Pomnik Albrechta Rudelsdorffa

Wtorek, 12 czerwca 2018 · dodano: 12.06.2018 | Komentarze 7

Inne miałem plany na dzisiejszy dzień ale gdy tylko wstałem od razu niespodzianka,dość chłodno i bardzo pochmurno a ja liczyłem na słoneczko :( .Czekałem aż na termometrze pokaże się osiemnaście żeby pojechać ubrany "na krótko" i zmieniłem plany bo zrobiła się godzina trzynasta a chciałem wrócić na mecz więc postanowiłem przetestować nową aplikacje na telefonie a mianowicie "Puszcza Bukowa"  i musiałem oczywiście tam pojechać . DDR-ką jadę do Kobylanki gdzie przez Bielkowo i Nieznań docieram do Kołbacza w którym w/w apka zaczyna działać.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r. © strus

Za Starym Czarnowem zjeżdżam z DW 120 i zanurzam się na 26 km w puszczę zaczynając od stromego podjazdu pod Dobropole i przejazd przez wioskę w której królują drzewa czereśni i tylko jedno aktywne bocianie gniazdo. Jadę drogą Kołowską w kierunku pomnika a przed nim odbijam ku górze Bukowiec [148m]
W Puszczy Bukowej
W Puszczy Bukowej © strus
Bukowiec, wieża obserwacyjna ochrony p.poż. lasów
Bukowiec, wieża obserwacyjna ochrony p.poż. lasów © strus
Pod wieżę oczywiście nie udało mi się podjechać po piachu Speeder-em i zaliczyłem odcinek pieszą i po powrocie do szosy od razy z rowerem na ramieniu wędruje ku pomnikowi i przez przypadek wyłączyłem sports-trackera dla tego do wyprawy są dwie mapki a poniżej zdjęcia z celu dzisiejszej rundy testowania aplikacji którą bardziej sprawdzę przyjeżdżając Viperem.Najpierw mogiła a później nieco wyżej postawiony pomnik w 2012 roku przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu.
Mogiła Albrechta Rudelsdorffa
Mogiła Albrechta Rudelsdorffa © strus
Pomnik przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu.
Pomnik przypominający o pozostałych ofiarach katastrofy lotniczej na Bukowcu. © strus

Aplikacja dała radę ja wracam na szosę i w końcu ponownie w siodle kieruje się tą samą drogą przez Kołowo i Kołówko do głazy Lewandowskiego i tam odbijam na Leśną szosę i po kilkunastu metrach przypomniałem sobie że tam będzie czekał na mnie chyba bruk więc zawróciłem i tą sama trasą wracam aż do Bielkowa. Gdy wyjeżdżałem termometr wskazywał 18-ście stopni a gdy wróciłem na szosę po pieszej wycieczce do pomnika było 15-ście i komfortu termicznego nie miałem że jadąc w dół hamowałem bo robiło mi się zimno.Nawet prognozy pogody nie sprawdziły się na wetteronline.de gdzie słońce miało po szesnastej się pokazać .
KOŁOWO (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w.
KOŁOWO (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w. © strus
Głaz Lewandowskiego
Głaz Lewandowskiego © strus
Z Bielkowa jadę do Morzyczyna przez Jęczydół gdzie melduje się na DDR-ce którą jadę do Lipnika i odbijam w kierunku DDR-ki w Żarowie przez Grzędzice i dalej prosto do domu na mecz Polaków z Litwinami

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
pomnik,Kołowo,Kołówko,Dobropole Gryfińskie,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Stargard.

PRZEZ PRZYPADEK WYŁĄCZYŁEM sports-tracker i dlatego są dwie części przejazdu

M A P K A : Pomnik Albrechta Rudelsdorffa

M A P K A : Powrót

| 21:59 poniedziałek, 18 czerwca 2018 | linkuj Byłem tam wszędzie ale w wyższych partiach bez roweru :)
| 07:14 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj Piękna wycieczka z uroczymi zdjęciami plus ciekawymi opisami. Osobiście nie lubię jazdy na drugą strone Odry ale dla wspomnianej aplikacji chyba będę musiał to zmienić.
prim8
| 16:09 środa, 13 czerwca 2018 | linkuj Pięknie. Tylko nie wiem czy wiesz, że jechałeś przez dwa Kołówka? Pierwsze to uroczysko, którego głównym punktem jest miejsce gdzie "bije Serce Puszczy" (obok wjazdu na Drogę Górską). Drugie to osada leśna (leśniczówka) przy skrzyżowaniu ze Zbójnym Traktem. Niektórzy znawcy PB negują nawet nazwę osady twierdząc, że to po prostu Leśniczówka Kołowo :)
| 07:24 środa, 13 czerwca 2018 | linkuj Ciekawa historia i fajna aplikacja dla takich jak ja, co mało Puszczę znają.
| 19:36 wtorek, 12 czerwca 2018 | linkuj Ciekawa skąd taka nazwa "Jęczydół"?! :D Miło spędzony dzionek i na mecz pewnie zdążyłeś :)
| 17:36 wtorek, 12 czerwca 2018 | linkuj Puszcza Bukowa jak zawsze piękna i zielona.