Maj, 2020

Prawobrzeże

Niedziela, 31 maja 2020 · dodano: 31.05.2020 | Komentarze 2

Niespodziewany zagraniczny gość i posiedzieliśmy do trzeciej w nocy a po ósmej już na nogach aż ciężko mi się było zebrać na rower ale w końcu grubo po jedenastej  jadę przez Giżynek do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej  a nią do Bielkowa .Na DDR-ce duża ilość rowerzystów, dopiero w Bielkowie zrobiło się luźno gdy wjechałem na DW 120 którą dojechałem do ścieżki rowerowej w Kołbaczu i skierowałem się do dzielnic prawobrzeża Szczecina .
Kołbacz - nieczynna fontanna
Kołbacz - nieczynna fontanna © strus
Śmierdnica - wiaty rowerowe na przy pętli autobusowej
Śmierdnica - wiaty rowerowe na przy pętli autobusowej © strus
Tak jak dwa tygodnie temu postanowiłem zaliczyć po raz drugi odcinek nowej ścieżki rowerowej łączącej Płonie z Kijewem na której znowu były tłumy rowerzystów oraz spacerowiczów ciekawe czy taki ruch jest również w tygodniu,będę musiał to sprawdzić prawdopodobnie w czwartek bo ma dzień wolny od pracy.Nowy odcinek jest już skończony i połączony z DDR-ką na Dąbskiej w kierunku ronda Reagana.
DDR-ka na Trzcinowej
DDR-ka na Trzcinowej © strus
Przejazd pod A6
Przejazd pod A6 © strus
DDR-ka na Dąbskiej
DDR-ka na Dąbskiej © strus
Z Kijewka przez Kijewo ruszyłem na Dąbie i po odstaniu na dwóch szlabanach PKP skierowałem się do węzła Dąbie a następnie przez Wielgowo do Zdunowa gdzie wjechałem na nową drogę do Niedźwiedzia o dziwo całe trzy kilometry przejechałem nie spotykając nikogo.
Przejazd kolejowy w Dąbiu
Przejazd kolejowy w Dąbiu © strus

Żeby nie jechać zatłoczoną ścieżką rowerową z Kobylanki do Stargardu z Niedźwiedzia po zaliczeniu Reptowa pojechałem do Cisewa aby tam zaliczyć dojazd pożarowy 36 na którym minąłem ponad dwudziestu rowerzystów a to nie całe dwa kilometry jazdy przez las.Zauważyłem że ten odcinek cieszy się dużym powodzeniem przynajmniej w dni wolne od pracy.Na koniec został mi dojazd do DDR-ki w Zieleniewie i powrót do Stargardu.

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Kijewo,Dąbie,
Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Prawobrzeże ☀️

50-tka przed pracą.

Piątek, 29 maja 2020 · dodano: 29.05.2020 | Komentarze 1

Jak w środę udało mi się wyruszyć przed pracą aby zaliczyć pięćdziesiątkę,tym razem przez Witkowo Drugie jadę do Kluczewa na ścieżkę rowerową przy cukrowni a nią do strefy przemysłowej po zaliczeniu osiedla Lotnisko.

DDR-ką jadę do końca gdzie już widać kolejne prace przygotowawcze do przedłużenia ulicy Metalowej i zawracam i jadę do ronda w Golczewie gdzie odbijam na Skalin i kieruje się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Wierzchląd i dziurawe Kunowo.
Ostanie metry pasa startowego
Ostanie metry pasa startowego © strus
Krótki pobyt na DDR-ce bo odbijam w kierunku dojazdu pożarowego 36 i jadę nim do Cisewa gdzie zaliczam jeszcze Wielichówko i ruszam w drogę powrotna do ściężki rowerowej w Zieleniewie którą wracam do domu na śniadanie i do pracy na dwunastą.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchlą,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka przed pracą.

50-tka przed pracą.

Środa, 27 maja 2020 · dodano: 27.05.2020 | Komentarze 3

Dawno tego nie robiłem ale  gdy rano wcześnie wstałem jak na mnie to  postanowiłem zaliczyć pięćdziesiątkę ale tym razem przed pracą robiąc standardową rundkę do gminy Kobylanka zaczynając od rundki pięciokilometrowej po mieście a następnie ścieżką rowerową do Żarowa kieruję się do Grzędzić aby kolejną DDR-ką dojechać do Motańca.

