Geesow z 1911 roku
Kościół w Geesow z 1911 roku © strus
Geesow - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej.
Geesow - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus

Teraz pora na dalszą drogę żeby dotrzeć do Salvey Mühle ale Piotrek na podpuchę wstawił ten pierwszy dobry odcinek nic nie wspomniał że prawie dwa kilometry trzeba się męczyć z brukiem a ja pojechałem Speeder-em na oponkach  23 mm i łzy w oczach miałem ale nagrodą był piękny obiekt a dopiero później żałowałem że do innych nie pojechałem.
Droga do Salvey Mühle 3
Droga do Salvey Mühle 3 © strus
Salvey Mühle 3
Salvey Mühle 3 © strus

Droga z Salvey Mühle 3
Droga z Salvey Mühle 3 © strus
Gdy wyjechałem z zjechałem drogi zatrzymałem się na przystanku i zrobiłem sobie przerwę na banana i batonem Oshee i spojrzałem na mapkę jak mam zaliczyć kolejne kilometry zaczynając od Tantow a następnie dojeżdżam do Radekow
Tantow - Unsern Helden - Nasi Bohaterowie
Tantow - Unsern Helden - Nasi Bohaterowie © strus
Tantow - Pomnik dla żołnierzy flamandzkich i niemieckich
Tantow - Pomnik dla żołnierzy flamandzkich i niemieckich © strus
Radekow - Kościół
Radekow - Kościół © strus
Kriegerdenkmal Radekow - pomnik dla 12 nieznanych niemieckich żołnierzy
Kriegerdenkmal Radekow - pomnik dla 12 nieznanych niemieckich żołnierzy © strus
Dalszy odcinek trasy do dojazd do głównej drogi B2 przez Rosow i tam postanowiłem że nie będę wracał przez Gryfino tylko przez Szczecin i to był pierwszy dzisiejszego dnia zły pomysł bo gdy byłem na granicy zegarek wskazywał piętnastą godzinę czyli będzie dużo aut na szosach i się będzie ciężko jechało.
Krzyżówka na K84
Krzyżówka na K84 © strus
Rosow - Kościół Pamięci po remoncie w 2007roku
Rosow - Kościół Pamięci po remoncie w 2007roku © strus
Speerer na granicy PL- D w Rosówku
Speeder na granicy PL- D w Rosówku © strus
Drogą DK 13 jechałem aż do Ustowa oczywiście duży fragment to jazda po DDR-ce gdy mi się skończyła zrobiłem zakupy na dalszą drogę i jechałem już od krzyżówki z Kasztanową szosą bo nie zauważyłem że po lewej stronie pojawiała się DDR-ka ale nikt na mnie nie trąbił.
Amazon w Kołbaskowie
Amazon w Kołbaskowie © strus
Na Krygiera zawitałem ponownie na DDR-ce i nimi jechałem i cierpiałem bo nie lubię dróg z kostki frezowanej aż do Ku Słońcu później już DDR-ki z lepszej nawierzchni do wyjazdu na Gdańskiej.Pod estakadą przedostałem się na druga stronę i przez Most Cłowy zawitałem na Przestrzennej i od razu zrobiło mi się lżej a przy samolocie Wilga stuknęła mi setka na liczniku.
Wilga na lotnisku w Dąbiu
Wilga na lotnisku w Dąbiu © strus
Na Przestrzennej na DDR-ce do centrum Dąbia mijałem ledwie dwa rowery jechało się lajtowo nie to co przebijanie przez poprzednie dzielnice Szczecina ,następnie Tczewską jadę do Wielgowa żeby jak w niedzielę zawitać na "Chociwelce" i to był drugi błąd dzisiejszego dnia bo musiałem do wiaduktu na Strumiany męczyć się z dość silnym czołowym wiatrem i właśnie dlatego odbiłem na Sowno żeby było lżej i z pominięciem Poczernina przez Smogolice zawitałem na DDR-ce w Żarowie i prosto do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,
Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Staffelde,Geesow,Freudenfeld,Tantow,Radekow,Rosow,Rosówek,Kołbaskowo,Smętowice,Przecław,
Gumieńce, inne dzielnice Szczecina aż do Dąbia,Wielgowo,Rzęśnica,DW 142,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA: Radekow (D)