Marianowo plus Lubowo.

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 2

Po wczorajszej katordze z Goleniowa postanowiłem dziś pojechać spokojnie i na tereny na które nie wybierałem się wcześniej bo drogi są gorszej jakości,jeszcze nie wyjechałem z miasta i pierwsza przerwa na fotkę nowego kościół w Stargardzie.
Cerkiew św. Jozafata Męczennika w Stargardzie Szczecińskim © strus

Podjeżdżając pod ulicę Gdyńską poczułem bolące uda i na dodatek znowu pod mocny wiatr,po minięciu POM-u niespodzianka !!! DK 20 naprawiona do Gogolewa a w całej okolicy na polach i wioskach są zamontowane jakieś czujniki.
Czujniki w G.Marianowo © strus

Jadąc dalej pomyślałem że będę robił fotki kościołów w każdej odwiedzanej dziś miejscowości i tak na początek Gogolewo.
Kościół w Gogolewie © strus

Jeszcze dobrze się nie rozpędziłem i zauważyłem w Dalewie jakieś ruiny które okazały się przedwojennym kościołem.
Ruiny kościoła w Dalewie © strus

Pora było zjechać z DK 20 i udać się w kierunku Marianowa przez Trąbki Małe w których kościoła nie widziałem.I tak dotarłem do Marianowa ,tam przywitały mnie goniące psy i szybko znalazłem się w okolicach tego co szukam w każdej miejscowości czyli kościoła Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
Parafia Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Marianowie © strus

Zespół klasztorny w Marianowie © strus

Po kilkunastominutowej przerwie w klasztorze cysterek udałem się nad jezioro przy którym byłem pierwszy raz.
Jezioro Marianowo i Speeder © strus

Nawrót do krzyżówki i kierunek do Czarnkowa gdzie był korek przez auta dostarczające gaz.
Kościół św. Józefa Robotnika w Czarnkowie © strus

Po Czarnkowie nadszedł czas na Pęzino ,droga na początku bardzo kiepska dopiero przed samym Pęzinem było OK.,na początek kościół oczywiście jak wszystkie wcześniejsze był zamknięty.
Parafia Wniebowzięcia NMP w Pęzinie © strus

a na deser zamek w Pęzinie który powstał na przełomie XIV i XV w.
Zamek w Pęzinie © strus

Pamiętam za czasów szkolnych jak chodziłem po gruzach zamku i jak ludzie z PGR-u odbudowywali ten zamek.
Późnogotycki zamek w Pęzinie © strus

Nawrót i kierunek na Ulikowo tam bym przeoczył kościółek ukryty w drzewach.
Kościół w Ulikowie © strus

Dojeżdżając z powrotem do DK 20 na drodze dojrzałem coś ciekawego i zobaczcie poniżej.
Droga do DK 20 z Ulikowa © strus

Gdy dojeżdżałem do Stargardu odebrałem telefon od kolegi i usłyszałem "POMOCY komputer padł" zatrzymałem się na Gdyńskiej szybki serwis i dalej chodź mało zostało mi czasu ,zaledwie na Żarowo i Lubowo.
Kościół w Lubowie koło Żarowa © strus

Dzisiejsza jazda to extra relaks zamiast siedzieć w domu.