Przejeżdżam nad DK 10 i jadę do końca wioski Niedźwiedź gdzie zawracam aby wrócić przez Reptowo na DDR-kę w Kobylance i szybko do domu na śniadanie i wyszykować się do pracy na dwunastą.Wyjeżdżałem termometr wskazywał 10 stopni a gdy wróciłem było już15.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,

M A P K A : 50-tka przed pracą.

Przemoczy czy nie przemoczy?

Niedziela, 24 maja 2020 · dodano: 24.05.2020 | Komentarze 2

Przemoczy czy nie przemoczy to pytanie sobie zadałem gdy rano sprawdziłem prognozę pogody i wynikało z niej że mam do jedenastej otwarte okno pogodowe które pozwoli mi zaliczyć chodź pięćdziesiąt kilometrów co wczoraj brał bym w ciemno bo prognozy było o wiele gorsze.Ruszyłem w stronę Oś.Pyrzyckiego ale później zmieniłem decyzje i ruszyłem DDR-ką wzdłuż DW 106 do DDR-ki na Żarowo.

Ścieżką rowerową dojeżdżam do Żarowa i odbijam na Lubowo aby wydłużoną drogą przez Rogowo i Poczernin dojechać do Sowna zaliczając i skierować się do DW41 którą dojechałem do skrętu na Maszewo gdzie zawróciłem a po drodze zobaczyłem że w Lubowie wyrosły palmy?
Palmy w Lubowie
Palmy w Lubowie © strus
Droga do Poczernina
Droga do Poczernina © strus

Bocian w Przemoczu
Bocian w Przemoczu © strus
Po na wrotce wracam do Żarowa przez Smogolice po drodze robiąc szufladę po DP 36 po części asfaltowej a gdy ja wspinałem się za Smogolicami grupa STC jechała w stronę Goleniowa gdzie dojrzałem dwóch kolegów .Po rozmowie telefonicznej z jednym z nich okazało się że będąc na DW 142 zrezygnowali z Goleniowa i ruszyli w stronę Chociwla i po drodze załapali się na ulewę :(
Trzy klasyki z PRL-u w Sownie
Trzy klasyki z PRL-u w Sownie © strus
W Żarowie odbijam w kierunku ścieżki rowerowej w Grzędzicach którą jadę tylko do Zieleniewa i odbijam na Miedwiecko  aby zaliczyć inny odcinek  dojazdu pożarowego 36 do Cisewa gdzie sprawdzam prognozę i okazuje się że nadciągają opady  więc zrezygnowałem z jazdy do Kobylanki przez Reptowo tylko zawróciłem do ścieżki rowerowej w Zieleniewie którą wracam do Stargardu a w okół mnie sporo deszczowych chmur ale gdy miałem ostatni kilometr do domu to jeszcze zrobiłem rundkę po mieście i na 300 m przed domem poleciała woda z nieba ale na szczęście delikatna i skończyło się na 81 km o których wczoraj a nawet dziś rano myślałem że mogę tylko pomarzyć a od jutra pięć dni na drugą zmianę i jest taki mały plan że może coś przed praca jak się uda wcześni wstać :)

"Centrum" Cisewa © strus
Ciemne chmury nad S10
Ciemne chmury nad S10 © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Przemocze,Sowno,DP36,Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzedzice,Lipnik,Zieleniewo,
Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Przemoczy czy nie przemoczy?

50-tka po pracy z plusem.

Piątek, 22 maja 2020 · dodano: 22.05.2020 | Komentarze 6

Przed deszczowymi dniami i całym tygodniem drugiej zmiany trzeba było wykorzystać dobrą pogodę i po pracy wyruszyć aby zaliczyć pięćdziesiątkę jadąc przez Żarowo  do ścieżki rowerowej w Grzędzicach a nią do Bielkowa jadę przez Kobylankę gdzie stało trzykołowe auto ale nie podjeżdżałem więc nie wiem jakiej marki to auto.

W Bielkowie muszę zjechać na DW 120 bo DDR-ka się skończyła i przez Nieznań docieram do Kołbacza w którym wjeżdżam na nową ścieżkę rowerowa i jadę nią do Starego Czarnowa gdzie zawracam i tą sama drogą wracam do Bielkowa.

Tamaryszek drobnokwiatowy w Starym Czarnowie

W Bielkowie odbijam na Jeczydół a następnie wydłużoną drogą przez Oś.Zielone wracam na główną ścieżkę rowerowa z gminy Kobylanka do Stargardu aby wrócić do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Jeczydół,Oś,Zielone,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy z plusem

50-tka po pracy z plusem.

