Dwa etapy na koniec miesiąca.

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 29.04.2018 | Komentarze 5

Dzisiejszy dzień już przy śniadaniu został zaplanowany na dwa wyjazdy rowerowe,pierwszy to solowy wypad z ograniczonym czasem do 13,15 i ani minuty dłużej bo małżonka będzie czekać na swoją rundkę.Ruszyłem do DDR-ki w Witkowie Drugim a nią do końca a następnie moją ulubioną żużlówką do Kurcewa która wróciła po zimie do swojej jakości czyli prawie jak po stole.
Żużlówka z Witkowa do Kurcewa
Żużlówka z Witkowa do Kurcewa © strus
Kurcewo (niem. Krüssow)Po zniszczonym kościele pozostał szczątkowy mur okalający plac przykościelny. © strus
Kurcewo (niem. Krüssow) Dwór zbudowany na początku XX wieku
Kurcewo (niem. Krüssow) Dwór zbudowany na początku XX wieku © strus
Z Kurcewa do szosy na Barnim też w dobrym stanie a ja jadę do następnej żużlówki po pokonaniu Wójcina i Kłębów jadę nią do Nowego Przylepu i też bez zarzutu jej stan.
Żużlówka łącząca Kłęby i Nowy Przylep
Żużlówka łącząca Kłęby i Nowy Przylep © strus
Tak mi się spodobały dzisiejsze drogi terenowe że postanowiłem zaliczyć jeszcze jedną ulubioną łączącą Wierzbno z Dębicą ale zanim się na niej zameldowałem musiałem przejechać przez Stary Przylep ,Czernice i Grędziec.
Żużlówka z Wierzbna do Dębicy
Żużlówka z Wierzbna do Dębicy © strus
Dębica (niem. Damnitz) Ruiny kościoła z XV w
Dębica (niem. Damnitz) Ruiny kościoła z XV w © strus
W Dębicy sprawdziłem ile mi zostało jeszcze czasu i postanowiłem jechać po małżonkę bez żadnych przystanków ale ledwo opuściłem wioskę w okół wszędzie panował rzepak i musiałem to uwiecznić a w Koszewku też żółto ale przez mlecz
.Rzepak w okolicy Koszewa
Rzepak w okolicy Koszewa © strus
Mlecz w Koszewku
Mlecz w Koszewku © strus
Do domu wracam na czas co do minuty ,wyprowadzam małżonki rower i jedziemy ta samą drogą co ostatnio ale w innych warunkach pogodowych ,przed wszystkim bez dokuczliwego wiatru zaczynając od DDR-ki na Żarowo a następnie przez Lubowo i Rogowo docieramy do Poczernina gdzie kierujemy się do remontowanej "Chociwelki"

Na "Chociwelce" ruch rowerowy ,chyba każdy z nich chciał zobaczyć jak tam roboty remontowe o dziwo że dziś niedziela też prace trwały ,chyba mają jakieś opóźnienie? My zjeżdżamy nią do wiaduktu przy Strumianach gdzie odbijamy na Sowno i kierujemy się na drogę prowadzącą do Żarowa przez Smogolice.
Smogolice (niem.Bruchhausen) Kościół filialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z XV-XVI w © strus
W Żarowie odbijamy na Grzędzice żeby zajrzeć na cmentarz a następnie z pominięciem Lipnika wracamy do Stargardu drogą która przez budowę rodna w Lipniku ma duże powodzenie aż zrobiła się szersza i równiejsza.
Gruntowa ulica Przemysłowa
Gruntowa ulica Przemysłowa © strus
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kurcewo,Barnim,Wójcin,Kłęby,Nowy Przylep,Stary Przylep,Czernice,Grędziec,Wierzbno,
Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW 142,Strumiany, Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Stargard.