Marzec, 2021

W końcu "na krótko "

Środa, 31 marca 2021 · dodano: 31.03.2021 | Komentarze 2

Jak pisałem w niedziele tak zrobiłem prognoza się sprawdziła więc wziąłem sobie jeden dzień urlopu aby w końcu pojeździć bez kurtki ,długich spodni itd. Zanim wyruszyłem z małżonką zrobiliśmy zakupy na święta i trochę za późno wyjechałem i przed wyjazdem dowiedziałem się: "żebyś nie przepadł bo ja też mam dziś wolne i nie mam zamiaru sama go spędzać po objedzie" Tak jak w niedzielę rozpocząłem jazdę od DDR-ki przy Szczecińskiej i ta samą trasą dojechałem do Śmierdnicy czyli przez Kobylankę i Kołbacz chodź w Kołbaczu ruszyłem w stronę Starego Czarnowa to szybko zawróciłem.
Nie ma jak lekkie ciuchy na rowerze.
Nie ma jak lekkie ciuchy na rowerze. © strus

Po krótkiej wizycie na DW19 zjechałem na boczne uliczki i wydłużoną drogą dojechałem do Płoni aby po przejechaniu pod DK 10 skierować się znowu wydłużoną drogą do Zdunowa przez Sławociesze a tam obrać kierunek na Niedźwiedź.
Kierunek Sławociesze
Kierunek Sławociesze © strus
Budowa stacji PKP Szczecin Zdunowo
Budowa stacji PKP Szczecin Zdunowo © strus
Gdy dojechałem do Niedźwiedzia skierowałem się na standardową drogę powrotną do Zieleniewa przez Reptowo i Cisewo a następnie po dojechaniu do Lipnika odbijam na Żarowo przez Grzędzice i już prosto do domu a po objedzie spacerek.

Stargard,Lipnik,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : W końcu "na krótko "

Szczecin Dąbie

Niedziela, 28 marca 2021 · dodano: 28.03.2021 | Komentarze 6

Wczoraj nie udało mi się do piętnastej trafić okna bez deszczu na minimum dwie godziny a gdy otrzymałem wiadomość że paczka doszła z nowymi oponami postanowiłem je odebrać i od razu założyć bo  ostatnie kłopoty z oponą zmusiły mnie do zakupu nowych bo tamta wadliwa "szczypała" dętki ,tym razem wybrałem Continental Ultra Sport II a dziś ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią dojechałem do Bielkowa przez Kobylankę a tam wjechałem na DW 120 i dojechałem do Kołbacza przez Nieznań.
Uszkodzona opona SCHWALBE MARATHON
Uszkodzona opona SCHWALBE MARATHON © strus
W Kołbaczu wjechałem na ścieżkę rowerową a nią po 6 km dojechałem do Śmierdnicy gdzie na chwilę wjechałem na DW 119 a następnie skierowałem się do ścieżki rowerowej 20A która doprowadziła mnie do Kijewka. No obu DDR-kach był dziś spory ruch rowerzystów tylko nie wiem co robili na DDR 20A duże ilości pieszych przecież na Bukowym jest bardzo dużo ścieżek do spacerowania.
DDR-ka przy DW 119
DDR-ka przy DW 119 © strus
Nowe miejsce do wypoczynku przy DDR 20A
Nowe miejsce do wypoczynku przy DDR 20A © strus
Gdy wyjechałem z Puszczy Bukowej skierowałem się do ronda Reagana a tam obrałem kierunek na dzielnice Dąbie a po drodze zajechałem do sklepu z nadzieją że dziś niedziela handlowa i będzie czynny ale niestety pocałowałem klamkę i ruszyłem w drogę powrotną obierając kierunek na Wielgowo.
Nie udało mi się opejrzeć roweru który mam zamiar kupić
Nie udało mi się obejrzeć roweru który mam zamiar kupić © strus