Czwartek, 21 maja 2020 · dodano: 21.05.2020 | Komentarze 4

Pogoda dopisała aby po pracy wyskoczyć na rower żeby zaliczyć pięćdziesiątkę z delikatnym plusem,tym razem odpuściłem DDR-kę na Żarowo tylko od razu ruszyłem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej i pojechałem nią do gminy Kobylanka a następnie po zaliczeniu Motańca i Niedźwiedzia ruszyłem do Zdunowa nową drogą i zrobiłem kółeczko po Wielgowie gdzie ulica Bałtycka została otwarta po remoncie dla wszystkich.Gdy wróciłem do przejazdu kolejowego musiałem odstać aby ustąpić pierwszeństwo "smerfowym" pociągom.

Przebudowa stacji Szczecin Zdunowo

Wracam ta samą drogą do Niedźwiedzia gdzie robię drobne zakupy następnie przez Reptowo jadę do Cisewa aby przebudowanym dojazdem pożarowym 36 zawitać w Miedwiecku i na koniec wrócić w Zieleniewie na ścieżkę rowerową i pojechać do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega ,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z plusem
Kategoria PO PRACY, REKREACJA

50-tka w "przerywce"

Środa, 20 maja 2020 · dodano: 20.05.2020 | Komentarze 4

Jak siódmego maja tak i dziś pracuje nie typowo a mianowicie pracowałem cztery godziny a po czterech godzinach przerwy znowu na cztery godziny do pracy i musiałem iść na rower bo poprzednie dwa dni gdy wracałem do domu po pracy płoszył mnie deszcz a gdybym dziś wrócić o siedemnastej to na pewno bym został w toku a tak przerwę wykorzystałem na zaliczenie rundki po gminie Kobylanka,nie ma co się rozpisywać bo jechałem prawie po standardowej trasie plus przejazd nową drogą z Cisewa do Miedwiecka.

Nad jeziorem Miedwie

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedżwiedź,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,
M A P K A : 50-tka w "przerywce"

DDR-ka Płonia - Dąbie

Niedziela, 17 maja 2020 · dodano: 17.05.2020 | Komentarze 4

Początkowo miało być Tour de Miedwie ale przypomniałem sobie że miałem sprawdzić budowaną ścieżkę rowerowa z Płoni do Dąbia w Szczecinie więc skierowałem się DDR-ką do DW 120 w Kobylance a następnie przez Bielkowo i Nieznań docieram do ścieżki rowerowej w Kołbaczu która doprowadziła mnie do pierwszej dzielnicy Szczecina jakim jest Śmierdnica.

KOŁBACZ (niem.Kolbatz) Kościół Rzymskokatolicki Pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa

DDR-ka z Kołbacza do Śmierdnicy
Już w Kołbaczu zmorzony ruch bikerów chodź pogoda nie była idealna bo wiał chłodny wiatr i temperatura nie była wysoka ale ludzie mają dość siedzenia w domu.Obieram kierunek na ulice Trzcinową gdzie jest jak na razie początek nowego odcinka ścieżki rowerowej a jadę do niej DW 119.Brakuje połączenia między DDR-kami na razie bo sporo rowerzystów jechała chodnikiem na ulicy Piasecznej a na Trzcinowej nietypowe rozwiązanie i źle mi się jechało prawą strona bo stały słupki i zaliczałem bruk a następnie odcinek szutrowy który mam nadzieje że zmieni nawierzchnię.

DDR-ka na Trzcinowej

Odcinek szutrowy
Na zdjęciach nie widać rowerzystów bo robione były specjalnie aby nikt mi nie zwrócić uwagi że ich fotografuje a na całym odcinku do Dąbskiej było ich bardzo dużo ,myślę że mijałem się z ponad stu bikerami tak jak by wszyscy chcieli przetestować drogę chodź jeszcze jest nie skończona i chyba w weekendy trzeba ja będzie omijać.

Początek z nawierzchnia asfaltową na wale kolejowym

Wyjazd na Dąbskiej
Wszyscy jechali w lewo do kolejnej ścieżki rowerowej a ja szosą do DDR-ki w Kijewie którą jadę do Dąbie na Pomorską gdzie się kończy a później już szosami w kierunku węzła Dąbie
gdzie dopiero w czwartek byłem ale dziś spokój na Goleniowskiej jak i wcześniej na Pomorskiej .Od ronda do mojego zjazdu na Tczewską żadne auto mnie nie wyprzedziło również mały ruch do samego Zdunowa a Wielgowie ulica Bałtycka już z nową nawierzchnia na całym odcinku.

