Sierpień, 2018

Piątek, 10 sierpnia 2018 · dodano: 10.08.2018 | Komentarze 2

Wczorajsze popołudnie po pracy przeznaczyłem na ostateczne przywrócenie Vipera do użytku ,dużo pracy nie było musiałem założyć nową przerzutkę z linka oraz przykręcić nowe pedały i po pracy ruszyłem na pięćdziesiątkę ale dziś tym razem trochę inaczej ale to przez roboty w okolicy Lipnika gdzie dziś nie mogłem się przedostać do Zieleniewa i dla tego wróciłem i w Lipniku skręciłem na Żarowo przez Grzędzice a następnie skierowałem się przez Lubowo i Rogowo do Poczernina w którym za kościołem odbiłem w kierunku DW 142 czyli wyremontowanej "Chociwelce"

Wjazd na wyremontowaną
Wjazd na wyremontowaną "Chociwelkę" z Poczernina. © strus
W środę podczas jazdy termometr pokazał mi 42 stopnie a dziś ledwie 21 obniżka o 50% i odczucie jakby było za chłodno ale za to jazda mimo wiaterku który odczułem co prawda tylko na odkrytej części "Chociwelki"  w super komforcie poza jeszcze stresem przez bardzo dużą ilość aut na DW 142 większości to auta ciężarowe wyprzedzające prawie na gazetę już nigdy w piątek nie zawitam na tej drodze. Miałem dojechać nią do Strumian ale odbiłem na DW 141 i pojechałem do Przemocze gdzie zawróciłem i skierowałem się na Sowno.

Z Sowna krótszą drogą przez Smogolice docieram do Żarowa na DDR-kę którą wraca do domu z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu po południami gdy Iwonka musiała pracować do 22-ej.

Stargard,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW142,Przemocze,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.
MAPKA: 50-tka po pracy.
Kategoria SOLO, REKREACJA, PO PRACY

50 - tka po pracy w upale !!!!

Środa, 8 sierpnia 2018 · dodano: 08.08.2018 | Komentarze 1

Nie ma co się rozpisywać wyjechałem po pracy żeby zaliczyć pięćdziesiątkę chyba w rekordowy upał odkąd jeżdżę na rowerze temperatura w cieniu wynosiła 35 stopni a licznik podczas jazdy w słońcu pokazał 42 stopnie.Miałem ze sobą tylko 0,7l bardzo zimnego isotonika który skończył się na 36 kilometrze i nie mogłem nic kupić bo zapomniałem wsadzić pieniądze do torebki pod siodłowej przez co cierpiałem na ostatnich pięciu kilometrach.Dzisiejsza trasa to jazda do strefy przemysłowej w Kluczewie do której dojechałem przez Giżynek i Golczewo a następnie skierowałem się na Oś.Lotnisko z którego DDR-ka wróciłem z drugiej strony do Golczewa i przy fabryce opon Bridgestone dokonałem pomiaru temperatury.
Rekordowy upał tego lata
Rekordowy upał tego lata © strus
Po pomiarach skierowałem się do Wierzchlądu czyli w okolice jeziora Miedwie przez Skalin i wróciłem ponownie do Golczewa przez Kunowo i Skalin.Gdy zameldowałem się w Stargardzie skierowałem się do DDR-ki na Motaniec i nią dojechałem tylko do Lipnika i odbiłem w kierunku Lubowa przez Grzędzice i Żarowo a tam kolejny pomiar.

Za torami zawróciłem i pojechałem z powrotem do Żarowa na DDR-kę i nią wracam jak wczoraj do domu bardzo spragniony zimnych napojów.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Skalin,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,
Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
MAPKA: 50 - tka po pracy w upale!!!

Wtorek, 7 sierpnia 2018 · dodano: 07.08.2018 | Komentarze 2

Niespodziewanie w tym tygodniu mam przeciwna zmianę do małżonki które mam zamiar wykorzystać na jazdę po pracy na standardowych pięćdziesiątkach i w końcu skończyć usprawnieniem Vipera , została tylko wymiana przerzutki przedniej co zaplanowałem na ponoć burzowy czwartek a dziś w zapowiadany upalny wtorek ruszyłem do DDR-ki na Motaniec na której spotkałem kolegę Tomasza który wracał z własnej rundki i po krótkiej rozmowie każdy pojechał we własną stronę.Tym razem gdy dojechałem do Kobylanki odbiłem na Reptowo a dalej w kierunku Cisewa i znowu tuż przed mną został zamknięty szlaban a mi się nie chciało czekać więc zawróciłem i pojechałem pod las Zdunowa do końca szosy w Niedźwiedziu.

Po nawrotce i kółeczku w Niedźwiedziu skierowałem się przez Kałęge do Motańca na DDR-kę którą jadę prosto do Lipnika gdzie odbiłem na Żarowo i tak jak wczoraj został tylko dojazd do domu.Ze względu na wysoką temperaturę starałem się jechać non stop dlatego bez zdjęć i krótki opis.
DDR-ka z Motańca do Kobylanki
DDR-ka z Motańca do Kobylanki © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Rreptowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,
Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
MAPKA: 50-tka po pracy.