Z Wielgowa przez Zdunowo pojechałem do Niedźwiedzia a następnie wydłużona drogą przez Reptowo i Cisewo wróciłem na ścieżkę rowerową w Zieleniewie aby wrócić do domu i znowu druga zmiana do piątku ale na środę biorę urlop jak prognozy pogody się nie zmienią a ma być 20 stopni.
Krokusy w Niedźwiedziu
Krokusy w Niedźwiedziu © strus
Stadler w Miedwiecku
Stadler w Miedwiecku © strus

Stargard,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Bukowe,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Szczecin Dąbie

Tarnówko

Czwartek, 25 marca 2021 · dodano: 25.03.2021 | Komentarze 2

Po załatwieniu sprawy na mieście wydłużoną droga do Sowna przez Poczernin aby zobaczyć czy w końcu czy gniazdo w Rogowie ma lokatorów. Jednak nadal było puste jak wszystkie inne mijane po drodze na całej rundzie a następnie obrałem kierunek na Goleniów zaczynając od Przemocza i Tarnowca.
Magnolie w Przemoczu
Magnolie w Przemoczu © strus
Magnolie do poprzedniej wiosny rozkwitają słabo bo w 2020 roku 17 marca było tak [MAGNOLIE 2020] a gdy za Tarnowcem odbiłem na Tarnówko i dojechałem do ruin kościoła okazało się że mam mało powietrza w tylnym kole,dopompowałem ale okazało się że jest jakaś mała dziurka po po kilometrze zmieniłem dętkę i bez zapasu zrezygnowałem z jazdy do Goleniowa.
TARNÓWKO (niem.Lüttenhagen) Pozostałością po kościele z XV w.
TARNÓWKO (niem.Lüttenhagen) Pozostałością po kościele z XV w. © strus
Nie chciałem ryzykować jazdy bez zapasu i postanowiłem wracać "terenową" drogą zaczynając od Stawna ,jadę w kierunku Strumian aby wrócić do Sowna ale miło nie było gdy dojechałem do wieży widokowej gdzie po sprawdzeniu tylnego koła dopompowałem je.

Żurawie w Stawnie
Żurawie w Stawnie © strus
Wieża Widokowa - Dolina Iny
Wieża Widokowa - Dolina Iny © strus
Droga ze Stawna do Sowna to tragiczna nawierzchnia a po zimie jeszcze w gorszym stanie niż jesienią ale dziś za to do momentu powrotu do Sowna wyprzedzało mnie tylko jedno auto i mijały dwa czyli droga całą szerokością dla mnie więc omijałem wszystkie dziury i wybierałem lepsze odcinki drogi po całej szerokości. Dobrze że nie kontynuowałem jazdy do Goleniowa bo za Sownem zaczęły się kłopoty znowu z tylnym kołem.Kolejnego zapasu nie miałem więc dopompowałem i dalej w drogę a przed Lubowem znowu pompowanie.Żeby nie ostatnie 7 km do domu to bym dzwonił po syna aby mnie zabrał a tak myślałem że już dojadę do domu ale dojechałem do DDR-ki w Żarowie i po nie całym kilometrze na niej pompuje po raz piąty,szósty i siódmy na końcu ścieżki czyli 1,8km przed domem i dojechałem na 30% powietrza :(
Szóste pompowanie
Szóste pompowanie © strus
Na mecie
Na mecie © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Stawno,Bącznik,Łęcko,Strumiany,Sowno,Poczernin,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard

M A P K A : TARNÓWKO

Środa, 24 marca 2021 · dodano: 24.03.2021 | Komentarze 2

Mimo że było plus dziesięć stopni ja tego dziś nie odczuwałem dlatego po starcie skierowałem się do ścieżki rowerowej przy szczecińskiej i pojechałem nią do wiaduktu nad S 10 a następnie przez Niedźwiedź dojechałem do stacji PKP szczecin Zdunowo gdzie zawróciłem bez żadnych zatrzymywań choćby na zdjęcia.