Kijewo - DDR-ka

Na nowej drodze do Niedźwiedzia również duży ruch rowerzystów w większości jadących do Szczecina a ja przez Reptowo jadę do nowego odcinka DK 36 w Cisewie a następnie kieruję się do DDR-ki w Zieleniewie którą jadę do Grzędzic a na koniec przejazd do ostatniej DDR-ki w Żarowie i powrót do domu i gdy już dojechałem zaczął padać deszcz.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Kijewo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : DDR-ka Płonia -Dąbie

Piątek, 15 maja 2020 · dodano: 15.05.2020 | Komentarze 2

Pogoda nadal nie rozpieszcza ale na szczęście dla bikerów bez opadów więc po pracy od razu wyruszyłem zaliczyć pięćdziesiątkę po gminie Kobylanka do której dojechałem zaczynając rundkę od ścieżki rowerowej do Żarowa a jadąc kolejną do Motańca zahaczyłem o promenadę nad jeziorem Miedwie.

Z Motańca dojechałem do Niedźwiedzia a następnie po zaliczeniu szuflady do Zdunowa ruszyłem w drogę powrotną w kierunku DDR-ki w Kobylance jadąc do niej przez Reptowo,a później już prosto do domu.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,

Most cłowy - Dąbie.

Czwartek, 14 maja 2020 · dodano: 14.05.2020 | Komentarze 8

Rano deszcz więc odczekałem trochę aby drogi przeschły a później przez Giżynek dojechałem do ścieżki rowerowej prowadzącej do wjazdu na DK 10 w Motańcu.Po drodze robiąc zakupy w Kobylance i kieruję się do drogi krajowej którą jadę do Płoni pasem awaryjnym a ostatnie 500 m zanim skręciłem na Zdunowo musiałem uważnie wpatrywać się w drogę na której było bardzo dużo nowych głębokich dziur.W Wielgownie na odcinku do biedry w końcu nowy asfalt ale później musiałem jechać chodnikiem do Tczewskiej bo były prace na drodze dlatego wracając pojechałem przez Wiślaną.Chwila moment i byłem już przy węźle Dąbie przy którym wracając spotkałem Jerzego [prim8] ale tylko wymiana przywitań bo gdy się zatrzymałem i odwróciłem Jurek kontynuował jazdę.W końcu pamiętałem żeby zrobić zdjęcie nazwy rzeczki w Rogowniku, co autor miał na myśli nazywając ją tak.

DK 10 w okolicy Niedźwiedzia

Węzeł Dąbie

Dzięki miłej blondynce udało mi się wjechać na zatłoczoną Goleniowską i odbiłem w kierunku plaży w Dąbiu a przed nią wjechałem na ścieżkę rowerową która doprowadziła mnie wzdłuż ulicy Przestrzennej do rzeki Regalica nad którą jest most Cłowy a po drodze zaliczyłem jeszcze lotnisko w Dąbiu.

Fotki z lotniska a na ostatniej widać w oddali masz w Kołowie
Na moście bliskie spotkanie z czapla  [2m] ale gdy się zatrzymałem to tylko zdążyłem z kieszeni wyjąc smartfona i odleciała na brzeg ale mimo ze była daleko i tak udało mi się ją uwiecznić.

Regalica
Wracam DDR-ka wzdłuż Przestrzennej do rzeki Płoni a następnie inna ścieżką rowerową kieruje się do ulicy Pomorskiej i po zaliczeniu ronda ponownie na chwile wjeżdżam na Goleniowską
i kieruje się w drogę powrotną do Zdunowa w którym wjeżdżam na nową drogę do Niedźwiedzia a następnie postanowiłem pojechać wydłużoną drogą do Zieleniewa przez Cisewo.po drodze przy szlabanie PKP w Reptowie spotykam kolegę Tomasza któremu zdrowie w końcu pozwala na jazdę i razem jedziemy do Lipnika gdzie ja odbijam na Żarowo przez Grzędzice i dopiero melduje się w Stargardzie.

Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Szczecinie Dąbiu

Stargard,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,DK10,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,
Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Most cłowy - Dąbie.