Podjuchy (niem. Podejuch)

Poniedziałek, 6 sierpnia 2018 · dodano: 06.08.2018 | Komentarze 4

Weekend wolny od rowerów bo w sobotę pracowałem a w niedziele chrzciny u siostry a dziś poczekałem aż małżonka zacznie się szykować do pracy na drugą zmianę a ja prawie o trzynastej ruszyłem w kierunku DDR-ki na Motaniec którą dojechałem do Kobylanki a tam odbiłem w kierunku Puszczy Bukowej jadąc przez Kołbacz i Stare Czarnowo.Na 26 kilometrze zjeżdżam z DW 120 i zawitałem w puszczy zaczynając od podjazdu do Dopropola Gryfińskiego a następnie drogą Kołowską zawitałem na Podjuchach na nielubianej przez mnie ulicy Smoczej.
Staw w Kołowie
Staw w Kołowie © strus
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie © strus
Ze Smoczej odbiłem na ulicę Skalista bo był na niej asfalt ale długo nim się nie nacieszyłem gdy zobaczyłem bruk od razu sobie przypomniałem że tą drogą jechałem ale Viperem.Po bruku nie udało mi się jechać a na piaszczystym poboczu prawie przeleciałem przez kierownicę gdy koła mi ugrzęzły w piachu i postanowiłem przejść się na pieszo do DW 31.
ulica Skalista na Podjuchach
ulica Skalista na Podjuchach © strus
Na Dmowskiego w końcu rozpocząłem dalszą jazdę podziwiając stare poniemieckie kamienice w dzielnicy Podjuchy i Klucz.Gdy przejechałem pod A6 odbijam w kierunku Gardna zaczynając od Radziszewka w którym wchodzę w las gdy dojrzałem info o lapidarium.

Lapidarium w Radziszewku
Lapidarium w Radziszewku © strus
Do kolan poparzony przez pokrzywy ale lapidarium odnalezione i zaliczony i teraz mogłem już wracać zaczynając jak wcześniej pisałem od dojazdu do Gardna przez Chlebowo i Wysoka Gryfińską.
Chlebowo (niem.Klebow) – pomnik upamiętniający walki w 1945 roku.
Chlebowo (niem.Klebow) – pomnik upamiętniający walki w 1945 roku. © strus
Chlebowo (niem.Klebow) Kościół filialny p.w. św. Huberta z 2 poł. XIV w
Chlebowo (niem.Klebow) Kościół filialny p.w. św. Huberta z 2 poł. XIV w © strus
W Gardnie miałem ochotę do zaliczenia jakiegoś sklepu ale pod jednym było zbyt dużo miłośników "zupy chmielowej" a do Dino nie wchodzę ale za to w Żelisławcu kilka szaf z różnymi zimny napojami i z dużym wyborem isotoników. Zakupy udane i po założeniu drugiego koszyka na butelkę nie muszę często uzupełniać napojów.DW 120 wracam do Starego Czarnowa a tam kieruje się wydłużona droga do Kołbacza przez Dębinę
Droga Dębina - Kołbacz
Droga Dębina - Kołbacz © strus
Z Kołbacz ta samą drogą do Bielkowa gdzie odbijam na Jeczydół i dojeżdżam na DDR-kę w Morzyczynie którą jadę do Lipnika i kieruję się do DDR-ki w Żarowie przez Grzędzice  a nią prosto do domu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,
Kołowo,Podjuchy,Żydowce,Klucz,Radziszewko,Chlebowo,Wysoka Gryfińska,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,
Dębina,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : PODJUCHY

50-tka po pracy z Iwonką

Piątek, 3 sierpnia 2018 · dodano: 03.08.2018 | Komentarze 3

Dzisiejsza pięćdziesiątka inna niż zawsze bo przejechana nie od razu po pracy tylko po siedemnastej jak obiecałem Iwonce.Najpierw razem pojechaliśmy na cmentarz do Grzędzic przez Żarowo tam małżonkę zostawiłem i sam skierowałem się do DDR-ki w Lipniku i nią
przejechałem tylko do Zieleniewa gdzie odbiłem na Kunowo.

W Kunowie zawróciłem i wróciłem do Grzędzic ta samą drogą i zrobiłem jeszcze dwie rundy w okół jeziorka i wtedy usłyszałem telefon że mogę wracać i ruszać już w duecie w dalszą drogę.
Budowa ronda i DDR-ki w Lipniku
Budowa ronda i DDR-ki w Lipniku © strus
Z Grzędzic pojechaliśmy do Poczernina przez Lubowo I Rogowo gdzie zawróciliśmy po mini przerwie na banana.Jadąc w drodze powrotnej między Lubowem a Żarowem zaproponowałem małżonce mały wyścig ona pojechała prosta do DDR-ki w Żarowie na Stargard a ja zaliczyłem jeszcze jazdę do końca Żarowa i ruszyłem w pogoń za małżonką którą dogoniłem dopiero około 700 metrów przed końcem ścieżki rowerowej co mnie trochę zaskoczyło że się zmobilizowała do ucieczki.Kilometraż po pracy zaliczony a małżonka 30km też pokręciła.
Iwonka w Lubowie
Iwonka w Lubowie © strus
Droga między Poczerninem a Rogowem
Droga między Poczerninem a Rogowem © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,
Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
Mapka: 50-tka po pracy z Iwonką

Czwartek, 2 sierpnia 2018 · dodano: 02.08.2018 | Komentarze 5

Po dniu odpoczynku dziś mimo nadal trwającego upału po pracy ruszyłem na pięćdziesiątkę do gminy Kobylanka zaczynając od DDR-ki
do Żarowa gdzie jechałem z bikerem z Goleniowa a następnie przez Grzędzice do Lipnika na DDR-kę do Motańca z nie do końca szosy
w Niedźwiedziu gdzie miałem pokonaną połowę drogi.

Na początku miałem ochotę wrócić tą samą drogą ale do Kobylanki na DDR-kę dotarłem przez Reptowo a później kierunek Lipnik i odbicie na Żarowo przez Grzędzice czyli ta samą drogą co wcześniej jedynie pod dokuczliwy wiaterek i pierwsza w tym miesiącu rundka zaliczona.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,
Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.
M A P K A : 50 - tka po pracy.