Powrót do Niedźwiedzia i jazda wydłużoną drogą do ścieżki w Zieleniewie przez Reptowo i Cisewo a nią już tylko do domu.Dziś bardzo krotki opis bo ile można pisać o trasach pokonywanych po gminie Kobylanka zahaczając o prawobrzeże Szczecina.
Jazda przez Reptowo
Jazda przez Reptowo © strus
W drodze do Cisewa
W drodze do Cisewa © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

Poniedziałek, 22 marca 2021 · dodano: 22.03.2021 | Komentarze 2

Wracając z pracy cieszyłem się że jest ciepło więc ubrałem się w stosunku do wczorajszego dnia zdecydowanie lżej i to był błąd bo ledwo dotarłem do DDR-ki przy Szczecińskiej i poczułem zimny wiatr chodź nie tak mocny jak wczoraj.Dojechałem do Zieleniewa i odbiłem na Cisewo przez Miedwiecko i dojazd pożarowy 36 aby tam zaliczyć "szufladę" do Wielichówka i pojechać do Reptowa
Budowa stacji PKP w Miedwiecku
Budowa stacji PKP w Miedwiecku © strus
Przebiśniegi w Cisewie
Przebiśniegi w Cisewie © strus

Po gminie Kobylanka mała rundka czyli dojazd do Niedźwiedzia a następnie powrót do Reptowa przez Kałęgę i Motaniec i skierowałem się do ścieżki rowerowej w Kobylance aby nią dojechać do Lipnika gdzie odbiłem w kierunku Żarowa przez Grzędzice a na koniec DDR-ka do Stargardu

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,
Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A ; 50-tka po pracy.

Po deszczach

Niedziela, 21 marca 2021 · dodano: 21.03.2021 | Komentarze 3

Po każdej rundce  Marek umieszcza piękne zdjęcia zwierząt a i ja tym razem ustrzeliłem zajączka który grasuje u syna w pokoju a  po porannych opadach deszczu odczekałem trochę aby woda spłynęła i dość późno przez Giżynek pojechałem do DDR-ki przy Szczecińskiej na której spotkałem starszego pana zarażonego cyklozą i razem dojechaliśmy do kładki nad S 10 a następnie w Zieleniewie zjeżdżam na promenadę nad jezioro Miedwie a tam sportowcy którzy się cieszą że tak dziś wieje.
Szarak karłowaty,maskotka rodzinna
Szarak karłowaty,maskotka rodzinna © strus
Oni zadowoleni że wieje mocno
Oni zadowoleni że wieje mocno © strus
Wracam na ścieżkę rowerową w Morzyczynie  po zaliczeniu promenady na której było dużo osób spacerujących i jadę do Kobylanki a następnie kieruje się do drogi na Zdunowo przez Motaniec i Niedźwiedź a tam dopiero przed Zdunowem mijam się z pierwszymi bikerami co mnie trochę zdziwiło bo warunki do jazdy zrobiły się dobre.

Jadąc do starego węzła Rzęśnica nagle kończy się asfalt na ulicy Borowej a później 2 km drogi jak ser szwajcarski i gdy wjeżdżam na odcinek nowego asfaltu widzę tablicę z napisem"Brak wjazdu na DW 142 os Wielgowa" pomyślałem że to ściema bo przecież wjeżdżałem od tej strony a po chwili okazało się że to jednak prawda.Wjazd zabudowany barierkami i płotem.
Myślałem że to ściema,ta żółta tablica.
Myślałem że to ściema,ta żółta tablica. © strus
A jednak brak wjazdu na DW 142
A jednak brak wjazdu na DW 142 © strus
Zamiast przedzierać się przez rowy i barierki wybrałem drogę równoległą z nadzieją że jej jakość się nie pogorszy i szybko wjadę na "Chociwelkę" Męczyłem się około 500 metrów i poczułem twardy grunt aż do zjazdu na Sowno.Po drodze zobaczyłem że zastawiono barierkami zjazdy na dawny parking między drogami pożarowymi 23 i 39 ciekawe dlaczego?
Wzdłuż DW 142
Wzdłuż DW 142 © strus
DW 142 przed zjazdem na Strumiany
DW 142 przed zjazdem na Strumiany © strus
Od momentu zwężenia "Chociwelki" do dwóch pasów na niebie pojawiło się słoneczko i od razu jechało się przyjemniej mimo że jak na niedzielę ruch był duży nawet po drodze mijałem kilka pań pracujących na leśnych ścieżkach.Przed wiaduktem odbijam na gruntową drogę i kieruje się do Sowna.Tydzień temu w miejscowości Święte widziałem pierwszego bociana więc byłem przekonany że po zaliczeniu Poczernina ujrzę gniazdo w Rogowie zajęte ale niestety było puste.
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Sownie
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Sownie © strus
Z Rogowa pozostało mi dojechać przez Lubowo do ścieżki rowerowej w Żarowie i wrócić do Stargardu a jutro pięćdziesiątka po pracy.

