Puszcza Bukowa (niem. Buchheide)

Piątek, 27 kwietnia 2018 · dodano: 27.04.2018 | Komentarze 2

Ze dwa tygodnie temu kupiłem nową kasetę z łańcuchem ale do dziś jeszcze nie wymieniłem napędu i na oparach wybrałem się do Puszczy Bukowej co skutkowało że niektóre odcinki pokonywałem pieszą prowadząc rower ale były również odcinki drogi którymi nie odważyłem się zjeżdżać bo nie jestem kamikadze.Od dziś mam bardzo długi wolny od pracy weekend ale raczej wszystkich dni na rowerze nie spędzę bo małżonka by na mnie krzyczała że z domu uciekam.Zanim zawitałem na terenach Puszczy Bukowej pokonałem DDR-kę do Morzyczyna gdzie odbiłem na Kołbacz przez Jęczydół i na chwilę zawitałem na DW 120 żeby zameldować się u progu puszczy czyli w Starym Czarnowie.Szybko docieram do Dobropola Gryfińskiego gdzie chyba jest najwyżej położone zasiedlone gniazdo bocianie w mojej dalszej okolicy.Starą Drogą Kołowską jadę do Drogi Kołowskiej żeby zawitać w Kołowie.
Stara Droga Kołowska
Stara Droga Kołowska © strus
RTCN Szczecin Kołowo
RTCN Szczecin Kołowo © strus
Głaz Serce Puszczy
Głaz Serce Puszczy © strus
Od głazu odbijam na Drogę Górską która ma mnie doprowadzić do kolejnego kamyka którego szukałem nieudanie już kiedyś a mianowicie chodzi mi o Głaz Krajoznawców (Olbrzym) ale zanim do niego dojechałem ujrzałem rzeźb drzew  na Drodze Górskiej.
Rzeź na Drodze Górskiej
Rzeź na Drodze Górskiej © strus

Głaz Krajoznawców (Olbrzym)
Głaz Krajoznawców (Olbrzym) © strus
Na początku Drogi Górskiej co łuk  można było robić zdjęcia z ciętych drzew oraz duże ilości jeszcze leżących w dolinach i tak do momentu gdy odbiłam w kierunku Drogi Dolinnej.Niestety nie jestem kamikadze i ze stromej górki do doliny sprowadziłem rower a dalej po nielubianym bruku jadę do mostku gdzie będę zmuszony znowu zejść z roweru i prawie całą drogę do kolejnego głazu iść pieszo po bardzo ciężki terenie jakby w korycie wyschniętej rzeki.
Droga Dolinna
Droga Dolinna © strus
Przeprawa nad Rudzianką
Przeprawa nad Rudzianką © strus
Droga do Głazu Serce (Młyński)
Droga do Głazu Serce (Młyński) © strus
W końcu docieram do czarnego szlaku i mogę już jechać rowerem do kolejnego celu na dzień dzisiejszy jakim jest Głaz Serce (Młyński) do którego raz już przyjechałem ale innej strony ,łatwiejszej.
Głaz Serce (Młyński)
Głaz Serce (Młyński) © strus
Wracam na czarny szlak zwany Królewską Ścieżką i jadę w kierunku Drogi Grońskiego zaliczając już dziś ostatni kamyk jakim jest Głaz Grońskiego
Głaz Grońskiego
Głaz Grońskiego © strus
Droga Grońskiego
Droga Grońskiego © strus
Przed te spacery straciłem dużo czasu i muszę skrócić wyjazd żeby zdążyć na piętnastą na obiad i dlatego wybieram chyba najkrótszą drogę i najszybszą do domu zaczynając od dojazdu do Płoni przez Klęskowo i Kijewko
Droga z Kijewa do Płoni po byłych torach
Droga z Kijewa do Płoni po byłych torach © strus
W Płoni zawitałem na DK 10 którą docieram do DDR-ki w Motańcą a nią już tylko niecałe 16 km do domu.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropolo Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
Klęskowo,Kijewko,Płonia,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA: Puszcza Bukowa(niem. Buchheide)