Lipka.

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 8

Dziś postanowiłem sprawdzić jak postępują prace remontowe drogi z Witkowa Pierwszego do Kolina i zajechać do wioski o nazwie Lipka w której znajdują się ruiny kościoła z XV wieku. ledwo wyjechałem a na przed Oś.Pyrzyckim zaczął siąpić deszczyk na szczęście krótko trwały i nie upierdliwy.Jadąc do Dolic z pomocą wiaterku w plecy podziwiałem na większości  polach rzepak który tam królował a od krzyżówki na Strzebielewo  do Kolina w całości nowa nawierzchnia asfaltowa  i pozostało tylko śmigać.
Rzepak w HDR
Rzepak w HDR © strus
Nowa nawierzchnia na drodze do Kolina
Nowa nawierzchnia na drodze do Kolina © strus
Dolice - Bralęcin
Dolice - Bralęcin © strus
Do Lipki po zmianie kierunku jazdy warunki się pogorszyło ale było jeszcze znośnie.Droga z Bralęcina do Lipki jak ser szwajcarski najlepiej jechać środkiem jezdni jedynym plusem że cały czas z górki.Kościół dokładnie sobie obejrzałem i okolice jego kilka fotek i pora wracać ale już terenem.
Ruina kamiennego kościoła z XV/XVI w - Lipka
Ruina kamiennego kościoła z XV/XVI w - Lipka © strus

Wieża kościoła od wewnątrz - Lipka
Wieża kościoła od wewnątrz - Lipka © strus
Filmik ale nie mój
Tubylca zapytałem się o trzy drogi które widziałem i polecił tylko jedną do Rzeplina miała być mało wymagająca ,ale tak nie było ,na początku lekko pod górkę po gruzie chodź wjazd był zachęcający.
Początek drogi z Lipki do Rzeplina
Początek drogi z Lipki do Rzeplina © strus
Później droga zarośnięta po kolana trawą i trochę płota i jeden ostry zjazd a u mnie tylko hamulec przedni sprawny [w końcu muszę się za niego zabrać]  duża ilość gałęzi na drodze i ogólnie nigdy więcej tam nie pojadę.Przed Rzeplinem wjeżdżam na kiepską szosę i zjeżdżam w Rzeplinie na płytówkę do Żukowa. Jak zobaczyłem kilka wystających drutów z płyt od razu zwolniłem i wpatrywałem się przed koło.
Przeprawa nad Iną w Żukowie
Przeprawa nad Iną w Żukowie © strus
Od Żukowa zaczęła się walka z bezpośrednim wiatrem i długim podjazdem do Krąpiela gdzie odkryłem pałac.
Neorenesansowy pałac z 1859 r w Krąpielu
Neorenesansowy pałac z 1859 r w Krąpielu © strus

Kilka razy już przejeżdżałem a wcześniej jakoś pałacyka nie zauważyłem ani w relacjach Wojtka opisu nie widziałem.
Dojeżdżam do DK 10 sprawdzam ile mi pozostało wolnego czasu i postanawiam ruszyć w kierunku Pęzina.
Zabytkowy zamek z k. XIV w w Pęzinie
Zabytkowy zamek z k. XIV w w Pęzinie © strus
Z Pęzina  pod górkę i pod mocny wiatr i tak do końca Ulikowa w którym odbijam w stronę Kiczarowa żeby dokręcić do 70 km .Kiczarowo to droga jak w Kunowie czyli dziury ,dziury i tylko dziury.Ostatni ciężko podjazd do Grabowa i Michałową drogą terenową do Klępina ale osłoniętą drzewami przez co mimo że pod górkę ale jechało się dość lekko.
Farma wiatrowa w Sułkowie
Farma wiatrowa w Sułkowie © strus
Grabowo - Klępino [Michałowa droga]
Grabowo - Klępino [Michałowa droga] © strus
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Bralęcin,Lipka,Rzeplino,Żukowo,
Krąpiel,Trzebiatów,Pęzino,Ulikowo,Kiczarowo,Grabowo,Klępino,Stargard.

| 09:43 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj a co do Pałacu w Krąpielu to wspominałem o nim Darek tutaj :) http://trendix.bikestats.pl/1214212,III-Szakiem-wg-Sladami-Lubinusa-Przewodnik-Niezwykly.html choć tak dobrego zdjęcia jak Twoje mu nie zrobiłem :)
| 09:33 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj Darek jesteś lepszy ode mnie :) ja jak dotarłem kiedyś do Lipki to miałem problem bo zgubiłem drogę :D http://trendix.bikestats.pl/903885,Szukajac-wiosny-zgubilem-droge-D.html
| 08:51 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj Fajnie się czyta mi, jako, było nie było, przybyszowi z zewnątrz teksty w rodzaju "michałowa droga". ;)

W Lipce bywam ostatnio służbowo. Pozdrawiam! :)
| 20:54 niedziela, 17 maja 2015 | linkuj Fantastyczne ruiny kościoła....
| 19:29 niedziela, 17 maja 2015 | linkuj Faktycznie zdjęcia "zarąbiste"...chyba dzisiaj też wiało.
| 19:24 niedziela, 17 maja 2015 | linkuj Moje uznanie za zdjęcia wyjątkowej urody - może warto pokusić się o rodzajową wystawę ?