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Rzęśnica,DW 142,Sowno,Poczernin,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Po deszczach

Zdunowo przez Kołbacz

Środa, 17 marca 2021 · dodano: 17.03.2021 | Komentarze 3

Dawno nie miałem wolnego w środku tygodnia gdzie dzień był bez opadów i co z tego że sobie planowałem wyjazd na leśne ścieżki Viperem jak cały ranek pomagałem małżonce i dopiero gdy ona wyruszyła do pracy na drugą zmianę to ja aby zdążyć do lekarza na 16,45 znowu zabrałem na rundkę Speeder-a i ledwo dojechałem do Zieleniewa zadzwonił telefon z pytaniem od syna czy mam po ciebie przyjechać bo leje deszcz? A ja na to że u mnie świeci słońce i kontynuowałem jazdę DDR-ką do Bielkowa zaliczając najpierw Morzyczyn a następnie Kobylankę i dopiero gdy odwróciłem się podczas wspinaczki pod Nieznań zobaczyłem ciemne chmury za mną.
Nad Stargardem
Nad Stargardem © strus
Zjeżdżam do Kołbacza a następnie udaję się na ścieżkę rowerową którą będę jechał sześć kilometrów do prawobrzeżnej dzielnicy Szczecina o dziwnej nazwie Śmierdnica gdzie wjeżdżam na DW 119 i jadę do DK 10 aby z Płoni do Zdunowa pojechać wydłużoną drogą przez Sławociesze.
Wjazd do Kołbacza
Wjazd do Kołbacza © strus

Budowa nowej stacji PKP - Szczecin Zdunowo
Budowa nowej stacji PKP - Szczecin Zdunowo © strus

W Zdunowie kieruje się do szosy na Niedźwiedź a następnie wydłużoną drogą przez Motaniec melduje się w Reptowie a tam kieruje się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Cisewo i Miedwiecko a gdy dojechałem do Lipnika sprawdziłem godzinę i okazało się że mam jeszcze chwilę wolnego czasu i dlatego do Stargardu wróciłem przez Grzędzice i Żarowo.
DDR-ka Żarowo -Stargard
DDR-ka Żarowo -Stargard © strus

Stargard,Lipnik,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałęga,
Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz

Zimny mocny wiatr.

Piątek, 12 marca 2021 · dodano: 12.03.2021 | Komentarze 3

Po porannych opadach miałem o dziesiątej wyruszyć i gdy już prawie byłem gotów do wyjścia za oknem deszcz i grad więc wyjazd odłożyłem na prawie dwie godziny i gdy przejechałem ledwo kilometr do paczkomatu znowu zrobiło się bardzo ciemno a z nieba sypnął ponownie grad czego moja aplikacja nie przewidziała.Padało może ze trzy minuty a ja do Zieleniewa pojechałem przez Lipnik i skierowałem się do Cisewa aby tam zaliczyć "szufladkę" do Wielichówka.
Koniec asfaltowej drogi w Wielichówku
Koniec asfaltowej drogi w Wielichówku © strus
Gdy wjeżdżałem na dojazd pożarowy 36 na drodze nie było śladów po opadach ale nawet jazda miedzy drzewami nie chroniła przez zimny dokuczliwym wiatrem a ja wyjechałem lżej ubrany bo termometr pokazywał mi osiem stopni na plusie a nie spojrzałem na drzewa że dziś wiaterek szaleje i obrałem się w letnie buty i cienkie rękawiczki. Po zaliczeniu Wielichówka przez Reptowo pojechałem do nowej drogi na Zdunowo w Niedźwiedziu przy której zawróciłem i przez Kałęgę i Motaniec wróciłem do Reptowa z którego pojechałem do Kobylanki.
Kierunek Zdunowo
Kierunek Zdunowo © strus
Przez Kałęgę
Przez Kałęgę © strus
Z Kobylanki wyruszyłem wydłużoną drogę przez Jeczydół do Morzyczyna gdzie zjechałem na promenadę na jeziorem Miedwie i zdziwiłem się że na jeziorze jest jeszcze lód w formie której nigdy nie widziałem w okolicy mola a wcześniej zaliczyłem drewniane pomosty.
Pomosty w Morzyczynie
Pomosty w Morzyczynie © strus

