Powrót Viper-a

Niedziela, 12 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 5

Ponad dwa miesiąc nie użytkowałem Viper-a bo padł mu napęd a naprawa trwała na raty,najpierw wymieniłem łańcuch i kasetę i przy tej wymianie okazało się że muszę wymienić kółeczka w przerzutce oraz korbę bo jest zużyta no i przy okazji suport.Czekałem na części później mi było szkoda wolnego czasu na naprawę wolałem jeździć.Podczas wymiany korby i suportu gdy odkręciłem pedały okazało się że na jednym jest uszkodzony gwint no i przerzutkę by się przydało wymienić,później problem z przesyłką ,urlop ,powrót do pracy jazda po niej i dopiero w czwartek zamiast na rower dokończyłem wymiany elementów.Sobota dla Iwonki a dziś nie chciała iść na rower ale namawiała mnie na długi spacer na który się nie zgodziłem i w końcu musiałem wypróbować rower po remoncie.Na początku zrobiłem rundkę po mieście a następnie udałem się do DDR-ki na Żarowo na której przed samą wioską lodował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.Na polu stała karetka ,wylądował śmigłowiec i przyjechała OSP Żarowo.
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe na polu w okolicy Żarowa
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe na polu w okolicy Żarowa © strus

Chwilę postałem a że nic się nie działo ruszyłem w dalszą drogę zaczynając od dojazdy do Sowna wydłużoną drogą przez Lubowo i Poczernin a następnie skierowałem się do drogi prowadzącej do Wielgowa czyli do dojazdu pożarowego 32.

"Rzeź" w okolicy Rogowa © strus
Wjazd na DP 32
Wjazd na DP 32 © strus
Początek drogi zachęcający ale po 300 metrach droga tragedia, dawno w tak kiepskim stanie nie widziałem jej ,pełno dziur i kamieni że trzeba jechać ostrożnie bynajmniej ja tak robię bo nie jestem kamikaze.Prawie po dziesięciu kilometrach wjeżdżam do Wielgowa i kieruje się na Sławociesze.
Liczne kamyki na DP32
Liczne kamyki na DP32 © strus
Po pokonaniu przejazdu kolejowego i zawitaniu w dzielnicy Szczecina - Sławociesze zamiast w kierunku Płoni wróciłem do Zdunowa i wzdłuż szpitalnego muru skierowałem się do Niedźwiedzia.Droga którą jeżdżę od wielu lat nigdy nie była w taki stanie tzn. bardzo duże ilości luźnego piachu który uniemożliwiał jazdę,musiałem prowadzić rower około 500 m z małymi przerwami a jeździłem nią nawet Speeder-em.
Piseczek na drodze do Niedźwiedzia
Piaseczek na drodze do Niedźwiedzia © strus
300 m przed Gajęckim Ługiem dopiero się droga poprawiała i wjechałem na asfalt w Niedźwiedziu z którego skierowałem się DP 50 aby dojechać do DK 10 a nia prosto do Motańca na DDR-kę.DDR-ką śmigam do Lipnika a tam ponownie jak ostatnimi razami odbijam do Grzędzic żeby wjechać w Żarowie na DDR-kę którą dziś już jechałem i wracam do domu.Kilometraż mały jak na wolny weekend ale coś się dorzuci w tym tygodniu po pracy i zaliczy siódmy tysiąc jutro.
Budowa nowego odcinka DDR-ki w okolicy Lipnika
Budowa nowego odcinka DDR-ki w okolicy Lipnika © strus

Stargard,Giżynek,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Wielgowo,Sławociesze,Zdunowo,Niedźwiedź,Motaniec,