Dwie Dąbrowy.

Sobota, 28 kwietnia 2018 · dodano: 28.04.2018 | Komentarze 2

A miało być tak pięknie i było dopóki wczoraj małżonka po pracy mi oświadczyła że też ma tak dużo wolnego i będzie mi "przeszkadzać" Wyruszyłem do Strachocina gruntową drogą a następnie przez dwa Ulikowa dojechałem do Kiczarowa.
Rzepak w okolicy Ulikowa
Rzepak w okolicy Ulikowa © strus
Z Kiczarowa droga jak w Kunowie po prostu ser szwajcarski a ja skrótem chciałem pojechać do Kicka ale jak ostatnim razem nie udało się bo droga była zalana woda  i nie było możliwości przejazdu,zawróciłem i inną drogą gruntowa obok strzelnicy myśliwskiej dojechałem do DW 106 a z niej odbiłem na Kicko.
Gruntowy skrót do Kicka
Gruntowy skrót do Kicka © strus
Droga obok strzelnicy myśliwskiej
Droga obok strzelnicy myśliwskiej © strus
W Kicku coś mi odbiło i wybrałem drogę którą nigdy nie jechałem i bez sprawdzenia na mapie na ślepo po ciężkiej polnej drodze jechałem kilka kilometrów i dojechałem do Nowej Dąbrowy a z niej do Starej Dąbrowy.Droga była typu raz i nigdy więcej oraz nie polecam innym do korzystania z nie ,jedynym plusem było popatrzeć na duże ilości łabędzi.
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa © strus
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Pocieszenia z XV w © strus
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Kaplica grobowa z 2 poł. XIX w.
STARA DĄBROWA (niem.Alt Damerow) Kaplica grobowa z 2 poł. XIX w. © strus
Ze Starej Dąbrowy żeby od razu nie wjeżdżać na DW 142 jadę do Łęczycy wydłużoną drogą przez Łęczynę i Tolcz a następnie odbijam na Załęcze żeby wjechać na remontowaną "Chociwelkę" na odcinku gdy byłem ostatnim razem nie było asfaltu.
TOLCZ (niem.Tolz) Dwór z 1835 r.
TOLCZ (niem.Tolz) Dwór z 1835 r. © strus
Nawierzchnia ścierna była do wiaduktu nad DW 106 a dalej tylko asfalcik po którym jedzie się znakomicie i na dodatek droga cała twoja ,dziś postanowiłem zaryzykować i pojechać dalej niż zjazd na Storkówko aż do remontowanego wiaduktu Warchlino.Droga extra do samego prawie wiaduktu jedynie ostatnie 400 metrów nie ma jeszcze nawierzchni asfaltowej i to jest jedyny odcinek taki na całej remontowanej drodze.Niestety dalej nie mogłem jechać bo było dużo maszyn i musiałem przez Siwkowo pojechać do Małkocina a dalej przez Klępino do Stargardu.Gdy byłem na wiadukcie w Łęczycy korek aut w stronę Stargardu był tak długi że nie było widać końca a gdy wjechałem od ulicy Morskiej korek trwał nadal,tylko szkoda mi tych kierowców.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Młyn wodny z 1922 roku
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Młyn wodny z 1922 roku © strus

Stargard,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Kicko,Nowa Dąbrowa,Stara Dąbrowa,Łęczyna,Tolcz,Łęczyca,Załęcze,DK 142,
Siwkowo,Małkocin,Klępino,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA:Dwie Dąbrowy.