Lód w Morzyczynie
Lód w Morzyczynie © strus

Trochę czasu pochodziłem wzdłuż jeziora a następnie wróciłem na ścieżkę rowerową w Zieleniewie którą dojechałem do Lipnika i skierowałem się na Grzędzice aby na koniec zaliczyć DDR-kę od Żarowa do Stargardu.Na całej trasie zaliczyłem dwa razy opady gradu i trzy krótkotrwałe opady deszczu ale takie nie szkodliwe tylko żeby nie ten wiatr...

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,
Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Zimny mocny wiatr

Środa, 10 marca 2021 · dodano: 10.03.2021 | Komentarze 3

Dziś tak jak wczoraj pojechałem do DDR-ki przy Szczecińskiej i dla bezpieczeństwa przeprowadziłem rower w miejscu gdzie nadal widać duże ilości drobnego szkła ruszyłem do stacji Szczecin Zdunowo czyli na prawobrzeże. Ścieżką rowerową do Motańca a tam kierunek nowa droga do Zdunowa przez Kałege i Niedźwiedź i przy torach nawrót i ta samą drogą wracam do Niedźwiedzia.
Mix kwiatowy w Motańcu
Mix kwiatowy w Motańcu © strus

Powrót do Zieleniewa wydłużoną drogą po zaliczeniu standardowej drogi przez Reptowo i Cisewo a końcówka taka sama jak początek rundki.Dziś również piękna słoneczna pogoda tylko przydało by się trochę więcej stopni

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajęcki Ług ,Zdunowo,
Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50 - tka po pracy

Wtorek, 9 marca 2021 · dodano: 09.03.2021 | Komentarze 2

Wczorajszy dzień po pracy spędziłem po pracy z małżonką a dziś wyruszyłem w kierunku Zieleniewa i na piątym kilometrze już na DDR-ce gdy właśnie się rozpędzałem za stacją paliw nagle na całej szerokości drogi pojawiły mi się duże ilości potłuczonego szkła i po raz pierwszy złapałem kapcia od "czoła" odkąd korzystam z opon Schwalbe Marathon. Zjechałem na kolejną stację paliw i tam dokonałem wymiany dętki i postanowiłem wrócić do domu po zapas na dalszą drogę.
Pierwszy kapeć w 2021 roku
Pierwszy kapeć w 2021 roku © strus
Gdy wracałem do domu jakiś starszy pan z rowerem sprzątał miejsce w którym ja miałem dziś pecha a po uzupełnieniu torebki pod siodłowej ruszyłem ponownie do Lipnika ale tym razem wydłużoną drogą przez Żarowo i Grzędzice a po dojechaniu do Zieleniewa skierowałem się do Cisewa przez Miedwiecko i DP 36 w którym przy starej stodole prawie już wszystkie przebiśniegi kwitną.
Cisewo - przebiśniegi
Cisewo - przebiśniegi © strus

Z Cisewa udałem się do stacji PKP w Reptowie gdzie zawróciłem i skierowałem się do Kobylanki aby tam zawitać na DDR-ce którą wróciłem do Stargardu.Dzień pechowy a na dodatek po drugim starcie z pod domu gdy dojechałem do DDR-ki na Żarowo zaczęły się problemy z bólem za kolanem które trwały prawie do Reptowa.dzień słoneczny z delikatnym zimnym wiaterkiem.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP 36,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.